?Kates dagbok?

Det går foresten mye bedre med metforminen nå. Har enda ikke hatt noen store kvalmeplager etter at jeg begynte på 3 piller. Og det er en lettelse[:)]

Det nærmer seg også mer og mer nesespraystart. 22 dager igjen.....
Tenk at nå setter jeg virkelig igang snart igjen! Og kanskje går inn i det nye året med spire i magen!
Kribler i magen bare jeg tenker på det...

Takk for hilsen. [:)]
Godt å lese at det går bedre med deg nå.
Ja, tenk nå er det snart spraystart. Så spennende at du snart er igang igjen.
Denne gangen skal det gå bra. Og du feirer det nye året med en spire i magen.

2009 skal bli vårt lykke år.
Nå har vi vært igjennom mange forsøk, er jo veteraner vi nå. Hehe...

Ha en strålende dag, vennen.

Samme som inne på assistert befruktning:

Jeg var hos fastlegen min igår for å ta noen blodprøver i forkant av forsøket. Hiv og sånt. Det er jo fast prosedyre når man starter opp med forsøk....greit nok det, jeg kunne ta det hos fastlegen min...

Var der igår formiddag, og fastlegen ba om å få en samtale med meg.

Fortalte jo at vi skulle igjennom et nytt forsøk på klinikk hausken, og at vi nå også har fått påvist pcos. Fortalte altså det meste jeg har fortalt dere her inne om den nye utredningen, og de nye "funnene".

Vel, han var jo bare SÅÅÅÅ negativ. Veit ikke om han hadde en dårlig dag eller noe sånt...
Men han anbefalte ikke at vi gikk igjennom flere forsøk. Tydeligvis var det jo noe som ikke stemte siden vi ikke klarte det på 3 forsøk. Så at vi ville bruke mer tid, krefter og ikke minst penger på flere forsøk var for han uforståelig. Det kunne jo være at meg og mannen ikke passet genetisk sammen og aldri ville få barn sammen uansett hvor mange forsøk i tok.
Han synes ikke pcos var et hinder for å få det til med de vanlige prøverørsforsøkene vi har hatt, og trodde ikke at det var det som gjorde at det ikke gikk.
Og den metforminen hadde han ikke noe tru på, det var nemlig ingen dokumentert effekt på det....

Så han rådet oss til å gi opp, også kunne han heller hjelpe oss igjennom en adopsjonsprosess. For da kom vi jo helt sikkert til å få et barn tilslutt.

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Var hausken bare posetiv fordi vi betaler han bra nok????? Er det ikke nok hold i det han sier?
Men hvordan kan fastlegen utale seg om dette som ikke har et eneste utrednings papir på meg, eller et sammendrag av forsøkene mine. Kan en fastlege nok om pcos og sjanser ved prøverør?
Er det ikke bedre å sette sin lit til spesialister som f.eks Hausken?

Eller er vi bare dumme som ikke innser at slaget er tapt?????
Har ihverfall grublet fært siden igår. Kanskje vi rett og slett gir oss etter 1 forsøk til...

[&o] 

Sender deg noen gode trøste klemmer her å jeg[:)]

Legger igjen ein stoooor klem til deg[:)][:)][:)]

Takk for trøsteklemmer og gode ord, både her og i tråden inne på assistert å.

Dere er gode å ha når motet svikter[:)]

ORIGINAL: Nesing

Sender deg verdens største trøsteklemmer og gir samtidig fastlegen din et gedigent spark i rompa! Maken din dust spør du meg! Svarte deg på ass.befruktning, så har ikke så mye mer å skrive her.

Ta godt vare på deg selv, snuppa!

For en sur lege du har fått da[:(][:@]
Krysser fingrene for at det går bra på neste forsøk:)

klem

Føler motet er litt bedre idag, spesielt etter alle de gode ordene dere gav meg i går jenter[:)]

Selvsagt kan man ikke høre på FASTLEGEN! Hva kan han om dette... Men selvsagt skjønner jeg den biten at et sted må man sette en sluttstrek, men for meg så er det for tidlig etter tre forsøk. Noen vil kanskje det, men ikke jeg.... Jeg har både krefter og penger til noen forsøk til. Men ja, selvsagt skal vi sette sluttstrek vi å, hvis det ikke går på de kommendes forsøkene. Da er det et annet barn et sted uten i verden som blir vårt![:)]
Men nå konstentrer jeg meg om det kommende forsøket på Klinikk Hausken!

Spesielt siden du antageligvis har hatt feil medisinering under de første forsøkene og så kan nok ikke de regnes som fullgode! Dette skal gå veien for deg nå kate, det fortjener dere!

ORIGINAL: Angelicka24

Spesielt siden du antageligvis har hatt feil medisinering under de første forsøkene og så kan nok ikke de regnes som fullgode! Dette skal gå veien for deg nå kate, det fortjener dere!

Så sant, så sant

Takk for gode ord, ja jeg fortjenter det...men det gjør ALLE jentene her inne på assistert. Deg inkludert Angelicka[:)]

Tusen takk snuppa! Krysser fingrene ekstra hardt for dere denne gang! Men vet du når du cirka får uttak av eggene?

ORIGINAL: Angelicka24

Tusen takk snuppa! Krysser fingrene ekstra hardt for dere denne gang! Men vet du når du cirka får uttak av eggene?

Jeg veit ikke mer enn at jeg har UL 5. desember.
Da får vi vel se da om de er klare til å taes ut. Da er det gynokologen min her som foretar monitoreringen. Bare uttak og innsetting i Haugesund.

Aaah, ok! Hm.. *Regneregne* Om jeg må sette i gang TR med primolut, så får jeg TR kanskje på dag 40? Noe som er den 2. nov. Så da blir det vel UL rundt den 12. november da. Med andre ord litt før deg..Hehe[:)]

Huff, for en super dust av en fastlege da! Er det mulig!?!?!?[:@] Trodde liksom at de skulle være til hjelp jeg da, men tydeligvis ikke alle. Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med private da, om de 'lurer' deg til å tro det er håp for å tjene penger, men tviler på det for det er et rykte som sprer seg veldig raskt og det er ikke positivt for de.

Håper virkelig at det klaffer for dere denne gangen!!
Er så imponert over at dere fortsatt orker og at du ikke minst er så positiv og hjelpsom ovenfor oss andre!!

Kjempeklem til deg fra meg

ORIGINAL: Serene

Heisann kate[:)] Hvordan går det med deg om dagen?
har kvalmen stilnet nå? jeg håper virkelig det[:)]
du får bare jobbe på og være en super eggruger frem til uttaket [:)]

klem [:D]

Hei Serene!

Ja kvalmen har roet seg betraktelig. Det var en lettelse.
Tok nok bare litt tid å venne kroppen til metforminen.
Heldigvis ganske så bra nå.

Jepp, jeg skal ruge så godt jeg kan[:)]

ja dagene går fort og snart er det ikke lenge føre du starter opp med nesespray.

godt kvalmen har gitt seg også.

og for en duste lege ja, må ikke høre på han, han vet ikke hva han prater om i det hele tatt.
er nok hausken du skal høre på, de vet hva de prater om.

ha en fin torsdag

Hei på deg [:)][:)][:)]

Her og er da strålande vær, så eg tenke å gå ein tur og sjå på dei fine haustfargane.

Ha ein kjempe fin dag du og!

bare innom for å ønske deg en fin søndag! håper dere har bedre vær enn vi har[:)]

Vi har nydelig vær[:)]

Back
Topp