Klagetråd

Så sinnsykt kvalm og sliter sånn med enkelte lukter at eg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Spesielt på jobb også skal jeg liksom skjule det
 
Lei av å være små kvalm dagen lang og veldig trøtt. Får ikke gjort noe fornuftig [emoji52]
 
Er så syyyk trøtt. Jeg legger med nesten kl. 20.00 hver dag- og allikevel så er jeg stup trøtt.

Vurdere snart å ringe legen for å få gradvis sykemelding, slik at jeg kan være litt oppegående.

Men syns selv at det er litt dårlig unnskyldning for å være sykemeldt at jeg er trøtt :bored::bored:
 
idag tillhörer jag här! Ungar som är vakna halva nätterna, en förkylning från helvetet och tröttheten tar livet av mig! Och eftersom jag är så utslitt pga sömnmangel så är kvalmen helt jävlig. Gick och la mig kl 20:30 och har hostat siden da. Nå dricker jag varm mjölk med honung i och hoppas det funkar som valium för både kropp och själ! :hungover:
 
idag tillhörer jag här! Ungar som är vakna halva nätterna, en förkylning från helvetet och tröttheten tar livet av mig! Och eftersom jag är så utslitt pga sömnmangel så är kvalmen helt jävlig. Gick och la mig kl 20:30 och har hostat siden da. Nå dricker jag varm mjölk med honung i och hoppas det funkar som valium för både kropp och själ! :hungover:
Huff, nå syns jeg synd på deg:Heartred det var mye på en gang! Sender deg en stor klem og håper du får en god natts søvn og at formen er bedre i morgen!
 
Huff, nå syns jeg synd på deg:Heartred det var mye på en gang! Sender deg en stor klem og håper du får en god natts søvn og at formen er bedre i morgen!

tack! det hjälper alltid med litt sympati når det står på som värst! Hittil har ju graviditeten gått väldigt lätt, så skulle väl bara mangle att jag får en dose av detta med :confused: Åssen går det med dig? :Heartred
 
tack! det hjälper alltid med litt sympati når det står på som värst! Hittil har ju graviditeten gått väldigt lätt, så skulle väl bara mangle att jag får en dose av detta med :confused: Åssen går det med dig? :Heartred
Veldig mye kvalm og sliten. Hadde egentlig nattevaktshelg i helga men ble sykmeldt fra den. Skal på kveldsvakt i morgen, veldig spent på hvordan det skal gå. Er blitt så veldig ømfintlig på lukter. Og de kommer man ikke unna på et sykehus:facepalm::p ellers kan jeg ikke klage, mye roligere nå etter å ha sett hjerteslag og utvikling som går etter boka:)
 
Veldig mye kvalm og sliten. Hadde egentlig nattevaktshelg i helga men ble sykmeldt fra den. Skal på kveldsvakt i morgen, veldig spent på hvordan det skal gå. Er blitt så veldig ømfintlig på lukter. Og de kommer man ikke unna på et sykehus:facepalm::p ellers kan jeg ikke klage, mye roligere nå etter å ha sett hjerteslag og utvikling som går etter boka:)

huff det er kjedelig! Känner nu att första trimester er ikke så veldig glamoröst :yuck: Hoppas vi finner formen fort begge to. Nej lukter er helt håplöst! Lurer på vad man som mor skal med så hinsides bra luktsinne till? Sambo har sagt att jag lätt får jobb som sporhund som gravid :laughing021

Deilig å ha sett att lille spire har det bra :Heartred Måtte de fortsätta med det! :notworthy
 
I dag har jeg brukt ganske mange timer og mye oppvask på å lage pizzasnurrer. Når de kom nystekte ut av ovnen syntes jeg ikke de smakte i det hele tatt, selv om mannen mener de er akkurat slik de skal være. :wtf:
 
Har små sove i halve dag, hjemme med sykt barn, så har lagt på sofaen sammen med han. Allikevel er jeg klar for sengen før klokken 21
 
Arrrrrrgh sjefen min! Sjefen min går meg så på gravidenervene mine. Han er så irriterende og plagsom og slitsom og uforstående. Jeg er LEI, jeg blir stressa, jeg vil ikke. Elsker jobben min isolert sett, hater sjefen jeg må dele kontor med.

