Klagetråd!

Jordmor har sagt det veldig tydelig når han er med at jeg må roe meg ned, men tror han bare ser på ferien som avslappende.. Tror det henger litt sammen med at vi skal på feire med familien hans og han har endelig fått et godt forhold til moren igjen..
Han begynner heldigvis å skjønne nå at jeg virkelig ikke har lyst. Måten de planlegger turen er jo helt bak mål så de har lagt opp til 11t kjøring på 3dager isteden for 7t (2t omvei begge veier)..
Har hatt et utrolig lett svangerskap hele veien så er vel derfor han ikke skjønner det stopper seg litt om dagen. Vi har vell termin samme dag? :)
Håper bare de kan skjønne meg litt på tur så jeg slipper å la hormonene ta overhånd. Gruer meg egentlig og dette er eneste ferien vi skal på i sommer da mannen ikke har ferie.. :(

Jeg har termin 18/8 i følge OUL :)
Jeg sørger, for at mine behov blir hørt og forstått nå. Jeg har sagt klart i fra at det ikke blir noen tur gåing eller lange bilreiser fremover. Var på 8+ timers kjøretur i juni DEN angret jeg, og bekkenet mitt VELDIG på. Nå prøver jeg og lytte til bekkenet, for jeg kommer til å slite under fødsel om det skal være så elendig som dette :(
Dårlig med søvn pga det er det også dermed er det best å bli hjemme, og roe helt ned fysisk og psykisk :)

Hadde satt meg selv først, og ikke blitt med på en sånn tur jeg. Det må jo nå inn før, eller siden at du FAKTISK IKKE er i stand til en sånn tur nå!
Hva er viktigst for han du og hans ufødte barn, eller en tur med Mor som han kan ta en annen gang når du også har motivasjon og helse til og bli med. Du er ikke egoistisk om du velger, og si at du ikke blir med!

Last edited:
Jeg sørger, for at mine behov blir hørt og forstått nå. Jeg har sagt klart i fra at det ikke blir noen tur gåing eller lange bilreiser fremover. Var på 8+ timers kjøretur i juni DEN angret jeg, og bekkenet mitt VELDIG på. Nå prøver jeg og lytte til bekkenet, for jeg kommer til å slite under fødsel om det skal være så elendig som dette :(
Dårlig med søvn pga det er det også dermed er det best å bli hjemme, og roe helt ned fysisk og psykisk :)

Hadde satt meg selv først, og ikke blitt med på en sånn tur jeg. Det må jo nå inn før, eller siden at du FAKTISK IKKE er i stand til en sånn tur nå!
Hva er viktigst for han du og hans ufødte barn, eller en tur med Mor som han kan ta en annen gang når du også har motivasjon og helse til og bli med. Du er ikke egoistisk om du velger, og si at du ikke blir med!

Helt enig i det som blir sagt her - nå er det DU og BABY som skal være høyeste prioritet og som bestemmer aktivitetsnivået i sommer :-) Den turen kan taes senere :-)

Enig i denne!! Det er du og baby, ikke han og moren!

Helt enig i det som blir sagt her - nå er det DU og BABY som skal være høyeste prioritet og som bestemmer aktivitetsnivået i sommer :-) Den turen kan taes senere :-)
Enig i denne!! Det er du og baby, ikke han og moren!
Har endelig fått det klart at jeg ikke blir med inn i parken. Har veldig lyst å bli med nedover for holder på å spy av veggene her hjemme, men orker ikke den parken. Tar meg heller en tur på stranda med ei bok og slapper helt av imens resten går å stamper i parken. Tror nok det blir nok av turer dit etter lillemann kommer hvis han blir lik sine foreldre. :) heldigvis så har aldri bilturer vert noe problem. Hadde 4t i bil på tirsdag og merket ikke stort av det, så får satse på at vi tar korteste veien ned. :) er sikkert imun på bilturer da vi er som et gammelt ektepar og tar ofte søndagsturer rundt i bilen å kikker. :p

Er allerede lei av de lure-riene. I natt var jeg såå sikker på at det var igang, så dabba det av igjen 0330.. Slik har jeg holdt på siden søndagskveld.
Løs i magen på 3 dag også! Blæ

