?Kates dagbok?

ORIGINAL: kate
Tenkte på deg igår Angelicka24, men sloknet i bilen begge to etter timen. Og den tok ganske så tid. Var der i over 2 timer....
Så dagen gikk mye raskere enn jeg trodde.
Ellers hadde det vært veldig koselig å treffe deg[;)] 
også ble vi litt opptatte på det senteret på formiddagen. Mannen er ikke så interessert i å skravle med jenter på cafe[:D]
Håper du skjønner.

Hahaha, det skjønner jeg selvsagt veldig godt[:D][:D][:D] Synes det bare var så herlig å høre at alt gikk så bra som det gikk[:)] Hausken er kjempeflink til å forklare synes jeg. Jeg hadde lest litt om PCOS før timen, men måten han tegnet og forklarte ting på gjorde at jeg fikk en annen forståelse for det, og det gjorde mannen min og! Godt når det er sånn[:)]

ORIGINAL: tullemor79

Så bra!! Hurra! Hurra!! Det var utrolig godt å høre at det kommer til å klaffe for dere og at det bare var noen små ting som skulle til av justeringer. Skal se det ligger en liten spire i magen din på nyåret!![:)]

Må si jeg ble litt skeptisk til Porsgrunn da, når jeg hører om det du har opplevd... Trodde liksom de var veldig flink der ute. Hmmm, får være oppmerksom når jeg er der. Vet iallefall at jeg har EL og regelmessig syklus da... Er det tegn på PCOS at man ligger på magen?!?! Det gjør jeg bestandig nesten...magen eller sida... og sliter med kviser... ikke noe av det andre da... Satser på at ikke jeg har det...

Nok en grattis med diagnose og kur!!!!!!!!!!!!!! Dette blir bra og du blir GRAVID!![:D][:D][:D]

Ikke at man ligger på magen, men at man legger på seg på magen[:D][:D][:D]
Skrev jeg feil kanskje?
Altså hvis man går opp i vekt, merker man det på magen[:D]

Takk for koselige ord[:)]

Ikke bli skeptisk til Porsgrunn, de får jo mange gravide der, og har jo absolutt dyktige leger.
En annen ting som var et tegn på at jeg har pcos er at jeg ALDRI har fått utslag på el tester....
Det har vel du?
Ville ikke uroet meg over å ha pcos, for virker ikke som om du har det.

Glemte helt å forklare en annen faktor å som kunne ha en sammenheng med misslykkede forsøk.
Mannen min har noen stoffer i spermen sin som tyder på en tidligere infeksjon. Så han vil i forkant av forsøket få Ciproxin. Som da skal drepe dette...
Dette kunne også ha hatt medvirkning på eggene våre...

Ikke bare en ting som dukker opp når man begynner å undersøke grundig. Men nå blir det ihverfall orden i sakene[:D]

ORIGINAL: tullemor79

Så bra!! Hurra! Hurra!! Det var utrolig godt å høre at det kommer til å klaffe for dere og at det bare var noen små ting som skulle til av justeringer. Skal se det ligger en liten spire i magen din på nyåret!![:)]

Må si jeg ble litt skeptisk til Porsgrunn da, når jeg hører om det du har opplevd... Trodde liksom de var veldig flink der ute. Hmmm, får være oppmerksom når jeg er der. Vet iallefall at jeg har EL og regelmessig syklus da... Er det tegn på PCOS at man ligger på magen?!?! Det gjør jeg bestandig nesten...magen eller sida... og sliter med kviser... ikke noe av det andre da... Satser på at ikke jeg har det...

Nok en grattis med diagnose og kur!!!!!!!!!!!!!! Dette blir bra og du blir GRAVID!![:D][:D][:D]

Ikke at man ligger på magen, men at man legger på seg på magen[:D][:D][:D]
Skrev jeg feil kanskje?
Altså hvis man går opp i vekt, merker man det på magen[:D
]

Takk for koselige ord[:)]

Ikke bli skeptisk til Porsgrunn, de får jo mange gravide der, og har jo absolutt dyktige leger.
En annen ting som var et tegn på at jeg har pcos er at jeg ALDRI har fått utslag på el tester....
Det har vel du?
Ville ikke uroet meg over å ha pcos, for virker ikke som om du har det.

Hehe, neida bare jeg som leste litt fort og gæli... står legger på seg på magen...
Nå har jeg aldri prøvd å ta el-tester da, så vet ikke om jeg får utslag på de, men får utslag på EL når jeg temper så da stemmer det nok at jeg har EL. Uroer meg igrunn ikke for PCOS, regner ikke med at jeg har det.

