Juniskravling:D

Me forkynner ingenting. Eineste plass Gud nevnes er speiderbønna vår, om eg huske rett. Norges speiderforbund har blitt nøytralt.

Mine går i kfum kfuk - speider da,. de er ikke nøytrale.

Og det er greit, men jeg egner meg ikke som speiderleder der

Mine går i kfum kfuk - speider da,. de er ikke nøytrale.

Og det er greit, men jeg egner meg ikke som speiderleder der

Ja det forklarer forkynnelse:) Eg var speider som barn, så det fungerer. Helsa mi gjer at alt fysisk av løfting på raier ol utgår men klarer å følge opp speiderene, lage mat med dei, oppvask ol:)

Er det flere enn meg som syns disse reisereglene er vanskelig å forstå?
Er det bare til grønne land fullvaksinerte kan dra uten karantene og testing, eller til andre også.
Hvordan blir det med barn som reiser med fullvaksinerte foreldre?
Vil de bare testes, eller er det test + karantene, er det forskjell mellom grønne og andre land?
Går fargene på landet som helhet, eller etter regioner?
Er Norge grønn for andre land ved tanke på hva man kan forvente når man kommer?

Er det bare til grønne land fullvaksinerte kan dra uten karantene og testing, eller til andre også.
Vil de bare testes, eller er det test + karantene, er det forskjell mellom grønne og andre land?

Synes det er forvirrende og vanskelig å vite ja, særlig for meg som når det evt er aktuelt å svippe over grensa til Sverige er HALVVAKSINERT. Jeg og mannen regnes som "beskyttet", 3 uker etter første vaksinedose, før vi drar videre fra svigers-ferien. Men da trolig en RØD region, det meste er rødt er pr nå i alle fall, og innenlands har vi som halv-vaksinert grønt koronapass, men utenlands er det vel ikke gyldig. Og ungene? Don't kniw.

Tror det får vente til neste år.

Men jeg er igang med siste uka på jobb før ferien! Nedtellingen er igang, om en uke har jeg erie. Vel, jeg regner det som fra fredag ettermiddag! To do lista er oppdatert og det blir spennende hvor lange de siste dagene blir, jeg kan evt jobbe en dag eller to hjemmefra også, noen timer ved behov første dagene av ferien, mannn gjør uansett det den førte uka ca så vi drar ikke med det første. (Vi skal til gjengjeld vøre hos svigers et godt stykke ut i uke 29, Så de går helt fint)

Her pakkes det. Hadde en 6 shorts til meg selv, og enten får jeg de ikke igjen eller de strammer voldsomt opp i måsadotten:p Men det betyr jeg iallefall har gått opp i vekt og det er en god ting det. Har nok kjoler og skjørt/topper så trenger ikke shoppe noe videre mer. Nok annet å bruke peng på:cool:

Flott at vekta går den veien du vil i alel fall, jeg prøve å justere min litt ned, og er vel noen kg lettere enn i fjor, men tro nok at klærene passer egentlig helt fint

Pakking blir ikke før neste uke, da blir det å vaske, sortere og pakke til den store guillmedaljen, etter t antatt avreise er utsatt til tidlig uke 28 heller enn sent uke 27 så har jeg noen dager ekstra så da er det fokus på jobb hvor to do listen min brått ble fullere. Kom inn et punkt ejg ikke MÅ bli ferdig med før ferien, men det jeg ikke gjr før ferien må jeg ta i aug, så det er LURT at jeg gjør mest mulig av det før ferien- Vi er to som deler på da, men jeg skal i alle fall ikke tvinne tommeltotter slik jeg før helgen var redd jeg skulle måtte. Så dette tror jeg blir bra det.

Så da passer det fint t jeg ka utsette den vaske -til-ferien runden til over helga, ogsåtar jeg shopping med og uten ungene også den uken sånn at i har det vi treger :)

Her pakkes det. Hadde en 6 shorts til meg selv, og enten får jeg de ikke igjen eller de strammer voldsomt opp i måsadotten:p Men det betyr jeg iallefall har gått opp i vekt og det er en god ting det. Har nok kjoler og skjørt/topper så trenger ikke shoppe noe videre mer. Nok annet å bruke peng på:cool:
Måsadotten :laughing025

Flott at vekta går den veien du vil i alel fall, jeg prøve å justere min litt ned, og er vel noen kg lettere enn i fjor, men tro nok at klærene passer egentlig helt fint

Pakking blir ikke før neste uke, da blir det å vaske, sortere og pakke til den store guillmedaljen, etter t antatt avreise er utsatt til tidlig uke 28 heller enn sent uke 27 så har jeg noen dager ekstra så da er det fokus på jobb hvor to do listen min brått ble fullere. Kom inn et punkt ejg ikke MÅ bli ferdig med før ferien, men det jeg ikke gjr før ferien må jeg ta i aug, så det er LURT at jeg gjør mest mulig av det før ferien- Vi er to som deler på da, men jeg skal i alle fall ikke tvinne tommeltotter slik jeg før helgen var redd jeg skulle måtte. Så dette tror jeg blir bra det.

Så da passer det fint t jeg ka utsette den vaske -til-ferien runden til over helga, ogsåtar jeg shopping med og uten ungene også den uken sånn at i har det vi treger :)
Er litt som må fikses når man blir vekke en stund. Vi vet ikke helt når vi kommer hjem. Muligens 3 uker vekke, kanskje 4…vaskemaskinen går konstant. Meste rent nå og bare det siste må tørkes. Fått satt av medisin på apotek som jeg henter i morra så jeg slipper stresse med det på tur:)

Har skjønt de ganske greit jeg

Hjemme etter lang tur til Eidsvoll for å kjøpe inn hagemøbler , var også en rur på Eidsvoll verk ,nå skal bordet settes sammen og stolene på plass.
Ellers en rolig dag, pga misforståelse fikk jeg Moen ekstra feriedager..
Skulle vært på posten å hentet pakker ogsp, men tror jeg utsetter til i morgen

Måsadotten:laughing002:laughing002

God og god. Har skrevet noen, både i privat og jobbsammenheng:) Sitter med en invitasjon rett med meg her nå faktisk, for jeg må melde fra om allergi
Åh kanskje du kan hjelpe meg? Ikke helt fornøyd med forslaget vi har fått nemlig

Back
Topp