?Kates dagbok?

ORIGINAL: Sola1979

Å, så mange tanker og følelser... Kjenner jeg er spent på ders vegne, og litt mednervøs. [:)]
Dette blir så bra Kate!!
SELVFØLGELIG SKAL DU BLI GRAVID!! (Hjalp det??) [:)]

Som legen vår sa: De som bare vil det nok, blir gravide i dag. Vi har så mye hjelpemidler, man må bare være villig til å strekke seg langt nok.

YOU GO GIRL!!!!

Takk kjære deg!!!! Det hjalp[:)]  Spesielt den siste setningen der....og vi er faktisk villige til å gå LANGT for å få dette til! Da vil det si at det en gang lykkes da[:D][:D][:D]

Du er god du! Tusen takk for oppmuntrenes ord[:D]

Ja, det er akkurat det. De setningen der dra jeg frem når jeg kanskje føler motet svikter meg litt og de drar meg opp igjen. For jeg vet at vi skal bli gravide, jeg vet bare ikke når... [&:][:D]

Tusen takk Apple[:)]

Gleder meg til å oppdatere dere også!

åhhhhh nå kribler det i magen[:D]

Kjente det begynte å krible i magen hos meg og[:D][:D][:D]
Tror ikke du skal bekymre deg om folkene der, for de er helt herlige mennesker[;)] Tanten min har og bestilt time til samtale hos Hausken. De skal ha 3 nye forsøk nå som de tre første gikk skeis. Dette blir spennende!

Kjempemasse lykke til i morra!!!

Håper dere får svar på det dere lurer på å mere til!! Nå blir det spire i magen snart![:)] Gleder meg til oppdatering fra deg!

Go'klem til deg

God tur!

Titter innom for å ønske deg en riktig god helg.

(Venter spent på oppdatering ikveld, hvis du titter innom her)

Nå er du vel der Kate, spennende spennende!! Gleder meg til oppdatering!!

Gikk det greit å stå opp så tidlig? [:)]

Tenker på dere!! God helg!!

Hei jenter!

Ja nå er vi i Haugesund, bare en time til vi har time[:)][:o]
Er så nervøs at jeg holder på å døøøøøøøø, mannen min skjønner ikke hvorfor da. Han er jo så rolig.
Prøver å slå ihjel litt tid med internett titting. Måtte jo bare innom en tur til dere.
Masse koselige hilsninger fra dere, det varmer at dere tenker på meg.
Spiste frokost på rica hotellet når vi kom da, var jo her før åtte. Kjørte rett inn til byen, for å få litt frokost. Baguetten på flyet er ikke noe å skryte av...
Kjørte forbi Klinikk Hausken på veien, var ikke akkurat vanskelig å finne. Den lå jo så fint til og vinket til oss[:D]
Ellers var vi en tur på et kjøpesenter å kikket, fant meg en bukse og et par topper. Osasen mener jeg det var. Ved siden av mc.
Er jo bare stuuuup trøtt nå da. Tror det ble to timers søvn inatt. Lengter veldig etter senga nå...Tror vi må legge oss litt i bilen når timen er overstått.
Vel det var siste oppdatering fra meg.
Mulig jeg oppdaterer ikveld, men veit ikke om jeg har noe internett i nærheten da.....Hvis ikke de har det på flyplassen. Enten her eller i Bergen. Er jo ikke hjemme før seint, så da blir det nok rett til sengen.
Uansett er jeg på imorgen.

Ha en fin dag, og helg jenter[:D][:D]

Klemmer fra en nervøs kate

Signerer Hege, er utrolig spent jeg og!! Sove godt da om dere er kommet hjem. [:)]

Ååååh, nå er jeg spent på oppdatering kate! Har tenkt mye på deg, spesielt når jeg kjørte forbi Hausken tidligere i dag[:D] 
Oasen er forresten det koseligste kjøpesenteret i byen (selv om det egentlig ikke ligger i Haugesund, men hører til Karmøy), etter min mening da[8D] 

Herlighet, veit nesten ikke hva jeg skal begynne med å skrive jeg!
kan ihverfall si at jeg er utrolig GLAD og POSETIV! [:)]
En stoooooor stein forsvant fra magen min etter besøket hos Hausken.

For å si det slik: JA JEG KOMMER TIL Å BLI GRAVID!

Det kunne hausken bekrefte! Men han la til: enten her eller andre steder....for han kunne selvsagt ikke love graviditet på neste forsøk. Det skjønner jeg jo. Men sansynligheten er absolutt der.

