Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kastet opp på lørdagKvalmen er grusom. Igår kastet jeg ikke opp og tenkte at kanskje det hadde begynt å avta, det sies jo at det skal bli bedre et sted mellom uke 8 og 12... idag derimot er jeg værre enn noen annen dag....
og den lørdagen var helt ekstremt for meg .
Gløymte å sitere på innleggetKlager over fastlegen min. Som er vikar for min lege som er i permisjon.
Hadde første svangerskaps kontroll. Etter en hel legetime med urinprøve, vekt osvosv, snakk om ivf osv. Spør jeg på slutten om han henviser til oul. Han er veldig nervøs og ung å skjønte ikke så mye, kjente meg ikke trygg på svarene hans når jeg spurte spm. Jeg skulle da ikke på ultralyd nå? Jeg at du må vel henvise meg?
Så sier han: Ja korrekt. Men har dere valg surugatmor ennå?
Jeg datt helt av stolen. Hva snakker denne mannen om? Spurte hva i alle dager han snakka om. Han gjentok: Har dere valgt surugatmor ennå? Både jeg og samboer satt å måpte. Jeg svarte at "nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er jo jeg som er gravid vi har jo akkurat hatt en hel legetime om det? Og det er mitt egg og hans sperm?"
"Korrekt" svarer legen.
Vi ble så forfjamset å gikk. Nå sitter jeg igjen med at jeg ikke har fått en reell kontroll. Ikke behøvde jeg ta blodprøver for det hadde jeg sikkert gjort i forbindelse med ivf. Uten at han fant det ut sikkert.
Lyst å konfrontere denne legen med at slik manglende kunnskap ikke holder som fastlege! Og jeg innser jo at jeg må finne en annen lege under graviditeten.
Off, haha ja man kan le av detUnnskyld, men no måtte eg le litt
Fyren har jo tydeligvis ikkje peiling!
Men ikkje så morsom for deg som var der då![]()

Klager over fastlegen min. Som er vikar for min lege som er i permisjon.
Hadde første svangerskaps kontroll. Etter en hel legetime med urinprøve, vekt osvosv, snakk om ivf osv. Spør jeg på slutten om han henviser til oul. Han er veldig nervøs og ung å skjønte ikke så mye, kjente meg ikke trygg på svarene hans når jeg spurte spm. Jeg skulle da ikke på ultralyd nå? Jeg at du må vel henvise meg?
Så sier han: Ja korrekt. Men har dere valg surugatmor ennå?
Jeg datt helt av stolen. Hva snakker denne mannen om? Spurte hva i alle dager han snakka om. Han gjentok: Har dere valgt surugatmor ennå? Både jeg og samboer satt å måpte. Jeg svarte at "nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. Det er jo jeg som er gravid vi har jo akkurat hatt en hel legetime om det? Og det er mitt egg og hans sperm?"
"Korrekt" svarer legen.
Vi ble så forfjamset å gikk. Nå sitter jeg igjen med at jeg ikke har fått en reell kontroll. Ikke behøvde jeg ta blodprøver for det hadde jeg sikkert gjort i forbindelse med ivf. Uten at han fant det ut sikkert.
Lyst å konfrontere denne legen med at slik manglende kunnskap ikke holder som fastlege! Og jeg innser jo at jeg må finne en annen lege under graviditeten.

kanskje han bare sa feil? At det han egentlig mente var jordmor?![]()

Det har jeg ikke tenkt på, å man kan jo faktisk håpe det, det er det eneste som make sense herMen han gjentok seg flere ganger å ja, nei hele greiene var veldig merklig altså
![]()
Har på meg joggebukse med ullstilongs under på jobb i dag, og det føles nesten for stramt.. Litt småkvalm også, sleit skikkelig med frokosten, men må jo spise ellers blir det bare enda verre

Ja, men jeg vet at jeg selv har sagt feil mange ganger uten å i det hele tatt registrere at jeg gjør det
virker som han kanskje bare var litt fersk/ eller rett og slett bare dårlig på å uttrykke seg. Mange leger som er det dessverre
Men det betyr jo ikke at det gir deg en grei opplevelse av det likevel da![]()
Klager over hjertebank når jeg skal sove/slappe avKjenner at kroppen jobber mer nå ja.