?Kates dagbok?

ORIGINAL: Angelicka24

Jeg har tenkt og grublet litt over ting siden i går, og jeg er med på tanken om å adoptere først, og så kanskje gå gjennom en ny prøverørsrunde senere? Altså, 28 år er virkelig ikke den verste alderen det. Tanta mi har jo akkurat samme utgangspunkt som dere; hun har PCO og mannen nedsatt sædkvalitet. Hun har jo en datter fra tidligere forhold da, så det hjelper nok, men hun er jo snart 35 nå. Og skal i gang med 3 prøverørsforsøk igjen. Kanskje det er slik at det hjelper å tenke at dere er garantert ett barn nå, så får dere heller "spille spillet" med 50 % sjanse for eget barn senere? Om adopsjonsprosessen tar 3 år så er du jo alikevell bare 31 når du får barn, og er klar for en ny runde når du er 33?

Synes du er tøff uansett jeg kate. Har tenkt masse på deg de siste dagene, og håper virkelig dere kommer frem til den beste beslutningen for dere!

Ja jeg tenker faktisk slik at hvis vi går for adopsjon NÅ, så får vi et barn om 2-3 år. (jeg regner 3). DA er jeg 31. Og da kan jeg jo kanskje starte opp på en prosess da jeg er 32? Jeg synes ikke det er så "gammelt" altså. Joda fruktbarheten har nok kanskje synket litt hvis jeg skal sammenligne med nå, men alikevel ser jeg ingen grunn til at 32 år skal ødelegge for en graviditet. Da er det vel heller de andre faktorene som pcos som spiller inn.
Jeg trenger virkelig tanken på at NÅ skal jeg bli mamma, vil ha den visshenten om at barnet kommer når vi skal bruke 100 000kr på dette. Orker bare ikke tanken på 3 muligens negative forsøk til, der 100 000kr er blitt "kastet rett i søpla". Men alikevel, hvis jeg hadde blitt gravid, da er jo 100 000kr ingenting! Da bruker jeg gladelig de pengene. Veldig vanskelig dette her altså.
Men tanken om adopsjon har ALDRI vært fjern for meg, jeg synes det er en fantastisk mulighet som jeg helt sikkert ALDRI kommer til å angre på.
Dessuten hvis jeg adopterer først, og deretter går for flere forsøk klarer jeg mere og stresse ned/være rolig til det hele da jeg allerede har et fantastisk hjertebarn hos meg.
Synes det var så fint det ei her inne på bv skrev til meg i pm: "Egenfødte barn vokser under hjertet (i magen altså), mens adopsjonsbarn vokse i hjertet."

De ordene der var fantastisk fine! Vi har pratet om adopsjon her og, og vi hadde nok gått for det om vi hadde strevd en stund! Å adoptere er en fantastisk fin ting, og ikke minst er du garantert ett barn[:)] Det høres litt ut som om dere har tatt valget kate[;)]

Jeg tenker også at å ta prøverørsprosessen igjen etterpå gjør at du igjen er fit for fight og fallhøyden blir ikke like stor OM det ikke skulle gå. Da har du ett barn som er veldig høyt elsket uansett, og om det ikke går da, så er jo alltids muligheten der for å adoptere enda ett barn. Da går vel den prosessen raskere også i og med at dere allerede er i systemet på en måte.

Jeg gleder meg virkelig til å følge deg videre kate, og håper du ikke forsvinner herfra. Jeg er sikker på at du blir en fantastisk fin mor, om det så er at barnet kommer til dere på den ene eller den andre måten. Høyt elsket blir det nok uansett!

Hei Kate-vennen!!
Etter å ha lest det mannen din sa, ang å adoptere og så et nytt prøverørsforsøk, hørtes ikke så dumt ut. Men som du sier så tar jo en adopsjon lang tid, men kan også ta kort tid. Har du og din mann et barn fra før så vil nok ikke et framtidig ivf bli like stressende.
Men gi denne tanken litt tid, du har jo en halv måned til januar[;)] Så kan dere ta en avgjørelse da!!
Men håper du vet at jeg ønsker alt godt for dere, og er det noen som fortjener å bli foreldre så er det dere!!!!!

Stor klem fra Ida!

Heisann!