Ble så letta at jeg måte gråte en skvett jeg, for er jo det jeg ville høre. Trodde kanskje han ville si at meg og mannen kanskje aldri kunne få siden vi kanskje ikke matcher sammen sånn sett, eller at jeg har for dårlig eggkvalitet, eller noe annet dystert...men neida, det skulle jeg ikke bekymre meg over. GRAVID ble jeg. Han hadde gått igjennom alle de tidligere forsøkene våre, utredningen vår, lap, sædanalysen osv....og kunne så og si bekrefte en del ting ut i fra dette at vi skulle rette opp i en del ting. (hadde sendt ned alle papirene våre i forkant av timen, og han hadde virkelig satt deg godt inn i det).

Nytt: JEG HAR GARANTERT PCOS! Han synes det var gjort MASSE slurvefeil i utredningen min. Og han mente legene hadde hengt seg altfor mye opp i den tette egglederen min[&:] han trodde nemlig ikke den var tett, siden jeg ALDRI har hatt noen infeksjoner. Så han klussa ut den diagnosen på papiret mitt. Grunnen til at kontrastvæsken ikke rant igjennom på lappen min var nok at de blåser masse luft inn, slik at det blir for trangt. Hadde begge vært tette, hadde han trodd mer på det. Men en tett var for usansynlig. Han tegna og forklarte hva som skjedde under en lap, og det var veldig logisk. Klarer bare ikke forklare det så bra her. (ja glemmtdetaljer osv) Men logisk var det.
Så bort med den tette eggstokken[:D] Mest sansynligvis har jeg to åpne.

Så ja, legene på Porgrunn hadde nok kun konsentrert seg om den tette eggstokken min når de la opp til forsøk. Ikke tatt seg bryet med å sjekke med grundigere. Et resultat av dårlig tid på de offentlige sykehusene! Enhver spesialist med litt bedre tid hadde lett skjønt at jeg har pcos mente han.

Alle tidligere forsøk vitnet om pcos. Masse eggposer, lite befruktnig. (noe som var uvanlig med icsi, da burde mere enn 4 egg bli beruktet av 21) Tendenser til Overstimulering= vanlig ved pcos.

Han reagerte også veldig på hvordan Porsgrunn "ødelagte" eggene mine ved å plutselig redusere puregon dosen min, de siste dagene før el sprøyten. Og attpå til ba meg ta halv dose eggløsningssprøyte. Det gir nemlig ikke et fullverdig forsøk. Han mener man heller får tåle litt vondt i magen, og få supre egg. En å "avbryte" eggene på denne måten i forkant av uttak. Dette har jo skjedd på to forsøk at dem har gjort det. Da var det bedre å starte på mindre doser, og heller jobbe seg oppover. Aldri gå ned på dosen. Og ihverfall ikke sette kun halve eggløsningssprøyta.

Han kikka på slimhinnenne mine, og eggstokkene. De var store og hovne, og var for tynn slimhinne= PCOS. At legene kunne overse det var han meget oppgitt over.

Han lurte på om jeg lett la på meg på magen, ja det gjør jeg= pcos
Han lurte på om jeg har økt hårvekst, ja det har jeg= pcos
Han lurte på om jeg var plaget av kviser, ja det er jeg= pcos
Han lurte på om jeg var mye slapp og sliten, ja det er jeg= pcos
Han lurte på om jeg har uregelmessige menstruasjoner, ja det har jeg= pcos

det sistnevnte synes han at var rart legene ikke hadde utredet nærmere siden det var et tegn på at noe kunne være galt. Aldri fått et spm om det jeg, selv om jeg har sagt flere ganger at mensen min er uregelmessig. Aldri brydd seg....

Føler meg igrunn skikkelig snytt. Føler liksom de tre forsøkene i Porsgrunn var dømt til å misslykkes pga DÅRLIG utredning!

Hausken mente at nå skal vi få orden på denne tullekroppen min! Slik at vi i framtiden får fullverdige forsøk. Noe vi absolutt ikke hadde hatt. Han skjønte faktisk godt hvorfor jeg ikke hadde blitt gravid.

Er sååååå glad for faktisk å ha fått svar på HVORFOR!

