Herlighet, veit nesten ikke hva jeg skal begynne med å skrive jeg!
kan ihverfall si at jeg er utrolig GLAD og POSETIV! [:)]
En stoooooor stein forsvant fra magen min etter besøket hos Hausken.
For å si det slik: JA JEG KOMMER TIL Å BLI GRAVID!
Det kunne hausken bekrefte! Men han la til: enten her eller andre steder....for han kunne selvsagt ikke love graviditet på neste forsøk. Det skjønner jeg jo. Men sansynligheten er absolutt der.
Ble så letta at jeg måte gråte en skvett jeg, for er jo det jeg ville høre. Trodde kanskje han ville si at meg og mannen kanskje aldri kunne få siden vi kanskje ikke matcher sammen sånn sett, eller at jeg har for dårlig eggkvalitet, eller noe annet dystert...men neida, det skulle jeg ikke bekymre meg over. GRAVID ble jeg. Han hadde gått igjennom alle de tidligere forsøkene våre, utredningen vår, lap, sædanalysen osv....og kunne så og si bekrefte en del ting ut i fra dette at vi skulle rette opp i en del ting. (hadde sendt ned alle papirene våre i forkant av timen, og han hadde virkelig satt deg godt inn i det).
Nytt: JEG HAR GARANTERT PCOS! Han synes det var gjort MASSE slurvefeil i utredningen min. Og han mente legene hadde hengt seg altfor mye opp i den tette egglederen min[&:] han trodde nemlig ikke den var tett, siden jeg ALDRI har hatt noen infeksjoner. Så han klussa ut den diagnosen på papiret mitt. Grunnen til at kontrastvæsken ikke rant igjennom på lappen min var nok at de blåser masse luft inn, slik at det blir for trangt. Hadde begge vært tette, hadde han trodd mer på det. Men en tett var for usansynlig. Han tegna og forklarte hva som skjedde under en lap, og det var veldig logisk. Klarer bare ikke forklare det så bra her. (ja glemmtdetaljer osv) Men logisk var det.
Så bort med den tette eggstokken[:D] Mest sansynligvis har jeg to åpne.
Så ja, legene på Porgrunn hadde nok kun konsentrert seg om den tette eggstokken min når de la opp til forsøk. Ikke tatt seg bryet med å sjekke med grundigere. Et resultat av dårlig tid på de offentlige sykehusene! Enhver spesialist med litt bedre tid hadde lett skjønt at jeg har pcos mente han.
Alle tidligere forsøk vitnet om pcos. Masse eggposer, lite befruktnig. (noe som var uvanlig med icsi, da burde mere enn 4 egg bli beruktet av 21) Tendenser til Overstimulering= vanlig ved pcos.
Han reagerte også veldig på hvordan Porsgrunn "ødelagte" eggene mine ved å plutselig redusere puregon dosen min, de siste dagene før el sprøyten. Og attpå til ba meg ta halv dose eggløsningssprøyte. Det gir nemlig ikke et fullverdig forsøk. Han mener man heller får tåle litt vondt i magen, og få supre egg. En å "avbryte" eggene på denne måten i forkant av uttak. Dette har jo skjedd på to forsøk at dem har gjort det. Da var det bedre å starte på mindre doser, og heller jobbe seg oppover. Aldri gå ned på dosen. Og ihverfall ikke sette kun halve eggløsningssprøyta.
Han kikka på slimhinnenne mine, og eggstokkene. De var store og hovne, og var for tynn slimhinne= PCOS. At legene kunne overse det var han meget oppgitt over.
Han lurte på om jeg lett la på meg på magen, ja det gjør jeg= pcos
Han lurte på om jeg har økt hårvekst, ja det har jeg= pcos
Han lurte på om jeg var plaget av kviser, ja det er jeg= pcos
Han lurte på om jeg var mye slapp og sliten, ja det er jeg= pcos
Han lurte på om jeg har uregelmessige menstruasjoner, ja det har jeg= pcos
det sistnevnte synes han at var rart legene ikke hadde utredet nærmere siden det var et tegn på at noe kunne være galt. Aldri fått et spm om det jeg, selv om jeg har sagt flere ganger at mensen min er uregelmessig. Aldri brydd seg....
Føler meg igrunn skikkelig snytt. Føler liksom de tre forsøkene i Porsgrunn var dømt til å misslykkes pga DÅRLIG utredning!
Hausken mente at nå skal vi få orden på denne tullekroppen min! Slik at vi i framtiden får fullverdige forsøk. Noe vi absolutt ikke hadde hatt. Han skjønte faktisk godt hvorfor jeg ikke hadde blitt gravid.
Er sååååå glad for faktisk å ha fått svar på HVORFOR!
Han tegnet og forklarte masse rundt dette med pcos! Hva det gjorde med kroppen, hvordan mine eggstokker var i forhold til normale. Jeg har jo bar en hel haug med umodne egg[&:] Og det er jo også disse dårlige eggene som har ligget å samlet seg opp lenge i eggstokkene mine som ble brukt til prøverør i Porsgrunn. Ikke rart jeg ikke har noe kul på magen[8D]
Derfor måtte vi rydde opp i eggstokkene mine[:D][:D][:D][:D] Med:
P-PILLER og METFORMIN
Litt rart å tenke på at jeg nå går på p-piller igjen! Metformin begynte jeg også på igår.
Forsøk blir det før Jul!!!! Setter igang med nesespray i slutten av oktober. Blir uttak og innsetting i begynnelsen av desember!
Er sååå super fornøyd med klinikk Hausken! Synes han var veldig dyktig han Hausken, veldig forståelsesfull, og oppriktig interessert! Han jobbet virkelig mot det målet om å få meg gravid! Noe som ikke kom til å bli vanskelig[:D][:D][:D]
Det krever kun RETT diagnose.
Synes vi ble tatt så godt imot. Følte oss virkelig ventet når vi kom. Sykepleierne kom å håndhilste på oss, og var så søte og blide.
Super fornøyd og glad jeg!
Kan det virkelig være så enkelt? Har de "dustelegene" jeg tidligere har vært hos slurvet så?
Tydeligivs[&:]
Vel nå skal jeg ihverfall bli GRAVID!!!!!!