Hvordan går det med deg? Har du kommet litt opp igjen etter at forsøket ble avbrutt? Håper virkelig at du klarer å slappe av og kose deg i jula, og at dere kommer til en avgjørelse om veien videre som dere begge kan leve med.

Sender deg en STOR klem jeg, tenker masse på deg vennen

Noen dager siden jeg har skrivd her inne nå, men har rett og slett ikke hatt noe å oppdatere. Heller ikke noe klokere om hva vi skal gjøre angående prøverør eller adopsjon. Den ene dagen er det adopsjon vi ønsker, den neste er det prøverør. Jeg blir så sliten i hodet av alt dette, og tror mannen begynner å bli lei av "gnålinga" mi. Men han har jo ikke bestemt seg for hva han ønsker han heller enda. Tror vi jentene har mere behov for å prate, prate og prate enn gutta. For all del, mannen min er flink til å prate om disse tingene. Og han kommer ofte med meninger og synspunkter. Men alikevel er det jeg som har mest behov for å lufte tankene igjen og igjen. Noe jeg tror mannen min begynner å bli litt mett av. Skjønner jo det da. Vi behøver jo ikke prate om dette VÆR dag. Tror rett og slett både jeg og mannen trenger litt tenke fri noen dager. Skal rett og slett prøve å glemme alt en liten periode, ihvertfall prøve så godt jeg kan. Så har jeg alikevel HELE romjulen til å ta beslutningen. Vi ble enige om at vi skulle bli enige om hva vi gjør 1 januar. (ja vi synes det er greit å ha en dato å forholde oss til, selv om dere kanskje synes vi er litt skrullete)
Hadde virkelig ikke trodd jeg skulle ta dette sååå tøft som jeg har gjort nå. Fikk meg et skikkelig smell. Ble rett og slett PLUTSELIG klar over hvor sliten og lei jeg er. Og hvor utrolig urettferdig dette er. Akkurat som om at det var først det gikk opp for meg at vi ikke kan få barn, at jeg har tre negative prøverørsforsøk bak meg.
Har hele tiden tatt dette med ro, men nå så ble alt snudd på hodet uten at jeg forstår hvorfor. Selvsagt har det vært tøft å få negative tester hengende på en snor...men jeg har ALLTID hatt troen. Alltid trodd at det kommer til å ordne seg. Har ikke vært i tvil om det, og derfor har jeg nok tatt dette ganske så pent som regel. Kommet meg raskt etter de negative testene. Vært skuffet en liten dag, og så har jeg sett fram med stor glede til neste forsøk. Men denne gangen sa det bare PANG.
Kjente bare hele kroppen skreik ifra om at nok for være nok. Og at det er på tide å innse at slaget er tapt. Slik følte jeg det virkelig etter at vi måte avbryte det siste forsøket.
Tenker nok litt annerledes NÅ, ar begynt å skjønne igjen at vi fortsatt gode sjanser til å klare det med prøverør. Er nok veldig lysten på å kjøpe tre forsøk. Samtidig er jeg så redd for å bli skuffa, og bruke opp masse masse penger til ingen nytte. Men det kan jo gå bra....åh for et KAOS!
Samtidig synes jeg adopsjon er en FANTASTISK mulighet. Det har alltid vært et godt alternativ for oss. Spørsmålet er bare om vi er klare til å hoppe av prøverørskarusellen???? Vil vi legget håpet og troen om egenfødte barn bak oss? Ønsker vi å gi opp det? Skal vi VIRKELIG sette en slutstrek med prøverørsforsøk? Noe i meg sier JA, men det mest roper NEEEEEI! ...Ihverfal NÅ.

Alikvel har jeg det tungt enda, er en vond klump i magen som sliter med å forsvinne. Tror ikke det går over før vi har tatt en beslutning. Merker jeg ikke orker så mye for tiden, er tung i kroppen, og sliten i hodet. Tenker masse på dette, ogå disse vanlige spørsmålene som HVORFOR MEG?
Ting vil ikke slippe taket, men ja det går bedre for vær dag. Nå gleder jeg meg til noen fridager. Koselige stunder sammen med familien (selv om mamma er alvorlig syk, men det er et kappitel for seg selv), og masse god mat. Håper jeg klarer og glemme litt, og se litt posetivt på ting igjen. Er en koselig uke vi går i møte. Og jeg gleder meg til denne uken er igang. Selv om et stoooort savn fortsatt ikke er dekt...

