KLAGETRÅD

Jeg datt ned trappa på jobb i dag, noe så unødvendig :inpain: Hoven og blå ankel og vondt kne nå. I tillegg har jeg 12 myggestikk på hver fot, (seriøst, jeg overdriver ikke engang) og ikke kan man bruke Eurax. Får ikke sove om natta for jeg klør meg forderva :grumpy:
 
Jeg datt ned trappa på jobb i dag, noe så unødvendig :inpain: Hoven og blå ankel og vondt kne nå. I tillegg har jeg 12 myggestikk på hver fot, (seriøst, jeg overdriver ikke engang) og ikke kan man bruke Eurax. Får ikke sove om natta for jeg klør meg forderva :grumpy:
Oi!! Datt du langt? Stakars:Heartbigred
 
Neida, ikke så langt :D Var nesten nede, og problemet var at jeg trodde jeg var helt nede, men så var det visst et par trinn igjen (snakka i telefon med kollega mens jeg gikk i trappa, litt småstressa under en hektisk dag på jobben). Så da føyk jeg i litt voldsom fart ned på gulvet plutselig. Landet på utsiden av foten og kneet, heldigvis ikke magen, så håper det står bra til med lille inni der. Har ikke hatt noe ubehag, kynnere e.l etterpå, så skulle vel tro det går bra? Blir litt bekymra selvfølgelig..
 
Jeg datt ned trappa på jobb i dag, noe så unødvendig :inpain: Hoven og blå ankel og vondt kne nå. I tillegg har jeg 12 myggestikk på hver fot, (seriøst, jeg overdriver ikke engang) og ikke kan man bruke Eurax. Får ikke sove om natta for jeg klør meg forderva :grumpy:


Bruk isbiter med peppermynte olje i på myggstikkene :) god bedring !
 
Neida, ikke så langt :D Var nesten nede, og problemet var at jeg trodde jeg var helt nede, men så var det visst et par trinn igjen (snakka i telefon med kollega mens jeg gikk i trappa, litt småstressa under en hektisk dag på jobben). Så da føyk jeg i litt voldsom fart ned på gulvet plutselig. Landet på utsiden av foten og kneet, heldigvis ikke magen, så håper det står bra til med lille inni der. Har ikke hatt noe ubehag, kynnere e.l etterpå, så skulle vel tro det går bra? Blir litt bekymra selvfølgelig..
Huff, nei det hørtes ikke godt ut! Høres ut som om fallet ikke var farlig for baby, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for :)
 
Så fint å ha et sted å klage litt! Jeg er så lei av å ikke sove nok:arghh: De siste 7 ukene har jeg sovet 3-4-5 timer før jeg våkner og er lys våken i flere timer. Når jeg da står opp og gjør noe annet så går plutselig "hele dagen" hvis jeg skal sove litt til, og hvis jeg holder meg våken for å ha enda mer søvnunderskudd
til kvelden er det så slitsomt. Føler jeg er irritabel nok fra før og blir sint på kjæresten for helt unødvendige småting. :( Nå som vi er på ferie hadde jeg håpet at det ble bedre, men nå har det gått 2,5 uker allerede. Kroppen er i hvert fall forberedt på å sove kortere perioder i desember.
 
Har gått opp 3-4 cup-størrelser på brystene og det kjennes på ryggen :( foreløpig 100% sykemeldt på grunn av rygg- og hoftesmerter, og fikk nettopp i tillegg påvist svangerskapsdiabetes :(
 
Får ikke tilgang til sjult gruppe...
Må bare skrive noe for å få 50 innlegg...
 
Nå føler jeg for å klage litt.... er 33+1 i dag og nå er jeg så alvorlig lei. Etter to dager på sus hvor jeg fikk paralgin er jeg så alvorlig forstoppet. Lillemor sitter i seteleie og stanger hodet opp i magen og presser på magesekken og lungene. Har den jævligste halsbrannen ingen reseptfrie legemidler kan dempe, når hun ligger loddrett og ikke sidelengs er hun så stor at hun presser magen ut og opp noe som gir meg kvelningsfornemmelser. Hver gang jeg må bøye meg, sitte eller gjør noe blir jeg irriterert fordi jeg har egentlig ikke krefter og det er sykt ubehagelig å gjøre noe som helst som innebærer bøying og sitting. Soving synes å være historie... fikk en god natt på sykehuset der jeg fikk liggesitte i sengen som har justerbar rygg... absolutt alt irriterer meg. Å hele huset ser jævlig ut fordi jeg ikke orker å gjøre noe og det er ingen andre som rydder. Jeg HATER rot. Får neller. Så blir bare enda mer irritert av å måtte se på det. I dag er jeg hjemme alene med minstemor fordi eldste er på fotballturnering... grrrr..... jeg har ikke energi eller krefter. Alt er så tiltak!! Smil litt sa samboeren før han gikk. Var rett før han fikk to tette og en badehette... satan....
 
