?Kates dagbok?

Har sniklest litt i dagboken din nå, og har fått endel mer informasjon på hva dere jentene med PCOS sliter med.

Men Kate det er skikkelig rart at de slurvet slik i Porsgrunn da, jeg kaller det for det. Men generelt så tror jeg vel at de blir mer nøye sjekket opp på privat da, for min egen del så er det min lege på sykehuset som kjørte hardt på for meg, dersom det ikke hadde vært for ham så tror jeg ikke at de i Porsgrunn hadde brydd seg så alt for mye om alle de tingene jeg gjorde, selv om det egentlig var unødvendig. De er veldig flinke i POrsgrunn, men med særtilfeller så er jeg kanskje litt usikker da, ser på en venninne av meg som har startet op der, hun har 3 forsøk i det private i Oslo, og tar det gjennom det offentlige nå, hun har endo da, men hvorfor prøver de ikke noen andre medisiner nå, det er samme opplegget, og det jeg tenker er at hvorfor ikke prøve andre sprøyter for å stimulere det kan jo hende hun danner flere egg med et annet midel f.eks Gonal et eller annet istednfor Puregon, eller en kombinasjon av 2 medisiner for stimulering???????Jeg stiller meg endel spørsmål når det gjelder det offentlige, men men....skal ikke komme med alle mine funderinger her hos deg. Beklager dette hører jo ikke hjemme i din dagbok da.

Men jeg er så glad på deres vegne Kate at dere har fått et svar, og at både du og mannen din blir behandlet på skikkelig vis nå. Denne gangen med riktig medisinering så er det deres tur, krysser fingrene alt jeg kan for deg og din mann.[;)]

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: Angelicka24

Metforminen hjelper mot insulinresistens som følger av PCOSen. Jeg går på den fortsatt, og skal gjøre det til 12 uker inn i svangerskapet[;)]
Gikk også på p-piller for å renske opp, og gikk på de i 3 måneder. Utrolig rart å gå på pillene igjen, men det hjelper jo å gjøre det litt mer hyggelig inni der[8D]

Ja da er det ikke rart de ikke nevnte den for meg. Jeg har jo diabetes, og tar insulin[;)]

Å ja,derfor ikke du trengte det da. For veit jo porsgrunn har gitt metformin til pcos pasienter....
Hausken fortalte faktsik at mange av de som har pcos får diabetes med tiden å!

Men i og med at det er snakk om insulinresistens hos dem med pcos så regner jeg med det er snakk om diabetes type 2?? Jeg har diabetes 1, fikk når jeg var 10 år...

Metforminen hjelper mot insulinresistens som følger av PCOSen. Jeg går på den fortsatt, og skal gjøre det til 12 uker inn i svangerskapet[;)]
Gikk også på p-piller for å renske opp, og gikk på de i 3 måneder. Utrolig rart å gå på pillene igjen, men det hjelper jo å gjøre det litt mer hyggelig inni der[8D]

Ja da er det ikke rart de ikke nevnte den for meg. Jeg har jo diabetes, og tar insulin[;)]

Å ja,derfor ikke du trengte det da. For veit jo porsgrunn har gitt metformin til pcos pasienter....

Men i og med at det er snakk om insulinresistens hos dem med pcos så regner jeg med det er snakk om diabetes type 2?? Jeg har diabetes 1, fikk når jeg var 10 år...

Ja sikkert. Har ikke greie på det der jeg[;)]

Ja sikkert. Har ikke greie på det der jeg[;)]

Den er grei! Og det er ikke så viktig[;)]

Det viktige nå er at du snart blir gravid!! Å det blir så spennende!! Har virkelig en god magefølelse for dere to nå!!![:)] Kanskje du blir gravid akkurat på Isabella sin 1 års dag?[;)][:D]

ORIGINAL: Nesing

Hei snuppa mi!
Har ikke rukket å skrive en hilsen i dagboken din etter besøket deres på Hausken (vi har jo vært bortreist vet du), men endelig sitter jeg her. Er så utrolig glade på deres vegne over at dere faktisk får hjelp nå og et behandlingsopplegg som virker mye bedre for deg i forhold til diagnosen du har fått. Kan bare ikke fatte og begripe hva de har drevet med i Porsgrunn når dere har vært der [&:]. Det er IKKE vanskelig å oppdage PCOS, så de kan umulig ha tatt mange prøver og undersøkt deg nøye. Vel, det er historie nå! Heldigvis! Nå blir det andre ting som skal forsøkes før dere starter opp igjen med et noe annerledes regime. Det er strålende. For ja, nå BLIR det din tur, det er jeg mer enn sikker på. Skal bli utrolig spennende å følge deg i tiden som kommer, vennen!