Ligner ikke meg å skrive så negative innlegg, men håper dere skjønner at jeg bare er et menneske jeg også. Er vel bare en periode nå som ting er tungt. Kjenner meg selv såpass at jeg veit jeg snart hever hodet og ser både postivt og forventningsfult på framtiden. For ja, fremtiden er vår...med et barn i vente.
Sett pris på det dere har, selv om barnet lar vente på seg. Jeg tenker stadig over hvor høyt jeg elsker mannen min, familien min, vennene mine og alt det jeg har i livet. Vi er rike, selv uten barn.
Barnet kommer å bli bonusen, prikken over ien, det som gjør lykken fullkommen.
Håper så indelig vi får oppleve det en dag! Og jeg veit mannen min kommer til å bli en fantastisk pappa, håper jeg får gitt han det største i verden en dag....
Det ville gjort oss til verdens lykkeligste mennesker.

Kjære dere som leser dagboken min, ALDRI GI OPP HÅPET. En dag blir det deres tur, og en dag MIN.
Det er umulige er slettes ikke umulig, det tar bare litt lengre tid. 

Ha en fin kveld alle sammen, sov godt.

Ville bare gi deg en kjempestor klem og ønske dere lykke til videre i tankene. Håper dere klarer å slappe av og kose dere skikkelig i jula!! Du er bare helt utrolig sterk, og jeg er sikker på at dere ender på en god beslutning den 1.januar!

Titter innom for å takke for de flotte orden du skrev i innelgget dit til oss jentene.
Og det vi skrev tilbake til deg, er virkelig fortjent. Du er en fantastisk person. [:)][:)][:)]

Ha en riktig fin helg snuppa. Stoooooooooor klem.

Åååh, jeg kjente litt på de følelsene du sitter med etter å ha lest det innlegget ditt lenger oppe i dagboken din her. Det er lov å være trist og lei kate, det er lov å være forbanna, sint, irritert og det hele når man står foran vanskelige valg og hvor livet virker urettferdig. Har kjent på de samme tankene bare siden i går da jeg begynte å blø litt. Det er en karusell av følelser, sånn er det bare. Men tenk kate. Vi lander allikevel på beina hver gang. Restitusjonsperioden er kanskje lengre, man bruker lengre tid til å hente seg inn. Men vi er tøffe. Vi klarer dette. Og vi har mennesker rundt oss som støtter oss på veien. Som du sier: Vi er heldige som egentlig har det så godt. Det er bare den siste tingen som vil gjøre livet vårt fullkomment. Men det nytter ikke å slutte å drømme. Uten det har man ingenting.

STOR klem til deg snuppa mi. De ordene du skrev om meg i går gjorde meg så godt at du kan ikke tro det engang. Det var akkurat noe sånt jeg trengte å høre i går når ting var på sitt mørkeste. Du er god du kate!

Heisann Kate[:)]Innom for å ønske deg en kjempe fin søndag.
Hvordan går det med deg?

Du er et varmt menneske du Kate[:)]

Mange gode klemmer

Hei kate[:)]
Alt bra med deg vennen?[:)] Nærmer du deg klar for jul? Korleis feirar dåke forresten?
Eg blir jo heima hos mamma og dei eg, til neste år må eg vel innstilla meg på å væra hos foreldra til M[&:] Sidan han er vekke i år i jula..[&:]
Men eg har jo liksom lyst å feire med mamma(kommande mormor) første året som mamma sjølv då.. Blir vel ein diskusjon til neste år sikkert[8D]

Håpar du har det bra vennen, tenker masse på deg, det skal du vita. Ønsker deg ei god jul, berre 3 dagar igjen no[:)][:)]

ORIGINAL: [miss]

Hei kate[:)]
Alt bra med deg vennen?[:)] Nærmer du deg klar for jul? Korleis feirar dåke forresten?
Eg blir jo heima hos mamma og dei eg, til neste år må eg vel innstilla meg på å væra hos foreldra til M[&:] Sidan han er vekke i år i jula..[&:]
Men eg har jo liksom lyst å feire med mamma(kommande mormor) første året som mamma sjølv då.. Blir vel ein diskusjon til neste år sikkert[8D]

Håpar du har det bra vennen, tenker masse på deg, det skal du vita. Ønsker deg ei god jul, berre 3 dagar igjen no[:)][:)]