Dette har ikke noe med graviditeten å gjøre, men jeg var på legevakta for to uker siden fordi jeg hadde gallestein, der fikk jeg både voltarol/voltaren, afipran og buscopan. To av de fikk jeg intravenøst, mens den ene fikk jeg rett i skinka, antakelig buscopan. Jeg er seriøst øm ennå! Den ble satt muskulært, men trodde ikke det skulle være ømt så lenge etterpå... føler det har blitt ømmere de siste dagene. Noen andre som har opplevd det eller vet om det er vanlig?

Håper det går bedre med deg :) Jeg slet som bare det med gallestein og smerter i et av mine svangerskap. Hadde ikke så store steiner, var mest smårusk, men babyen lå og trykte på gallegangene så da ble det vanskelig for smågrusen å passere og smertene uutholdelige.

Måtte legges inn og medisineres under oppsyn for jeg fikk gallesteinsanfall hele tiden og hadde infernalske smerter. Har hørt om flere som har opplevd det samme.

Det var borte etter fødsel og det var kun i det ene svangerskapet at jeg slet med det.
 
Nå føler jeg for å klage litt.... er 33+1 i dag og nå er jeg så alvorlig lei. Etter to dager på sus hvor jeg fikk paralgin er jeg så alvorlig forstoppet. Lillemor sitter i seteleie og stanger hodet opp i magen og presser på magesekken og lungene. Har den jævligste halsbrannen ingen reseptfrie legemidler kan dempe, når hun ligger loddrett og ikke sidelengs er hun så stor at hun presser magen ut og opp noe som gir meg kvelningsfornemmelser. Hver gang jeg må bøye meg, sitte eller gjør noe blir jeg irriterert fordi jeg har egentlig ikke krefter og det er sykt ubehagelig å gjøre noe som helst som innebærer bøying og sitting. Soving synes å være historie... fikk en god natt på sykehuset der jeg fikk liggesitte i sengen som har justerbar rygg... absolutt alt irriterer meg. Å hele huset ser jævlig ut fordi jeg ikke orker å gjøre noe og det er ingen andre som rydder. Jeg HATER rot. Får neller. Så blir bare enda mer irritert av å måtte se på det. I dag er jeg hjemme alene med minstemor fordi eldste er på fotballturnering... grrrr..... jeg har ikke energi eller krefter. Alt er så tiltak!! Smil litt sa samboeren før han gikk. Var rett før han fikk to tette og en badehette... satan....

Godklem og omtanke til deg <3 Røyner på her også. Uten nok hvile og søvn er det vanskelig å være søt og snill prinsesse. Jeg forvandles mer og mer til drage med halsbrann, tungpust, håpløst å finne sitte-/ liggestilling, bøye seg, ha noe som helst småekstra som kommer over en. Så jeg føler med deg!
 
Godklem og omtanke til deg <3 Røyner på her også. Uten nok hvile og søvn er det vanskelig å være søt og snill prinsesse. Jeg forvandles mer og mer til drage med halsbrann, tungpust, håpløst å finne sitte-/ liggestilling, bøye seg, ha noe som helst småekstra som kommer over en. Så jeg føler med deg!

Like så! Og der sa du det! Jeg blir bare mer og mer drage! Jeg kommer meg ikke ut på ting og ser ikke folk heller. Bekkenet streiker og jeg kjenner jeg orker ikke følge opp vennskap. Så jeg faller utenfor... selv lystbetonte ting er blitt helt :yuck: 3 svangerskap er tøft. Det tøffeste... før følte jeg tiden gikk så raskt. Men nå snegler den seg avsted Hehe...
 
Like så! Og der sa du det! Jeg blir bare mer og mer drage! Jeg kommer meg ikke ut på ting og ser ikke folk heller. Bekkenet streiker og jeg kjenner jeg orker ikke følge opp vennskap. Så jeg faller utenfor... selv lystbetonte ting er blitt helt :yuck: 3 svangerskap er tøft. Det tøffeste... før følte jeg tiden gikk så raskt. Men nå snegler den seg avsted Hehe...

Enig! Det går drittreigt her å! Jeg orker heller ikke så mye. Er så kaldt her at jeg tør ikke stikke nesa ut heller for etter runder med luftveisinfeksjon og en med urinveisinfeksjon på rad, så holder jeg meg inne i varmen.

Har gitt bort billetter jeg hadde til show etc. også fordi at jeg ikke kan sitte så lenge av gangen. Og jeg greier ikke stå og gå så langt i gangen fordi at jeg har så vondt i bena. Jeg er godt trent og har kun gått opp 7 kilo, men jeg har liksom fått bekkenløsninga i fotbladene jeg. Tærne og leddene sklir ut litt og det er drittungt å være ben. Kjennes ut som at jeg har gått opp 100 kilo :wtf

Er sykmeldt nå og frem til permisjonen starter. Mye hjemmeliv, 4 vegger og slåihjeltiden med serier av ymse slag. Klar for å bytte det ut med bleieskift, nattevåk og babykos <3

Jeg er dog mye friskere enn i mine 2 forrige svangerskap så du kan jo tenke deg hvordan det da var på slutten :angel9
 
Årh æsj.. slapp unna strekkmerker sist men denne gangen har jeg fått 3 «nydelige» tigermerker på ene siden på magen...
 
