*Klagetråd*

Jeg kjenner at det presser veldig.. litt skeptisk, men jeg forsøker litt til.

Et annet problem jeg har... jeg fryser. Hele tiden. Mannen holder på å svette ihjel, vi fyrer i peisen og jeg sitter med ull fra topp til tå. Likevel fryser jeg hele tiden. Gruer meg til jula når jeg må pynte meg - kommer til å fryse konstant!
Fryser jeg også. Mye! Og særlig på tærne.
Kjøpte strømpebukse med ull i dag :D og ullsinglet jeg kan bruke under kjolen:hilarious:
 
Klager litt over kvalme igjen. På jobb. Prøver å skjule dette så godt jeg kan ei stund til. Kjempelett når jeg løper på do og brekker meg i eningen:facepalm:
 
Klager litt over kvalme igjen. På jobb. Prøver å skjule dette så godt jeg kan ei stund til. Kjempelett når jeg løper på do og brekker meg i eningen:facepalm:
Skjønner ikke hvordan du klarer holde ut på jobb. Så tungt å være kvalm.
Måtte bare sykemelde meg til slutt. Spyr og spyr... Men nå tror jeg kanskje seaband hjelper på meg. Kunne ønske jeg visste om de forrige svangerskap.
 
Klager litt over kvalme igjen. På jobb. Prøver å skjule dette så godt jeg kan ei stund til. Kjempelett når jeg løper på do og brekker meg i eningen:facepalm:
Skjønner ikke hvordan du klarer holde ut på jobb. Så tungt å være kvalm.
Måtte bare sykemelde meg til slutt. Spyr og spyr... Men nå tror jeg kanskje seaband hjelper på meg. Kunne ønske jeg visste om de forrige svangerskap.
 
Jeg kontaktet mammedison.no pga kvalme, og fikk bra svar ☺️ Det er mange råd som ikke virker på enkelte, så du må nok bare prøve deg litt frem. Slenger med bildet av svaret jeg fikk. Hvis ikke noe her hjelper, snakk med legen din. Jeg ble sykemeldt for fem dager siden pga svangerskapskvalme, og kunne nok ikke vært foruten den. Begynte på postafen etter samtale med lege, og den funker så bra. Du får den reseptfritt på apoteket og er samme tablett som brukes mot sjøsyke. Fikk også råd om å drikke biter av ingefær i varmt vann, salte kjeks, spise hyppig og små porsjoner, drikke mye, og eventuelt flytende diett: smoothie, juice, suppe, kraft med små kjøttbiter. Om du sliter med å få i deg nok mat, ta en blodprøve for å se om du får i deg nok næring, viktig at du har gode reservelaget nå som spiren tar alt den trenger (og det blir fort mye når den skal vokse) ☺️
Takk for gode tips :) jeg er blitt sykemeldt pga kvalmen. Men trenger å holde kvalmen mest mulig på avstand for å holde tritt med en aktiv to-åring. Jeg vet ikke om jeg tør prøve piller mot kvalme.
 
Jeg kjenner at det presser veldig.. litt skeptisk, men jeg forsøker litt til.

Et annet problem jeg har... jeg fryser. Hele tiden. Mannen holder på å svette ihjel, vi fyrer i peisen og jeg sitter med ull fra topp til tå. Likevel fryser jeg hele tiden. Gruer meg til jula når jeg må pynte meg - kommer til å fryse konstant!
Tror båndene er litt bedre enn kvalmestillende om en kan, er litt i litt piller som medisin når kroppen stort sett ordner opp selv. Men her kjente jeg behovet ble for stort siden det er jul og greier ☺️ Jeg og fryser hele tiden. 30grader i stuen og jeg ligger under to pelspledd.. heldig vis vet familien at jeg er gravid, så kommer godt unna med joggebukse og tykk genser om julekjolen blir for kald ☺️
 
Takk for gode tips :) jeg er blitt sykemeldt pga kvalmen. Men trenger å holde kvalmen mest mulig på avstand for å holde tritt med en aktiv to-åring. Jeg vet ikke om jeg tør prøve piller mot kvalme.
Jeg var også veldig skeptisk til å prøve kvalmestillende siden de ikke er laget for gravide. Men etter å ha snakket med to leger og mammamedisin føler jeg meg mer trygg på at det ikke er så farlig. Er naturlig skeptisk til å behandle med piller fordi kroppen stort sett ordnet opp av seg selv. Men nå er det gått tre uker siden kvalmen begynte, og jeg holdt bare ikke ut. Fikk ikke til å spise noe som helst for kvalmen var så stor, og kastet opp hver dag så jeg fikk ikke i meg nok næring. Etter å ha prøvd en pille så var kvalmen borte, nesten så jeg ikke tror det selv. Tenker at en pille om dagen ikke er då farlig, men prøver å unngå dem om jeg kan ☺️ Det er jo mange gravide som har fått helt friske fine barn selv om de måtte ta kvalmestillende piller ☺️
 
