KLAGETRÅD

Åh, seriøst, hva er vitsen med folk som kommenterer på magestørrelsen min? Har fått flere kommentarer på at magen min er så liten, og alle gangene er det fra damer som er bittesmå selv og dermed sikkert hadde en kjempemage i forhold til kroppsstørrelse. Jeg er over gjennomsnittet høy og har lang overkropp, OK? Nei, magen min buler sikkert ikke like mye ut som deres gjorde, men det er da ikke vits i å kommentere på det.... Seriøst. Hadde det ikke vært for at jeg VET at magen min er akkurat så stor som den skal være (helt på linja faktisk ved mål hos legen) så kunne slike kommentarer gjort meg nervøs og bekymret. Er litt lei. Og hva i huleste skal jeg svare på noe slikt?

Forstår godt det. Jeg får høre at jeg er så stor selv om jeg er helt i nedre sjiktet såvidt innenfor den blå streken. Siden jeg er 155 cm høy ser kanskje magen større ut en den faktisk er. Lillemor er også bare akkurat så stor som hun må være.

Jeg kan fort bli irritert. Spesielt hvis det blir fylt opp med hvor liten mage de hadde eller hvor lite de la på seg. Jeg har sluttet å svare på det. Sier bare Åja og sier ikke mer. De fleste med litt i topplokket forstår at de har trødd over streken :)
 
Forstår godt det. Jeg får høre at jeg er så stor selv om jeg er helt i nedre sjiktet såvidt innenfor den blå streken. Siden jeg er 155 cm høy ser kanskje magen større ut en den faktisk er. Lillemor er også bare akkurat så stor som hun må være.

Jeg kan fort bli irritert. Spesielt hvis det blir fylt opp med hvor liten mage de hadde eller hvor lite de la på seg. Jeg har sluttet å svare på det. Sier bare Åja og sier ikke mer. De fleste med litt i topplokket forstår at de har trødd over streken :)

Jeg ender også opp med det, sier bare "ah!" og ikke så mye mer. Kanskje et halvt smil. Men når i alle dager ble det innafor å kommentere på kroppen til folk? Er det ment som hyggelig? At de liksom bare må si noe for å bevise at de har sett magen? Jeg har aldri kommentert på magen til en gravid kvinne før, de kommer vel i alle størrelser, sånn som folk ellers gjør.

Har heldigvis ikke opplevd så mange uinviterte klapp på magen da. Kun to. Og èn fyr som tydeligvis hadde glemt at jeg var gravid og stod for nærme meg mens han gestikulerte med hendene, og endte opp med å daske til magen :hilarious:
 
Jeg ender også opp med det, sier bare "ah!" og ikke så mye mer. Kanskje et halvt smil. Men når i alle dager ble det innafor å kommentere på kroppen til folk? Er det ment som hyggelig? At de liksom bare må si noe for å bevise at de har sett magen? Jeg har aldri kommentert på magen til en gravid kvinne før, de kommer vel i alle størrelser, sånn som folk ellers gjør.

Har heldigvis ikke opplevd så mange uinviterte klapp på magen da. Kun to. Og èn fyr som tydeligvis hadde glemt at jeg var gravid og stod for nærme meg mens han gestikulerte med hendene, og endte opp med å daske til magen :hilarious:

Folk elsker å mene noe om det meste har jeg funnet ut Hehe :)
 
Det var ganske sårt da vannet mitt gikk og jeg plutselig ikke så gravid ut lenger. Dett hjalp ikke akkurat at folk på vei til kvinneklinikken gratulerte meg med fødsel, eller spurte om hvor lenge det var igjen (siden jeg så ut som maks 24 uker på vei). Når jeg sa at jeg var 34 uker på vei, så ble jeg ikke trodd :(
 
Åh, seriøst, hva er vitsen med folk som kommenterer på magestørrelsen min? Har fått flere kommentarer på at magen min er så liten, og alle gangene er det fra damer som er bittesmå selv og dermed sikkert hadde en kjempemage i forhold til kroppsstørrelse. Jeg er over gjennomsnittet høy og har lang overkropp, OK? Nei, magen min buler sikkert ikke like mye ut som deres gjorde, men det er da ikke vits i å kommentere på det.... Seriøst. Hadde det ikke vært for at jeg VET at magen min er akkurat så stor som den skal være (helt på linja faktisk ved mål hos legen) så kunne slike kommentarer gjort meg nervøs og bekymret. Er litt lei. Og hva i huleste skal jeg svare på noe slikt?