Ta godt vare på deg selv i tiden som kommer og bygg deg opp mot et nytt forsøk. Enda godt du har fått tilbake troen etter at legen på Hausken kunne gi deg/dere gode forklaringer på hvorfor dere faktisk ikke har lyktes så langt. Mye lettere å fatte mot da! (det er jo du mer enn god til uansett, men..... [;)]). Kvinner med PCOS har økt mulighet for å få type II diabetes etter hvert, ja. Mange med denne diagnosen sliter allerede med insulinresistens, og da er veien kort til diabetes type II. Men det er tross alt ikke noe farlig og kan fint behandles om det blir nødvendig. Det viktige nå er det kommende forsøket, så får alle andre tanker hvile.

Ha en fortsatt strålende uke, vennen vår!

Store, go´klemmer fra oss to [:)][:)]

Kjære vennen min! jeg har savnet deg[:)]
Tenk å bare dra fra oss på den måten, var redd du aldri kom tilbake jeg[:@] Neida[:D][:D][:D]
Litt ferie må vel du også få lov til å ha[:)]
Håper du og lillegutt har hatt det fint!

Takk for oppmuntrenes ord vennen, det er du god til[:)]

Ja hva Porsgrunn og gynokologen min har drevet med, det kan man lure på[&:] Skjønner liksom ikke at de kan ha gjort den feilen.... utrolig kjedelig å ha brukt så mye tid, krefter og penger på forsøk som nesten var dømt til å misslykkes. Hausken kunne jo nesten sette diagnosen kun ved UL. Både eggstokker og slimhinner var jo SÅ typsik pcos. Er de blinde på Porsgrunn eller?
Men men, nå er jeg ihverftfall på rette plassen...Og skjønner litt mer av den kroppen min. Og dette med pcos kom ikke som noe sjokk, har jo hatt misstanke til dette lenge. Litt rart at ikke de brydde seg mer om de uregelmessige blødningene mine å, enda så ofte jeg sa at mensen levde helt sitt eget liv...

Vel nå gleder jeg meg til neste forsøk i November/Desember[:)] Da skal det klaffe!!!!

ORIGINAL: Apple

Hei hei, Kate! Du, har du vurdert å kontakte Porsgrunn og fortelle om PCOS-diagnosen og spørre hvorfor de ikke har oppdaget det? Kjenner at jeg viille ha vært veldig fristet til det selv... Når tre forsøk er brukt opp med feildiagnostisering som bakgrunn, hadde det vært interessant å vite hva de sier til det...

Ellers ønsker jeg deg en fin dag! [:)]

Vet du, jeg har VIRKELIG vært inne på tanken. Men veit ikke hvor mye det kan være til hjelp. Kvier meg også litt for å snakke med dem igjen, for jeg var liksom ferdig der. Lagt dem bak meg...
Men alikevel, mye mulig jeg tar en telefon bort der altså, må bare fordøye dette selv først.

Da var helgen her igjen. Vil bare ønske deg en riktig god helg.

ORIGINAL: * Bobbo *

Da var helgen her igjen. Vil bare ønske deg en riktig god helg.

Tuuuusen takk! God helg til deg også!

Og god helg til alle de andre flotte jentene her inne[:)]

Da sitter jeg godt plassert i sofaen, og her skal jeg sitte resten av kvelden.
Snart begynner "skal vi danse", som er ukens høydepunkt for min del. Hjemme alene ikveld da, siden mannen er på jobb. Litt stusselig, men skal da kose meg jeg.
Har kjøpt noe ferdig mat på meny, og en stor snickers. Da er der Freddan for meg[:D]

Sliter litt med bivirkninger av metforminen da. Mageknip, litt småkvame, og diare. Går litt opp og ned da, men når de skikkelige mageproblemene kommer. Da må jeg holde huset[8D] Rettere sagt toalettet. (sorry detaljer). Det er plagsomt altså, håper bare det hjelper snart, og at kroppen min kan venne seg til det her. Skal jo gå på det her noen måneder nå. Idag begynte jeg på 2 piller også. Neste fredag 3.
Men det går nok bra...

Ellers er det litt uvant å gå på p-piller igjen da, det hadde jeg ikke trodd jeg noen gang hadde behøvd igjen. Men håper de får gjort jobben sin, og ryddet skikkelig opp.
Hart noen grusome mensmurringer og kramper da, enda det er godt over en uke til mensen i følge brettet, Merkelig! Men de er seriøst ille altså. Skikkelige tak som kommer. Værre en ved vanlig pms.

