?Kates dagbok?

Titter innom for å ønske deg en riktig god helg. [:)][:)][:)]

Hei Kate[:)]
Deilig å være i gong med sprayen? Om du ser bort fra den ekle smaken og evt. bivirkninger som kan komme[8D]
Eg skal også bruke gonal-f sprøyter[:)] Er det stor forskjell fra puregeon og gonal f?[8|]

Jaja, blir kjekt å følge deg videre i hvertfall, du har ca kontroll 1 veke etter meg, og kanskje ca 1 veke mellom uttakene våre?
Uansett! Blir spennande framover, glad eg har mange å følge på veien framover, deriblant deg[:)]

Klem til deg Kate, med ønske om ei fortsatt fin helg[:)]

ORIGINAL: [miss]

Hei Kate[:)]
Deilig å være i gong med sprayen? Om du ser bort fra den ekle smaken og evt. bivirkninger som kan komme[8D]
Eg skal også bruke gonal-f sprøyter[:)] Er det stor forskjell fra puregeon og gonal f?[8|]

Jaja, blir kjekt å følge deg videre i hvertfall, du har ca kontroll 1 veke etter meg, og kanskje ca 1 veke mellom uttakene våre?
Uansett! Blir spennande framover, glad eg har mange å følge på veien framover, deriblant deg[:)]

Klem til deg Kate, med ønske om ei fortsatt fin helg[:)]

Takk for koselig melding snuppa[:)]
Ja det er deilig å være igang, men jammen meg har den hodepinen kommet snikende fort...
Hvordan går det med deg?
Er nok ikke noe spesielt stor forskjell på puregon og gonal F, ikke som jeg veit ihvertfall.
Vi blir nok en uke rugere sammen ja, og forhåpentligvis flytter vi inn på terminforum sammen[:)]

mange klemmer til deg å!

ORIGINAL: Nesing

Nå har du jo faktisk gått en uke på sprayen, snuppa, og det betyr bare at tiden går og det sakte men sikkert nærmer seg sprøytestart. Noen uker igjen, men det betyr ikke så mye i den store sammenhengen. Håper du slipper unna de verste bivirkningene og at resten av prosessen går smertefritt. Tenker på deg hver eneste dag og er så spente på deres vegne!

Vil bare ønske deg en fortsatt riktig god uke, vennen! Nyt solskinnet i dag så godt det lar seg gjøre.

Store klemmer fra oss [:)][:)]

Tusen takk for all støtten jeg får av deg snuppa[:)] Du er så god! Og takk for pmen jeg fikk av deg!
Synes faktisk uken på spray har gått fort, men nå begynner faktisk hodepinen å komme[&:] pleier jo ikke merke så mye til sprayen, så håper ikke det blir noe værre. Men jeg skal selvsagt uansett klare dette.
22 dager til jeg begynner på gonal F, det blir spennende[:)] 

Ha en kjempe fin uke du også vennen[:)]

Dette er så spennende[:)] (følger med bak kulissene vettu[;)]) Og ja Nesing, du er vel den mest støttende personen her inne på bv og sikkert i RL også[;)]
Hvis du får så mange bivirkninger så bare tenk at da funker det hvertfall[;)] Selvom de er kjipe å ha. Men denne gangen så skal det jo føre til noe godt!!! [:)] Stor klem til deg. Ja jeg liker deg og jeg er enig med det du skrev i de trådene på assistert. Godt at du fikk skrevet det alle bare tenker..

ORIGINAL: Ida82

Dette er så spennende[:)] (følger med bak kulissene vettu[;)]) Og ja Nesing, du er vel den mest støttende personen her inne på bv og sikkert i RL også[;)]
Hvis du får så mange bivirkninger så bare tenk at da funker det hvertfall[;)] Selvom de er kjipe å ha. Men denne gangen så skal det jo føre til noe godt!!! [:)] Stor klem til deg. Ja jeg liker deg og jeg er enig med det du skrev i de trådene på assistert. Godt at du fikk skrevet det alle bare tenker..

Takk Ida82[:)]
Ja Nesing er fantastisk, det er vi mange som mener! Man må bare like og bli glad i henne!

Jeg skal ikke klage over bivirkninger, for det klarer jeg med glede[:)] Det kan jo ende i en spire.