Jeg var også veldig skeptisk til å prøve kvalmestillende siden de ikke er laget for gravide. Men etter å ha snakket med to leger og mammamedisin føler jeg meg mer trygg på at det ikke er så farlig. Er naturlig skeptisk til å behandle med piller fordi kroppen stort sett ordnet opp av seg selv. Men nå er det gått tre uker siden kvalmen begynte, og jeg holdt bare ikke ut. Fikk ikke til å spise noe som helst for kvalmen var så stor, og kastet opp hver dag så jeg fikk ikke i meg nok næring. Etter å ha prøvd en pille så var kvalmen borte, nesten så jeg ikke tror det selv. Tenker at en pille om dagen ikke er då farlig, men prøver å unngå dem om jeg kan ☺️ Det er jo mange gravide som har fått helt friske fine barn selv om de måtte ta kvalmestillende piller ☺️
Begynte på postafen i går. Var rett og slett så desperat og sliten. Skal ikke skade babyen. Og jeg har det endelig levelig igjen
 
Er nødt til å klage litt over turnusjobbing og dagvakt i morgen. Mye mer lyst til å kose meg hjemme!
 
Klager over at det er kommet nisser på dopapiret hjemme. Skvetter like mye hver gang når den røde topplue lyser mot meg når jeg sjekker papiret for blod..:inpain:
 
Last edited:
Må få klage litt over at kvalmen valgte å eskalere i dag av alle dager :shifty: Kunne den ikke ventet til i morgen? :hungover:
 
Slit så me å va trøtt heile tia... :sleep002 Har så vært sinnsykt kvalm i natt og nesten ikke søve.... :signs017 Så dårlig samvittighet for junior når eg ikke ha tjans å engasjer meg i adventspakken hans i mårrest. (Faren va i fjøset)
Heldigvis villa tanta ha han på besøk i formiddag, så no ha eg fått sove i 2 tima + gjort alt klart te middagen i kveld :welcome
På toppen av d heile så mått jo selvfølgelig årets første snøfall kom så sambo e ute og brøyt... vi får da kvit jul om ikke Anna :gen014
 
Skjønner ikke hvordan du klarer holde ut på jobb. Så tungt å være kvalm.
Måtte bare sykemelde meg til slutt. Spyr og spyr... Men nå tror jeg kanskje seaband hjelper på meg. Kunne ønske jeg visste om de forrige svangerskap.
Ja, det er tungt å stå i jobb når man er dårlig. Skjønner godt at du sykemeldte deg! :) jeg har desverre ikke mulighet til det enda, så jeg må bare bite sammen tennene. Har nettopp hatt ulønnet permisjon med de yngste barna, så jeg holder på med opptjening til syke- og egenmeldingsdager :) men syns det er litt godt å jobbe uansett
 
Føler med dere som er mye kvalm og sliter med det. Ikke at dette er så ille, men føler jeg går på do konstant, blir så utrolig lei. Har tatt seg opp med dogåing den siste uken..
 
Begynte på postafen i går. Var rett og slett så desperat og sliten. Skal ikke skade babyen. Og jeg har det endelig levelig igjen
Så bra at det går bedre ☺️ Det er godt med en pause slik at en får hentet seg inn igjen ☺️
 
Måtte ty til kvalmestillende etter å ha løpt imellom doene hele vakta på jobb :wtf:
Skulle hatt den for ca 7 timer siden men håper den hjelper så jeg får sove i natt :(
 
Blir så stressa over at jeg ikke har ømme bryster lenger. Det har liksom vært en av mine eneste sterke symptomer. Har til gjengjeld følt meg skikkelig uggen i jula (føles som jeg er fyllesyk!), men det kan like gjerne være for mye godteri og feit mat, haha!:wideyed: Ååh er så slitsomt å bekymre seg for de minste ting :rabbit noen andre som har opplevd at puppene slutter å være vonde i uke 7/8??
 
Klager over at kvalmen og vonde bryst er værst på natta, så får ikke sove :dead:
Skuler på sambo og ønsker at han kunne overta iallfall ett av symptomene!
 
Ordentlig forkjøla siden starten av desember. Tørrhoste og Cosylan før jeg visste jeg var gravid. Og så snørr, tette bihuler og feber. Og hodepine. Ikke så mange "graviditetsplager".
 
Back
Topp