Kaffekanna klar for nytt liv, igjen

Det nærmer seg! 105.4. 400gr til i morgen! Det skal jeg klare :D Begynte dagen bra, egg, løk og paprika i panna - UTEN SALT - og så salat. Salt binder jo vann, og har nok ganske mye vann i kroppen, spiser nok litt mye salt :pompus: Har jo gått ned mer cm enn kg, så henger nok litt igjen, pluss at når jeg begynte på keto så gikk jeg ikke ned særlig de første ukene, noe man skal, nettopp fordi vannet ikke har forsvunnet. Når du spiser karbohydrater, så blir noe av overskuddet lagret i muskler og lever som glykogen, og det er et problem fordi det drar med seg nesten 3 gr vann per gram glykogen. Denne vekta flushes vekk når du fjerner karbohydratoverskuddet fra maten :D Snart 6 uker uten å ha spist noe som helst «ulovlig»,kjempefornøyd, men i motsetning til vanlig, så har det ikke vært vanskelig. Jeg tenker ikke på «Stakars meg som ikke får spise kake», jeg tenker heller «heldige meg som får spise mat som gjør meg slank!!»:D
 
Tror nok jeg lett skal klare målet i morgen, ikke hatt matlyst idag, så kun spist frokost…
 
Det viste seg å stemme! Endelig under 105! 104.6 sto det nettopp! CDAD39D4-E7BD-429D-B278-982CB37D927F.jpeg

Ikke vært så «slank» siden begynnelsen av feb i fjor, da var jeg i uke 20 i svangerskapet. Var 95 da jeg ble gravid.

Nå er BMI også kommet under 35, kjempefornøyd med det!

Faktisk gått ned 10kg siden jeg startet, så det er kjempegøy! Neste mål er tosifret, håper å ikke bruke så lang tid på det, kanskje jeg skulle begynt å trene litt?
 
Last edited:
104.6 idag igjen, fornøyd med det!

Gått ned enda 1 cm rundt midjen, og 1 cm rundt rumpa. Spiser fortsatt sunt, gått 6 uker nå. Ennå ikke slitt med særlige cravings utenom den ene kvelden. Gjelder å fylle opp med ordentlig mat og proteiner :D

Favorittbuksa mi har nå blitt for stor, var for liten (altså masse stretch, så fikk den på, men var pølseskinn delux) før nyttår, så nå blir det å finne frem en «gammel»/PRE partum olabukse som passer :cool:
 
104 blank nå nettopp. Faktisk gått ned 1.8 kg siden forrige fredag!

Litt mer småtteri cravings på kveld, men heldigvis ikke sukkersug, i går spiste jeg litt peanøtter, og så roastbiff, cherrytomat og agurk til «kvelds»/snacks. Vanligvis pleier jeg ikke spise noe etter middag rundt 16/17.
 
Det skal også sies at hovedmålet er egt 85-90, da jeg var 80 var jeg nesten «for» smal. Passet jo flere topper/kjoler i XS, og bukser i s. 79.9 er hos meg et litt hårete mål, ikke vært på 70-tallet siden jeg var ensifret i alder.. Det skal sies at jeg har utrolig mye muskler, pluss den løse huden, som også veier litt, er «lett» å «flytte på» når jeg tar på klær. Var utrolig komfortabel rundt 85, da gikk jeg i small i topper og medium i busker. Det var en deilig følelse, en jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve. Det er og en ting jeg har tenkt på, hvor mye lettere det er å gå ned «for andre gang». Jeg husker det utrolig godt fra mine VELDIG overvektige dager, (har BMI på 34.7 idag, men føler meg ikke overvektig engang, haha, rart hvordan man forandrer seg) ja, jeg ønsket selvsagt å gå ned i vekt, men tanken om at det faktisk gikk an for meg å gå ned, den trodde jeg egentlig ikke noe på. Fordi det var umulig. Jeg hadde vært tykk hele livet, og jeg kom til å være tykk for resten av livet og. Så hver diett ble alltid halvhjerta, fordi: det kom jo ikke til å gå uansett. Derfor klarte jeg ikke å holde meg unna sjokolade, kake og alt det «gode». Ikke så lett å holde stand mot søtsuget når du ikke har indre motivasjon, tro på deg selv, og selvtillit. Føler det helt annerledes nå, jeg VET jeg kan gå ned i vekt. Jeg VET hvor godt det føles. Jeg VET hvor mye jeg vil det. Selvtilliten og troen på meg selv er på topp, og den overbevisstheten hjelper meg hver dag.
 
