Juniskravling:D

Har skjønt de ganske greit jeg

Har du funnet skriftlig en offentlig plass om halv-vaksinerte, altså en dose og grønt pass innenlands, gjelder utenlands? Nå, eller etter 5. Juli? For den påstanden møter jeg både på nett og senest i lunsjen i dag og når jeg sa at det står "fullvaksinet eller gått gjennom korona de siste 6 mnd" er svaret "men passet er grønt og det er sånn jeg har forstått det".

Vel. Det står svart på hvitt et vaksine pass som viser at du er fullvaksinet eller har hatt korona siste 6 mnd.

Jeg klarer ikke finne noe om hvordan det blir ved neste korsvei som vel er i starten av juli, 1.eller 5. Eller noe sånn.

Jeg leser det som at inntil det kommer bekreftelse på at jeg som ikke har fått mer enn 1 dose slipper, så blir det karatne på meg om jeg kommer fra rød sone.

Det møter jeg motstand på fra de som indirekte altså mener at det ikke skal være sånn for DEM, og tar det personlig fornærmende at jeg har tolket det annerledes enn dem.

Så da blir jeg usikker på om jeg leser feil eller om andre gjør det, så jeg synes ikke det er rett frem.

Har du funnet skriftlig en offentlig plass om halv-vaksinerte, altså en dose og grønt pass innenlands, gjelder utenlands? Nå, eller etter 5. Juli? For den påstanden møter jeg både på nett og senest i lunsjen i dag og når jeg sa at det står "fullvaksinet eller gått gjennom korona de siste 6 mnd" er svaret "men passet er grønt og det er sånn jeg har forstått det".

Vel. Det står svart på hvitt et vaksine pass som viser at du er fullvaksinet eller har hatt korona siste 6 mnd.

Jeg klarer ikke finne noe om hvordan det blir ved neste korsvei som vel er i starten av juli, 1.eller 5. Eller noe sånn.

Jeg leser det som at inntil det kommer bekreftelse på at jeg som ikke har fått mer enn 1 dose slipper, så blir det karatne på meg om jeg kommer fra rød sone.

Det møter jeg motstand på fra de som indirekte altså mener at det ikke skal være sånn for DEM, og tar det personlig fornærmende at jeg har tolket det annerledes enn dem.

Så da blir jeg usikker på om jeg leser feil eller om andre gjør det, så jeg synes ikke det er rett frem.

Har du ringt koronatlf?

Har du ringt koronatlf?

Nei. For 1) jeg tror ikke detaljene i hva enn som gjelder når de gjeldende reglene går ut, de som er til enten 1. Eller 5. Juli, egentlig er offentliggjort. (er de det så er det svart på hvitt, grønne land fritt frem, røde land karantene i 3 dager hjemme for oss med en dose og for de uvaksinerte ungene våre)

Og 2) det er 99,9% sikkert at campingturen vår etter svigerferien ender innenlands, sikkert 80% for mageli eller rustberg. Om det mot formodning er aktuelt å få mannen min over svenskegrensa, så rekker jeg lese meg opp på reglene før han er overbevist uansett.

(og jentene har ikke pass, og usikker på om guttungen er gyldig og man trenger ikke pass for Sverige. Men nettopp i disse tider med restriksjoner og test så er trolig legitimasjon på unger i bilen lurt)

Jeg er halvvaksinert og drar jeg till utlandet nå må jeg i karantene , men karantene kan tas hjemme. Ta test etter 4 dager å er den negativ så slipper jeg ut av karantene.
Godt mulig det er forskjell fra land til land , jeg har kun sjekket dit jeg skal

Er ikke sikker på om jeg skal le eller gråte.
I 15 år hadde jeg en vekt på +/- 100 kg, alle klærne jeg ønsket meg fantes ikke i min størrelse.

Så endelig klarte jeg å gå ned i vekt.

Måtte innom mamma før i dag og svingte innom Outlet i Vestby på vei hjem, skulle bare innom Levis for å kjøpe et par nye bukser.
Fortalte hun som jobbet der hvilken modell jeg skulle ha, og størrelse, og får til svar at den modellen kommer da ikke i så små størrelser.....
Vel, jeg har kjøpt den der i den størrelsen før, sa jeg men det trodde hun ikke på....

