Har skjønt de ganske greit jeg
Har du funnet skriftlig en offentlig plass om halv-vaksinerte, altså en dose og grønt pass innenlands, gjelder utenlands? Nå, eller etter 5. Juli? For den påstanden møter jeg både på nett og senest i lunsjen i dag og når jeg sa at det står "fullvaksinet eller gått gjennom korona de siste 6 mnd" er svaret "men passet er grønt og det er sånn jeg har forstått det".
Vel. Det står svart på hvitt et vaksine pass som viser at du er fullvaksinet eller har hatt korona siste 6 mnd.
Jeg klarer ikke finne noe om hvordan det blir ved neste korsvei som vel er i starten av juli, 1.eller 5. Eller noe sånn.
Jeg leser det som at inntil det kommer bekreftelse på at jeg som ikke har fått mer enn 1 dose slipper, så blir det karatne på meg om jeg kommer fra rød sone.
Det møter jeg motstand på fra de som indirekte altså mener at det ikke skal være sånn for DEM, og tar det personlig fornærmende at jeg har tolket det annerledes enn dem.
Så da blir jeg usikker på om jeg leser feil eller om andre gjør det, så jeg synes ikke det er rett frem.