Klagetråd

Tus
Kjære vene, jeg føler så med deg❤️ Forferdelig tungt og slitsomt når det blir slik, jeg hadde hyperemesis med nr 2, var helt pumpa..
Håper det går over etterhvert, og at du klarer å få noen gode dager❤️
tusen takk,er så vanskelig og skal glede meg over dette,jeg gjør jo det men klarer ikke føle den gleden som jeg burde ha kjent,føler meg så slem så tenker sånn:sad015

Tus

tusen takk,er så vanskelig og skal glede meg over dette,jeg gjør jo det men klarer ikke føle den gleden som jeg burde ha kjent,føler meg så slem så tenker sånn:sad015
Ingen klarer å være hoppende glad når man er så syk, og sliter med å komme seg gjennom dagene❤️
Når kvalmen letter, vil du også ha energi til å føle mer, og da kommer alt det positive og gleden❤️

Ingen klarer å være hoppende glad når man er så syk, og sliter med å komme seg gjennom dagene❤️
Når kvalmen letter, vil du også ha energi til å føle mer, og da kommer alt det positive og gleden❤️
Tusen takk for så fine ord :Heartredd hjelper på og høre,tungt å gå fra å være aktiv hele døgnet til en kvalm klump som ligger i ett hjørne i sofaen eller på do skåla :puke:dontknow:Heartred

Tus

Kjenner veldig igjen følelsene dine, legg dårlig samvittighet til side ❤️ Det er lov å være betydelig redusert i denne tiden, og i det lange løp er det bare en kort periode selv om det nå føles som en evighet.. ❤️

Invitert på vinkveld med noen venninner. Jeg har bytter om vinen i flaska, og gjort en del ting for å unngå noe mistanke.

Men jeg er dausliten allerede nå, og skal sitte i flere timer å spille småbrisen når jeg egentlig vil være hjemme og sove :hungover:
Hadde selv avtalt jentekveld med mamma, søster, kusine og tante i kveld, men kom frem til at jeg måtte kansellere. Er diabetiker type 1 og kunne derfor ikke ha spist pizzaen som vi skulle bestille. Hadde tenkt å ta med meg en kyllingsalat og bare si at jeg hadde problemer med blodsukkeret og derfor ikke kunne spise så karborik mat som pizza. Ettersom jeg har ganske dårlig matlyst ville nok tante skjønt ganske fort hva som hva på ferde. Hun er jordmor og har mange 10-års med erfaring med gravide. Mamma og svigers (pluss en venninne i USA) er de eneste som vet så langt. Ville ikke risikere å røpe meg.

Finn heller opp en unnskyldning du kan komme med dersom du er sliten og vil hjem. Eventuelt kansje bare kansellere.

Kvalmere i dag, bekymret for hvor lenge det er mulig å holde dette skjult for nærmeste kollegaer.

Kvalmere i dag, bekymret for hvor lenge det er mulig å holde dette skjult for nærmeste kollegaer.

Det skjønner jeg godt... syns det var kjempe vanskelig...

Slet med å sove i går, ble ganske uggen og hadde masse sure oppstøt. :meh: Er så redd for ordentlig kvalme og eventuelt oppkast. Dere som sliter med det, når begynte det? :nailbiting:

Slet med å sove i går, ble ganske uggen og hadde masse sure oppstøt. :meh: Er så redd for ordentlig kvalme og eventuelt oppkast. Dere som sliter med det, når begynte det? :nailbiting:
Jeg har det ganske likt tror jeg- er uggen i bølger, men ikke kvalm-kvalm, mer sånn «fyllesjuk-uggen», hvis du skjønner? I tillegg raper jeg MASSE! Slipper det bare ut, tenker det er bedre (mannen min bare flirer, og sier spiren gjør det). Sliter med å sove, men har MASSE energi mellom bølgene. Tur og mat hjelper, så jeg går 12-14km om dagen. Kanskje vi er heldige og slipper hele kvalmen? Er 6+1 idag..