Det er så unødvendig når folk kommer med sånne kommentarer! Selv har jeg fått mange kommentarer gjennom hele svangerskapet om magen min også. "Det kan umulig være bare 1 inni den magen ", "er du sikker på at du ikke har to inni der ?" "Det var LITT av en mage" Osv... Har høyt sf mål og fikk stor mage tidlig, men det er bare ei lita frøken inni der:dummy1: Det er lov å tenke seg om før man kommenterer :facepalm: Selv vet jeg heller ikke helt hva jeg skal svare. For ofte kommer kommentarene når man ikke er forberedt på de. Så ender opp med at jeg bare flirer det bort, selv om det egentlig irriterer meg litt at de syns det er greit å snakke sånn om meg. Gravid eller ei, man tenker seg om før man kommenterer andres utseende :wtf:
 
Jeg har venner og familiemedlemmer som har hatt store, runde mager og lagt på seg ca. 30 kilo i svangerskapene. Jeg har aldri kalt dem store hverken under graviditet eller etter fødsel for jeg ser ikke sånt. Om noen har små mager, store mager, legger på seg mye eller lite så synes jeg at alle gravidmager er så flotte <3

Så jeg blir litt forbauset når andre skal kommentere på magemål og vektoppgang. Jeg er lita og har mage foran og ikke lagt på meg så mye. Min erfaring er at det er de som var størst selv i sine svangerskap som kommenterer mest og skal ha det til at jeg er sååååå stor. (Og det er jeg ikke. Alt er på vekstkurven).

Så det er akkurat som at enkelte "tar igjen" for det andre kalte dem da de var gravide. Sikkert ikke bevisst, men det er en form for selvhevdelse sikkert. Snodig fenomen hvertfall.....
 
Argh, er sur på meg selv nå. Jeg kjøpte en lekegrind brukt, men de jeg skulle kjøpe av hadde satt den ut (hvem vet hvorfor...). Og det var jo såklart blitt mørkt ute når vi kom for å se på den. De på sin side stod med huset på hodet med lillegutten sin som hadde 40 i feber, og de stod i døra og luftet han for å kjøa han ned og hadde helt glemt at vi skulle komme. Jeg tenkte at det kanskje gikk greit å bare se på grinda utendørs da, siden den alt stod der og de hadde feber i hus osv. På bildene hadde den sett OK ut og de sa ingen skader osv.

Men jeeeses! Når vi kom hjem med den og fikk den inn og sett den i ordentlig lys, den var jo så skitten!!! Argh. Nå er jeg skikkelig sur som stolte på at den var i orden, er så møkka lei av folk som selger skitne ting. Vask de nå først! Eller i det minste opplys om at den er full av dritt! Skal aldri mer kjøpe noe når det ikke er godt nok lys til å se ordentlig over.
 
Jeg har venner og familiemedlemmer som har hatt store, runde mager og lagt på seg ca. 30 kilo i svangerskapene. Jeg har aldri kalt dem store hverken under graviditet eller etter fødsel for jeg ser ikke sånt. Om noen har små mager, store mager, legger på seg mye eller lite så synes jeg at alle gravidmager er så flotte <3

Så jeg blir litt forbauset når andre skal kommentere på magemål og vektoppgang. Jeg er lita og har mage foran og ikke lagt på meg så mye. Min erfaring er at det er de som var størst selv i sine svangerskap som kommenterer mest og skal ha det til at jeg er sååååå stor. (Og det er jeg ikke. Alt er på vekstkurven).

Så det er akkurat som at enkelte "tar igjen" for det andre kalte dem da de var gravide. Sikkert ikke bevisst, men det er en form for selvhevdelse sikkert. Snodig fenomen hvertfall.....