Hva sier man til en voksen mannsperson som piller seg i nesa mens du prater med han?
Hva sier man til en voksen mannsperson som, når han jobber på pc sitter og lager lyder som om han presser ut en stor en på toalettet? (hgggnh.... pfffff.... hgnnnnhhh).
Hva sier man?? Wrææææ. Alt irriterer meg! :hungover::angry4
 
Tårene bare renner hele tiden.. alt er trist :sad010:laughing002
Har sikkert noe med lite søvn og at 1 åringen suttrer hver natt de siste 6 månedene :banghead:
 
Har visst uvi jeg :p
 
Kjenner jeg brygger på en jeg og, time to drink some more water :p
Da går du til legen, farlig for mageboeren.
Jeg visste ikke at jeg hadde det engang før legen ringte meg nå nettopp og sa det
 
Da går du til legen, farlig for mageboeren.
Jeg visste ikke at jeg hadde det engang før legen ringte meg nå nettopp og sa det

Jo, gynekologen tar urinprøve hver 2 uke i den normale oppfølgningen av mor her, så jeg er klar over at de sier hver gang jeg ligger i grenseland for UVI. Men de sier til meg at det er normalt for gravide å ha litt mer bakterier enn normalt, og ber meg drikke mye vann for hyppig utskiftning av urin og dermed opprettholdelse av sunn blære. "Kjenner" det også når det blir litt mye bakterievekst, men så fort jeg drikker mye vann er følelsen tilbake til normal.

Tårene bare renner hele tiden.. alt er trist :sad010:laughing002

I går grein jeg fordi samboer har det litt tøft siden han snart må reise vekk og være borte i 4 måneder (kanskje 5) og jeg synes så forferdelig synd på han :(
 
Jo, gynekologen tar urinprøve hver 2 uke i den normale oppfølgningen av mor her, så jeg er klar over at de sier hver gang jeg ligger i grenseland for UVI. Men de sier til meg at det er normalt for gravide å ha litt mer bakterier enn normalt, og ber meg drikke mye vann for hyppig utskiftning av urin og dermed opprettholdelse av sunn blære. "Kjenner" det også når det blir litt mye bakterievekst, men så fort jeg drikker mye vann er følelsen tilbake til normal.



I går grein jeg fordi samboer har det litt tøft siden han snart må reise vekk og være borte i 4 måneder (kanskje 5) og jeg synes så forferdelig synd på han :(
Åja.. Det er jo supert! Jeg merker det ikke selv, hatt det så mange ganger at hver gang jeg tror jeg har det så sier legen nei, også går det to mnd så ligger jeg på sykehuset med nyrebekkenbetennelse :p så må nok be om hyppig oppfølging av det.

Leit at mannen må bort så lenge, men så tjener han vel ganske godt på de turene? Svigerbror hadde 600 tusen på et par mnd når han var langt borte med jobb. Også er han jo akkurat hjemme til fødsel? :Heartred
 
Åja.. Det er jo supert! Jeg merker det ikke selv, hatt det så mange ganger at hver gang jeg tror jeg har det så sier legen nei, også går det to mnd så ligger jeg på sykehuset med nyrebekkenbetennelse :p så må nok be om hyppig oppfølging av det.

Leit at mannen må bort så lenge, men så tjener han vel ganske godt på de turene? Svigerbror hadde 600 tusen på et par mnd når han var langt borte med jobb. Også er han jo akkurat hjemme til fødsel? :Heartred

Ja de tar virkelig godt vare på mødre, kan fortelle mer om det når jeg kommer inn i skjult! :)

Dessverre tjener han ikke noe ekstra på det, kun feriedager (altså mulighet til å være hjemme). For at han skal kunne være hjemme ca 4 uker før forventet fødsel, og minst 2 mnd etterpå, må han tjene inn ekstra ferie for å ikke gå i minus i ferie og dermed bli trukket i lønn. Så da må han jobbe ekstra måneder. Uansett om han er 2-1-2-1-2-1-2-1 eller 4-2-4-2 eller 8-4 så får han ikke noe ekstra for å være hundre år vekk :( Ikke tjener han spesielt godt på det heller (sammenliknet med hva norske arbeidere i samme jobb får), men det er nå jobben hans og det han har gjort siden han var 15. Og levekostene her nede er jo litt annerledes. Kan skrive mer om det på skjult også :p Må bare vente 2-3 uker til :p
 
Klager for jeg svetter så sinnsykt på nettene [emoji5]
 
Var på TUL i går, og det så ikke så bra ut :( skulle vært 7+2, men hun fant bare fostersekk tilsvarende uke 5.

Jordmora var veldig positiv og mente dette kunne vokse fint innen et par uker, siden alt så normalt ut til å være tidlig og at jeg ikke har blødd noe. Men jeg har ikke særlig trua :(

Måtte jo google, finner både bra og dårlige historier. Hos noen var alt normalt et par uker senere, hos andre var det ingen utvikling. Har fortsatt noe symptomer, litt kvalm innimellom, høy hvilepuls, trøtt, vonde pupper. Men tom fostersekk kan visst gi både normale symptomer og tilnærmet normal hcg-stigning, så det eneste jeg kan gjøre er egentlig å vente på neste UL om to uker. EVIG lenge til..!

Vurderer å sjekke hcg like vel, men får jo fortsatt ikke svar på det før over helga. Hvis det går galt hadde det vært fint å bli ferdig med det raskt. Jaja, bare å være tålmodig :dead:
 
Back
Topp