Han tegnet og forklarte masse rundt dette med pcos! Hva det gjorde med kroppen, hvordan mine eggstokker var i forhold til normale. Jeg har jo bar en hel haug med umodne egg[&:] Og det er jo også disse dårlige eggene som har ligget å samlet seg opp lenge i eggstokkene mine som ble brukt til prøverør i Porsgrunn. Ikke rart jeg ikke har noe kul på magen[8D]
Derfor måtte vi rydde opp i eggstokkene mine[:D][:D][:D][:D] Med:
P-PILLER og METFORMIN

Litt rart å tenke på at jeg nå går på p-piller igjen! Metformin begynte jeg også på igår.

Forsøk blir det før Jul!!!! Setter igang med nesespray i slutten av oktober. Blir uttak og innsetting i begynnelsen av desember!

Er sååå super fornøyd med klinikk Hausken! Synes han var veldig dyktig han Hausken, veldig forståelsesfull, og oppriktig interessert! Han jobbet virkelig mot det målet om å få meg gravid! Noe som ikke kom til å bli vanskelig[:D][:D][:D]
Det krever kun RETT diagnose.

Synes vi ble tatt så godt imot. Følte oss virkelig ventet når vi kom. Sykepleierne kom å håndhilste på oss, og var så søte og blide.

Super fornøyd og glad jeg!

Kan det virkelig være så enkelt? Har de "dustelegene" jeg tidligere har vært hos slurvet så?
Tydeligivs[&:]

Vel nå skal jeg ihverfall bli GRAVID!!!!!!

Så bra at det gikk fint på Hausken. Og at DU KOMMER TIL Å BLI GRAVID. Jippi.

Virker som en utrolig dykktig lege du snakket med som hadde satt seg skikkelig godt inn i din
prøverørshistorie. Skjønner godt at du føler deg snytt, det ville jeg gjort også.

Men godt at du nå er i trygge hender, og at de skal rydde opp. [;)]

Hatten av(,selv om det ikke er noe hatt der=) )  for Hausken, kate skal snart bli gravid[:D]

For noken fantastiske nyhete Kate[:)] Ut i frå da du skrive blei du jo tatt godt i mot!!

Må væra ein deilig følelse! Og tenk, du komme til å bli gravid[:D] ÅÅ..happy[:D]
Kjempeglad på dine vegner Kate, blir kjempespennande å følga med deg!!

Håpe at til juletider, så har både eg og du små i magen[;)]

Så moro at du ble satt på samme kur som meg i sommer; metformin og p-piller. Husk at jeg lagde 11 egg bare med puregon-dosen, uten spray eller noenting, MED PCOS, så dette går nok strålende med rett dosering fremover[:)] Jeg ble skikkelig glad på dine vegne når jeg leste dette, fikk nesten lyst til å sende over en klem og ta en seiersdans, for jeg leser virkelig positiviteten din mellom linjene nå - fantastisk! [:D][:D][:D]

Nå er du i trygge hender i det minste[;)]

Så bra!! Hurra! Hurra!! Det var utrolig godt å høre at det kommer til å klaffe for dere og at det bare var noen små ting som skulle til av justeringer. Skal se det ligger en liten spire i magen din på nyåret!![:)]

Må si jeg ble litt skeptisk til Porsgrunn da, når jeg hører om det du har opplevd... Trodde liksom de var veldig flink der ute. Hmmm, får være oppmerksom når jeg er der. Vet iallefall at jeg har EL og regelmessig syklus da... Er det tegn på PCOS at man ligger på magen?!?! Det gjør jeg bestandig nesten...magen eller sida... og sliter med kviser... ikke noe av det andre da... Satser på at ikke jeg har det...

Nok en grattis med diagnose og kur!!!!!!!!!!!!!! Dette blir bra og du blir GRAVID!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: Angelicka24

Så moro at du ble satt på samme kur som meg i sommer; metformin og p-piller. Husk at jeg lagde 11 egg bare med puregon-dosen, uten spray eller noenting, MED PCOS, så dette går nok strålende med rett dosering fremover[:)] Jeg ble skikkelig glad på dine vegne når jeg leste dette, fikk nesten lyst til å sende over en klem og ta en seiersdans, for jeg leser virkelig positiviteten din mellom linjene nå - fantastisk! [:D][:D][:D]

Nå er du i trygge hender i det minste[;)]

Tenkte på deg igår Angelicka24, men sloknet i bilen begge to etter timen. Og den tok ganske så tid. Var der i over 2 timer....
Så dagen gikk mye raskere enn jeg trodde.
Ellers hadde det vært veldig koselig å treffe deg[;)] 
også ble vi litt opptatte på det senteret på formiddagen. Mannen er ikke så interessert i å skravle med jenter på cafe[:D]
Håper du skjønner.

Back
Topp