Kaffekanna klar for nytt liv, igjen

233F4661-400D-4972-9EA7-F8ECDA742293.jpegACB63F6F-12A0-413E-810E-DA9AAC007C2A.jpeg


Liker at appen tror jeg spiser 672 kalorier per dag! Når jeg spiser nærmere (eller over) 2000!
 
når jeg tenker meg om er det ekstra rart jeg gikk ned så mye, spiste uvanlig mye i går. Frokost var 4 egg og salat, lunsj var 4 fiskekaker og grønnsaker, og middag var en stor porsjon kylling og grønnsaker. Og så massssse peanøtter, og alt var stekt i masse olje :rolleyes: . Så var iallefall ikke underskudd på maten. Rart å gå ned mer når man «overspiser», men mindre når man «underspiser», det er jo totalt motsatt av hva alle sier. Lavkarbo er rare greier

La inn det jeg spiste i går i Lifesum, og det endte opp med 2154 kalorier..
 

Vedlegg

  • 6BF38CD2-E192-42D0-B38C-FE0982CD9B0B.png
    6BF38CD2-E192-42D0-B38C-FE0982CD9B0B.png
    2,1 MB · Visninger: 6
Last edited:
En kopp kaffe og påfølgende toalettbesøk hjalp og på vekta :cool01 F4960384-44FB-4C08-87B5-97053907E331.jpeg


Det var forresten ikke meningen å veie seg igjen, har ikke så veie-mani, men glemte å ta bilde så måtte veie på nytt
 
Last edited:
Bare 100gr til, men utrolig mye ila uken! Hele 2.4 kg!!

Og denne uken, med unntak av lørdag, har jeg jo spist MER enn normalt, så ganske sykt!
C2F154DC-BA51-45D3-A051-9161450CC63C.jpeg
 
99.6 igjen, alt annet enn opp er jo helt super-dupert!

Det ble veldig sein frokost idag, faktisk så seint som kl 10, og så skal vi på middag til svigers kl 17, så da ble lunsj en kopp, eller 3, med kaffe, og så en håndfull, eller 3, med peanøtter og cashewnøtter. De andre skal spise pizza, så jeg tar med meg min vanlige kylling-middag, og koser meg med det :D

Skal også ha besøk av venner i morgen, og har tenkt til å bake, men det har jeg egentlig ikke tid til, så får se hva det blir. Det beste er at jeg uansett ikke skal spise, deilig å slippe å i det hele tatt vurdere om jeg skal slikke bollen - som er DET BESTE jeg vet. Seriøst, ingenting jeg elsker mer enn kakedeig! Men, nå som jeg er så veldig inni slankemodus så er det absolutt ikke en tanke som engang når hjernen: «mmmm, du har ikke lyst på litt? Bare 1 smak?!». Nei, vurderer det ikke i det hele tatt. Nesten litt «skummelt» hvor enkelt det er å si nei nå etter 11ish uker, lurer på hvor lenge jeg skal holde det gående før jeg begynner å spise usunt igjen. Enda en stund igjen uansett
 
Har vært noen dager på tur, så ikke hatt badevekt med. Spiser som vanlig, frokost, lunsj og middag, og masse peanøtter :happy090 , så veldig spent på vekta når jeg kommer hjem! Føler buksene bare blir større og større, så det er jo kjempemotivasjon:dance008:hello2
 
Fremdeles 99.6. Ikke gått ned noe ennå, men venter TR hvert øyeblikk, så godt mulig det drøyer litt. Evt platå, det er også en veldig stor mulighet! Kjenner det skikkelig på klærne, går ned konsekvent i cm hver uke, uavhengig av vekt - så det er gøy!
 
Da har jeg funnet et platå, 99.7, så ikke gått ned noen kg denne uken. Sjekket cm, de var litt mer positive, -2cm på midje, mage, rygg og hofte, og så -1 cm på lår og en halv på legg. Så det går nedover, selv om kiloene ikke henger helt med.
 
