Kjenner du liv?

Her har mini flytta på seg så kjenner ikke hvor babyen er lenger. Det var veldig tydelig når den lå til høyre i magen men nå kjennes det mer sentrert og da har også bevegelsene blitt mer dempet. Det er forsåvidt mer behagelig at den ligger der. :shy:
 
Hvor langt ned kjenner dere liv? Disse kilingene jeg har kommer så ofte nå, men jeg føler det er for langt ned, det er lengst ned på magen, noen ganger helt nede bak skambenet. Kjenner dere liv så langt ned? Begynner å bli bekymret for at det er noe annet, tenker at så langt ned er det vel blæra som er?
Kan heldigvis ringe jordmor i morgen.
 
Jeg har vært usikker så lenge, men etter å ha kjent det mer og mer - tror jeg nå virkelig at det jeg har vært usikker på er den lille <3 <3
 
Her har mini flytta på seg så kjenner ikke hvor babyen er lenger. Det var veldig tydelig når den lå til høyre i magen men nå kjennes det mer sentrert og da har også bevegelsene blitt mer dempet. Det er forsåvidt mer behagelig at den ligger der. :shy:

Samme her, nesten så jeg følte at alt forsvant og ble småstressa. :p hehe
 
Hvor langt ned kjenner dere liv? Disse kilingene jeg har kommer så ofte nå, men jeg føler det er for langt ned, det er lengst ned på magen, noen ganger helt nede bak skambenet. Kjenner dere liv så langt ned? Begynner å bli bekymret for at det er noe annet, tenker at så langt ned er det vel blæra som er?
Kan heldigvis ringe jordmor i morgen.
Jeg kjenner det i området rett over skambeinet, så kan godt være babyen du kjenner der. Og ja, blæra ligger ca bak skambeinet. Husk på at tarmene legger seg litt oppå livmora, og at livmora går mer skrått oppover:
DF958769-7729-4C8C-AD8C-6A2E0CDD9FE8.jpeg

Illustrasjon fra uke 19.
 
Nå har jeg gått og kjent etter liv i det siste og i går når jeg låg på sofaen så kjente jeg små dult fra innsiden! 17+3. Kjenner igjen følelsen fra sist, så er ganske sikker på at det er babyen. Så fantastisk! Gleder meg til ukene framover og når barnefar kan få kjenne det :love7
 
Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner liv, 19+5 i dag (men sett 9-10 dager lenger ut på UL ved både 13 og 15 uker, har OUL på fredag). Førstegangs (eller fjerdegangs, men aldri kommet langt nok til å kjenne liv før) - og kan selvsagt ta feil, men skjønner ikke hva det ellers skulle være. Jeg har jo kjent hvordan luft i magen kjennes ut hele livet ;) men aldri kjent noe som er som dette - kjent det i ca. 3 uker nå, men tror det har blitt tydeligere også - spesielt siste uken.

Noen som spurte over om de kjenner det langt ned, og det gjør jeg - om det er det jeg tror. Ikke helt ned mot skambenet, men absolutt i nedre del av magen - og ofte mot den ene siden; som tydelige bobler (men ikke mange bobler rett etter hverandre slik det kan være med luft; mer som en og en) eller noe som dytter litt mot innsiden, men selvsagt relativt svakt. Kjenner det best når jeg sitter litt sammekrøket - liker å ha bena oppi stolen/sofaen, og kan kjenne det da mens jeg sitter med PCen og jobber; spesielt etter frokost, av og til også om kvelden (ikke så mye når jeg ligger, men når jeg sitter i sofaen og ser på TV for eksempel). Har også innimellom nesten skvettet til av at jeg plutselig kjenner noe når jeg holder på med og tenker på noe helt annet - f.eks. mens jeg har bøyd meg og malt stueveggen. Samboer synes han innimellom kjenner litt "bølging" utenpå også, men ingen tydelige bevegelser på utsiden enda (han har to barn fra før, så har vært med på det tidligere).