Flott å høre at du er enig med meg, det er godt å vite at noen som støtter meg.
Fikk jo litt pepper på pm, men de aller fleste var faktisk enig med meg. Fikk ihvertfall mange tilbakemeldinger på det. Så jeg er heldigvis ikke helt uønsket på bv....selv om noen ønsket jeg skulle forsvinne[8|] tar heldigvis ikke det som blir sagt på internett så tungt... 
En hard og ufølsom person er jeg nok ikke, har heller aldri opplevd at noen mener det om meg...men  jeg banker som regel i bordet når jeg synes ting går for langt. Og det må jeg få lov til å gjøre. Og da er det flott å vite at mange er enig med meg og støtter meg[:)]

Ha en fin uke snuppa[:)]

Hei på deg Kate[:)]

Håpa sprayingo går greit og at hovudverken ikkje blir for plagsom. Ikkje nåke kjekt visst da fortsetter[&:] Men heldigvis blir da eit flott resultat til slutt[:D] For da er eg nemlig sikker på at da blir[;)] Og du ska veta at eg støtte deg 100 % sjølv om eg ikkje var heilt enig den dagen[8D] Alle kan ikkje væra enige med kvarandre[;)] Men eg forstår ikkje at folk har behov for å senda dritt-pm for sånt[:@]

Masse lykke te vidare med forsøket. No ska da gå!!

Klem fra meg

ORIGINAL: vestlandsjento

Hei på deg Kate[:)]

Håpa sprayingo går greit og at hovudverken ikkje blir for plagsom. Ikkje nåke kjekt visst da fortsetter[&:] Men heldigvis blir da eit flott resultat til slutt[:D] For da er eg nemlig sikker på at da blir[;)] Og du ska veta at eg støtte deg 100 % sjølv om eg ikkje var heilt enig den dagen[8D] Alle kan ikkje væra enige med kvarandre[;)] Men eg forstår ikkje at folk har behov for å senda dritt-pm for sånt[:@]

Masse lykke te vidare med forsøket. No ska da gå!!

Klem fra meg

Takk for koselig hilsen vestlandsjento[:)] Vi er enig om å være uenige[;)] Da er det jo greit! Jeg respekterer at andre ikke mener det samme som meg.
Håper så inderlig du har rett angående at denne gangen må forsøket lykkes. Tenk hvis det kunne endt sånn. Kribler i magen bare jeg tenker på det.
Følger spent med på deg også, rugern vår[;)]

God morgen:) Innom for å ønske deg en god dag.
Håper virkelig at dere får tidenes beste julepresang nå!
Stor klem

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: Ida82

Takk Ida82[:)]
Ja Nesing er fantastisk, det er vi mange som mener! Man må bare like og bli glad i henne!

Jeg skal ikke klage over bivirkninger, for det klarer jeg med glede[:)] Det kan jo ende i en spire.

Flott å høre at du er enig med meg, det er godt å vite at noen som støtter meg.
Fikk jo litt pepper på pm, men de aller fleste var faktisk enig med meg. Fikk ihvertfall mange tilbakemeldinger på det. Så jeg er heldigvis ikke helt uønsket på bv....selv om noen ønsket jeg skulle forsvinne[8|] tar heldigvis ikke det som blir sagt på internett så tungt... 
En hard og ufølsom person er jeg nok ikke, har heller aldri opplevd at noen mener det om meg...men  jeg banker som regel i bordet når jeg synes ting går for langt. Og det må jeg få lov til å gjøre. Og da er det flott å vite at mange er enig med meg og støtter meg[:)]

Ha en fin uke snuppa[:)]

Skjønner ikke at noen kunne tenke seg å sende teite meningsløse pmer til deg.. Off altså.. Kjenner en i rl som er sånn hvor ALT dreier seg om h*n og om hvor fælt livet til h*n er.. Jeg stiller opp da og lytter og gir råd, men jeg får aldri kommet å delt hverken glede eller sorg med denne personen. Da mister h*n fokus fort.. Irriterende. Så jeg skjønner godt hva du mente i det innlegget[;)] Og ja, jeg også banker i bordet når nok er nok! Det må man bare la seg gjøre. Jeg hadde hvertfall blitt glad hvis noen kunne si ifra til meg hvis det var noe jeg gjorde som jeg kunne bedret meg på!! Gidder ikke å irritere andre unødvendig! Nok om det, og godt at du ikke blir "skremt" av de teite pmene du har fått. For vi trenger snupper som deg her[;)][:)]

Men selvfølgelig kan du "klage" litt over bivirkninger, for det om det skal føre til noe godt, så er du jo et menneske du også. Og tanken på at andre som får barn bare de ser en mannetruse er jo urettferdig når andre (oss på assistert) må gå gjennom masse greier for å oppleve mirakelet! Men for å vri det til det positive er jo at vi får jo et helt annet syn på det å få barn, TROR jeg.. i og med at vi har ventet (spes du) på å få oppleve det! Men å klage, må vi få lov til når dagene er tunge!!![;)] Selvom jeg håper du har mest av de positive dagene, det er jo det beste[:)][;)]

ORIGINAL: Lykke86

God morgen:) Innom for å ønske deg en god dag.
Håper virkelig at dere får tidenes beste julepresang nå!
Stor klem

Ha en fin kveld Lykk86!
Håper vi alle i løpet av året, og nyåret kan forlate asssitert og flytte inn på terminforum.
Det er det som er planen[;)]

Stor klem til deg å[:D]

Nå klikker jeg i vinkel!!!!!

