Klagetråd

Er sånn hos meg òg! Hadde ikke noe sånt med førstemann.. Men har vært på ekstra ultralyd pga det og alt såg helt fint ut. :) legen insisterte på at jeg skal ha lav terskel for å ta kontakt da, det var litt godt å høre siden det egentlig føltes litt dumt å stresse med det når det er noe så normalt :bag:
Har kjent litt mer etter nå, og smerten sitter i hovedsak i siden men strekker seg litt inn lot midten. Så det er jo mulig det er de ligamentbåndene. Hvorfor skal graviditet være så vanskelig?
 
Etter å ha purret på legen min angående henvisning til oul 3 ganger, ringte jeg sykehuset i dag. De har fremdeles ikke mottatt henvisning.

Ringte legekontoret på nytt nå, og gav beskjed om at jeg må få en annen lege da hun jeg har nå bare surrer.. Så nå er det bare å krysse fingrene for at de klarer å sende henvisning denne gang. Nå er jeg 17 uker i dag, og påsken rett rundt hjørnet. Vet ikke når jeg skal få den ultralyden jeg :(

Noen som vet hvordan man sender inn formell klage på en lege?
 
Etter å ha purret på legen min angående henvisning til oul 3 ganger, ringte jeg sykehuset i dag. De har fremdeles ikke mottatt henvisning.

Ringte legekontoret på nytt nå, og gav beskjed om at jeg må få en annen lege da hun jeg har nå bare surrer.. Så nå er det bare å krysse fingrene for at de klarer å sende henvisning denne gang. Nå er jeg 17 uker i dag, og påsken rett rundt hjørnet. Vet ikke når jeg skal få den ultralyden jeg :(

Noen som vet hvordan man sender inn formell klage på en lege?

Kan jordmor eventuelt sende henvisning til OUL? Så slipper du forhåpentligvis å vente lenger. Situasjonen du beskriver er jo helt latterlig! Det bør sendes en klage på denne legen.
 
Kan jordmor eventuelt sende henvisning til OUL? Så slipper du forhåpentligvis å vente lenger. Situasjonen du beskriver er jo helt latterlig! Det bør sendes en klage på denne legen.

Ja, ikke sant? Godt det ikke bare er jeg som synes det!
Jeg fikk ikke time hos jordmor før i april.. Men skal ha en telefonsamtale med en annen lege på legekontoret imorgen, så får vi se hva som skjer o_O
 
Ja, ikke sant? Godt det ikke bare er jeg som synes det!
Jeg fikk ikke time hos jordmor før i april.. Men skal ha en telefonsamtale med en annen lege på legekontoret imorgen, så får vi se hva som skjer o_O

Det er helt absurd. Håper virkelig det blir sendt henvisning i morgen og at du får time snart❤️
 
I dag har jeg behov for å klage litt. Jeg er 13+6 og på uke 6 med smerter i bekken/korsrygg. Jeg klarer ikke gå, sitte, stå eller ligge på ryggen uten smerter og jeg kjenner at jeg gir litt opp. I tillegg har jeg vært delvis sykemeldt en stund som gjør at jeg snart har "brukt opp" sykepengene mine og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har en kontorjobb og sånn jeg forstår det har jeg ikke rett på svangerskapspenger, og nå er jeg redd for veien videre. Har fått hastetime hos kiropraktoren og har jevnlig behandling så håper jeg snart blir bedre. Håper også at alle dere andre som allerede har bekkenproblemer får det bedre snart <3
 
I dag har jeg behov for å klage litt. Jeg er 13+6 og på uke 6 med smerter i bekken/korsrygg. Jeg klarer ikke gå, sitte, stå eller ligge på ryggen uten smerter og jeg kjenner at jeg gir litt opp. I tillegg har jeg vært delvis sykemeldt en stund som gjør at jeg snart har "brukt opp" sykepengene mine og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har en kontorjobb og sånn jeg forstår det har jeg ikke rett på svangerskapspenger, og nå er jeg redd for veien videre. Har fått hastetime hos kiropraktoren og har jevnlig behandling så håper jeg snart blir bedre. Håper også at alle dere andre som allerede har bekkenproblemer får det bedre snart <3