Jeg har det ganske likt tror jeg- er uggen i bølger, men ikke kvalm-kvalm, mer sånn «fyllesjuk-uggen», hvis du skjønner? I tillegg raper jeg MASSE! Slipper det bare ut, tenker det er bedre (mannen min bare flirer, og sier spiren gjør det). Sliter med å sove, men har MASSE energi mellom bølgene. Tur og mat hjelper, så jeg går 12-14km om dagen. Kanskje vi er heldige og slipper hele kvalmen? Er 6+1 idag..
Ja jeg skjønner! Det er liksom steget før kvalm. Kan kjenne det igjen fra når jeg har hatt «spysjuka». Den følelsen man har i noen timer før kvalme og oppkast. Jeg har slitt med å sovne om nettene kanskje mest pga alle tankene, men er trøtt 24/7. Sover 3 timer på ettermiddag og 8 om natta, haha. Kjennes ut som jeg ikke har sovet på et døgn, men har den trøttheten hele tiden haha.

For meg er det motsatt; mat gjør meg uggen nå. Er konstant sulten da. o_O Raper masse jeg også, haha! Jeg blir så oppblåst at det gjør vondt så jeg prøver å slippe det ut når jeg kan. Det kommer bare ut oppe. Dessverre følger det med sure oppstøt. Usj! Ja jeg håper vi slipper det. Krysser fingrene! Hvis man arver et likt svangerskap av sin mor får jeg ikke kvalme; hun ble aldri det. *krysser fingre*. Er 4+2 nå, har bestilt time til uke 10!

Ute og jobber, jeg er bare nødt til å gå en del på jobb, men fy søren er på nippet til å kaste opp når jeg går.
Får finne meg litt benker jeg kan ta pauser på. Var ikke på langt nær så kvalm som dette sist jeg var gravid, men da mistet jeg jo, så det er sikkert et godt tegn da. :wacky:

Jeg syns tiden går så sent!! Jeg er bare 4+2, og visst det litt over en uke. Føles ut som jeg har vært gravid 3 mnd allerede. Så er jeg så forbanna trøtt hele tiden :shifty:

Har skikkelig cravings på ost nå. Så jeg klager for at jeg har forspist meg på ost... så jeg er skikkelig kvalm nå, men jeg har fortsatt lyst på ost :hungover:

Føler meg litt «selvopptatt» som klager på en så liten bagatell, men kjente jeg ble veldig skuffet da jeg fikk beskjed av legen at samboer ikke kan være med på første kontroll om 2 uker pga. corona. Skjønner jo veldig godt hvorfor han ikke kan være med, men ... Fikk også time på sykehuset ved fødepoliklinikken om 6 uker og heller ikke da kan han være med :( Håper han får mulighet til å være med når vi kommer så langt at vi skal finne ut kjønnet :smiley-angelic001 ... er jo en god stund til det.

Føler meg litt «selvopptatt» som klager på en så liten bagatell, men kjente jeg ble veldig skuffet da jeg fikk beskjed av legen at samboer ikke kan være med på første kontroll om 2 uker pga. corona. Skjønner jo veldig godt hvorfor han ikke kan være med, men ... Fikk også time på sykehuset ved fødepoliklinikken om 6 uker og heller ikke da kan han være med :( Håper han får mulighet til å være med når vi kommer så langt at vi skal finne ut kjønnet :smiley-angelic001 ... er jo en god stund til det.

Ingenting er for smått å klage på, klart du vil ha han med ❤️ de åpner mer og mer nå, så jeg har troa på at partnere får bli med snart :)

Helt lov å klage på det, utrolig synd at partner ikke kan være med. Spesielt på ultralyd osv

Forstår deg så godt❤️

I dag har jeg sovet, sovet og sovet litt mer. Ja, og så spydd da, 3 ganger.. Innimellom alt dette har jeg vanvittig lyst på salami og bløtkake:hungry::hungover:

Jeg har vært delvis sykemeldt noen måneder og har i denne tiden vært tett fulgt opp av fastlege. Jeg har legetime i morgen for oppfølging og jeg har gledet meg SÅ MYE til å fortelle fastlegen at jeg er gravid. Tilogmed drømt at jeg forteller henne det! Har ikke fortalt det til noen enda, så hun skulle bli den første. Så finner jeg ut nå at hun er borte for øyeblikket og det er satt inn vikarlege :sorry: Skal innrømme at det kom et par tårer nå... :shy:

Angrer på at jeg var småskuffa/stressa over å ikke være kvalm... Superuggen i hele dag... Føler SÅ med dere som har det verre- blæææææh!

Back
Topp