Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Jeg blødde litt 4+1 til 4+3 og det ser ut til å ha gått helt fint [emoji8]

Jeg blødde litt 4+1 til 4+3 og det ser ut til å ha gått helt fint [emoji8]
Håper det går veien her også da, men er sykt redd, jeg orker bare ikke å gå gjennom det verst tenkelige:(
Ingen smerter foreløpig, og dette er nå 4 timer siden.
Fortsatt litt svak farge på papiret da, håper det ikke blir noe kraftigere "blødning" eller at det oppstår noe smerter.

4+1:
Jeg måtte bare ringe legekontoret for å få snakket med lege og tatt en blodprøve.
Blødningen er helt vekke nå, og har ikke noe smerter. Men ingen økning i testene i dag. Så er utrolig redd pga det likevel.
Og for å være ærlig, så trodde jeg legen skulle berolige meg mer enn han gjorde. Jeg spurte hva han trodde kom til å skje. Han sa bare at det kunne gå begge veier, men at det var et godt tegn at jeg har sluttet å blø. Fikk tatt hcg blodprøve i dag som jeg får verdi på i kveld eller i morgen. Men er jo ikke akkurat brukenes før jeg får svar på neste - på om den har sunket eller steget. Skal tilbake på onsdag og ta ny.

Håper ettermiddagstesten blir sterkere.

Her er min lange testrekke fra i går til i dag.. Litt opp og ned i farge, men jevnt over helt likt som i går. (Alle tørket, siden det da blir lik farge)
Snapchat-881038013.jpg

Jeg søkte litt opp på nett, der det ser ut som at mange får ganske lik strek over noen dager rundt denne tiden. Her er et eksempel (bilde tatt fra google), der jeg synes de er ganske like fra datoene 15.-18.
Screenshot_20171002-114847.png

Last edited:
Det er ikke alltid at testene viser stigningen så godt, spesielt ikke fra en dag til en annen. Ikke alle testene er like heller, selv om de kommer fra den samme pakken. Vet hvordan du har det, for jeg var akkurat lik da jeg testet positiv og synes ikke streken ble sterkere selv om det var to dager siden sist jeg testet. Det gikk bra likevel :)
Håper du klarer å senke skuldrene frem til du får svar på hcg'en i morgen, selv om det ikke er så lett.:Heartred

Det er ikke alltid at testene viser stigningen så godt, spesielt ikke fra en dag til en annen. Ikke alle testene er like heller, selv om de kommer fra den samme pakken. Vet hvordan du har det, for jeg var akkurat lik da jeg testet positiv og synes ikke streken ble sterkere selv om det var to dager siden sist jeg testet. Det gikk bra likevel :)
Håper du klarer å senke skuldrene frem til du får svar på hcg'en i morgen, selv om det ikke er så lett.:Heartred
Det var godt å høre - takk:Heartred
Kommer straks nytt innlegg:)

4+2:
I dag var jeg så sykt nervøs for å teste, fordi jeg synes testene mine var enda svakere i går kveld. Så svake at jeg ikke turte å ta en digital bare for å se om den fortsatt viste uke 2-3, men kanskje 1-2. Følte meg ikke gravid lenger, følte meg bare helt tom.

Men når streken på testen i dag kom opp, ble det en helt annen sak igjen! Nå føler jeg den er sterkere igjen, og kanskje den sterkeste den har vært enn noen annen morgen! Jeg turte til og med å ta en digital bare for å få bekreftet at den fortsatt viste 2-3:)
I dag er forresten testdatoen jeg fikk oppgitt også, selv om jeg har visst i 6 dager at jeg er gravid:p

Fikk akkurat vite at hcg-prøven jeg tok i går var 81. Synes det var litt rart at den var så lav. Så hadde jeg ikke tatt testene hjemme i dag før jeg fikk svar på prøven hadde jeg nok blitt redd. Men den digitale viser tross alt 2-3, og strimmeltesten har ikke sunket noe i styrke, så jeg velger å være optimistisk i dag, og er spent på hva den nye blodprøven viser i morgen:happy:

I dag er første dag uten Lutinus, som er deilig, men også nervepirrende.

Snapchat-752213066.jpg

Snapchat-759134460.jpg

Snapchat-227884719.jpg

Last edited:
Synes de ser helt fine ut til å være 15 dpo [emoji3][emoji173]️ jeg skjønner at du blir redd men som jeg har sagt før, du er gravid, og du lager bare mer stress for deg selv ved å teste morgen og kveld! HCG stiger jo bare annenhvert døgn :)

Synes de ser helt fine ut til å være 15 dpo [emoji3][emoji173]️ jeg skjønner at du blir redd men som jeg har sagt før, du er gravid, og du lager bare mer stress for deg selv ved å teste morgen og kveld! HCG stiger jo bare annenhvert døgn :)
Ja, nå har jeg jo testet så mye fordi det først og fremst var gøy å se at det var så fin stigning omtrent for hver test. Så fikk jeg litt sånne blødninger som gjorde meg nervøs og jeg begynte å se om de sank i styrke. Men akkurat nå er jeg fornøyd, så blir ikke så mye mer testing nå. Jeg merker om det blir noe abort liksom:)

Ja, nå har jeg jo testet så mye fordi det først og fremst var gøy å se at det var så fin stigning omtrent for hver test. Så fikk jeg litt sånne blødninger som gjorde meg nervøs og jeg begynte å se om de sank i styrke. Men akkurat nå er jeg fornøyd, så blir ikke så mye mer testing nå. Jeg merker om det blir noe abort liksom:)

Gratulerer så mye med graviditeten og flotte tester! Skjønner at du blir nervøs. Blødninger er jo ikke det vi ønsker oss mest når vi får positiv test.
De første 12 ukene er vanskelige, særlig for oss som sliter sånn med å få disse etterlengtede positive testene.
Man må bare forsøke å møte hverdagen med positiv tenkning så langt det lar seg gjøre. Noen dager er bedre enn andre.

