Får skrive litt i dagboken min også om det som skjedde idag[&o]
Har jo følt de siste dagene at ting går litt tregt "der nede". Når jeg sammenligner med de 3 andre forsøkene, har jo denne stikkerunden vært veldig smertefri i forhold. På de andre forsøkene mine har jeg tidlig merket press i magen, og på ul har jeg jo ALLTID hatt mange, store og flotte eggposer. Har jo til og med vært på grensen til å bli overstimulert et par ganger. Har jo som legene har sagt på Porsgrunn vært "billig i drift" siden jeg trenger så lite puregon for å få mange flotte egg. Har jo alltid hat tidlig UL for at de skal holde det i sjakk, slik at de ikke blir for store og mange.
Hva som skjedde galt i dag, det sitter jeg og funderer over enda[8|]
Kom jo til min kontroll idag hos gynokologen min etter 14 dager på Gonal-f, som jeg skrev ovenfor har jeg ikke merket noe særlig, så det har jo bekymret meg litt.
Jeg hadde rett i det, eggenen hadde ikke vokst mer enn et par mm. Utenom 1 som var helt enormt. (30mm). Resten vat jo da på rundt 8-11mm. Altså altfor dårlig etter 14 dager på Gonal-f og høy dose.
Endometriet var jo helt perfekt da (14mm), men det er tydeligvis det store egget som har sendt ut de signalene slik at slimhinnen skulle være klar. Men hva hjelper det når eggene er helt håpløse.
Var ganske skuffet når jeg gikk ut av kontoret hans, og ringte rett til Hausken. De er så koselige de damene der, prøvde å trøste meg så godt de kunne. Men de skulle be Jon Hausken ringe meg når han hadde vurdert det videre forløp. De trodde nok at jeg kun ville få mer Gonal men de visste jo som sagt ikke de heller hva Hausken mente.
Satt som et tent lys ved telefonen og ventet på telefon, og det tok da en times tid før han ringe.
Han er jo så hyggelig sjefen selv. Blir i veldig godt humør av den mannen.
Han var ærlig og direkte, og det liker jeg. Men han sa at han synes den nye kontrollen min var nedslående, og ikke det resultatet han ønsket. Var ikke noe særlig bra å gå lenger på Gonal f siden jeg alledere har gått på det i 14 dager, og det ble heller ikke særlig bra eggkvalitet av det.
Han synes det var trist på på mine/våre vegne, men han synes det er tull at vi skal betale han masse penger for et uttak som overhode ikke blir optimalt. Og med en eggkvalitet som mest trolig er dårlig.
Han rådet oss selvsagt til å avbryte forsøket, og begynne helt fra nytt på nyåret.
Han sa han hadde klødd seg godt i huet av den nye ulen min, og hadde desverre ikke noe godt svar. Han var ikke Gud som han sa, hehe. Men den beste forklaringen var nok at det er pcos min som var problemet. Det kunne skje med dem som slet med dette. Det kunne i noen sykluser være veldig kluss, og i andre helt andre forhold. Så han håpa det ble helt annerledes neste forsøk, og trodde jo det også.
Han hadde tenkt masse på meg sa han, men beroliget meg med at dette skal vi klare å få ordnet opp i. Gravid skulle jeg bli!!!! Men pcos lager mye kluss!
Vi ble enige om at jeg skulle igang med p-piller igjen så fort mensen kommer. Bruke opp det brettet, og da mensen kommer begynne rett på sprøyter. Altså et kort regime uten bruk av nesespray.
Da vil det jo si (hvis jeg får mensen om et par uker) at det blir uttak i uke 5.
Hvis det går etter planen da...Det gjenstår å se.
Dette har vært en lei dag, men har vel begynt å venne meg litt til tanken nå. Det er tross alt ikke sååå lenge til Januar. Men jeg hadde sett for meg en posetiv test til Jul jeg da, men neida[&o]