Klagetråd

Det samme hadde jeg her en kveld. Skikkelig ekkelt! Ble litt redd for at noe var galt med hjertet mitt:eek:

Ble litt redd her jeg også. Startet såklart når jeg kom hjem etter tul så fikk ikke spurt der:rolleyes:

Kjennes ut som det dunker ut av brystet. Lagt meg på sofaen med macen å tenker bli her i kveld, å håper det bedrer seg snart.

Du ble bedre ?
 
Ble litt redd her jeg også. Startet såklart når jeg kom hjem etter tul så fikk ikke spurt der:rolleyes:

Kjennes ut som det dunker ut av brystet. Lagt meg på sofaen med macen å tenker bli her i kveld, å håper det bedrer seg snart.

Du ble bedre ?

Det gikk over etter noen minutter hos meg, kanskje 10 min. Det var skikkelig intenst da det sto på, kjente godt at det påvirket pusten min. Jeg lå i sengen og tok det helt med ro, så ble det greit! Håper det går over til deg snart. Det er litt ekkelt!
 
Det gikk over etter noen minutter hos meg, kanskje 10 min. Det var skikkelig intenst da det sto på, kjente godt at det påvirket pusten min. Jeg lå i sengen og tok det helt med ro, så ble det greit! Håper det går over til deg snart. Det er litt ekkelt!

Å ja. Her har det vart noen timer, men litt mindre intenst nå:wideyed: Får evnt sjekke det opp i morgen om det ikke er bedre. Alt pleier som regel å hjelpe meg en natts søvn:eek:
 
Ut av det blå har jeg fått kjempe vondt i ryggen i dag. Fra bh kanten og ned til korsryggen. Skikkelig ubehagelig :-/ Er ikke kjempe vondt hele tiden, men kommer og går litt.

Noen andre som er plaget med ryggsmerter?
 
nå har det gått fra å bare være kvalm til kvalm OG spying:sick006 "stopp denne karusellen!!jeg vil aaaaav!!!:hungover:"
 
Jeg klager over at jeg er så bekymret hele tiden og pga det søker rundt på nettet og gjør meg selv enda mer bekymret.

Klager og over damen på Volvat som tok tul. Hun sa alt så fint ut, men sa ingenting om størrelsen på den lille reken, om det samsvarte med lengden på svangerskapet. Ikke sa hun hvor fort hjerte slo heller. Så nå bekymrer jeg meg for det og.

Aldri bekymret meg slik tidligere. Ulempen med å bli voksen??!
 
Jeg klager over at jeg er så bekymret hele tiden og pga det søker rundt på nettet og gjør meg selv enda mer bekymret.

Klager og over damen på Volvat som tok tul. Hun sa alt så fint ut, men sa ingenting om størrelsen på den lille reken, om det samsvarte med lengden på svangerskapet. Ikke sa hun hvor fort hjerte slo heller. Så nå bekymrer jeg meg for det og.

Aldri bekymret meg slik tidligere. Ulempen med å bli voksen??!
Dr. Google er livsfarlig! De aller fleste svangerskap går fint! Man må oppsøke gode kilder, men man trekkes gjerne mot alt som er negativt!
Hør på podkasten til babyverden, episoden «å høre hjertelyden og ha kontroll hele tiden» og «frykt for å miste babyen i graviditeten»:happy:

Prøv å slå deg til ro med at damen på Volvat hadde sagt noe om noe var avvikende:):)
 
Klager på at jeg våkner kl 4 hver morgen.. er kjempe trøtt lenge før jeg er ferdig på jobb og presterte å si «god morgen» til en forelder som hentet barnet sitt klokken 15.
 
Hadde 2 dager hvor kvalmen begynte å bli litt bedre, men i går var den tilbake i dobbel styrke:hungover:
 
Jeg kjenner meg lei over å lese at 1. kontroll skal være i 1 trimester men legekontoret sider at jeg må være i uke 12 før jeg kan komme til time pga at noen prøver ikke kan tas før da? Hvordan får de 1 trimester og uke 12 til å være samme? Føler meg sint og lei over at det skal være slik, syntes de burde skrive at første kontroll er i starten av 2. Trimester for at det er i 1. Trimester stemmer jo ikke... Jeg skulle gjerne likt å vite at alt står bra til og slik med tanke på at jeg normalt sett har vitaminmangel (D vitamin, B12, B6 og forlat) men tør ikke ta medisinene mine når de er 3 ganger dosen som er anbefalt for gravide så tar lifeline vitaminene for gravide. Vil bare vite at alt står bra til og at min mangel på symptomer i det hele tatt er normal.. Ikke lett å være gravid for 1.gang... Spesielt ikke nå i disse tiden, er satt opp 15 min til min 1.gangs kontroll i uke 12. Det var mitt utbrudd (uke 7+6)
 