Håper virkelig det klaffer for dere nå altså!!

som jeg skrev i det andre innlegget, dette var SUPER GODE NYHETER.
 jeg blir nesten rørt av å lese dette.

men så utrolig dårlig av porsgrunn syns jeg, mye bedre på hausken høres det ut som.
og som han sa DU SKAL BLI GRAVID VENNEN!!!

nå er jeg såååå glad, er jo ikke lenge til du skal begynne på spray da jo,
og tenk du kan være gravid i jula :))))
tenk for en gave det hadde vært :)

SÅ bra at dere endelig ble tatt seriøst. Men dumt at så mye tid er blitt sløst vekk og enda mer lei meg for at du ikke har noe god opplevelse med klinikken i porsgrunn. Mye av det du forklarer som halv dose av eggløsningssprøyta, masse puregon og så senke litt på dosen på slutten, overstimulert (jeg har også pcos) kjente jeg igjen.. Jeg hadde 21 eggposer men kun 3 egg, hvor da 1 var eggeskall og 1 befruktes veldig sein, så var kun 1 som virkelig var gullegg!!! Jeg fikk beskjed om at siden jeg ble overstimulert så KUNNE det hende at jeg ikke kunne sette inn egget på fredagen som var etter planen. Det var pga masse veske i magen som da kunne føre til at egget ikke festet seg. Så jeg måtte ta en blodprøve fredagsmorgen for å få svar på om jeg var klar til å få satt inn egget. Det så bra ut og alt gikk etter planen. Men fikk jo beskjed om å drikke en haug med vann før fredagen. For da var det større håp. Fikk du noe beskjed om dette når du var inne til forsøk?

Men som du sier, NÅ BLIR DU SNART GRAVID[:D][:D][:D][:D] JIPPIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!! Jeg er så glad på dine vegne!!!! Er det ikke en deilig følelse å få den hjelpen dere trenger?? Og bli fylt med masse positivitet?[:D] Unner deg den følelsen!!!

Stor klem

Er superglad på dine vegne Kate, dette var utrolig bra nyheter!! (Selv om du fikk påvist Pcos) Men som du sier - da har du en forklaring!!!

Rart av Porsgrunn det der, men igjen ulike leger har helt ulike oppfatninger av ting - sånn gjelder det jo generelt i helsevesenet. Men veldig bra du kom til Hausken, og fikk oppklart en del ting.
Det private er ofte bedre enn det offentlige - viser seg gang på gang. (Jeg har hvertfall trua på å gå privat)

Og supersupert at du får komme igang før jul, så deilig å høre en kjempeoptimistisk Kate - det gleder meg!!

Gleder meg med deg vennen!!! [:)]

ORIGINAL: Ida82

SÅ bra at dere endelig ble tatt seriøst. Men dumt at så mye tid er blitt sløst vekk og enda mer lei meg for at du ikke har noe god opplevelse med klinikken i porsgrunn. Mye av det du forklarer som halv dose av eggløsningssprøyta, masse puregon og så senke litt på dosen på slutten, overstimulert (jeg har også pcos) kjente jeg igjen.. Jeg hadde 21 eggposer men kun 3 egg, hvor da 1 var eggeskall og 1 befruktes veldig sein, så var kun 1 som virkelig var gullegg!!! Jeg fikk beskjed om at siden jeg ble overstimulert så KUNNE det hende at jeg ikke kunne sette inn egget på fredagen som var etter planen. Det var pga masse veske i magen som da kunne føre til at egget ikke festet seg. Så jeg måtte ta en blodprøve fredagsmorgen for å få svar på om jeg var klar til å få satt inn egget. Det så bra ut og alt gikk etter planen. Men fikk jo beskjed om å drikke en haug med vann før fredagen. For da var det større håp. Fikk du noe beskjed om dette når du var inne til forsøk?

Men som du sier, NÅ BLIR DU SNART GRAVID[:D][:D][:D][:D] JIPPIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!! Jeg er så glad på dine vegne!!!! Er det ikke en deilig følelse å få den hjelpen dere trenger?? Og bli fylt med masse positivitet?[:D] Unner deg den følelsen!!!