Lagt på meg mye og hatt stor mage i følge andre begge svangerskapene mine. Kommenterer ikke andre jeg. Syns det er helt unødvendig. Forrige svangerskap fikk jeg høre av kollega flere ganger hvor svær jeg var pg stakkars meg som var så svær og hadde så lenge igjen. Ble skikjelig sur og lei meg av og høre det hele tiden.. Hadde stor mage men veninna mi som er mye kortere og fikk en unge som var 1,5 kg mindre var like svær.
 
Jeg kommenterer andre gravide. Jeg syns gravide er vakre og syns også at den gravide kvinnen jeg møter skal få høre hvor nydelig hun ser ut med den flotte magen. Så det! Mer ros, mindre bla bla bla :D
 
Jeg kommenterer andre gravide. Jeg syns gravide er vakre og syns også at den gravide kvinnen jeg møter skal få høre hvor nydelig hun ser ut med den flotte magen. Så det! Mer ros, mindre bla bla bla :D

Jeg syns det har vært så koselig når folk har kommet bort og sagt at jeg stråler som gravid :) Det føles tusen ganger bedre enn "er du sikker på at termin er riktig" eller "er du heelt sikker på at det ikke er to der?" o_O
 
Jeg syns det har vært så koselig når folk har kommet bort og sagt at jeg stråler som gravid :) Det føles tusen ganger bedre enn "er du sikker på at termin er riktig" eller "er du heelt sikker på at det ikke er to der?" o_O

Ja det blir litt anderledes hadde likt det bedre enn kommentarer om så svær mage du har. :happy:
 
Har mange av dere fått kommentar på at dere burde "knipe igjen" så baby kommer i januar istedenfor? Får stadig vekk høre det, og mannen min får også høre det når vi sier at termin er 30. desember. "Åja, dere får håpe han kommer i januar da", eller "du får knipe igjen så det blir januar" osv. Er irriterende det også, fordi hvor mange ganger skal ikke folk si det da? Og tror de virkelig at vi har noen som helst kontroll på når han kommer? Og tror de at vi bryr oss?

Ei på jobben som akket og uffet seg når jeg sa termin var i slutten av desember, fordi hun var født i september eller noe, og syntes det var såååååå fælt når alle hennes venninner var født i april/mai og hun var den eneste som ikke var 18 år når de begynte å gå på byen. Syns det er å problematisere noe som ikke er et problem. Hun måtte vente i 6 mnd på å bli 18 år og henge med venninnene sine på byen liksom, var det en så traumatiserende opplevelse at jeg skulle utsatt prøvingen på baby for å hindre at min unge må oppleve det samme? :facepalm:

Til og med venninna mi sa dette "du håper vel på januarbarn da", når hun selv har en gutt født i desember! Da svarte jeg bare "nei, hvorfor skulle jeg det", "jo med tanke på skolestart og sånn". Svarte bare at det gikk da helt fint med både meg og mannen på skolen, selv om vi begge er novemberbarn, og at det nok kommer til å gå helt fint med hennes egen unge også. Da sa hun "åja, med min gutt er jeg ikke bekymret, han kommer til å klare seg helt fint".

Ja, der ser du... Så hvorfor all denne "bekymringen" rundt vår baby?
 
Får mer litt lett latter og at da blir det vel julaften på føden da, når jeg sier termin. :p Er noen som har spurt om jeg håper på overtid, men ikke noe mer enn det. Heldigvis ikke så mange som problematiserer det, men har diskutert litt at skolen ikke er så veldig tilpassa så små barn til skolestart, men det er vi ganske enig om at gjelder de som rekker å fylle 6 år før skolestart også. Så går ikke bare på desemberbarn, men at skolen ikke helt klarer å holde det den lovte da alderen for skolestart ble flytta.