Har endelig fått det klart at jeg ikke blir med inn i parken. Har veldig lyst å bli med nedover for holder på å spy av veggene her hjemme, men orker ikke den parken. Tar meg heller en tur på stranda med ei bok og slapper helt av imens resten går å stamper i parken. Tror nok det blir nok av turer dit etter lillemann kommer hvis han blir lik sine foreldre. :) heldigvis så har aldri bilturer vert noe problem. Hadde 4t i bil på tirsdag og merket ikke stort av det, så får satse på at vi tar korteste veien ned. :) er sikkert imun på bilturer da vi er som et gammelt ektepar og tar ofte søndagsturer rundt i bilen å kikker. :p

Gjør det soleklart at du blir med på kjøreturen så lenge han tar netop den korteste turen så vet du at det blir den!
Ha en riktig god reise, og HUSK og stå på ditt!
Det er du som vet hva du orker. Mennene har ikke peiling på hvordan svangerskap, og fødsel tar på. VI må lære dem våre grenser.
Riktig god tur når dere drar ;) :)

Gjør det soleklart at du blir med på kjøreturen så lenge han tar netop den korteste turen så vet du at det blir den!
Ha en riktig god reise, og HUSK og stå på ditt!
Det er du som vet hva du orker. Mennene har ikke peiling på hvordan svangerskap, og fødsel tar på. VI må lære dem våre grenser.
Riktig god tur når dere drar ;) :)
Ja må bare stå på mitt. Syntes det egentlig er vanskelig å vite mine grenser selv for er vant med å være i god form. :p må bare ta det rolig og lade opp til fødsel og tiden etterpå.
Tusen takk for det. :)

Er allerede lei av de lure-riene. I natt var jeg såå sikker på at det var igang, så dabba det av igjen 0330.. Slik har jeg holdt på siden søndagskveld.
Løs i magen på 3 dag også! Blæ
Forstår jeg utrolig godt har holdt på slik selv i 2 av svangerskapene så langt ;)
Krysser, for at det plutselig blir ekte rier, og flott fødsel på deg :)

Ok. For et stress. Jenta vår på halvannet år satt fyr på kjøkkenet om lørdagen og vi bor hos svigermor nå. Jeg har 19 dager til termin og vi jobber r*** av oss for å få pusset opp kjøkkenet og male huset fort nok til at vi kan bo der når babyen kommer. Blir ikke mye hvile til fødsel. Og i tillegg har jeg eksamen 5 dager etter termin. Har snakket med legen om at jeg blir igangsatt på termindato så jeg har NOE å støtte meg til. Eldste gikk 6 dager over termin og jeg tør ikke ta sjansen på at han holder seg inne til eksamen er over. Blir for mye usikkerhet og stress for meg.

Ok. For et stress. Jenta vår på halvannet år satt fyr på kjøkkenet om lørdagen og vi bor hos svigermor nå. Jeg har 19 dager til termin og vi jobber r*** av oss for å få pusset opp kjøkkenet og male huset fort nok til at vi kan bo der når babyen kommer. Blir ikke mye hvile til fødsel. Og i tillegg har jeg eksamen 5 dager etter termin. Har snakket med legen om at jeg blir igangsatt på termindato så jeg har NOE å støtte meg til. Eldste gikk 6 dager over termin og jeg tør ikke ta sjansen på at han holder seg inne til eksamen er over. Blir for mye usikkerhet og stress for meg.
Oi! Brant hele kjøkkenet? :O
Skjønner godt at det blir stress å få ferdig kjøkkenet like før termin!
Er det noen spesiell grunn til at du skal/håper på å bli igangsatt?
Håper selv at jeg får bli igangsatt ved termin pga ekstrem bekkenløsning. Tror ikke de kommer til å gjøre det men :/

Åh...ikke bra!! Hvordan i alle dager klarte jenta å sette fyr på kjøkkenet?!:o
Masse lykke til, men du må få hvilt innimellom og!❤️

Vet man ikke skal klage, men... varmen dreper meg!! Andre dagen med sol/varme på lenge.. men klarer virkelig ikke å nyte det :/
Å av ALT som kunne skje, så streika gulv vifta :( jeg renner vekk.. mye bedre å gå høygravid på vinteren ja!