Jeg hadde ekstreme rygg problem i korstygg. Har inget annet råd til deg enn å gjøre daglig lett yoga og så går du til kiropraktor som du sa. Når sykedager er brukt opp får du arbeidsavklaringspenger, men mulig at du har andre muligheter som jeg ikke kjenner til. Ring NAV, snakke med din lege.

:Heartbigred
Legger ved mine favoritter for vond korsrygg.

Screenshot_20210327_063830.jpg Screenshot_20210327_063749.jpg Screenshot_20210327_063725.jpg Screenshot_20210327_063036.jpg
 
I dag har jeg behov for å klage litt. Jeg er 13+6 og på uke 6 med smerter i bekken/korsrygg. Jeg klarer ikke gå, sitte, stå eller ligge på ryggen uten smerter og jeg kjenner at jeg gir litt opp. I tillegg har jeg vært delvis sykemeldt en stund som gjør at jeg snart har "brukt opp" sykepengene mine og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har en kontorjobb og sånn jeg forstår det har jeg ikke rett på svangerskapspenger, og nå er jeg redd for veien videre. Har fått hastetime hos kiropraktoren og har jevnlig behandling så håper jeg snart blir bedre. Håper også at alle dere andre som allerede har bekkenproblemer får det bedre snart <3

Jeg hadde bassengtrening for gravide pga. bekkensmerter forrige svangerskap. Det anbefaler jeg på det sterkeste.
Nå trigget det dessverre kynnerne mine, men så lenge du ikke har kynnere med nedpress er det bare å kjøre på.

Og stor klem til deg, ikke godt å gå rundt og ha det sånn :Heartred
 
Min tur til og syte litt..samboer reiste på jobb i går (blir borte i 2 uker)
Så da var det meg alene om å stå opp på natta når mini våkner å i tillegg bli vekka av katten som prøver å klore seg igjennom soveromsdøra:banghead:
Har sovet så dårlig i natt at jeg våknet med hodepine.. Og trøtt..jeg er så trøtt:hungover: håper denne natta blir bedre!
 
Må furte litt.. Bestillte doppler på tirsdag i sist uke, estimert levering 12 april. Den kom altså ikke når den skulle, og "hurra" for det siden posten leveres annenhver dag. Håpte egentlig å få den før jordmortime så jeg kunne trygge meg selv å gå inn litt mere avslappet, men nei. Timen gikk heldigvis bra da! ❤️
I dag kom mld fra posten, pakken kunne ikke leveres.. Så da sitter man her da, og venter på hentemelding :banghead: :banghead: utolmodig? Jeg? Neida!
 
Tenk å kunne gå mer enn 5 min sammenhengende uten å måtte på do da!

Jeg er galtørst, og pøser på vann hele dagen. Og så tisser jeg tilsvarende mye :sour:
 
Furter litt over at kroppen begynner å gi beskjed! Har i en tid kjent at ryggen har vært stiv, men nå har det satt seg i hele ryggen/korsryggen :( fikk heldigvis legetime i dag så satser på henvisning til behandling! Noen som foresten har peiling på om man sniker litt i køen siden man er gravid?
Håper det roer seg fort!

Misstenker at det er flere uker med bekymring og anspennt kropp som har satt sine spor og ikke noe annet! Hadde et sånnt fint første svangerskap med null plager frem til det nærmet seg slutten, håpet på reprise :)
 
Furter litt over at kroppen begynner å gi beskjed! Har i en tid kjent at ryggen har vært stiv, men nå har det satt seg i hele ryggen/korsryggen :( fikk heldigvis legetime i dag så satser på henvisning til behandling! Noen som foresten har peiling på om man sniker litt i køen siden man er gravid?
Håper det roer seg fort!