Jeg er halvvaksinert og drar jeg till utlandet nå må jeg i karantene , men karantene kan tas hjemme. Ta test etter 4 dager å er den negativ så slipper jeg ut av karantene.
Godt mulig det er forskjell fra land til land , jeg har kun sjekket dit jeg skal

Bahh. Det lange svaret jeg hadde skrevet forsvant.

Men da har du forstått det som meg og jeg er ikke helt alene om å forstår det slik.

Problemet for oss er at etter noen timer i kø på grensa står vi ca 650 km hjemmefra, med bil og 1)ikke lov å stoppe på bensinstasjoner (aka toalett) eller overnatte noe sted for vi er i karantene

(en annen sak er at grensa for rød sove justeres fra 25 til 50 pr 100k siste 14 dager så mege tmulig flere deler av Sverige blir grønt innen siste halvdel av juli. Om det ikke snur andre veien. For tiden har de bra utvikling)

Bahh. Det lange svaret jeg hadde skrevet forsvant.

Men da har du forstått det som meg og jeg er ikke helt alene om å forstår det slik.

Problemet for oss er at etter noen timer i kø på grensa står vi ca 650 km hjemmefra, med bil og 1)ikke lov å stoppe på bensinstasjoner (aka toalett) eller overnatte noe sted for vi er i karantene

(en annen sak er at grensa for rød sove justeres fra 25 til 50 pr 100k siste 14 dager så mege tmulig flere deler av Sverige blir grønt innen siste halvdel av juli. Om det ikke snur andre veien. For tiden har de bra utvikling)
Kan jo ikke forstås på annet vis om man leser reglene tenker jeg da.

dere kan jo stoppe på busslommer , det gjorde vi i påsken var det vel

Kan jo ikke forstås på annet vis om man leser reglene tenker jeg da.

dere kan jo stoppe på busslommer , det gjorde vi i påsken var det vel

Alt er mulig. Men så stort et ikke mitt behov for å reise utenlands at vi skal kjøre hele dagen uten å kunne stoppe for å handle noe, spise, sove, eller altså gå på do. På 8-10 timer, fra grensa, allerde da ved starten kommet langt på dag. Det bare er ikke verd det for meg. For oss.

Men situasjonen kan forandre seg, og at det er annerledes for andre tviler jeg ikke på.

Men ja. At flere klarer å lese grønt innenlandspass gjelder på grensa, er enten fordi de ikke vil lese det, eller fordi det er veldig mye info og mye å sette seg inn i.

2 dagar igjen på jobb og så har eg ferie. Rart når eg nett er tilbake frå sjukemelding men må ta tre uker med ungene:)

Alt er mulig. Men så stort et ikke mitt behov for å reise utenlands at vi skal kjøre hele dagen uten å kunne stoppe for å handle noe, spise, sove, eller altså gå på do. På 8-10 timer, fra grensa, allerde da ved starten kommet langt på dag. Det bare er ikke verd det for meg. For oss.

Men situasjonen kan forandre seg, og at det er annerledes for andre tviler jeg ikke på.

Men ja. At flere klarer å lese grønt innenlandspass gjelder på grensa, er enten fordi de ikke vil lese det, eller fordi det er veldig mye info og mye å sette seg inn i.
Ser den, vi skulle jo på hytta så derfor vi dro og for oss var det veldig nødvendig .

Skal til legen i morgen og få resultatet etter MR'en av ryggen.
For å være helt ærlig så gruer jeg meg ganske mye.
Fikk inntrykk fra meldingen av legen at de hadde funnet noe nytt

Ups ble visst by klokke, vesker , sko og skjørt på meg..
Plutselig begynt å bli litt mer interesert i å pynte meg litt. Rart med det, i mange pr brukte jeg knapt en krone på meg selv , nå som kengubsrnet sjelden vil ha noe nytt så blir det mer på meg

God morgen
Plan for dagen er stranda for soling og bading , må flrst hente kjølebag jeg har kjøpt på Clas Ohlson, hente pakker, så kjøpe en bok før jeg drar dit. Ja å så bør det bli litt finere og varmere vær først

Back
Topp