Klagetråd

Klager for at jeg er så jævla mett og oppblåst, selv om jeg har spist normalt og er lenge siden jeg spiste. Hjelper ikke at jeg er kvalm i tillegg oppå alt anna. Så er jeg av og til avhengig av at sambo legger seg for å få sove, og dette er en av de kveldene og han har enda ikke lagt seg :arghh: Han har skrudd bil så er unnskyldt, men hjelper ikke når alt jeg vil er å sove :arghh:

Hva da oppblåst?!
C1620557-6843-454C-8122-70E302BB2201.jpeg

Last edited:
Klager over forstoppelse og luftsmerter pga det..

Klager over forstoppelse og luftsmerter pga det..
Det er så vondt å være skikkelig forstoppet! Jeg prøver alt jeg kan å få gått på do vær eneste dag, er det 1 dag jeg ikke får til så har jeg vondt i magen i 2-3 dager.

Ja samme, føler at jeg har null kontroll over følelsene mine. Det er så rart! Kjenner at jeg fort blir sur og irritert, spesielt hvis noe ikke funker eller bruker litt tid. Er så utålmodig for tiden! Men det verste er gråtingen, når det står på. Hater å ikke ha kontroll, og disse følelsene bare tar over. :wideyed:
Enig, våknet imorges, da hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke sto opp sammen med barna, noe jeg sjelden trenger før kl 08.30 men allikevel, samvittighet langt inni magen... Såmn pleier jeg ikke være... Håper ikke dette har sammenheng med videre depresjon etter fødselen?

Det er så vondt å være skikkelig forstoppet! Jeg prøver alt jeg kan å få gått på do vær eneste dag, er det 1 dag jeg ikke får til så har jeg vondt i magen i 2-3 dager.

Enig!
Det hjalp heldigvis å klage, det løsnet like etterpå :happy: Enda godt var det, for nå var det tre dager siden sist. :inpain:
Prøver å få gått på do hver dag jeg også, slik jeg normalt gjør, men det er jaggu lettere sagt enn gjort når man er gravid. :hilarious:

Må så tisse! Skal til legen idag, og må ha med urinprøve. Tissa kl 3 i natt, og leste at man bør ha minst 4timer gammel urin i blæra når man tar prøven. Hvordan i all verden skal jeg klare å holde meg i 1time og 20min til?! Gaaah! Ikke får jeg sove igjen heller.

Må så tisse! Skal til legen idag, og må ha med urinprøve. Tissa kl 3 i natt, og leste at man bør ha minst 4timer gammel urin i blæra når man tar prøven. Hvordan i all verden skal jeg klare å holde meg i 1time og 20min til?! Gaaah! Ikke får jeg sove igjen heller.
De får ta det de får, de bør jo ha forståelse for at man tisser oftere når man er gravid. Og det er vel ikke som at det er utvannet urin nå uansett ;)

Har lemus i øyet, hatt det i 2 uker nå.

Føler meg så tung og stor av en eller annen grunn, selv om jeg har normal bmi og sånt. Er oppblåst og forstoppet, kanskje det har sammenheng. Men alt er tungt, jeg puster tungt når jeg går, jeg blir så fort sliten f.eks i går da vi gikk tur og jeg har definitivt lagt på meg noen kilo i det siste som sikkert også har litt å si.

Uren hud, tørr hodebunn, utslett på munnen... Hva skjer? :hilarious: Sånn gravidglød har jeg ikke lagt merke til. Hvis det er noe sannhet i at jente tar bort skjønnheten til moren så er det kanskje det, hahaha.

Kvalm. Gått og gulpet i hele dag. Blir verre ved aktivitet. Og jeg har en veldig aktiv jobb..

Har betennelse i skulderen, men siden jeg er gravid fikk jeg ingenting hos legen. Men nå begynner det å gjør skikkelig vondt hele tiden. Og mannen skal opereres i neste uke, og da bør armen min være frisk så jeg klarer 3 barn alene

Fy fader! Skulle til fastlegen min idag, men så er hun syk, og de har bare satt meg opp hos noen andre (er på venterommet nå). De kunne vel ringt og sagt fra?! Var jo en grunn til at jeg ville til nettopp MIN lege- hun har jo eget opplegg for meg ift ernæring etc vi skulle se på.