Jobber som veterinær (indremedisin hund/katt) og leter nesten daglig med stetoskopet etter hjertelyder (har hørt/lest at det kan være mulig fra rundt 20 uker hos noen), men vet jo ikke akkurat hvordan fosteret ligger til enhver tid og dermed hvor jeg skal lytte - og har ikke funnet noe foreløpig..

Krysser i hvert fall fingrene for at bevegelsene ikke er innbildning og at alt fortsatt er i skjønneste orden på OUL i overimorgen, nå som alt endelig har sett ut til å gå bra - og fortsatt føles bra :)
 
Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner liv litt om kvelden nå når jeg ligger på sofaen:Heartred gleder meg sånn til å være sikker og kjenne det mange ganger om dagen:Heartred
 
Kan endelig kose meg med kilingene i magen :happy: På OUL i går sa jordmor "Når du begynner å kjenne liv vil det sannsynligvis være omtrent her," og pekte presis på stedet der kilingene er :Heartred Så nå er jeg helt trygg på at det faktisk er baby som rører på seg inne i magen når det kiler :love7
 
I dag har det vært sååå mye aktivitet inni her! Gode, fine spark og bevegelser. Magen rister, vi kan se bevegelsene. Brødrene fikk kjenne,. Skikkelig romstering og herjing :rolleyes::rolleyes:
 
I dag har det vært sååå mye aktivitet inni her! Gode, fine spark og bevegelser. Magen rister, vi kan se bevegelsene. Brødrene fikk kjenne,. Skikkelig romstering og herjing :rolleyes::rolleyes:
Jeg gleder meg til jeg får det sånn❤️❤️
 
Nå er jeg sikker på at jeg kjenner små dult igjennom dagen:Heartred:Heartred er andregangs i uke 18+2. Jeg var noen uker over 20 uker sist da jeg begynte å kjenne det jevnlig:happy: men da hadde jeg morkaken midt foran støtdemper. Vil tro den ikke har samme plassering denne gangen siden jeg kjenner det så tidlig selvom jeg er andregangs.
 
Endelig kjenner jeg liv, sånn helt sikkert liksom. Idag kunne jeg til og med se en liten dult på utsiden! Jeg har gledet meg sånn til dette, gleder meg til mannen og ungene kan kjenne. ❤️❤️
 
På oul i dag styra babyen noe voldsomt. Kjente godt på utsiden og på blæra at hun holdt på. Morsomt!
 
Ååh, ila den siste uken har det skjedd så mye! <3 Jeg har gått fra å være delvis i tvil på om bevegelsene har vært baby eller tarm, til at jeg har kjent tydelige dult, videre til at samboeren også har fått kjent dult - og i går så vi det godt fra utsiden! <3 Gurimalla, så stas! Uke 20 i dag <3
 
Kjenner enda nothing nix nada :( Begynner å få bekymringer (selvfølgelig), men har heldigvis UL på Mandag. 20+0 i dag.
Jeg kjente lite eller ingenting i uke 20 første gangen❤️ (husker ikke helt da jeg begynte å kjenne det, men det var sent i forhold til for de fleste). Har du fått vite plassering av morkaken?
 
Samme her. Heldigvis ultralyd på tirsdag så håper alt står bra til.

Er det ikke rart - man vet jo at det egentlig ikke er grunn til bekymring... men så gjør man det allikevel :p Godt vi har UL i neste uke så vi ikke trenger å gå med de tankene så lenge! <3

Jeg kjente lite eller ingenting i uke 20 første gangen❤️ (husker ikke helt da jeg begynte å kjenne det, men det var sent i forhold til for de fleste). Har du fått vite plassering av morkaken?

Takk <3 Jeg vet det er ufornuftig å lage seg sånne tanker, men de bare kommer... baaaah :p Føler meg oftere og oftere som passasjer på egen båt :p

Jeg HAR fått vite plassering av morkaken (sist UL i Mars) - men var så stressa når jeg var der så jeg husker jammen ikke. Tror han sa anterior, noe som jo betyr "framforliggende". Det kan jo henge sammen. Men på den andre siden kan det hende han sa posterior, for jeg mener at jeg tenkte "aha! den ligger bak!" når han sa det. Hmmmmpf. Jaja. Får jo vite på Mandag igjen da :D
 
Back
Topp