Kjenner du liv?

Jeg kjenner så lite og så sjeldent at jeg begynner å tro det kanskje ikke er liv jeg kjenner:bored: så gleder meg til å være sikker:Heartred
 
Åååh, nå kjente jeg tydelig spark i magen :love017 ikke en liten fisk som sprellet nå nei :p
 
Ååh er så misunnelig på dere :hilarious: Jeg kjenner fortsatt bare denne kilingen og er mer og mer usikker på om det er baby. Da ville den vel blitt sterkere? Men, snart uke 19 så er vel snart for meg også :Heartred Gleder meg så til å kjenne disse små sparkene og dyttene :Heartred
 
Har kjent det hver dag siden onsdag nå :love7 Rart hvordan det bare plutselig ble ordentlige spark og hvor mye sterkere de er blitt på så kort tid :) Så godt å få bekreftelse på at det i alle fall er liv der inne. Men fortsatt spent på oul for å få se om alt er bra :nailbiting::Heartred
 
Det er ihvertfall ingen tvil lenger når man dytter borti livmora og det dytter tilbake ❤
 
Det er så moro å kjenne liv mange ganger om dagen nå. Både inni magen, men også mye utenpå nå! Nå her mannen også kjent små dult :love7
 
Er 16+1 og førstegangs. De siste dagene/nettene har jeg, når jeg har ligget på venstre side, for første gang kjent noen små dunk langt utpå venstre side, egentlig et godt stykke unna der jeg trodde livmoren lå (kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen, men vanskeligere å kjenne hvor den er når jeg ligger på siden..). Kan det være liv? Usikker på hvor mye livmoren egentlig «flytter seg»?
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: V90
I dag kjente pappaen et skikkelig spark utenpå magen :love7 han ble så rørt :love7
 
Er 16+1 og førstegangs. De siste dagene/nettene har jeg, når jeg har ligget på venstre side, for første gang kjent noen små dunk langt utpå venstre side, egentlig et godt stykke unna der jeg trodde livmoren lå (kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen, men vanskeligere å kjenne hvor den er når jeg ligger på siden..). Kan det være liv? Usikker på hvor mye livmoren egentlig «flytter seg»?
Når man ligger på siden så flytter vel alt litt på seg tror jeg? Det sklir liksom ned. Kan hende jeg er helt på jordet altså:hilarious:
 
Jeg begynte å kjenne litt i uke 17, men var usikker på om det kunne være det. Men nå i uke 18 er det ingen tvil! Det er mini som hilser på. Nå kjenner jeg det hver dag :happy: til og med mannen har fått et par spark på hånden :angelic: Det er vårt første barn
 
  • Liker
Reactions: V90
Jeg er fortsatt usikker på om det er liv jeg kjenner, men tror det. Kjenner ikke utenpå! Er 16+4 idag, har kjent i 4 dager, men ikke alle dagene, og veldig lite. Så er fortsatt usikker på hva det er. Men kjennes ulikt tarmbevegelser...
 
  • Liker
Reactions: V90
Har kjent liv en drøy uke nå (19+3) :happy: Samboer har også fått kjent utenpå to ganger. Litt rart å kjenne så tidlig siden morkake ligger fremme, men det er ikke tvil om at det er babyen. Kjenner av og til når jeg sitter i ro, og nesten alltid når jeg legger meg. Noen dager mer enn andre, men aldri en dag uten.
 
  • Liker
Reactions: V90
Er 16+1 og førstegangs. De siste dagene/nettene har jeg, når jeg har ligget på venstre side, for første gang kjent noen små dunk langt utpå venstre side, egentlig et godt stykke unna der jeg trodde livmoren lå (kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen, men vanskeligere å kjenne hvor den er når jeg ligger på siden..). Kan det være liv? Usikker på hvor mye livmoren egentlig «flytter seg»?

Min baby ligger på høyre side stortsett hele tiden. Kjennes ut som livmora er totalt misplassert men jordmor sa at mest sannsynlig ligger morkaken på ventre side så jeg vil ikke kjenne mye der da. Og hun påpekte at ikke alle har jevn og rund livmor. Den kan ha mange former og peke i diverse retninger :wtf:
 
  • Liker
Reactions: V90
Livmora mi flytter seg rett som det er :dead: På morgenen/hvis jeg ligger lenge vannrett så sklir den opp rundt navlen og ligger der som en alien :wacky: Fryktelig fascinerende!
 
  • Liker
Reactions: V90
Ååh idag kjente jeg spark på utsiden for første gang :love017 ble selvfølgelig rolig når pappa’n kommer med hånda :hilarious:
 
Er førstegangs og er 16+4 i dag. Lurer på om det er liv jeg har kjent noen ganger nå, eller om det er for tidlig, og at det kun er luft jeg har kjent. Er liksom en ubeskrivelig følelse, mer som en dirring. Det har kanskje ikke skjedd mer enn 2-3 ganger, og det har gått mange dager i mellom. Alle gangene har jeg kjent det på kvelden, er det noe mer vanlig at man kjenner det en "viss" tid på døgnet? :happy:
 
De siste dagene har det blitt stadig mer og mer aktivitet i magen - kjenner det ikke som spark eller "dytt", men utrolig mye kiling og aktivitet. Blir nesten bekymret, men avskriver det som baby enn så lenge, hvis jeg fortsatt er bekymret på tirsdag kanskje jeg spør jordmor. Hadde jeg visst sikkert at det er baby jeg kjenner hadde det virkelig vært kjempekoselig!
 
De siste dagene har det blitt stadig mer og mer aktivitet i magen - kjenner det ikke som spark eller "dytt", men utrolig mye kiling og aktivitet. Blir nesten bekymret, men avskriver det som baby enn så lenge, hvis jeg fortsatt er bekymret på tirsdag kanskje jeg spør jordmor. Hadde jeg visst sikkert at det er baby jeg kjenner hadde det virkelig vært kjempekoselig!
Er nok babyen❤️
 
Er førstegangs og er 16+4 i dag. Lurer på om det er liv jeg har kjent noen ganger nå, eller om det er for tidlig, og at det kun er luft jeg har kjent. Er liksom en ubeskrivelig følelse, mer som en dirring. Det har kanskje ikke skjedd mer enn 2-3 ganger, og det har gått mange dager i mellom. Alle gangene har jeg kjent det på kvelden, er det noe mer vanlig at man kjenner det en "viss" tid på døgnet? :happy:
Det er samme som her og jeg tror det er babyen:)
 
Er nok babyen❤️
Håper du har rett! Det har vært så utrolig mye av det, og det har vart så lenge om gangen. Hvis det fortsetter å utvikle seg så fort fremover kan det vel ikke være lenge til jeg kjenner om det definitivt er baby :Heartred Heldigvis UL på torsdag, så da får jeg se om han/hun virkelig er så aktiv:love7
 
Back
Topp