Ok, dette er helt sykt. Bunaden passer. Prøvde den for en mnd siden, og jeg hadde ikke sjans. Mangla maaaaance cm. Derfor målet om å passe innen 17 mai (selv om jeg regnet med den ville passe iallefall til april). Var da helt i sjokk da jeg tok den på i går og jeg faktisk fikk kneppet igjen! Ja, den var TRANG (!), MEN, den passa. Supergøy :D Så nå gleder jeg meg bare til å gå ned eeeeenda flere kilo, så den passer bedre og bedre.

Et annet upside med å ha gått ned 10-12kg er at folk kommenterer hvor fin jeg har blitt. De kan virkelig se jeg har gått ned, og jeg ser det absolutt selv og, men alltid kjekt med komplimenter :smiley-angelic003
 
Hei! Hva spiser du på en typisk dag? Ser du tilhører junibollene 2023, ammer du enda? Jeg fullammer og vekta bare øker og øker, så prøver å komme inn i gode rutiner og spiser mye frukt og grønnsaker uten å ligge i kaloriunderskudd. Allikevel så går jeg opp i vekt. Fin dagbok, følger deg! :)
 
Jeg ammer ja, men alltid hatt lite melk, så ikke merket noe på «produksjonen». Er heller ikke redd for miljøgifter ved slankingen, fordi han får såpass lite uansett…

En vanlig dag er 3 stekte egg med stekt løk og paprika, og så salat med det jeg har i kjøleskapet - arguk, tomat, stangselleri, isberg osv. Lar egget være litt bløtt, og så er det jo litt olje og slikt fra stekingen, så bruker det som «dressing». Til lunsj har jeg gjerne 3 stekte fiskekaker fra «rema under 100kr», og så igjen stekt løk og paprika (elsker det!), og så salat. Bruker litt sweet chili saus på salaten til lunsj. Til middag har jeg noe kjøtt av noe slag, kylling, oksestek, kotelett osv, gjerne med dampede grønnsaker, brokkoli, blomkål og gulrot. Har evt saus og slikt ved behov. Prøver å skvise inn en avokado per dag pluss litt nøtter, må ha litt fett og når jeg spiser lavkarbo.
 
I kveld ble det biff og løk i peppersaus (kinesisk stil), og så brokkoli og gulrot. Spiste også en hel avokado. Vanligvis ville jeg spist litt mer, men var ikke så sulten.
 

Vedlegg

  • 18178190-1AD3-4CF2-B295-622EB94D50CB.jpeg
    18178190-1AD3-4CF2-B295-622EB94D50CB.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 8
Jeg ammer ja, men alltid hatt lite melk, så ikke merket noe på «produksjonen». Er heller ikke redd for miljøgifter ved slankingen, fordi han får såpass lite uansett…

En vanlig dag er 3 stekte egg med stekt løk og paprika, og så salat med det jeg har i kjøleskapet - arguk, tomat, stangselleri, isberg osv. Lar egget være litt bløtt, og så er det jo litt olje og slikt fra stekingen, så bruker det som «dressing». Til lunsj har jeg gjerne 3 stekte fiskekaker fra «rema under 100kr», og så igjen stekt løk og paprika (elsker det!), og så salat. Bruker litt sweet chili saus på salaten til lunsj. Til middag har jeg noe kjøtt av noe slag, kylling, oksestek, kotelett osv, gjerne med dampede grønnsaker, brokkoli, blomkål og gulrot. Har evt saus og slikt ved behov. Prøver å skvise inn en avokado per dag pluss litt nøtter, må ha litt fett og når jeg spiser lavkarbo.
Veldig god inspirasjon, tusen takk :)
 
Her er frokosten - bruker forresten middagstallerken, så er ganske mye mat. Ikke meningen å være sulten på lavkarbo, da gjør du noe feil :D Salat kan du spise så mye du vil av, så bare å fylle opp!4810C41F-F319-40F7-BC34-F48A0D846599.jpeg
 
Last edited:
Dagens frokost var ganske stor, fylte på med salat. Tomt for løk, så ble bare egg.
Klarte faktisk ikke å spise opp… Sto opp med lille umulius kl 03, da var han våken og klar for dagen, ga han flaske og prøvde å sove igjen. Ikke aktuelt, så var bare å stå opp. Pleier ikke spise frokost før 7/8, men var litt sulten kl 04. Tok en håndfull med peanøtter og litt vann, og så var jeg ikke sulten lengre. Veldig så mett jeg blir av peanøtter.
 