TR kom i går, med oppblåsthet og kramper. Ikke spist særlig mer enn vanlig, men kroppen tviholder jo på alt som er når hun er her. Satser på det går fort over:dance008
 
Æææææ, det ble en sprekk. Nøyaktig 12 uker uten sukker, men til lunsj så ble det drit. Vet ikke hva som skjedde, om det var TR, platå i vektnedgangen, eller «sorgen» over snøen som kom mens jeg drømmer om vår, men noe gjorde det. Det ble både en liten sjokolade, ca 50gr, en kroneis og en stor kringlebit. Og jeg føler meg som drit! Skikkelig kvalm og uvel, det eneste jeg vil ha er ordentlig mat. Rart at man skal crave mat som får en til å føle seg så fæl. Det rareste var at dette var nylig etter frokost, så var ikke sulten heller. Ble fort overmett, og måtte ta flere kopper kaffe for å motvirke sukkeret. Æsj. :banghead: :wacky:
 
Æææææ, det ble en sprekk. Nøyaktig 12 uker uten sukker, men til lunsj så ble det drit. Vet ikke hva som skjedde, om det var TR, platå i vektnedgangen, eller «sorgen» over snøen som kom mens jeg drømmer om vår, men noe gjorde det. Det ble både en liten sjokolade, ca 50gr, en kroneis og en stor kringlebit. Og jeg føler meg som drit! Skikkelig kvalm og uvel, det eneste jeg vil ha er ordentlig mat. Rart at man skal crave mat som får en til å føle seg så fæl. Det rareste var at dette var nylig etter frokost, så var ikke sulten heller. Ble fort overmett, og måtte ta flere kopper kaffe for å motvirke sukkeret. Æsj. :banghead: :wacky:
Skjønner det føles kjipt, men tenk så flink du har vært til nå, og du kommer nok kjapt inn i det sunne sporet igjen. Vært ganske uggen av alt snopet selv, men er bare å kjøre på att etter påske for min del, er lov å skeie ut iblant vettu :D
 
Skjønner det føles kjipt, men tenk så flink du har vært til nå, og du kommer nok kjapt inn i det sunne sporet igjen. Vært ganske uggen av alt snopet selv, men er bare å kjøre på att etter påske for min del, er lov å skeie ut iblant vettu :D
Ja, er bare så vanskelig å starte igjen når man er i så god flyt! Og så føle seg så drit da! Hvorfor vil man det?! Skjønner liksom ikke hvorfor sukkersuget er avhengighetsskapende når man føler seg helt ræva. Er vel kanskje litt som å bli full, folk gjør det jo selv om de vet hvor dårlige de blir dagen derpå. Rare greier!
 
Ja, er bare så vanskelig å starte igjen når man er i så god flyt! Og så føle seg så drit da! Hvorfor vil man det?! Skjønner liksom ikke hvorfor sukkersuget er avhengighetsskapende når man føler seg helt ræva. Er vel kanskje litt som å bli full, folk gjør det jo selv om de vet hvor dårlige de blir dagen derpå. Rare greier!
Ha ha, enig der, kort lykke begge deler og mye "svie" etterpå :p
 
når jeg tenker meg om er det ekstra rart jeg gikk ned så mye, spiste uvanlig mye i går. Frokost var 4 egg og salat, lunsj var 4 fiskekaker og grønnsaker, og middag var en stor porsjon kylling og grønnsaker. Og så massssse peanøtter, og alt var stekt i masse olje :rolleyes: . Så var iallefall ikke underskudd på maten. Rart å gå ned mer når man «overspiser», men mindre når man «underspiser», det er jo totalt motsatt av hva alle sier. Lavkarbo er rare greier

La inn det jeg spiste i går i Lifesum, og det endte opp med 2154 kalorier..
Om du leser deg opp på det er det ganske normalt. At det kun handler om kalorier inn og ut er helt utdatert. Eneste kalorier forteller oss er hvor mye varme maten avgir når vi brenner den. Kun fokus på kalorier tar ikke hensyn til kvalitet på maten (som påvirker hvordan kroppen fungerer) og hva det gjør med blodsukkeret. Vil anbefale å lese Glukoserevolusjonen, veldig lettlest og mye informasjon som jeg tror du vil finne veldig nyttig! Som også gir deg forklaringer på hva som funker og hvorfor :Heartred
 