Jeg er ærlig og innrømmer at jeg håper på overtid, men det har vi jo null styring over. Har følelsen av at han heller kommer før tiden, og det er helt greit det også. De kommer når de kommer, og det går nok veldig fint uansett. Bare vært fint å få to årstrinn mellom barna her, men vi er jo flere som ikke er så heldig at vi bare kan bestille baby (selv om det gikk ekstremt fort med oss denne gangen, så var det ikke sånn første gang vi prøvde, da tok det nesten et og et halvt år før g-testen ble positiv).
 
Jada, dette er mitt andre desemberbarn, og med første hadde jeg termin 27. Desember... Han kom 4.januar og kommentarene fortsetter og folk er veldig interessert i min sønns ve og vel og fødselsdag. "Myyye bedre for han" :banghead: Sånt rår man ikke over, folk mener sikkert ikke vondt, men det er irriterende..
 
Har mange av dere fått kommentar på at dere burde "knipe igjen" så baby kommer i januar istedenfor? Får stadig vekk høre det, og mannen min får også høre det når vi sier at termin er 30. desember. "Åja, dere får håpe han kommer i januar da", eller "du får knipe igjen så det blir januar" osv. Er irriterende det også, fordi hvor mange ganger skal ikke folk si det da? Og tror de virkelig at vi har noen som helst kontroll på når han kommer? Og tror de at vi bryr oss?

Ei på jobben som akket og uffet seg når jeg sa termin var i slutten av desember, fordi hun var født i september eller noe, og syntes det var såååååå fælt når alle hennes venninner var født i april/mai og hun var den eneste som ikke var 18 år når de begynte å gå på byen. Syns det er å problematisere noe som ikke er et problem. Hun måtte vente i 6 mnd på å bli 18 år og henge med venninnene sine på byen liksom, var det en så traumatiserende opplevelse at jeg skulle utsatt prøvingen på baby for å hindre at min unge må oppleve det samme? :facepalm:

Til og med venninna mi sa dette "du håper vel på januarbarn da", når hun selv har en gutt født i desember! Da svarte jeg bare "nei, hvorfor skulle jeg det", "jo med tanke på skolestart og sånn". Svarte bare at det gikk da helt fint med både meg og mannen på skolen, selv om vi begge er novemberbarn, og at det nok kommer til å gå helt fint med hennes egen unge også. Da sa hun "åja, med min gutt er jeg ikke bekymret, han kommer til å klare seg helt fint".

Ja, der ser du... Så hvorfor all denne "bekymringen" rundt vår baby?


Man styrer jo verken når man blir gravid eller når baby kommer skjønner godt det kan bli irriterende og få de kommentarene. Jeg får to november barn syns det er fint. Mange ting som er sårende eller irriterende og høre hele veien når man er gravid. Har også fått mange kommentarer på feks at ja nå var det på tide med ett søsken siden de skiller 4 år men vi har jo prøvd siden han var 1 år så har jo ikke akkurat valgt det selv.,,

Men om jeg kunne valgt aå ville jeg nok valgt å få barn i begynnelsen av ett år med tanke på bemanningsnorm i bhg å modenhet ved skolestart men altså vil sleit med å bli gravide så kunne ikke alkuratt velge å er super happy uansett når barna er født:happy:
Men min gutt begynte på stor avdeling med 1 voksen per 6 barn når han var rett over 2,5 mens de andre i hans kull begynte på stor avdeling når de var over 3 år så de som var født tidlig hadde en bemanning per barn på 1 voksen på 3 barn til de var nærmere 3,5 år å for oss og barnet var det vanskelig å begynne på stor avdeling med mange barn og få voksne som 2,5 åring. Så akkuratt med tabke på det syns jeg det er kjipt siden barnet regnes som 3 år i august det året de fyller 3 selvom de er født seint eller tidlig så gunstig for et januar barn men ugunstig for ett desember/ november barn. Men fortsatt man kan ikke styre når man blir gravid eller når barna sksl ut.
 