Nok for idag!

Nå ska jeg kose meg med litt middag og tv[:)]

Ha en fin kveld alle sammen!

Ha en fin kveld vennen og en god helg!!!

Håper disse plagsomme bivirkningene gir seg...
*Jager de vekk* [:)]

ORIGINAL: Sola1979

Ha en fin kveld vennen og en god helg!!!

Håper disse plagsomme bivirkningene gir seg...
*Jager de vekk* [:)]

Takk for det Sola[:)] Tenk, nå er du gravid!!!!

Da er lørdagen her,og mannen måtte ut på jobb idag å...kjedelig!
Lurer veldig på hva jeg skal finne på, kanskje jeg bare blir hjemme idag å.
Scrappe litt kanskje...?
Mensmurringene blir jo bare værre og værre[&:] plagsomt er det. Men er bedre i magen idag enn det jeg har vært. Kanskje den kroppen min endelig begynner å infinne seg med at den skal gå på metformin noen måneder?

Ut å gå en tur med vofsen må jeg jo bare i det flotte høstværet det er her idag, til tross for litt vind. Nå begynner det jo å bli så masse flotte farger ute. Nydelig[:)]

Er det mulig, da måtte mannen reise på jobb idag også[:@] Heldigvis er han hjemme igjen til kvelden. Nå synes jeg at jeg har vært mer enn nok alene denne helgen. Men sånn er det i disse forskjølelsestider...Har vært en del tv titting på meg de siste dagene, herlighet så mye dårlig det går på dagtid. At ikke jeg finner noe mer fornuftig å gjøre[8D]
Da får jeg dra til foreldrene mine alene i ettermiddag, som er kommet hjem fra ferie.

Ellers ikke noe nytt fra meg...bare det samme gamle kjedelige...

Ha en fin søndag alle sammen[:)]

Kate så sjedelig at din mann måtte jobbe idag også, hvet hvordan det er min mann jobber andver helg, men neste år så skal han bare jobbe hver 3. helg - gleder meg til det. [:)]

Huff, kjedelig at mannen måtte jobbe idag også. Men godt han er hjemme ikveld da.
Går ingenting på TV på dagtid. Bare såpeserier og atter såpeserier.
Kos deg hos foreldra dine og med mannen ikveld.

Ha en fin søndag du også. [:)]

ORIGINAL: twinanne

Kate så sjedelig at din mann måtte jobbe idag også, hvet hvordan det er min mann jobber andver helg, men neste år så skal han bare jobbe hver 3. helg - gleder meg til det. [:)]

Ja det er så kjedelig! Tror nok mannen min jobber annenhver helg gjennomsnitlig å...Litt stusselig å være alene i helgene, bedre på hverdagene da. Men penger må man ha[:)]

ORIGINAL: * Bobbo *

Huff, kjedelig at mannen måtte jobbe idag også. Men godt han er hjemme ikveld da.
Går ingenting på TV på dagtid. Bare såpeserier og atter såpeserier.
Kos deg hos foreldra dine og med mannen ikveld.

Ha en fin søndag du også. [:)]

nei man kan ikke akkurat skryte av programmet på formiddagen...

Mannen er hjemme i 20-21 tiden, så er jo litt kveld igjen da.

synd mannen måtte jobbe hele helga da, men godt du har oss her inne og tven :)
du får ha en fin søndag vennen, og dere får kose dere når han kommer hjem :)

Heisann!

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet noe til deg her inne. Hvordan er livet på p-pillen igjen? Håper du vender deg til metaformin og at den gjør underverker for kroppen din! Tenk, før jul kan du ruge på en liten spire!!![:D]

Har du fått scrappet noe nå som du har vært alene i helga? Har blitt lite på meg i det siste gitt... Var å shoppa en del i Porsgrunn i går, og da fløy pengene gitt...[:-] Svigermor synes det morsomt å lage kort hun også da, så hun skulle sponse siste innkjøpene her!! I dag bestilte hun julekalender til meg fra Papir i hjertet også!! Den inneholder små gaver til bruk i scrapping og kort laging hver dag! Ojoj, det blir spennende! Gleder meg som en unge til advent allerede!![:D]

Ønsker deg en fantastisk uke!!![:D]

Hvordan gikk det med den jobben du søkte på som instruktør på det treningssenteret forresten? Du har sikkert skrevet noe om det her inne, men jeg kan ikke huske hva det var... *rødme*

Klem

PS: kjempefin signatur du har fått deg!!

Back
Topp