:HeartredÆææææ, det ble en sprekk. Nøyaktig 12 uker uten sukker, men til lunsj så ble det drit. Vet ikke hva som skjedde, om det var TR, platå i vektnedgangen, eller «sorgen» over snøen som kom mens jeg drømmer om vår, men noe gjorde det. Det ble både en liten sjokolade, ca 50gr, en kroneis og en stor kringlebit. Og jeg føler meg som drit! Skikkelig kvalm og uvel, det eneste jeg vil ha er ordentlig mat. Rart at man skal crave mat som får en til å føle seg så fæl. Det rareste var at dette var nylig etter frokost, så var ikke sulten heller. Ble fort overmett, og måtte ta flere kopper kaffe for å motvirke sukkeret. Æsj. :banghead: :wacky:
Og i boken jeg tipset om under lærer man også at man ikke trenger å kutte ut sukker helt, men at rekkefølgen man spiser det i har noe å si. Sukker på tom mage fører til stor glukosestigning som fører til stort dupp i glukose etter som gjør deg både sliten og kvalm, og som gjør deg mer fysen på usunne ting. Å holde seg unna noe 100% er ingen langvarig løsning, samfunnet er for innstilt på å få deg til å spise usunt, dessverre
 
Hvordan går det? :Heartred
Hei, går bra! Vært litt opp og ned i påsken, selv om det ikke var meningen så ble det nå sånn. Er ganske skuffet over appelsinene, de har ikke vært særlig godt, så føler meg litt snytt:shifty::shifty: Men men. Det er nå så.

Bakt kake til flere selskaper idag, og så er planen å gå tilbake til ordentlig spising i morgen. Har holdt meg til den vanlige maten, har bare tatt litt sjokolade og frukt og slikt ved siden av, så blir bare å kutte det ut igjen. Har feks ikke spist noen andre middager, pasta/ris/potet eller slike ting, spist den samme salaten/grønnsaker og egg/kylling/fisk osv, bare lagt på litt søtt. Men nå er det slutt, påsken er over og jeg skal bli slank!
 
Hei, går bra! Vært litt opp og ned i påsken, selv om det ikke var meningen så ble det nå sånn. Er ganske skuffet over appelsinene, de har ikke vært særlig godt, så føler meg litt snytt:shifty::shifty: Men men. Det er nå så.

Bakt kake til flere selskaper idag, og så er planen å gå tilbake til ordentlig spising i morgen. Har holdt meg til den vanlige maten, har bare tatt litt sjokolade og frukt og slikt ved siden av, så blir bare å kutte det ut igjen. Har feks ikke spist noen andre middager, pasta/ris/potet eller slike ting, spist den samme salaten/grønnsaker og egg/kylling/fisk osv, bare lagt på litt søtt. Men nå er det slutt, påsken er over og jeg skal bli slank!
Godt å høre :) Her ble påsken ekstra lang også, kakedeig hadde jeg aldri klart å holde meg unna ha ha, satser på nytt tak for begge i morgen :angelic:
 
Ny dag, nye muligheter! Idag føler jeg det er mandag. Ikke bare mandag, men første januar :cool01 Så nå er jeg klar for den smale sti! Bruker ofte «et par runder» på å komme ordentlig inn i det, den letteste tiden «å sprekke» er ila de første 3 dagene, men håper jeg slipper det denne gangen!

Bestemte meg i går for at nå var det slutt på tullet, og tilbake til «normal» (normal for meg), sunn spising. Jeg har fortsatt mange kilo igjen, dessuten føler jeg meg jo drit når jeg spiser usunt. Jeg spiser feks «masse» sjokolade, blir kjempekvalm fordi det er så søtt, og så må jeg drikke flere kopper kaffe og spise ordentlig mat for å motvirke sukkerbonansaen. Hvorfor blir man så avhengig av å spise noe som får deg til å føle deg så fæl. Er helt spesielt. Tror ikke kroppen min «tåler» sukker. Frukt er greit nok, jeg elsker frukt! Men sukker og mel og slikt, raske karbohydrater er seriøst gift for meg. Litt som alkohol, du spiser/drikker gift, har det gøy og koser deg, men wow så forferdelig du føler deg neste dag!

Fordi jeg bestemte meg i går, så slapp jeg å tenke på det når jeg sto opp. Tok en kopp med kaffe, og ikke en kopp med kaffe og en banan. Eller en kjeks. Eller en brødskive med syltetøy. Eller en sjokoladebit. Nope. Kun kaffe. :dance008
 
Back
Topp