(samme som inne på assistert forumet)

Hør bare på dette:

Fikk resept på alle medisiner jeg trenger av hausken. På noen av medisinene står det reit 1, slik at jeg kan hente ut mer HVIS jeg får behov for det. Altså progestan hvis jeg blir gravid, gonal f hvis jeg trenger mer etter ul... Den er jo grei...

Leverte inn resepten min inn på APOTEK 1, her i byen i begynnelsen av oktober. Siden jeg regnet med at det var bestillingsvare på en del av medikamentene. De sa da til meg at de har ALLE medisiene på lager, så jeg kunne få dem med engang hvis jeg ville.
Sa da nei, fordi jeg ikke hadde penger da. Men lot resepten ligge på apoteket.

Sendte mannen min ned igår for å hente Gonal f. (Synarellan har vi hentet).
Det sto tydelig på resepten at jeg skulle ha 1 med 900 IE, og 1 med 300 EI.
Ved siden av dette står det jo da reit 1, i tilfelle jeg skulle behøve mer etter ul.

Mannen sier til apoteket at han skal hente gonal f, greit nok det. De pakker det ned, og forlanger 13000kr. [&:] Mannen reagere på dette, for det var jo SVINDYRT. Og spør flere ganger om vi virkelig trenger så mye. Ja sier dama, det er det som står på respeten.
Mannen min har jo ikke satt seg inn i doser og slikt, så får ikke regnet ut dette i hodet der. Men betaler og drar. Han tenkte jo da at gonal f må jo være sinnsykt dyrere enn puregon siden vi måtte betale såååå mye for samme dosen vi har hatt før.

Han kommer hjem 20 min senere, og jeg ser med engang at han har fått dobbelt opp.
Altså to pakker med 300 IE og to pakker med 900IE. Jeg veit jo at dette er helt feil.
Sendte han ned igjen for å levere tilbake de to pakkene for mye. Dette er jo tross alt flere tusen kroner.

Tror du det dustete apoteket vil betale oss tilbake?
Mannen min ringte meg veldig oppgitt og lurte på hva han skulle gjøre....
Apoteket sto på sitt om at vi hadde bestilt hele resepten på gonal f, og da måtte vi betale fordet også, siden det var bestillingsvare. (selv om vi veit de allerede hadde dette i kjøleskapet når vi leverte resepten). Så lenge vi hadde bestilt hele resepten var det vår feil.
Hun mente at VI måtte fortalt henne hva en reit kode er, og at det er vårt ansvar å klare å lese respeten riktig. (Har dere seriøst hørt noe så dumt, man stoler jo gjerne på apoteket da)

Jeg ringte Hausken og lurte på hva jeg skulle gjøre med dette.
Han ble tydelig oppgitt over apoteket som ikke skjønte hva en reit kode er. Antallet sto jo oppført ved siden av medikamentene, altså 1 av hver. Enhver apotekniker burde vite at en reit kode er noe man kan hente ut flere ganger HVIS man trenger det.
Han ringte apoteket for meg (Hausken), og fortalte at de hadde gitt ut for mye i forhold til hva resepten tilsa. Og forklarte dem dette med reit kode.
Damen forklarer da, at det er jo noe kunden må vite selv og forklare dem!!!

HÆ? Seriøst.
Apoteket reklamerer med : VÅR KUNNSKAP, DIN TRYGGHET!
Og når vi da kommer for å levere tilbake nekter dem, for det er vårt ansvar å fortelle dem at vi ikke skal ha reit koden NÅ!
Hausken kom heller ingen vei med dem...

Og vi har nå tapt de pengene.....

Seriøst, vi kom for å levere medisinene tilbake etter 45 min. Hadde ikke åpnet dem engang.
Er dette mulig?
Har lyst å sette meg ned å grine.
Hausken sa til meg: BRUK ALDRI DET APOTEKET IGJEN.
Vår kunnskap, din trygghet????? OVERHODE ikke, der må kundene være utdannen farmasøyter for å hente ut en riktig resept.

