Klagetråd

Kvalmen er grusom. Igår kastet jeg ikke opp og tenkte at kanskje det hadde begynt å avta, det sies jo at det skal bli bedre et sted mellom uke 8 og 12... idag derimot er jeg værre enn noen annen dag....

Kvalmen er grusom. Igår kastet jeg ikke opp og tenkte at kanskje det hadde begynt å avta, det sies jo at det skal bli bedre et sted mellom uke 8 og 12... idag derimot er jeg værre enn noen annen dag....
Jeg kastet opp på lørdag :wtf: og den lørdagen var helt ekstremt for meg .
Men .... Så!!! Tirsdag i dag og jeg er kjæmpe form, brekket meg bare litt når jeg pusset tenner . :confused:
Finner ikke noen logikk i det .Tenker... hva skjer ? Er det sånn, at symptomer slaper over natten. Uke uke 9 i dag :angelic:

Har hatt noen dager med lite symptomer. Men de kom tilbake som et brak i går. Vært sååå kvalm!

Idag måtte jeg krype til korset å få meg en sykmelding:sad010 Synes det er et skikkelig nederlag, men formen er så elendig jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Har nylig fått en diabetes diagnose, så det er mye styr med den i tilleg:schocked028

Klager over fastlegen min. Som er vikar for min lege som er i permisjon.

Hadde første svangerskaps kontroll. Etter en hel legetime med urinprøve, vekt osvosv, snakk om ivf osv. Spør jeg på slutten om han henviser til oul. Han er veldig nervøs og ung å skjønte ikke så mye, kjente meg ikke trygg på svarene hans når jeg spurte spm. Jeg skulle da ikke på ultralyd nå? Jeg at du må vel henvise meg?

Så sier han: Ja korrekt. Men har dere valg surugatmor ennå?

Jeg datt helt av stolen. Hva snakker denne mannen om? Spurte hva i alle dager han snakka om. Han gjentok: Har dere valgt surugatmor ennå? Både jeg og samboer satt å måpte. Jeg svarte at "nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er jo jeg som er gravid vi har jo akkurat hatt en hel legetime om det? Og det er mitt egg og hans sperm?"

"Korrekt" svarer legen.

Vi ble så forfjamset å gikk. Nå sitter jeg igjen med at jeg ikke har fått en reell kontroll. Ikke behøvde jeg ta blodprøver for det hadde jeg sikkert gjort i forbindelse med ivf. Uten at han fant det ut sikkert.

Lyst å konfrontere denne legen med at slik manglende kunnskap ikke holder som fastlege! Og jeg innser jo at jeg må finne en annen lege under graviditeten.

Klager også over at jeg ikke får redigert innlegg lenger? Å jeg alltid ser teite skrivefeil i ettertid:wtf:

Unnskyld, men no måtte eg le litt:hilarious:
Fyren har jo tydeligvis ikkje peiling!

Men ikkje så morsom for deg som var der då:wideyed:

Hadde første svangerskaps kontroll. Etter en hel legetime med urinprøve, vekt osvosv, snakk om ivf osv. Spør jeg på slutten om han henviser til oul. Han er veldig nervøs og ung å skjønte ikke så mye, kjente meg ikke trygg på svarene hans når jeg spurte spm. Jeg skulle da ikke på ultralyd nå? Jeg at du må vel henvise meg?

Jeg datt helt av stolen. Hva snakker denne mannen om? Spurte hva i alle dager han snakka om. Han gjentok: Har dere valgt surugatmor ennå? Både jeg og samboer satt å måpte. Jeg svarte at "nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er jo jeg som er gravid vi har jo akkurat hatt en hel legetime om det? Og det er mitt egg og hans sperm?"

"Korrekt" svarer legen.

Vi ble så forfjamset å gikk. Nå sitter jeg igjen med at jeg ikke har fått en reell kontroll. Ikke behøvde jeg ta blodprøver for det hadde jeg sikkert gjort i forbindelse med ivf. Uten at han fant det ut sikkert.

Lyst å konfrontere denne legen med at slik manglende kunnskap ikke holder som fastlege! Og jeg innser jo at jeg må finne en annen lege under graviditeten.
Gløymte å sitere på innlegget:rolleyes:

Unnskyld, men no måtte eg le litt:hilarious:
Fyren har jo tydeligvis ikkje peiling!

Men ikkje så morsom for deg som var der då:wideyed:
Off, haha ja man kan le av det :rolleyes: Selv vet jeg ikke om jeg skal le eller grine:wideyed:

Men jeg føler jo bare at jeg sløste bort min og samboers tid og at jeg nå ikke har fått rett oppfølging og trygge svar på mine spørsmål:eek: Han skal få høre dette, og jeg skal få en annen lege å gå til i svangerskapet.