Last edited:
Jeg kjenner meg lei over å lese at 1. kontroll skal være i 1 trimester men legekontoret sider at jeg må være i uke 12 før jeg kan komme til time pga at noen prøver ikke kan tas før da? Hvordan får de 1 trimester og uke 12 til å være samme? Hva vis en trenger veiledning og eller hva med de som er usikre på om de vil gå igjenom en gravitet? Har en en venninne som hadde slete mye hadde hun havnet i den situasjonen og ikke få første time før uke 12 men tanke på at hun ikke vil ha barn i det hele tatt... Hva skulle hun gjort? Føler meg sint og lei over at det skal være slik, syntes de burde skrive at første kontroll er i starten av 2. Trimester for at det er i 1. Trimester stemmer jo ikke... Jeg for eks skulle gjerne likt å vite at alt står bra til og slik med tanke på tidligere spontanabort (uten å vite at jeg var gravid). Vil bare vite at alt står bra til og at min mangel på symptomer i det hele tatt er normal.. Ikke lett å være gravid for 1.gang (tok aldri kontakt med lege sist fordi jeg fant ut av det når det var forseint) Det var mitt utbrudd (uke 7+6)
Har du sagt dette til legen? Det er opp til legen når de tar inn. Slik jeg har forstått mellom uke 8-12. mange gjerne før. Jeg var uke 7, fordi i følge min lege er det noen tester som må tas før uke 12...muligens mangler osv? Tok hvertfall mange blodprøver i uke 7, og skal tilbake uke 12. his min forrige lege ringte jeg og bestilte time og sa jeg ønsker så tidlig som mulig siden jeg hadde mange beskymringer
 
Jeg kjenner meg lei over å lese at 1. kontroll skal være i 1 trimester men legekontoret sider at jeg må være i uke 12 før jeg kan komme til time pga at noen prøver ikke kan tas før da? Hvordan får de 1 trimester og uke 12 til å være samme? Hva vis en trenger veiledning og eller hva med de som er usikre på om de vil gå igjenom en gravitet? Har en en venninne som hadde slete mye hadde hun havnet i den situasjonen og ikke få første time før uke 12 men tanke på at hun ikke vil ha barn i det hele tatt... Hva skulle hun gjort? Føler meg sint og lei over at det skal være slik, syntes de burde skrive at første kontroll er i starten av 2. Trimester for at det er i 1. Trimester stemmer jo ikke... Jeg for eks skulle gjerne likt å vite at alt står bra til og slik med tanke på tidligere spontanabort (uten å vite at jeg var gravid). Vil bare vite at alt står bra til og at min mangel på symptomer i det hele tatt er normal.. Ikke lett å være gravid for 1.gang (tok aldri kontakt med lege sist fordi jeg fant ut av det når det var forseint) Det var mitt utbrudd (uke 7+6)
Hos min fastlege bestiller man time selv via timeboken hans på Helsenorge. Har dere ikke samme system? Jeg bestiller legetime når jeg ønsker, ut ifra hvilke timer som er ledig.
 
Jeg er så forstoppet at jeg nesten svimte av på do isted! :hungover: Så nå har jeg sendt samboer til døgnåpent apotek for å kjøpe Microlax, laktulose, og dulcolax men jeg sitter her å spotter Biola og sviskejuice om hverandre. 200+ dager med dette så kommer jeg til å trenge utlagt tarm.
 
Har du sagt dette til legen? Det er opp til legen når de tar inn. Slik jeg har forstått mellom uke 8-12. mange gjerne før. Jeg var uke 7, fordi i følge min lege er det noen tester som må tas før uke 12...muligens mangler osv? Tok hvertfall mange blodprøver i uke 7, og skal tilbake uke 12. his min forrige lege ringte jeg og bestilte time og sa jeg ønsker så tidlig som mulig siden jeg hadde mange beskymringer


Får bare snakke med kontoret, ringte dem å sa i fra at jeg ventet barn og ønsket en time, fikk da bekjed om at jeg måtte vente til uke 12 pga noen prøver så fikk time i starten av mars, måtte ringe de igjen og dobbelt skjekke denne timen fordi I følge hun jeg snakket med var det viktig at jeg var i minst uke 12 og timen er satt opp når jeg er i uke 11+5, når jeg snakket med kontoret igjen sa hun at det gikk fint at jeg var i 11+5. Og at det var slik fordi det var så mange som ringte i typ uke 2-4 så en får time rundt uke 12...
 
Hos min fastlege bestiller man time selv via timeboken hans på Helsenorge. Har dere ikke samme system? Jeg bestiller legetime når jeg ønsker, ut ifra hvilke timer som er ledig.
Har slik system, men ringte dem siden jeg ikke har gjort dette før og det tar ca 5 dager å svar på helsenorge.
 
Tiden går altså sååå sakte.. :wacky:
Har TUL om 1,5 uke (8+5) og er så spent, klarer egentlig ikke vente. Var nesten så jeg bestilte time i Oslo til i morgen, men får vel bare prøve å vente til den jeg har på sykehuset her. Sikkert dumt å reise "unødvendig" inn til Oslo mtp smitte osv også.
Neste uke jobber jeg kun mandag og tirsdag, så må finne noe å fylle resten av dagene med, ellers kommer jeg til å sprekke av utålmodighet :wacky: :smiley-ashamed004
 
Lurte på gjennom hvilken kroppsåpning du inntok Biola og sviskejuice, ja :hilarious: Forstoppelse her også i dag, spørs om jeg må kjøpe meg et lager Microlax...
Haha, autokorr tok meg. Jeg sendte samboer på døgnåpent apotek og han kom hjem med laktulose, dulcolax og microlax. Microlax var eneste som hjalp meg der og da. Laktulose skal visst forebygge og dulcolax er for å hjelpe til når kroppen ikke vil - slik jeg forstod det :hilarious: kan bekrefte at dulcolax og microlax funker fjell!
 
Rødt nivå i bhg. Jeg er for gode tiltak mot smitte og mener rødt nivå er rett. Men forrige uke var jeg skikkelig trøtt og sliten på jobb, hodepine osv. Da hadde jeg mystisk mye kontortid for å komme meg gjennom arbeidsdagen. Men den muligheten er ikke der med rødt nivå :nailbiting: Blir en spennende uke på jobb.
 
Back
Topp