?Kates dagbok?

Har vel ikke akkurat så veldig masse nerver enda, men tror nok jeg kommer til å ha litt sommerfugler magen kvleden før vi drar.
Gleder meg jo mest da, er så spent på hva han mener. Om han har noen nye svar å gi meg osv..
Vil bare vite HVORFOR!!!! Orker ikke svaret: "Det har vi ikke svaret på", det har jeg hørt nok!
Vil komme til bunns i den tullekroppen min[&:] Og ikke minst gjøre alle forhold optimale slik at jeg faktisk for en gang skyld BLIR GRAVID! Nå er det i aller høyeste grad min tur!
Men har jo tro på dette her da, ellers hadde jeg jo ikke brukt masse penger på det.

Innom for å ønske deg en strålende helg.

Hei på deg[:)]

7 dagar igjen til forsamtalen, og 7 dagar til eg skal testa[:D][:D] Fredag 19. september må jo berre bli ein bra dag[:D]

God helg[:)]

GOD HELG TIL DERE ALLE SAMMEN!

Koselig med hilsner de siste dagene! Har jobbet så mye de to siste dagene at har ikke fått tid til å lese her, eller være på bv i det hele tatt. Dagene har gått til jobb, vennebesøk, hobbykveld med overnatting hos en venninne osv...Men veldig koselig når dere etterlater spor her inne i dagboken min jenter[:)]
Ikveld blir det en rolig kveld med god mat forann tven med mannen min! Deilig. Teller fortsatt ned til hausken besøk som nærmer seg med stormskritt:

6 DAGER IGJEN!

Er det foresten noen som har vært i Haugesund generelt, eller som bor der? Vi har jo hele dagen der nede før flyet går hjem igjen. Noen tips til hva vi skal gjøre for å slå ihjel litt tid? Spisesteder, kjøpesenteret, atraksjoner, fine natursteder osv??????

Kom med tips hvis dere kjenner området. Vi har nesten 12 timer som skal brukes på noe koselig[:)]

Sør Afrika

Kate nå kommer endelig en reiseinformasjon om Sør-Afrika, dit har jeg lyst til å reise, men det blir ikke med det første. Som styrmann så har jeg vært litt i land der nede og da en kollega og jeg var på ferie i Namibia så var det egentlig Sør-Afrika vi trodde vi skulle til og ha leiebil i 2 uker.

Sør-Afrika har masse å by på, da kan vi starte i Cape Town. Der har jeg vært på verksted opphold. Bortsett fra at det er en spesiell og vakker by så er det annet man kan få med seg også, i sommer mnd november-februar er byen på sitt vakreste;

Table Mountain, Man kan kjøre den svingete veien opp til Signal Hill, her er det flott utsikt over byen, ganske romantisk dersom du tar et lite stevnemøte der oppe, få med deg solnedgangen og ta deg et glass afrikansk sprudlendes vin. Når solskive synker i Atlanten og farger fjellene røde, og lysene tennes i byen nedenunder, må du erkjenne det som mange har innsett før deg; Cape Town er en av verdens vakreste byer. (har lyst til å ta med min mann dit da).

Robben Island må jeg jo nevne da tar du båt fra Cape Town ut til den berømte fangeøya, som skulle være verdens sikreste fengsel og veldig vanskelig å rømme fra. Du har sikkert hørt om den, fikk aldri vært der selv dessverre.

Ellers er det masse mer med flotte botaniske hager med mer…… og må ikke glemme Vestkystens nasjonal park, den er kjent for sin konsentrasjon av vaderfugler eller hva det heter og tjener ellers som fristed for ca.750 000 hekkende sjøfugler. Noen vingårder må vi også få med oss før vi reiser videre. De har god vin i Sør Afrika søt og god.

Jeg regner med at du er klar nå, atlaset er vel på plass, så følg med meg på resten av reisen nå – vår fantasi reise:
Vi kjører videre i vår leiebil; vi har retning Port Elisabeth, mellom de to byene har vi Garden Route, det er et stykke fascinerendes natur langs sørkysten. Under turen besøker vi Oudtshoorn der vi stanser på en strutsefarm og Cango grottstens grotter. Så svipper vi nedom den vakre byen Knysna, hm…tiden går fort så vi overnatter i Plettensberg bay – her bader vi på en av de 3 flotte strendene der. Så dagen etter tar vi en tur gjennom Tsitsikamaskogen, over Storms River før vi ender opp i Port Elisabeth på kveldningen og overnatter der. En fin by, koser oss der litt dagen etter. Nå husker jeg ikke helt om det er i Port Elisabeth eller Durban vi kan svømme med delfiner. Men vi reiser videre til Durban, surfernes paradis og sjekker ut denne byen litt nærmere. Det indiske innslaget i gatemiljøet er stort, tar oss en strandrunde og besøker den indiske marknaden til slutt. Etter byturen reiser vi videre nordover og vi blir med på en guida tur på hvordan Zulufolket lever og bor. Dansen og musikken får oss til å kjenne rytmen av Afrika, helt inn i blodet. Eh…vi smaker litt på risbrenvinet deres, eh…jeg håper vi ikke drakk for mye for da er det ikke godt å være oss dagen etterpå.
Vi reser vider fra Zululand og første stopp blir Ngwenia glasbruk, de lager glass i form som dyr, fugler, vaser og mye mer av gjenvinningsglass. Så slenger vi innom kongedømmet Swaziland, vi har vel husket visum til dette lille landet håper jeg. Der får vi med oss bl.a. marknaden i Mbabane og en lysfabrikk. Vi tar en overnatting her før vi drar til vårt hovedmål: Krugerparken – det vi har gledet oss veldig til, nå blir det safari for alle penga.