Du har i hvert fall veldig sterke, flotte og overbevisende g-tester :happy:. Og jeg har nok kikket på flere enn de fleste :p.

Så merkelig med disse testene!! Etter ferskforsøket i juni hadde jeg også ganske fine streker som økte greit i styrke, fikk sjokk da hCG var 66 på 14 dpo!

Håper hCG fortsetter og stige og at dette går bra[emoji4] Enig med Marihøna. Rart med den digitale[emoji15]

Så merkelig med disse testene!! Etter ferskforsøket i juni hadde jeg også ganske fine streker som økte greit i styrke, fikk sjokk da hCG var 66 på 14 dpo!

Håper hCG fortsetter og stige og at dette går bra[emoji4] Enig med Marihøna. Rart med den digitale[emoji15]
Ja.. Nesten så jeg lurer på om det var noe galt med blodprøven siden jeg har fått 2-3 på digital i dag og for 3 dager siden:hilarious:

Ser ut til at det ender dårlig.. Jeg har begynt å få mer og mer mensensmerter og blør helt rødt nå. Virker som for hver opptur og når jeg tenker det går bra likevel, at det skjer noe verre etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Det kan jo ikke bare ende slik!?:(
Testen nå var sterkere også, men er vel kanskje fra nå den blir svakere, eller ville den blitt det fra jeg begynte å blø litt rosa for 2 dager siden?

30 minutter senere ser det ut til at det kanskje stopper litt opp igjen? Fortsatt smerter som kommer og går. Vet ikke hva jeg skal tro nå..

Har lest om mange som både får store blødninger og sterke mensensmerter, som det likevel har gått bra med.

Klamrer meg til det lille håpet om at det KAN gå bra pga dette, og at det kanskje er pga det er nå jeg egentlig skulle hatt mensen (som jeg også har lest om).

Last edited:
Ser ut til at det ender dårlig.. Jeg har begynt å få mer og mer mensensmerter og blør helt rødt nå. Virker som for hver opptur og når jeg tenker det går bra likevel, at det skjer noe verre etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Det kan jo ikke bare ende slik!?:(
Testen nå var sterkere også, men er vel kanskje fra nå den blir svakere, eller ville den blitt det fra jeg begynte å blø litt rosa for 2 dager siden?

30 minutter senere ser det ut til at det kanskje stopper litt opp igjen? Fortsatt smerter som kommer og går. Vet ikke hva jeg skal tro nå..

Har lest om mange som både får store blødninger og sterke mensensmerter, som det likevel har gått bra med.

Klamrer meg til det lille håpet om at det KAN gå bra pga dette, og at det kanskje er pga det er nå jeg egentlig skulle hatt mensen (som jeg også har lest om).
Jeg hadde menssmerter og murringer hele første trimester så det må ikke bety at alt håp er ute kjære du[emoji173][emoji173] Skjønner godt at du blir livredd når du i tillegg blør[emoji53] Men mange har jo å blødninger[emoji173] Jeg krysser alt og håper at dette bare er uskyldig blødning[emoji173][emoji173]

Håper også det er en uskyldig blødning [emoji173]️ blir noen spennende dager frem mot neste blodprøvesvar!

Hos meg har hcg økt litt etter blødning før det begynner å synke. Som andre her sier så er både blødning og menssmerter i svangerskap normalt, men kombinert er det dessverre ofte relatert til noe negativt.

Jeg mener ikke å ta fra deg håp, men med tanke på at du 4+1 hadde hcg på 89; hvilket var flere dager etter du fikk positiv test, så høres kanskje ikke det så lovende ut... de digitale "bør" jo stemme, men en blodprøve er jo mer pålitelig. 89 i hcg 4+1 er ikke et veldig høyt tall, og selv om det sikkert finnes mange solskinnshistorier som peker motsatt retning så ville nok jeg tenkt at blødning+smerter kombinert med lave tall på blodprøve ikke gir deg de beste odds. MEN jeg håper jeg tar feil. Beklager om jeg er negativ, men vil være ærlig.

Håper så inderlig for deg[emoji177]

Hos meg har hcg økt litt etter blødning før det begynner å synke. Som andre her sier så er både blødning og menssmerter i svangerskap normalt, men kombinert er det dessverre ofte relatert til noe negativt.

Jeg mener ikke å ta fra deg håp, men med tanke på at du 4+1 hadde hcg på 89; hvilket var flere dager etter du fikk positiv test, så høres kanskje ikke det så lovende ut... de digitale "bør" jo stemme, men en blodprøve er jo mer pålitelig. 89 i hcg 4+1 er ikke et veldig høyt tall, og selv om det sikkert finnes mange solskinnshistorier som peker motsatt retning så ville nok jeg tenkt at blødning+smerter kombinert med lave tall på blodprøve ikke gir deg de beste odds. MEN jeg håper jeg tar feil. Beklager om jeg er negativ, men vil være ærlig.

Håper så inderlig for deg[emoji177]
Er nok som deg jeg også tenker dessverre.. Fått sterke mensensmerter som jeg pleier å ha når jeg har mensen. Og blod er det nok av..
Blodprøven i morgen skal vel være sunket i morgen, eller mener du den kan være høyere da?

Her er bilde av testrekken siste dagene. Nederste fra når jeg begynte å blø. Sterkeste den har vært..
Snapchat-1102824449.jpg

Back
Topp