Tips som kanskje kan friste litt som man gjøre litt sunt og en fin måte å snike seg selv og barna grønnsaker: Fried rices
Har så dilla!
1. Kok ris (fullkorn for sunnere variant) og avkjøl, eller bruk gårsdagens rester? (Viktig: ris skal kjøles ned raskt)
2: Ta grønnsakene du liker, eventuelt hva du har av restegrønnsaker i kjøleskap.Jeg bruker en chopper og i dag kjørte rødløk, vårløk og brokkoli i den så det bli bittesmå biter. Guleroten rasper jeg i det store rivjernet. Stek grønnsakene i godt med smør.
3. Kutt kylling eller annet kjøtt i små biter
4. Ta av grønnsakene og ha i mer smør og brun kyllingen
5. Ha i risen i kyllingen og stek på middels-høy varme
6. Bland sammen en god dæsj østersaus og soyasaus i en kopp og hell over ris og kylling.
7. Hiv oppi grønnsakene
6. Knekk 3-4 egg og visp den raskt sammen, lag eggerøre i egen panne og tilsett med resten, eller lag det rett i pannen med alt det andre.
1. Kok ris (fullkorn for sunnere variant) og avkjøl, eller bruk gårsdagens rester? (Viktig: ris skal kjøles ned raskt)
2: Ta grønnsakene du liker, eventuelt hva du har av restegrønnsaker i kjøleskap.Jeg bruker en chopper og i dag kjørte rødløk, vårløk og brokkoli i den så det bli bittesmå biter. Guleroten rasper jeg i det store rivjernet. Stek grønnsakene i godt med smør.
3. Kutt kylling eller annet kjøtt i små biter
4. Ta av grønnsakene og ha i mer smør og brun kyllingen
5. Ha i risen i kyllingen og stek på middels-høy varme
6. Bland sammen en god dæsj østersaus og soyasaus i en kopp og hell over ris og kylling.
7. Hiv oppi grønnsakene
6. Knekk 3-4 egg og visp den raskt sammen, lag eggerøre i egen panne og tilsett med resten, eller lag det rett i pannen med alt det andre.

Trenger en dato å forholde meg til nå!

Er også veldig trøtt da, men prøver å holde meg til en blund før kvelden.