Klagetråd

Sitter her med bøtta ved siden av meg, brekker meg og er så kvalm at fy, men jeg spyr ikke...

Idag orket jeg ikke dra på jobb... Har sovet så dårlig i natt oxo :( Sliter med treg mage så tror det er den som har gitt meg dårlig nattesøvn i tillegg til veldig ømme og såre pupper. Vanskelig å snu på seg uten å våkne. Og kvalmen... Den sitter i... Har fått i meg noen jordbær og litt ingefærøl, da :p Hadde vært greit om det hjalp litt på kvalmen jaffal.

Noen tips mot kvalme?

Jeg blir så frustrert :( kjenner jeg har så lyst å rope høyt og grine:p har vært plaget med stoffskiftet siden 2007. Det har vært mange år med nulll energi, dårlig form og mye angst. Det stabiliserte seg endelig i 2015 og jeg hadde verdens beste år hvor jeg klarte og orket alt jeg ville. Fikk ny kjærest, hadde tidenes sommerferie med min beste venninde, trente mye og var mye sosial. Har alltid vært ivrig med jobb, helst jobbet 120% selv om formen var crap. I fjor gikk jeg ned 10 kg og kom inn i en god treningsrutine og følte meg FIT! :) I januar begynnte stoffskifte å tulle igjen og formen ble elendig, inn og ut fra legen hver mnd. Så ble jeg gravid, til stor glede for oss begge! Men nå gjør jeg ikke annet enn å sove :( føler meg så elendig :( føler som enda en dårlig periode med stoffskifte, bare 10x verre. Er bare så lei av å være zombie! :p føler meg som verdens dårligeste kjærest som ikke orker noe :( gleder meg villt til uke 12 og bedre form! :) dagens frustrasjon og utblåserstatus! :p

Kvaaaaaaaaalm:dead: og konstant sulten. Brekker meg av diverse matlukt og er redd det varer til godt over uke 12:nailbiting:

Hvor er gleden og det koselige med å være gravid?!
Aldri vært så sliten og dårlig i hele mitt liv.. Nå er jeg på andre dagen med at alt kommer opp, ikke så mye som litt vann holder seg i magen :( fikk afipran av legen fredag, men null effekt!
Har ikke energi til noe annet enn å syntes at sambo bare er teit :( stakkars mann :'( fatter ikke hvordan han orker å være i samme hus som meg en gang :P (har vett på å be om unnskyldning altså!)
Gleder meg villt til formen blir bedre, og jeg kan være en god kjæreste igjen, og ikke minst, oppleve gleden over å være gravid!

Jeg trudde jeg kom til å gløde og få en søt, stor og fin rund mage of større bryster. Og de første 8 ukene var helt greie, kjente murringer i magen og fikk ømme bryster og var trøtt og spiste mye, og det var helt greit. Men så har jeg vært kjeeeempe forstoppet, det her vært så ille at jeg vurderte å ringe legevakten av smertene :( og da jeg var 7+6 ca kom kvalmen! Nå er jeg 8+5 og jeg er fortsatt vanvittig kvalm og føler jeg skal spy når som helst!! Jeg har mistet matlysten helt og ingenting smaker godt. Jeg er sulten, men får ikke spist så mye :( Også tror jeg forstoppelsen er tilbake :/
Det eneste jeg håper nå er at det er bra med den lille i magen og at svangerskapet varer i 40 uker! <3 da vet jeg at alt dette "sliter" er verdt det

Måtte hente mini i barnehagen i dag fordi han hadde spydd, blææ, også eg som er så kvalm og dårlig kommer nok til å spy om han gjør det :-(

Hadde tenkt å dra på europris i dag, å handle leker til småen. Badebasseng å sånne uteleker han kunne kose seg med. Men er sååå dårlig i dag. Bare jeg prøvde meg på å dusje ble jeg kjempe kvalm å svimmel. Er så lei! Vi fungere igjen nå!!

Frustrert over å være så dårlig og så får høre at det var mye symptomer for å være så tidlig (er 8+0) har vært oppblåst og på grensen til forstoppet og da kommer også en forferdelig halsbrann. Og alt blir mye verre av å spise. Og trøtt ja.. Er sykmeldt pga en fjelltur og nå maser de på jobb om når jeg er tilbake og klar for jobb... Er vel bare å ta seg en tur til en lege og legge en plan. Mannsdominert yrke og mye ansvar alene er dårlig kombo :( jaja dagens og månedens utblåsning. Er ellers overlykkelig over å være gravid ❤️

Første dag tilbake på jobb etter sykemelding pga kraftig kvalme, følt meg bedre i noen dager nå ikke kastet opp like mye kanskje maks en gang om dagen. Men den gleden var kortvarig innen jeg hadde vært på jobb i 3 timer har frokosten kommet opp, mellommåltidet (ritz kjeks) kommet opp. Er super sulten og skjelven men blir kvalm av tanken på mat... :( spennende å se hva jeg finner på til lunsj...

Har sovet 10 timer i natt og holdt senga hele dagen. Ettersom migrenen begynte i går... Og tror dere ikke kvalmen begynte i dag? Skjønner ikke hvordan jeg skal få hentet i bhg

Kvaaaaalm. Fikk legetime og jammen var det ett prosjekt å komme seg dit. Hurra for en tom handlepose som jeg kunne kaste opp i. Null energi

Har slitt siden mandagskveld for en uke siden med verking i hele kroppen, noe som etterhvert slo ut i noe virusinfluensa dritt, med feber som ikke ville ned med det første på fredag og nå har jeg fått en djevelsk hoste som gjør at jeg nesten spyr. Og hodepinen kommer så fort jeg hoster litt ekstra hardt... Føles som hele lunga skal vrenges! Venter fortsatt på å høre fra legen hva jeg kan ta av hostesaft... Ble sendt hjem fra jobb idag oxo, de så på hele meg at det ikke var noen lur dag for meg å gå på jobb :hungover:
Og med alt godvær som har vært i helga, har jeg egentlig bare syntes synd på meg selv... Ikke fått nyte særlig mye av den... :(
Og på toppen av alt, skal jeg hente lillesnuppa i bhg snart, for så å kjøre henne til trening, for så å bake kake til sommerfesten i bhg i morgen, for til slutt, etter å ha lagt lillesnuppa.... Pakke en svær koffert, da jeg skal på kurs en hel uke i Trondheim fra i morgen kveld!!! :hungover::hungover::hungover::arghh::banghead:
Sånn! Det var dagens utblåsning...​

føler meg ræva... sola skinner og jeg ligger i sengen eller henger over do og spyr

Nok en dag hvor alt kommer opp og avtaler må avlyses... Lei av å være dårlig..

Back
Topp