Krugerparken: Det er en stor nasjonal park, og den er svær. Her ser vi elefanter, neshorn, leopard, løve, bøffel, og mye mer….. for å ikke snakke om fugle livet også.  Men vi må jo ha med oss nattsafari også.
Vi tar en tur til disse plassene:
Kalahari Gemsbok national park
Canoeing the Orange River
Kamel safari
Mindre parker og reservat.

Så drar vi til Johannesburg for hjemmereise men vi er ikke klare for å dra riktig enda, så vi tar oss først en tur innom Pretoria Der besøker vi Voortrekkermonumentet og ser Paul Krugers hus. Så tar vi et besøk i Goold Reef City, bygd over en gullgruve, men vi skulle ha sett så mye mer men tiden strekker ikke til. Men vi rakk å dra ned i gruvegangene, for å se hvordan de behandler gull og får et innblikk på hvordan Johannesburg så ut. Men vi fikk også greie på at Johannesburg er en av de farligste byene i verden, der blir det drept flest mennesker ute på gaten. Kanskje det var greit å sette seg på flyet nå og reise hjem til trygge lille Norge.

Tusen takk for flott og interesant reiseskildring twinanne! Det hørtes jo så spennende ut. Er det trygt og greit å kjøre bil selv der nede? Ingen ville dyr som kan bombadere bilden din?[:D]
Hvor mange timers flytid er det til cape town? Hvordan er tilstanden generlet der nede? Er det mye fattigdom, og elendighet. Eller en luksusby? Aner virkelig ingenting jeg[:D] Hvordan er det med shopping, finnes det flotte varemagasiner med kjente merker, eller er det mest markeder med lokale varer?
Ble mange spm dette her. Du får svare når du får tid og ork!

Igjen takk for flott beskrivelse[:)]

Kate det er trygt å kjøre egen bil der, ellers så er alternativet å blmed på temareise, da har de også innenlands fly der i den temareisen for å komme fort frem. Men lokalbussen , ja det er en historie for seg selv, ikke glem at de har isesta mitt på dagen og tar livet som det paser dem der nede, er rett og slett ikke så nøye på klokkeslett, ellers er det venstrekjørt der som i Namibia. Dersom du ike kjører bil i skumringen og i nærheten av veger der de ville dyrene ferdes så gå det bra, da forsvinner de. Men husk de jakter om natten, og de blir skremte dersom de blir blendet om natten. Ellers så kjønner de ikke hva en bil er og trekker seg vekk, men giraffer kan være nysgjerrige da, eh...merket det i Namibia da jeg og ei til var der[8D]men det gikk greit. Men som sagt på de vanlige veiene så er det lite trolig at du møter på en av de  store afrikanske dyrene. Men generelt er det greit å ikke kjøre formye ute om kvelden, bedre å være litt overforsiktig enn ikke, og spørr de på hotellet hva de anbefaler. Men det er Johannesburg som er skumlest nattestider og ikke dyrene.

Når du farter rundt i Sør Afrika så kan du reagere som meg, jeg ble kvalm da jeg så forskjellen fra rik by til fatti landsby eller skurene ved flystripen. Man kan si at det er enten eller, og luksusen i Cape Town og andre byer har du aldri sett maken til, det er mye flottere byer der enn her hjemme.

Hm...flyreisen ned litt usiker på antall timer ipper mellom-timer eller kortere. Det kan være du flyr direkte med sharterfly fra Oslo, eller du tar flyet fra tyskland, eller noen av de Europiske landene og direkte ned enten til Johannesburg og lokal fly til Cape Town  eller direte fly til Cape Town, eventuelt med mellomlanding i Johannesburg. Ellers er det billg å ta lokale fly der nede.
Shoping , ja det er mye flott åp handle der ned, strutseskinn jeg har en strutseveske fra namibia. Så er det den grønne steinen dems som du kan få figurer av eller annet - den er bare flott altså. Ellers er det veldig moderne i Cape Town, Port Elisabeth, Duban, Pretoria og Johannesburg, her bor det veldig mange hvite afrikanere og de rikeste. På vegen så kan du stoppe på markeder med lokale ting, de selger litt av hvert, men vær litt obs, men de er stort sett veldi greie. Nå har som sagt ikke jeg fartet alene rundt har bare vært der med jobben og overnattinger litt her og der på sørkysten eller verkstedoppholdet i Cape town.