Enig! Det går drittreigt her å! Jeg orker heller ikke så mye. Er så kaldt her at jeg tør ikke stikke nesa ut heller for etter runder med luftveisinfeksjon og en med urinveisinfeksjon på rad, så holder jeg meg inne i varmen.

Har gitt bort billetter jeg hadde til show etc. også fordi at jeg ikke kan sitte så lenge av gangen. Og jeg greier ikke stå og gå så langt i gangen fordi at jeg har så vondt i bena. Jeg er godt trent og har kun gått opp 7 kilo, men jeg har liksom fått bekkenløsninga i fotbladene jeg. Tærne og leddene sklir ut litt og det er drittungt å være ben. Kjennes ut som at jeg har gått opp 100 kilo :wtf

Er sykmeldt nå og frem til permisjonen starter. Mye hjemmeliv, 4 vegger og slåihjeltiden med serier av ymse slag. Klar for å bytte det ut med bleieskift, nattevåk og babykos <3

Jeg er dog mye friskere enn i mine 2 forrige svangerskap så du kan jo tenke deg hvordan det da var på slutten :angel9

Samme her... mye hjemmeliv. Men nå er jeg så lei at jeg ikke en gang orker å fullføre strikkeprosjekter. Finner ingen motivasjon til noe. Føler med deg :Heartbigred
 
Nå føler jeg for å klage litt.... er 33+1 i dag og nå er jeg så alvorlig lei. Etter to dager på sus hvor jeg fikk paralgin er jeg så alvorlig forstoppet. Lillemor sitter i seteleie og stanger hodet opp i magen og presser på magesekken og lungene. Har den jævligste halsbrannen ingen reseptfrie legemidler kan dempe, når hun ligger loddrett og ikke sidelengs er hun så stor at hun presser magen ut og opp noe som gir meg kvelningsfornemmelser. Hver gang jeg må bøye meg, sitte eller gjør noe blir jeg irriterert fordi jeg har egentlig ikke krefter og det er sykt ubehagelig å gjøre noe som helst som innebærer bøying og sitting. Soving synes å være historie... fikk en god natt på sykehuset der jeg fikk liggesitte i sengen som har justerbar rygg... absolutt alt irriterer meg. Å hele huset ser jævlig ut fordi jeg ikke orker å gjøre noe og det er ingen andre som rydder. Jeg HATER rot. Får neller. Så blir bare enda mer irritert av å måtte se på det. I dag er jeg hjemme alene med minstemor fordi eldste er på fotballturnering... grrrr..... jeg har ikke energi eller krefter. Alt er så tiltak!! Smil litt sa samboeren før han gikk. Var rett før han fikk to tette og en badehette... satan....

Herreguuuud jeg føler med deg! Er så sliten inni margen allerede og så er det TO HELVETES MÅNEDER IGJEN:yuck: kan bare ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare å holde ut. I hvert fall til permisjonen. For da gjør det jo ingenting om man ikke får sove og er helt utmattet, da er det jo ingenting man MÅ gjøre. Og det med rydding der sier du noe... blir så sykt dårlig humør av å ha det rotete og skittent. Dusjen skulle hatt seg en skikkelig vask og badet, men jeg spyr bare ved tanken:woot:
 
Føler med dere altså!

Her har forkjølelse kommet i hus for ente gang, og å nyse én gang går jo greit det, men prøv ti på rad da, da tisser jeg på meg. :shy: Kniper for harde livet..

Føler jeg har vansker med å stimulere storebror som går hjemme og ikke får barnehageplass.
Vurderer vaskehjelp for mannen jeg har er vel tilnærmet ubrukelig til å se rot og han blir ekstremt fort husblind. På nivå at det kan ligge en sykkel i gangen og han ikke engang ser at den er der når han hopper over den. :hungover:
Ahhhh, gi meg bare en litt friskere gravidkropp, PLIIIIS:meh:
 
Åh, seriøst, hva er vitsen med folk som kommenterer på magestørrelsen min? Har fått flere kommentarer på at magen min er så liten, og alle gangene er det fra damer som er bittesmå selv og dermed sikkert hadde en kjempemage i forhold til kroppsstørrelse. Jeg er over gjennomsnittet høy og har lang overkropp, OK? Nei, magen min buler sikkert ikke like mye ut som deres gjorde, men det er da ikke vits i å kommentere på det.... Seriøst. Hadde det ikke vært for at jeg VET at magen min er akkurat så stor som den skal være (helt på linja faktisk ved mål hos legen) så kunne slike kommentarer gjort meg nervøs og bekymret. Er litt lei. Og hva i huleste skal jeg svare på noe slikt?
 
Back
Topp