Hadde dette vært snakk om det par hundelapper, så greit, men dette er 7000kr rett i søpla.

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] 

BRUK IKKE APOTEK 1!

Forstår godt at du e fly forbanna[:@][:@][:@] Kan ikkje dei yta service som andre anstendige bedrifter. Nei eg ska ikkje på apotek1 meir!!!

Kanskje kontakta tv2 hjelper deg? Eller forbrukerinspektørane på nrk?

Noe som er helt sikkert er at apotek1 har mistet oss som kunder resten av livet[:'(]

Vi som fikk disse pengene av svigers som skulle gå til medisiner til forsøket, også gikk de rett i lomma til apotek1[:'(]

Jeg føler så sykt med deg nå kate, dette her henger rett og slett ikke på greip! Makan til idioter altså. Får nesten lyst til å grine på dine vegne[&o] 
Håper dere kommer frem til noe med forbrukerrådet i hvert fall, for dette er absolutt ikke holdbart. Stå på ditt!

Huff,det er det værste jeg har hørt altså,blir sikkelig forbanna ved å tenke på Apotekt1 nå!!![:@][:@]
Håper virkelig at dere får penger tilbake,som om ikke prøverørsforsøk er dyrt nok!
Åhh,kjenner jeg blir sint på deres vegne.

Skal krysse fingrer og tær for dere!

Stor klem

Tusen takk jenter, håper bare dette ordner seg tilslutt....

Skjønner bare hvorfor ikke mannen min skjønte det var noe galt når beløpet kom på 15000kr[&o]
Er jo at han dro kortet som gjør det vanskelig nå. Han godkjente det jo på en måte når han gjorde det.
Men han spurte jo FLERE ganger om dette kunne være riktig.....Kunne bare ønske han hadde ringt meg og dobbeltsjekka før han betalte...men kan jo ikke tenke sånn heller. Gjort er gjort.

Samme som inne på assistert:

Vi ba om å få prate med sjefen eller daglig leder på dette apotekt, da kom det en kundeveileder som visstnok hadde med slike ting å gjøre. Selve hovedkontoret har vi ikke pratet med.
Jeg var nedom apoteket i kveld, jeg stod faktisk å grein forann to grusomt sure og påståelige damer.
Jeg ba på mine knær om at de kunne være litt samarbeidsvillige å hjelpe oss ut av dette.
Sa deretter at hvis dem ikke kunne være litt mer service innstilte kom vi til å kontakte forbrukerrådet, avisa, nyhetene og diverse. Jeg snakket også med legemiddelkontrollen på telefon. De mente vi hadde en sikker sak.

Alikevel var de påståelige, og sa at siden vi bestilte HELE respepten, så kom vi ingen vei med det. Og spesielt siden dette var bestillingsvare, de hadde jo bestilt disse medisinene spesielt til oss. Men det er LØGN, for de sa de hadde de på lager da jeg kom for å bestille medikamentene. Da har dem jo ikke kjøpt dem inn spes. til MEG!

Etter mange tårer og forklaringer, så ble vi enige om at de skulle sende saken inn til denne kundeveilederen eller hva enn de sa, og også skulle han se på saken igjen når han kom på jobb imorgen.
Så skulle de ringe oss, når de har bestemd seg for hva de skulle gjøre.
Men de stod jo på sitt om at det var KUN vår feil, og at jeg måtte ha kunnskap selv om hva en reit kode er.
Da venter jeg i spenning på mail eller telefon av dem imorgen...
La ihverfall igjenn de pakkene med gonal f på apoteket. Så nå ligger dem i kjøleskapet der igjen. Jeg nekta på å ta dem med meg. Jeg nekter å ta med med medisin som jeg ikke skal ha!!!!
Men om vi får pengene igjen gjenstår å se.

Skjønner ikke åssen det går ann å behandle folk sånn.....

Prøvde faktisk å spille litt på følelsene dems, med å fortelle hvor tøff og DYR denne prosessen er...og at å betale mange tusen for mye er forferdelige sure penger. Vi driter jo ikke penger.
Sa at jeg ikke orket mere problemer nå, spurte pent om de for en gang skyld kunne være så snille å hjelpe oss.
Veit dere hva de sa: "Det er ikke vårt problem".

Det hadde faktisk ikke vært noen problem for dem å betale tilbake disse pengene, medisinene er jo ikke åpnet engang, og ligger trygt bevart i deres eget kjøleskap.

Får vente å se hva dem sier imorgen, men alikevel er jeg fristet til å gå videre med denne saken.

Synes det er så innmari urettferdig![:@]

Back
Topp