Tror jeg svarte på det meste nå, men turen koster litt - ikke billig å fly til Cape Town, men dersom du tar 21  dager med tema reise så har du en opplevelse for livet, det kan nok være greit i et land som er så spesielt.

Takk for svar twinanne[:)] Skal be mannen min lese dette. Han har nemlig en stor drøm om å reise på safari! Er nok midt i blinken for han.

5 DAGER IGJEN!
Venter i spenning
[:)][:)][:)]

Litt lite å gjøre idag ja, men her kommer det noen bilder fra klinikken[:D][:D][:D]

Nyttige Linker
[link=http://www.shdir.no/biogen/medisinsk_bioteknologi/bioteknologiloven_5522]lov om bioteknologi[/link]
[link=http://www.fub.no/]FUB.no[/link]
[link=http://www.map24.no/]Map 24[/link] 
[link=http://fertility.no/]Fertility.no[/link]
[link=http://www.radissonsas.com/servlet/ContentServer?pagename=RadissonSAS/integration/hotelInfo&hotelCode=hauzr&language=en&backURI=/reservation/rateSearch.do&origin=Rates%20And%20Availability]Park hotell SAS Radisson Park Haugesund [/link]
[link=http://www.serono.com/index.jsp]Serono Nordic[/link]
[link=http://www.organon.com/authfiles/index.asp]Organon [/link]
[link=http://www.ferring.com/]Ferring [/link]
[link=http://www.obgyn.net]www.obgyn.net[/link]

Sommerfuglene jobber iherdig nå ja, tenk nå er vi (kanskje) igang igjen!!!!! Håper så på forsøk før jul!

Å, klinikken så jo kjempefin ut!!! Det er noe helt annet å ha med det private å gjøre i stedet for det offentlige... synd det er sånn men...
Behandlingen en får i det private er mye bedre, etter mine erfaringer hvertfall.

Bare 5 dager igjen, er veldig spent!!!

Takk jenter! Trenger virkelig at noen fingre krysses, for nå synes jeg det er på tide at det for en gangs skyld går vår vei.
Takk igjen for alle lykkeønskninger!

Er så nervøs men veldig glad å[:D]

Takk for småguttstøvet, det kommer godt med nå!

Gi lille gust en stoooooor klem fra meg[:D] Nydelige lille gutten din!

Og en klem til mamman som alltid er en stor og god støtte for meg!

I dag er det kun 4 dager igjen til dere skal på forsamtale!! Krysser alt som krysses kan for deg, EL er jo over for denne gang likevel så der kan det ikke lages noen baby uansett![;)]

Send en pm til Angelicka24 ang hva som kan gjøres i Haugesund, hun er jo derfra!!

Ha en super uke![:D]

ORIGINAL: tullemor79

I dag er det kun 4 dager igjen til dere skal på forsamtale!! Krysser alt som krysses kan for deg, EL er jo over for denne gang likevel så der kan det ikke lages noen baby uansett![;)]

Send en pm til Angelicka24 ang hva som kan gjøres i Haugesund, hun er jo derfra!!

Ha en super uke![:D]

Takk takk. Ja det stemmer hun bor der ja, da burde hun være litt kjent[:)]

Klipper inn dette som angelica24 har skrevet til meg: (kjekt å ta vare på[:)])

Hm.. Jeg anbefaler dere lunch på kafe MM som ligger på kaien; club sandwichen er veldig god! Kaien er jo litt greit å ha vært uansett. Så er det vel Lothes som definitivt er en av de beste restaurantene i byen, om du spiser ikke i restauranten, men kafeen der, så blir det ikke så dyrt. Søk på Lothes på nettet, så finner du nettsiden. Lothes ligger ett minutt unna MM[;)] 
Ellers kan du spasere i byen om du først skal på kaien og spise. Vi har en ganske lang gågate her i byen, og om du følger Haraldsgata som den heter, så kommer du til Markedet, ett lite senter. Ellers er det Amanda Storsenter og Oasen Storsenter som er shoppingsentrene våre. Amanda er det største av de to.
Nå vet jeg ikke hva du synes er spennende å se på da? Ikke SÅ mye spennendes å oppdage i byen vår[8D]

4 DAGER IGJEN

Tørr jeg det her da????

Hihi, ja det er rart hvordan tankene forandrer seg når det nærmer seg. En er liksom såå klar og synes ikke tiden kan gå fort nok, og så når det er like før får en litt nerver... Når vi fikk klarsignal ble jeg plutselig usikker på om jeg egentlig var klar for å få barn... [:)] Men det er nok bare litt spenning og usikkerhet som tar litt overhånd.
Men selvfølgelig tør du, og det blir så bra Kate!!

Ja nå går det mange tanker i hodet mitt! Huske på alt jeg skal si nå da. Får ta frem notisblokken min og skrive huskelapp snart. Er så spent på det her. Ikke minst nyskjerrig på dette med privat sykehus. Er det virkelig så mye bedre enn offentlig? Det får vi snart vite.
NÅ FÅR DE LØSE GÅTEN OG GI MEG EN SPIRE!

Back
Topp