Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Første kontroll hos jordmor, ketoner +5 og SUKK-S på 13... Har også gått ned 2 kg denne uka og klarer nesten ikke å få i meg mat og drikke... Det virker som dette bare går en vei.![]()
Ja, regner med jeg får diagnosen snart... Har jo hatt det før. Men håper jeg får medisiner av legen snart. Var der på mandag men da fikk jeg ingenting.Hmm, hyperemesis?
Ja, regner med jeg får diagnosen snart... Har jo hatt det før. Men håper jeg får medisiner av legen snart. Var der på mandag men da fikk jeg ingenting.
Væskebehandling hjalp egentlig mest. Prøvde afipran tidlig i svangerskapet, det funka dårlig, men i 2. Trimester funket det bedre. Spent på å høre hva legen sier om medisinering nå som jeg har blitt dårligere. Ho ville ikke gi meg noe tidligere i uka. Ny lege fra sist jeg var gravid også, ho er ganske ung. Håper jeg snart blir tatt på alvor.Høres sånn ut ja.. Jeg har hatt det i ett av tre svangerskap.. det var med jenta
Hvilke medisiner føler du hjelper?
Væskebehandling hjalp egentlig mest. Prøvde afipran tidlig i svangerskapet, det funka dårlig, men i 2. Trimester funket det bedre. Spent på å høre hva legen sier om medisinering nå som jeg har blitt dårligere. Ho ville ikke gi meg noe tidligere i uka. Ny lege fra sist jeg var gravid også, ho er ganske ung. Håper jeg snart blir tatt på alvor.
Det høres ikke greit ut... prøvde du noen andre medisiner?Uff ja, må jo bli tatt på alvor... her var medisin det første legen sa.. jeg er skeptisk da jeg følte meg helt dopa på afipran sist, var ikke meg selv og sovnet midt i samtaler osv...
Det høres ikke greit ut... prøvde du noen andre medisiner?
Høres slitsomt ut å ha det som deg! Jeg er allerede lei, bare vært kvalm i litt over en uke. Har et spørsmål til postafen. Bør jeg snakke med lege før jeg begynner med det, eller kan jeg prøve meg på en tablett de gangene jeg skal noe spesielt?Ja postafen, uten effekt. Da ga legen meg opp også måtte jeg bare gå å være kvalm. Fikk ingen medisiner i hyperemesis svangerskapet... prøver postafen igjen i dette, virker til å ha liten effekt nå også..
Høres slitsomt ut å ha det som deg! Jeg er allerede lei, bare vært kvalm i litt over en uke. Har et spørsmål til postafen. Bør jeg snakke med lege før jeg begynner med det, eller kan jeg prøve meg på en tablett de gangene jeg skal noe spesielt?![]()
Skjønner at det er tungtJa det er veldig slitsomt, og tungt for psyken denne gangen.. ønsker bare et svangerskap som er litt mer utholdelig...
Jeg er ikke helsepersonell, men postafen er ikke skadelig for fosteret, og det er ikke reseptbelagt, så personlig hadde jeg bare prøvd![]()
Skjønner at det er tungtHar prøvd å lese meg opp, og det står jo at det ikke er farlig så skal prøve meg på postafen hvis også kvalmen er der 17. Mai!
Takk og like såLykke til
Jeg har vært sengeliggende i hele dag til tross for inntak av postafen.. prøver igjen på 17.mai og håper håper håper å komme igjennom familieselskap..
krysser fingrene for oss begge!Husk bare at mange reagerer med å bli veldig trøtt og evt svimmel av postafen, kan være lurt å vite hvordan man reagerer på den før man skal noe. Og for guds skyld ikke kjør bil på dem.Skjønner at det er tungtHar prøvd å lese meg opp, og det står jo at det ikke er farlig så skal prøve meg på postafen hvis også kvalmen er der 17. Mai!
Huff, vet det finnes sterkere medisiner, jeg fikk det på sykehuset. Husker jo selvfølgelig ikke hva de heter da. Rart at legene har så dårlig kunnskap om dette. Blir helt matt jeg...Ja postafen, uten effekt. Da ga legen meg opp også måtte jeg bare gå å være kvalm. Fikk ingen medisiner i hyperemesis svangerskapet... prøver postafen igjen i dette, virker til å ha liten effekt nå også..

Huff, vet det finnes sterkere medisiner, jeg fikk det på sykehuset. Husker jo selvfølgelig ikke hva de heter da. Rart at legene har så dårlig kunnskap om dette. Blir helt matt jeg...![]()
Fikk ikke noe svar fra legen i dag så må nok vente til mandag. Ellers blir det legevakta hvis jeg blir dårligere. Har dårlig erfaring med LV fra sist HG svangerskap, så vil helst unngå det.Ja jeg vet også at det finnes, men men.. Håper du får noe hvertfall, du har det verre en meg nå![]()
Fikk ikke noe svar fra legen i dag så må nok vente til mandag. Ellers blir det legevakta hvis jeg blir dårligere. Har dårlig erfaring med LV fra sist HG svangerskap, så vil helst unngå det.