Stor klem

Skjedde akkurat det samme med meg Ida82. Fikk du metformin i tillegg å siden pcos???? Det får jo jeg nå pga pcos. (og ppiller)
Ja jeg fikk beskjed om å drikke MASSE MASSE MASSE, og ta blodprøve på innsettingsdagen for å se om de kunne sette inn. Men det gjorde de. Det var vondt i magen flere uker etter!!! klarte ikke se kullsyre engang uten å føle at jeg skulle sprekke[8D]
De første forsøket mitt sluttet jeg helt på puregon etter ul før uttak, og det var overhode ikke bra. Blir liksom ikke max kvalitet på eggene. Det tredje ble dosen redusert betraktelig. Heller ikke bra.
Men kan også ha innvirkning at mannen min hadde noen stoffer i sæden sin som stammer fra en tidligere infeksjon. Det gjorde heller ikke Porsgrunn noe med. Hausken mente at det kunne hindre eggene i å dele seg videre. Så det er flere faktorer inne i bildet her altså.
Men nå gjenstår det å se om hausken har rett og får meg gravid. Men nå har vi jo heldigivis tatt til etterretning min pcos og mannens antistoffer i sæden, så da burde jo forsøkene bli optimale.

Stor klem

Skjedde akkurat det samme med meg Ida82. Fikk du metformin i tillegg å siden pcos???? Det får jo jeg nå pga pcos. (og ppiller)
Ja jeg fikk beskjed om å drikke MASSE MASSE MASSE, og ta blodprøve på innsettingsdagen for å se om de kunne sette inn. Men det gjorde de. Det var vondt i magen flere uker etter!!! klarte ikke se kullsyre engang uten å føle at jeg skulle sprekke[8D]
De første forsøket mitt sluttet jeg helt på puregon etter ul før uttak, og det var overhode ikke bra. Blir liksom ikke max kvalitet på eggene. Det tredje ble dosen redusert betraktelig. Heller ikke bra.
Men kan også ha innvirkning at mannen min hadde noen stoffer i sæden sin som stammer fra en tidligere infeksjon. Det gjorde heller ikke Porsgrunn noe med. Hausken mente at det kunne hindre eggene i å dele seg videre. Så det er flere faktorer inne i bildet her altså.
Men nå gjenstår det å se om hausken har rett og får meg gravid. Men nå har vi jo heldigivis tatt til etterretning min pcos og mannens antistoffer i sæden, så da burde jo forsøkene bli optimale.

Nei jeg tok ikke metformin. Hørte ikke de snakke om det heller..Hva skal det egentlig hjelpe for??
Kan jo hende at den infeksjonen mannen din hadde som gjorde at det gikk i dass.. Og DET syns jeg var dårlig av dem å ikke gjøre no med..
Men nå ser det jo ut som hjelpen kommer for fullt[:)] Ønsker dere alt godt!!!! Og så kommer jeg til å følge med[;)]

Metforminen hjelper mot insulinresistens som følger av PCOSen. Jeg går på den fortsatt, og skal gjøre det til 12 uker inn i svangerskapet[;)]
Gikk også på p-piller for å renske opp, og gikk på de i 3 måneder. Utrolig rart å gå på pillene igjen, men det hjelper jo å gjøre det litt mer hyggelig inni der[8D]

Bra svart angelicka24! Det fikk jeg beskjed om å!

Og Hausken er jo tross alt landets ledende ekspert på pco/pcos[;)]

Hei på deg Kate!

Så utrulig kjekt å lesa om timen din hos Hausken[:)][:)][:)]

Selvfølgelig e da kjipt å ha PCOS, og da e jo utrulig dårlig jobb av Porsgrunn, men no går da absolutt rette veien[:)][:)][:)]

No får du nok rett dosering og mange fine egg[:D] Eg fekk jo rett behandling i Porsgrunn, sidan dei har tatt hensyn til PCOS heile veien. Starta med lav dose og gjekk sakte oppover. Og eg fekk jo 100 % uttelling sjølv om eg ikkje hadde så mange egg.

Detta går veien for deg no, og håpa virkelig at du får verdens beste julapresang i år[;)]

Ja, med den diagnosen så er det nok den beste plassen å være[;)] Kan tenke meg du gleder deg til å sette i gang nå! Hvor lenge er det siden forrige forsøk?

ORIGINAL: Angelicka24

Ja, med den diagnosen så er det nok den beste plassen å være[;)] Kan tenke meg du gleder deg til å sette i gang nå! Hvor lenge er det siden forrige forsøk?

Idag er det akkurat 1 år siden jeg testet posetivt etter 3 forsøket. (men begynte jo å blø samme dagen da[:(]) Men hadde et fryseforsøk rett før jula å da.

ORIGINAL: vestlandsjento

Hei på deg Kate!