Fytti katta nå er jeg lei....:wtf: mannen er på heimevernsøvelse de neste dagene og jeg er hjemme med villbassen på 1 år som holder på å ta knekken på meg (rygg og bekken):confused:

er ikke klar for fødsel men klar for å bli ferdig med graviditeten
 
Har mange av dere fått kommentar på at dere burde "knipe igjen" så baby kommer i januar istedenfor? Får stadig vekk høre det, og mannen min får også høre det når vi sier at termin er 30. desember. "Åja, dere får håpe han kommer i januar da", eller "du får knipe igjen så det blir januar" osv. Er irriterende det også, fordi hvor mange ganger skal ikke folk si det da? Og tror de virkelig at vi har noen som helst kontroll på når han kommer? Og tror de at vi bryr oss?

Ei på jobben som akket og uffet seg når jeg sa termin var i slutten av desember, fordi hun var født i september eller noe, og syntes det var såååååå fælt når alle hennes venninner var født i april/mai og hun var den eneste som ikke var 18 år når de begynte å gå på byen. Syns det er å problematisere noe som ikke er et problem. Hun måtte vente i 6 mnd på å bli 18 år og henge med venninnene sine på byen liksom, var det en så traumatiserende opplevelse at jeg skulle utsatt prøvingen på baby for å hindre at min unge må oppleve det samme? :facepalm:

Til og med venninna mi sa dette "du håper vel på januarbarn da", når hun selv har en gutt født i desember! Da svarte jeg bare "nei, hvorfor skulle jeg det", "jo med tanke på skolestart og sånn". Svarte bare at det gikk da helt fint med både meg og mannen på skolen, selv om vi begge er novemberbarn, og at det nok kommer til å gå helt fint med hennes egen unge også. Da sa hun "åja, med min gutt er jeg ikke bekymret, han kommer til å klare seg helt fint".

Ja, der ser du... Så hvorfor all denne "bekymringen" rundt vår baby?
Aff, ja, er så lei den kommentaren. «Du håper vel hun kommer i januar da?»
I starten svarte jeg: «Bare det blir baby nå så er jeg så lykkelig og fornøyd. Jeg bryr meg ikke om når hun kommer.»
Nå er jeg mer sånn: «Regner med at intelligens er arvelig, så det går nok helt fint.»

Alle rundt meg vet at jeg mista i uke 20 i fjor, så jeg synes det er helt utrolig at mange av de ikke forstår hvor lite jeg bryr meg om NÅR jeg får baby.
Og om de ikke skjønner det synes jeg det er ganske fantastisk at de ikke klarer å la være å komme med det der «Du får knipe igjen til januar, best med januarbaby, stakkars født seint på året»-gnålet sitt. De bare må sikkert...
 
Fytti katta nå er jeg lei....:wtf: mannen er på heimevernsøvelse de neste dagene og jeg er hjemme med villbassen på 1 år som holder på å ta knekken på meg (rygg og bekken):confused:

er ikke klar for fødsel men klar for å bli ferdig med graviditeten

Åh du har min medfølelse! Syns det er tungt nok når mannen er på jobb, og da han var borte i en og en halv dag var jeg utslitt i flere dager etterpå. :p
 
Jeg gruer meg til midten av november, da skal samboeren på kurs i 4 dager og jeg blir alene med barna :mask:
En 1 1/2 åring som ikke har barnehageplass og bekkenløsning..​
 
Åh, seriøst, hva er vitsen med folk som kommenterer på magestørrelsen min? Har fått flere kommentarer på at magen min er så liten, og alle gangene er det fra damer som er bittesmå selv og dermed sikkert hadde en kjempemage i forhold til kroppsstørrelse. Jeg er over gjennomsnittet høy og har lang overkropp, OK? Nei, magen min buler sikkert ikke like mye ut som deres gjorde, men det er da ikke vits i å kommentere på det.... Seriøst. Hadde det ikke vært for at jeg VET at magen min er akkurat så stor som den skal være (helt på linja faktisk ved mål hos legen) så kunne slike kommentarer gjort meg nervøs og bekymret. Er litt lei. Og hva i huleste skal jeg svare på noe slikt?
Jeg er også drittlei sånne kommentarer. Men mine er motsatt da. Typ «å, er det sååå lenge igjen? Du er jo så stor» eller «Går det an å vokse mer nå da tror du?» .....argh
 
Back
Topp