Vet man ikke skal klage, men... varmen dreper meg!! Andre dagen med sol/varme på lenge.. men klarer virkelig ikke å nyte det :/
Å av ALT som kunne skje, så streika gulv vifta :( jeg renner vekk.. mye bedre å gå høygravid på vinteren ja!
Signerer!
Kjempetungt nå i varmen :( hovner skikkelig opp i hender og føtter og føler meg som en hvalross når jeg beveger meg :( puster og peser og svetter :(

Stiv og støl i hele kroppen i dag, vondt alle steder og er trøtt :( så er vi invitert i 8-årsdag, sambo tenkte vi kunne ta en liten tur, men jeg orker ikke :( får veldig dårlig samvittighet, men små bråkete barn, voksne som maser om termin og hvordan formen min er osv, er bare veldig veldig lite fristende...
Føler meg fæl som klager, venter jo på verdens fineste premie, men kjempe sliten og føler jeg må forsvare det at jeg er sliten hele tiden, lite forståelse å få..
Får også dårlig samvittighet overfor bursdagsbarnet :/

Lei av naboer som glor-for å se om magen er der fremdeles. Lei av alle som ringer og spør om jeg kjenner tegn. Lei av alle som spør når jeg tror baby kommer. Lei av å føle meg som en elefant. Lei av å bli svett av å bare ta en dusj. Sånn, nå klistrer jeg på meg smilet☺️

Føler ingen bryr seg om at jeg er på randen til å være utmattet. Ingen tilbyr seg å hjelpe med datteren vår. Mannen skal ha en kamerat på overnattingsbesøk hele helgen. Jeg VET at denne kameraten neppe har fått mye informasjon om tilstanden her hjemme med en høygravid og en treåring i trassalderen. Han tror han kommer til dekket bord og kald øl på terassen. Jeg gråter over hele situasjonen. Vet at det ikke er mitt problem. Men jeg har dårlig samvittighet over datteren min som jeg må avvise hele tiden. Og jeg syns det er trist å ta imot en gjest sånn som ting er her nå.

Lei av naboer som glor-for å se om magen er der fremdeles. Lei av alle som ringer og spør om jeg kjenner tegn. Lei av alle som spør når jeg tror baby kommer. Lei av å føle meg som en elefant. Lei av å bli svett av å bare ta en dusj. Sånn, nå klistrer jeg på meg smilet☺️
Usj. Kjenner til det. Jeg er og dritt lei alle spørsmålene. Hvordan går det i dag. Hvordan er det i varmen. Hovner du opp i føttene av varmen. Har du sovet i natt. Blæ!! Jeg gidder ikke å snakke mer om graviditet og baby med folk som ikke er i samme situasjon. Føler at de bare fisker etter spennende detaljer. Men nå skal jeg og klistre på meg smilet :)

Stiv og støl i hele kroppen i dag, vondt alle steder og er trøtt :( så er vi invitert i 8-årsdag, sambo tenkte vi kunne ta en liten tur, men jeg orker ikke :( får veldig dårlig samvittighet, men små bråkete barn, voksne som maser om termin og hvordan formen min er osv, er bare veldig veldig lite fristende...
Føler meg fæl som klager, venter jo på verdens fineste premie, men kjempe sliten og føler jeg må forsvare det at jeg er sliten hele tiden, lite forståelse å få..
Får også dårlig samvittighet overfor bursdagsbarnet :/
Æsj. Kjenner meg igjen i alt her. Send samboeren din alene i selskapet. Og ikke ha dårlig samvittighet. Du kommer sterkt tilbake senere. Men det er så kjedelig følelse å ha dårlig samvittighet for alt. Jeg tenker mange ganger at egentlig burde de andre har dårlig samvittighet for oss når de pusher oss sånn. Men sikkert ikke lett for de å forstå :/

Er så sinnsykt lei av å høre hvor stor jeg er, få spørsmål om jeg snart sprekker, og om det er to inni der. At kroppen skal kommenteres blir liksom aldri helt OK for meg,,

Back
Topp