Har ikke hatt så veldig humørsvingninger før, men nå er jeg på gråten OG lynforbanna. Vil ikke snakke med noen andre om at jeg er «tjukk og gammal», og hvertfall ikke han nedsnødde mannlige legen de har her.

Mest lyst til å gå! Er SÅ skuffa!!!!!!

Fy fader! Skulle til fastlegen min idag, men så er hun syk, og de har bare satt meg opp hos noen andre (er på venterommet nå). De kunne vel ringt og sagt fra?! Var jo en grunn til at jeg ville til nettopp MIN lege- hun har jo eget opplegg for meg ift ernæring etc vi skulle se på.

Har ikke hatt så veldig humørsvingninger før, men nå er jeg på gråten OG lynforbanna. Vil ikke snakke med noen andre om at jeg er «tjukk og gammal», og hvertfall ikke han nedsnødde mannlige legen de har her.

Mest lyst til å gå! Er SÅ skuffa!!!!!!

Det er lov å gi beskjed til dem om at fu ønsker time hos fastlegen og ikke ønsker dagens time men ny tid hos fastlegen... antageligvis for sent nå men...

Det er lov å gi beskjed til dem om at fu ønsker time hos fastlegen og ikke ønsker dagens time men ny tid hos fastlegen... antageligvis for sent nå men...
Ja, men håpet i det lengste at det var med ei anna ei der jeg har gått mye til. Men det var med en legestudent.

Fikk hvertfall fylt ut helsekort og levert urin, men laben var stengt, så må tilbake og ta blodprøver senere i uka. Kjipt, for det er 40min med kollektiv hver vei. Ikke kunne han si noe om vektnedgangen og evt videre oppfølging, og jeg måtte veie meg der, med klær på. Og han greide ikke finne sykehuset i systemet, så nå må jeg følge opp og passe på at de får søkt fødeplass rett sted.

Ble bare så kjip opplevelse, for hadde gleda meg til å dele det med min lege. Håper det blir bedre på TUL fredag og hos jordmor neste uke...

Ja, men håpet i det lengste at det var med ei anna ei der jeg har gått mye til. Men det var med en legestudent.

Fikk hvertfall fylt ut helsekort og levert urin, men laben var stengt, så må tilbake og ta blodprøver senere i uka. Kjipt, for det er 40min med kollektiv hver vei. Ikke kunne han si noe om vektnedgangen og evt videre oppfølging, og jeg måtte veie meg der, med klær på. Og han greide ikke finne sykehuset i systemet, så nå må jeg følge opp og passe på at de får søkt fødeplass rett sted.

Ble bare så kjip opplevelse, for hadde gleda meg til å dele det med min lege. Håper det blir bedre på TUL fredag og hos jordmor neste uke...

Skjønner det ble kjipt :(

Herregud! Så kvalm og sliten. Tanke 1: hvordan skal jeg holde ut til ferien... tanke 2: nå blir jo ferien man har sett fram til i ett år ødelagt

Sitter å tenker på når far kan få være med på UL. Ser alle sykehus har stengt for dette enda.

Noen andre som kjenner seg så slitne at de nærmest har lyst til å gråte? Er meningen jeg skal sitte og jobbe på hjemmekontor akkurat nå, men har kun lyst til å ligge på sofaen og sove :sleep002 Eier ikke energi og konsentrasjon er nærmest ikke eksisterende. Noen andre som har det sånn :anyone?

Noen andre som kjenner seg så slitne at de nærmest har lyst til å gråte? Er meningen jeg skal sitte og jobbe på hjemmekontor akkurat nå, men har kun lyst til å ligge på sofaen og sove :sleep002 Eier ikke energi og konsentrasjon er nærmest ikke eksisterende. Noen andre som har det sånn :anyone?
Har det helt likt! I dag er jeg på kontoret faktisk, og det er en helt annen verden. Her kan man liksom ikke legge seg ned, mens hjemme så blir det maaaange pauser på sofaen..

Back
Topp