Misstenker at det er flere uker med bekymring og anspennt kropp som har satt sine spor og ikke noe annet! Hadde et sånnt fint første svangerskap med null plager frem til det nærmet seg slutten, håpet på reprise :)
Huff, hørtes ikke godt ut! Jeg begynte å kjenne det i bekkenet allerede i uke 10. Ringte selv til legen i håp om å få henvisning til fysio, men fikk beskjed om at man ikke trengte henvisning fra legen mer. Kunne ringe fysio selv og høre om de hadde "en avtale med kommunen" som de på legekontoret så pent sa, slik at man eventuelt får frikort om summene overskrider grensa. Jeg ringte samme dag, og fikk time til fysio 3 dager senere. Så jeg føler jeg ble prioritert, men babyer og opererte blir vell prioritert før oss igjen. Men det er fult forståelig! Masse god bedring, og håper du får rask og effektiv behandling! ❤️
 
Huff, hørtes ikke godt ut! Jeg begynte å kjenne det i bekkenet allerede i uke 10. Ringte selv til legen i håp om å få henvisning til fysio, men fikk beskjed om at man ikke trengte henvisning fra legen mer. Kunne ringe fysio selv og høre om de hadde "en avtale med kommunen" som de på legekontoret så pent sa, slik at man eventuelt får frikort om summene overskrider grensa. Jeg ringte samme dag, og fikk time til fysio 3 dager senere. Så jeg føler jeg ble prioritert, men babyer og opererte blir vell prioritert før oss igjen. Men det er fult forståelig! Masse god bedring, og håper du får rask og effektiv behandling! ❤️


Takk❤️
Åh, stadig noe nytt alså! Jeg får se hva han sier! :)
Nei det er helt klart andre som kommer før oss i køen også :)
Tusen takk for svar! Håper du er bedre nå ❤️
 
Takk❤️
Åh, stadig noe nytt alså! Jeg får se hva han sier! :)
Nei det er helt klart andre som kommer før oss i køen også :)
Tusen takk for svar! Håper du er bedre nå ❤️
Ja, enig! Hadde ikke hørt om det før jeg heller :hilarious: Er mye bedre heldigvis! Men går til behandling en gang i uka samt nettopp fått treningsplan til å gjennomføre hjemme (måtte vente såpass lenge med treningen pga blødninger).

Masse lykke til med legetimen! Hold oss gjerne oppdatert :D
 
Ja, enig! Hadde ikke hørt om det før jeg heller :hilarious: Er mye bedre heldigvis! Men går til behandling en gang i uka samt nettopp fått treningsplan til å gjennomføre hjemme (måtte vente såpass lenge med treningen pga blødninger).

Masse lykke til med legetimen! Hold oss gjerne oppdatert :D

Godt og høre!!! :)
Spendt på hva han sier i dag!

Det skal jeg❤️
 
Da var man sykemeldt 100% i 3 uker! Han mente det var smerter relatert til bekkenet..i tillegg til muskulære plager opp i ryggen.. Så da skulle jeg ta det med ro og ta kontakt om det ikke bedret seg ❤️
Tenker å kontakte fysio så jeg får knadd opp det som kan knas :)
 
Vil så gjerne at sønnen på litt over 3 år kan sove hele natten uavbrutt:yuck:
Det har han gjort kanskje typ 4 mnd tilsammen i sitt liv. Er egentlig ikke såååå ille, da han sovner ganske fort når jeg kommer,men hadde vært deilig med en god natts søvn uten å måtte opp. Og jeg sover så lett, våkner når han tar seg noe å drikke også, da babycallen reagerer på dette..:dead: De få gangene han sover gjennom, våkner han alltid kl. 5, som er 1 1/2 time tidligere..:banghead:
 
Last edited:
Back
Topp