Joda alt er da bra med meg, men tenker og grubler veldig som du veit....men egentlig går det bedre nå. 
Julaften er vi hjemme hos mamma og pappa[:)] Heldigvis. (har ikke noe imot svigers altså)
1.Juledag reiser vi til svigers.
Kjedelig M ikke er hjemme i jula da[&o] 

Er noko med det å vera heima hos sine foreldre på julafta[:)] Har jo ingen verdens ting mot svigers eg heller, men, er liksom noko med jula heime[8D]

Skjønner at du tenker masse, til og fra, håper dåke kommer fram til ei løysing innen datoen dåke satt[:)] enten det blir det eine eller det andre..[:)]
Veldig kjedelig at han er vekke, + når han fekk beskjed samme dagen han kom ned der at det blei visst ikkje så ekstrem-jobbing som tidligere, siden det var jul.. Då kunne han like så godt vore heime ei veke, å så heller reist ned[:@] dumme dumme utleigefirma[:'(]

Men, men[:)] Kva spiser dåke på julafta då?[:)] Me har pinnekjøtt, er så glad i det![:D] Har det på nyttårsafta og, men er ein del som pleier å ha kalkun då, som f.eks svigers.. Men eg liker best dette pinnekjøttet då[8D]

ORIGINAL: [miss]

Er noko med det å vera heima hos sine foreldre på julafta[:)] Har jo ingen verdens ting mot svigers eg heller, men, er liksom noko med jula heime[8D]

Skjønner at du tenker masse, til og fra, håper dåke kommer fram til ei løysing innen datoen dåke satt[:)] enten det blir det eine eller det andre..[:)]
Veldig kjedelig at han er vekke, + når han fekk beskjed samme dagen han kom ned der at det blei visst ikkje så ekstrem-jobbing som tidligere, siden det var jul.. Då kunne han like så godt vore heime ei veke, å så heller reist ned[:@] dumme dumme utleigefirma[:'(]

Men, men[:)] Kva spiser dåke på julafta då?[:)] Me har pinnekjøtt, er så glad i det![:D] Har det på nyttårsafta og, men er ein del som pleier å ha kalkun då, som f.eks svigers.. Men eg liker best dette pinnekjøttet då[8D]

Her har vi pinnekjøtt! Det beste jeg kan få, med hjemmelaga kålrabistappe.
Liker ikke ribbe jeg[:'(] Nyttårsaften har vi alltid pleid å ha kalkun. Men i år veit jeg ikke hva jeg får siden vi er bedt bort til et vennepar på fest.
Jobber han i et utleiefirma? veldig kjedelig med reisejobbing....

Ja, han er ansatt i eit firma som heter Risør Engineering, og som ja, befinner seg i Risør[8D]
Og derfra blir han leigt ut til andre firmaer innenfor olje og båt og plattform.
Men no når me fekk positivt forsøk, så har han sagt at når han kommer heim igjen, skal han snakke med sjefen sin i Risør, og "forlange" eller ytre ønske om([;)]) å heller få jobbe på plattform, der han jobber 2/4 heller[:)]
Så eg håper det kan ordne seg, for han trivs veldig godt i det firma. Og sjefen kjenner han jo også på privaten[:)] Veldig koselig fyr! Vært med på firmafester og turer eg i år, og det har vært så utrulig kjekt! Men om det ikkje skulle gå, så blei det å søke nye jobber sa M[:)] Så han er innstilt på at det ikkje går med 1 mnd på og 1 mnd heime lenger når me skal bli foreldre[:)] -og det er eg glad for!

Blei litt langt det her kate, håper det går fint, hehe[:)] er visst litt masete i dag eg[;)][:D]

-og heimelaga kålerabistappe, nammm[:D] bruker å ha det til komle/raspeballer også, er så fantastisk godt!