Selvfølgelig e da kjipt å ha PCOS, og da e jo utrulig dårlig jobb av Porsgrunn, men no går da absolutt rette veien[:)][:)][:)]

No får du nok rett dosering og mange fine egg[:D] Eg fekk jo rett behandling i Porsgrunn, sidan dei har tatt hensyn til PCOS heile veien. Starta med lav dose og gjekk sakte oppover. Og eg fekk jo 100 % uttelling sjølv om eg ikkje hadde så mange egg.

Detta går veien for deg no, og håpa virkelig at du får verdens beste julapresang i år[;)]

Hvordan oppdaga de pcos hos deg? Og fikk du metformin eller en annen medisinering pga pcos i tillegg til de vanlige medisinene?

Porsgrunn får jo mange gravide, og er jo dyktige de å, så jeg håper ikke mange blir urolige av det her. Synes på en måte det er like mye gynokogen min sin feil at dette ikke har blitt oppdaget. Var vel der det i utgangspunktet sviktet. Men merkelig at dem ikke har sett dette på ul da, for Hausken så jo med engang både på eggstokker og slimhinner at jeg har pcos.

Forventer en spesiell julegave i år ja[:)][:)][:)]

Idag er det akkurat 1 år siden jeg testet posetivt etter 3 forsøket. (men begynte jo å blø samme dagen da[:(]) Men hadde et fryseforsøk rett før jula å da.

Oi! Er en stund siden forrige forsøk da ja! Da håper vi at det funker denne gang rett og slett. Det er nok bare det at det skal rett dose medisiner til[:)]

Oi! Er en stund siden forrige forsøk da ja! Da håper vi at det funker denne gang rett og slett. Det er nok bare det at det skal rett dose medisiner til[:)]

ja synes det virker som om det er en evighet siden, men vi måtte bare smøre oss med tålmodighet å vente til etter sommeren slik at vi fikk spart opp litt penger. Ellers hadde jeg nok starta opp med engagn igjen etter siste forsøket jeg.
Men for all del, var deilig med en lang pause etter tre tøffe forsøk og frys. For det sliter på kroppen, både phsykisk og fysisk.

ORIGINAL: vestlandsjento

Hei på deg Kate!

Hvordan oppdaga de pcos hos deg? Og fikk du metformin eller en annen medisinering pga pcos i tillegg til de vanlige medisinene?

Porsgrunn får jo mange gravide, og er jo dyktige de å, så jeg håper ikke mange blir urolige av det her. Synes på en måte det er like mye gynokogen min sin feil at dette ikke har blitt oppdaget. Var vel der det i utgangspunktet sviktet. Men merkelig at dem ikke har sett dette på ul da, for Hausken så jo med engang både på eggstokker og slimhinner at jeg har pcos.

Forventer en spesiell julegave i år ja[:)][:)][:)]

Då eg slutta på p-piller for å prøva å bli gravid fekk eg ikkje mensen. Eg gjekk då til fastelegen og ho tok div hormonprøvar. Dei såg ho ikkje var så dei skulle så eg vart henvist til spesialist. Eg hadde veldig ubalanse i hormonnivå og cyster så han fastslo raskt at eg var gravid. Han satte meg ikkje på metformin, men p-pilla diane då eg tok pause frå prøvinga. Eg har prøvd metformin ein liten periode i seinare tid, men veit egentlig ikkje om det har hjulpet.

Ved forsamtalen i Porsgrunn, gjekk legen gjennom nye blodprøve-svar. Då var hormonnvået omtrent normalt. Han sa det var litt merkelig, men at eg fortsatt har PCOS. Det blir ein ikkje kvitt sjølv om symptoma kan bli bedre.

Det er utrulig rart at legane ikkje har funnet ut at du har PCOS før.

Er så gla for at du er i rette hender no. Synest du er utrulig sterk som har stått sånn på

No skal du bli gravid

Metforminen hjelper mot insulinresistens som følger av PCOSen. Jeg går på den fortsatt, og skal gjøre det til 12 uker inn i svangerskapet[;)]
Gikk også på p-piller for å renske opp, og gikk på de i 3 måneder. Utrolig rart å gå på pillene igjen, men det hjelper jo å gjøre det litt mer hyggelig inni der[8D]

Ja da er det ikke rart de ikke nevnte den for meg. Jeg har jo diabetes, og tar insulin[;)]

Ja da er det ikke rart de ikke nevnte den for meg. Jeg har jo diabetes, og tar insulin[;)]

Å ja,derfor ikke du trengte det da. For veit jo porsgrunn har gitt metformin til pcos pasienter....
Hausken fortalte faktsik at mange av de som har pcos får diabetes med tiden å!

Back
Topp