:wacky::wacky::wacky::wacky::wacky:

"Korrekt" svarer legen.

kanskje han bare sa feil? At det han egentlig mente var jordmor?:wacky:

Trodde jeg var heldig denne gangen å slapp unna kvalmen, men neida pang sa det 7+4 så var den der. Klarer heldigvis å spise is selvom jeg er kvalm så da er jeg nogenlunde fornøyd:D

:wacky::wacky::wacky::wacky::wacky:

kanskje han bare sa feil? At det han egentlig mente var jordmor?:wacky:

Det har jeg ikke tenkt på, å man kan jo faktisk håpe det, det er det eneste som make sense her:rolleyes: Men han gjentok seg flere ganger å ja, nei hele greiene var veldig merklig altså:wideyed:

Humørsvigninger som en bergodalbane, sulten som en utsultet tiger og har så ømme bryster at samboer ikke kan tenke å ta på de for det gjør så vodt!

Det har jeg ikke tenkt på, å man kan jo faktisk håpe det, det er det eneste som make sense her:rolleyes: Men han gjentok seg flere ganger å ja, nei hele greiene var veldig merklig altså:wideyed:

Ja, men jeg vet at jeg selv har sagt feil mange ganger uten å i det hele tatt registrere at jeg gjør det

virker som han kanskje bare var litt fersk/ eller rett og slett bare dårlig på å uttrykke seg. Mange leger som er det dessverre
Men det betyr jo ikke at det gir deg en grei opplevelse av det likevel da❤️

Så utrolig oppblåst, og tåler ikke klær som strammer :dead: Har på meg joggebukse med ullstilongs under på jobb i dag, og det føles nesten for stramt.. Litt småkvalm også, sleit skikkelig med frokosten, men må jo spise ellers blir det bare enda verre :confused005
Gleeeder meg til å ta helg kl. 15:happy093

Ja, men jeg vet at jeg selv har sagt feil mange ganger uten å i det hele tatt registrere at jeg gjør det

virker som han kanskje bare var litt fersk/ eller rett og slett bare dårlig på å uttrykke seg. Mange leger som er det dessverre
Men det betyr jo ikke at det gir deg en grei opplevelse av det likevel da❤️

Det er bare en ganske stor forskjell på surugatmor og jordmor om han sa feil:rolleyes: Kanskje vært fint å prøve å hente seg inn som lege. Vi koblet iallefall ikke dette der vi satt.

Er i uke 9 nå, og kvalmen blir bare verre og verre. Så må jeg spise 24/7 for å greie å ta den verste kvalmetoppen.... Er så lei:grumpy:

Jeg tenker jeg avslutter uka med litt klaging, slik at neste uke kanskje kan få starte med litt blankere ark. Jeg syns det er SKIKKELIG tøft å være gravid og håper formen min bedrer seg. Bare tanken på 7 mnd. Til med denne forma gjør meg heilt koko. Jeg er så lei av å være uggen og spesielt kveldskvalm. Føles ut som at jeg skal kaste opp hele tiden. Heldigvis så har jeg unngått det enn så lenge (kudos til alle dere med drittform som kaster opp i tillegg)!! Og være så sliten at man ikke orker å kle på seg når en fryser en gang, gjør meg enda mer sliten.. Bare noen av tingene i dag er hodepine, slapphet, kvalm, uggen, trøtt, var for lukter, tissetrengt, ømme brystet, såre nipler, tørst osv.. Off, jeg kjenner at hvis hjertet ikke banker inni meg på. Ultralyd om 2 uker, så blir jeg kjempeskuffa, men enda mer lei når forma har vært så dritt... 9+3 i dag og mi 3 ukers sykemelding går ut på slutten av uka. Hvis forma er slik som den er nå, så må den forlenges.. For dette går ikke. Og jeg som klagde på ingen symptomer i begynnelsen. Herregud, jeg skulle vært så fornøyd! Jaja, dette ble langt, men greit å få sagt det i dag og så er det lov å håpe på bedring neste uke :-)

Klager over hjertebank når jeg skal sove/slappe av:confused: Kjenner at kroppen jobber mer nå ja.

Klager over hjertebank når jeg skal sove/slappe av:confused: Kjenner at kroppen jobber mer nå ja.

Det samme hadde jeg her en kveld. Skikkelig ekkelt! Ble litt redd for at noe var galt med hjertet mitt:eek:

Back
Topp