Da var noen herlige juledager overstått, masse god mat og nydelig stemning.
Vi har både vært på besøk hos besteforeldre, tanter og onkler de siste dagene så tiden raste avgårde.
Julaften koste vi oss med pinnekjøtt hos mamma og pappa med mine søsken. Alltid koselig det. Tidlig på Julemorgenen fikk jeg meg et stoooort sjokk da mannen min hadde kjøpt BVLGARI ring til meg. Den er jo så lekker, hadde ALDRI i min villeste fantasi trodd jeg skulle få det. Kikket på priser på dette for et års tid siden og de var STIVE. Men mannen min var så heldig å få kommet seg en tur til Dubai i Høst (på jobb), og der var det en helt annen pris. (ja den var alikevel helt ekte, har sertfikat på den, pluss at jeg skal levere den inn til en prisvurdering her i Norge for å være sikker). At han har klart å gjemme den unna meg er jo helt utrolig. Har siklet på denne ringen lenge, men regnet jo med jeg ikke kom til å se noe til den da vi har nok utgifter med prøverør og svin dyre bilregninger....
Men den var visst kjøpt og betalt for lenge siden da mannen min var ute å reiste med jobben i September. Så nå er jeg den stolte eier av en nydelig bvlgari ring modell b.Zeroi.[:)]
Prøvd å lett etter et bilde av den, men inne på selve bvlgari.com er det kun video så får ikke kopiert. Og de andre bvlgari ringene jeg ha funnet bilde av er ikke helt like.
Jeg er ihverfall super fornøyd.
Ellers fikk jeg en del rosendal glass (øl, drink og farris), en lekker lykt, sølvlysestaker, en utrolig lekker klokke til veggen, et sølvfat, pelspledd (sånn fra KID), sengetøy, bok: inn med sølvskje (men annekat og Hellstrøm), scrappegavekort, parfyme, badeolje/bodylotion/scrubb sett, en del rammer i sølv. (altså når jeg skiver sølv er det ikke EKTE sølv), mamma mia dvd, genser, øredobber og en tunika/kjole, penger. Tror jeg fikk med meg alt nå. Altså jeg er suuper fornøyd.
Er helt ovverveldet over alt i år[:)]
Fikk faktisk ikke en eneste ting jeg vil bytte. Men synes folka i år var utrolig flinke til å handle ting jeg på forhånd sa jeg ønsket meg/sparer på.
Jeg er så utrolig heldig som har så snill og fantastisk familie og venner.
Desverre synes jeg egentlig at julen er en skikkelig slitsom tid, med altfor mye fokus på å "få få få". Synes ikke det viktigste er alle pakkene osv. Dessuten synes jeg også at det alltid er så rart at enkelte blir så super kristne akkurat i Desember, men ellers i året er alt glemt....
Desverre tenker jeg litt sånn....jeg setter størst pris på å ha noen fridager sammen med familien og venner, nyte god mat osv...ikke alle de pakkene, og den historien julen forteller.
Men vi er alle forskjellig!
Ikke missforstå meg jeg er suuuuper glad for alt jeg har fått, men vil bare formidle at det er overhode ikke det viktigste.
Idag skulle jeg vært på jobb igjen, men har ligget med omgangssyke i hele natt[:'(] Så holder meg hjemme til jeg orker å komme meg opp av sofaen. Føler meg heldigvis mye bedre alledere, men sliter litt med at jeg er slapp og sliten.
Hvordan skal dere feire nyttårsaften da jenter?
Vi skal på fest til et vennepar av oss...

Håper dere har hatt noen deilige dager i disse juletider[:)]

Hei hei Kate, høres ut som du har kost deg til tross for sykdom. Er nok noe som går, for hadde den jeg og for en uke siden. Fysjameg!!

Håper romjula og nyåret gir dere mer sikkerhet i hva dere skal gå i gang med og ønsker deg lykke til uansett valg!!
Godt nyttår vennen!!

Hei Kate, selv om jeg ikke er her i dagboken din så mye så tenker jeg mye på deg vennen.
Husk det er lov for deg å ha vonde og triste tanker også, så bare få det ut....du kan ikke være en stor opptimist hele tiden venne, slik er det bare. Men jeg beundrer deg fordet...du har en viljestyrke ikke mange andre har, slenger over en stor nyttårsklem til deg og ønser deg alt godt på det nye året.

Så flott at du fikk så mye fint til jul, men det er klart det er jo ikke det som er vktigst her i verden, men jeg håper at du for de du ønsker seg aller mest snart - eller du får alt under kontroll til verdens største gave dukker opp i armene dine vennen.

Ellers må jeg si tusen takk for pene ord om meg i inlegget ditt på forumet våt, du er en alle tiders medmenneske - det må jeg bare si....[:)]

Back
Topp