Vedlegg

  • F5D6EF56-A632-46F0-A29E-17B6477221E0.jpeg
    F5D6EF56-A632-46F0-A29E-17B6477221E0.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 7
Kjenner jeg er spent på veiing i morgen. Har funnet ut at jeg spiser nok litt for mye salt. La merke til det i går, fordi jeg bruker Maldonsalt, og de flakene er jo ganske store, og når jeg byttet til vanlig salt fikk jeg mye mindre mengde til samme smak. Så må absolutt kutte ned på saltet. Selvsagt, på lavkarbo har man økt behov for salt, men trenger nok ikke fult så mye som jeg har spist
 
Ikke gått ned noe denne uka, vipper rundt på det samme, MEN, fått besøk av TR, så kanskje ikke så rart jeg har vært litt oppblåst. Gleder meg til å sjekke vekt når hun er reist :) Ikke uvanlig med platå heller, så bryr meg ikke stort.
 
Jeg ammer ja, men alltid hatt lite melk, så ikke merket noe på «produksjonen». Er heller ikke redd for miljøgifter ved slankingen, fordi han får såpass lite uansett…

En vanlig dag er 3 stekte egg med stekt løk og paprika, og så salat med det jeg har i kjøleskapet - arguk, tomat, stangselleri, isberg osv. Lar egget være litt bløtt, og så er det jo litt olje og slikt fra stekingen, så bruker det som «dressing». Til lunsj har jeg gjerne 3 stekte fiskekaker fra «rema under 100kr», og så igjen stekt løk og paprika (elsker det!), og så salat. Bruker litt sweet chili saus på salaten til lunsj. Til middag har jeg noe kjøtt av noe slag, kylling, oksestek, kotelett osv, gjerne med dampede grønnsaker, brokkoli, blomkål og gulrot. Har evt saus og slikt ved behov. Prøver å skvise inn en avokado per dag pluss litt nøtter, må ha litt fett og når jeg spiser lavkarbo.
Blir så glad av å lese om folk som slanker seg med råvarer! Såå mange som kjører typiske slankeprodukter og det varer jo ikke i lengden. Imponert! Heia råvarer! Om du blir fysen kan jeg tipse om å dyppe eplebiter i litt peanøttsmør (sånn med 99% peanøtter), sykt digg! Heia heia!
 
Blir så glad av å lese om folk som slanker seg med råvarer! Såå mange som kjører typiske slankeprodukter og det varer jo ikke i lengden. Imponert! Heia råvarer! Om du blir fysen kan jeg tipse om å dyppe eplebiter i litt peanøttsmør (sånn med 99% peanøtter), sykt digg! Heia heia!
Hehe, takk. Ja, spiser ingenting prosessert (utenom fiskekake liksom), mye sunnere med mat du lager selv! Grønnsaker/salat og kjøtt/proteiner er tingen. Vet mange som hele tiden vil lage seg «lavkarbo-kaker», eller spise sjokolade «uten sukker», men sånt tenker jeg er bare tull. For det første, er du på diett, er du på diett. Da skal du ikke hele tiden prøve å «liksom jukse», enten så spiser du sunt eller så har du cheat day. Dessuten, ved å lage såkalte sunne kaker, så enten har de mye mer sukker enn du tror, eller «fordi de er så sunne» så spiser du hele kaka. Uansett så ødelegger det hele opplegget. Mye bedre å ha mål og holde seg til dem, hvis du absolutt må ha noe usunt så ta deg en cheat day eller måltid, og så gå tilbake til sunn mat igjen, ikke prøv å blande inn usunt inn i det sunne - det funker ikke.

Jeg har selv brent meg på det flere ganger, å hele tiden måtte ha noe, eller å begynne å lage sunne kaker, kakao uten sukker osv, men når du først har begynt er veien tilbake til vanlig usunn spising VELDIG kort.
 
Hehe, takk. Ja, spiser ingenting prosessert (utenom fiskekake liksom), mye sunnere med mat du lager selv! Grønnsaker/salat og kjøtt/proteiner er tingen. Vet mange som hele tiden vil lage seg «lavkarbo-kaker», eller spise sjokolade «uten sukker», men sånt tenker jeg er bare tull. For det første, er du på diett, er du på diett. Da skal du ikke hele tiden prøve å «liksom jukse», enten så spiser du sunt eller så har du cheat day. Dessuten, ved å lage såkalte sunne kaker, så enten har de mye mer sukker enn du tror, eller «fordi de er så sunne» så spiser du hele kaka. Uansett så ødelegger det hele opplegget. Mye bedre å ha mål og holde seg til dem, hvis du absolutt må ha noe usunt så ta deg en cheat day eller måltid, og så gå tilbake til sunn mat igjen, ikke prøv å blande inn usunt inn i det sunne - det funker ikke.
Og når man spiser råvarer blir man også biologisk mett og mindre fysen. Og så legger det grunnlag for varig endring! Sååå imponert over deg altså :)
 
Back
Topp