Juniskravling:D

Skjønner

Jeg har en tendens til det selv, særlig tidlig på sesongen.
Nå er jeg alltid ute, så har allerede litt grunnfarge, men har veldig lys hud så tåler egentlig ikke så mye

Men søren meg. Under en time fra vi satte opp teltet. Så, uten at jeg har sett det på noen værmelding, regner det! Screenshot_20210626_170434.jpg

Nå er jeg alltid ute, så har allerede litt grunnfarge, men har veldig lys hud så tåler egentlig ikke så mye
Har liksom ikke vært så mye vær til å kle av seg her. Korte perioder, men ikke noen god grunnfarge enda.

Planer om litt jobb ute i helga, men i 13 grader blir jeg ikke solbrent, for jeg har klær.

Det er søren meg typisk!!

Skal angivelig gi det om en halvtime og vi har hatt det ute i mer regn før uten at det har blitt vått, men tanken var egentlig å spraye med impregnering nå før ferien, jeg bare glemte å kjøpe det i dag.

Skal angivelig gi det om en halvtime og vi har hatt det ute i mer regn før uten at det har blitt vått, men tanken var egentlig å spraye med impregnering nå før ferien, jeg bare glemte å kjøpe det i dag.
Håpa dykk ikkje får ein fuktig natt ;)

Håpa dykk ikkje får ein fuktig natt ;)
Satser på det.

Ikke meldt mer regn, det stoppet etter den bygen, men jeg leste om impregnering av teltet og det virket ikke helt overkommelig.....?

Det står vaskes først, nixwax tech wash, logisk det, men altså.... Jeg kan jo ikke putte det der i maskina. Kan forsøke å ha det på og spyle av med med hageslangen, men, er det noe poeng? Og spraye? Teltet er høyere enn meg, det er 3,5 m bredt og 6 langt og 2 meter høyt. Det lar deg ikke akkurat gjøre å impregnere? Spraye så langt som en når, eller bare droppe det?

Aner ikke jeg, bare leste et sted at det er lurt, men tror det vsr helsport eller noe sånn. De lager sånne telt som man ligger i, ikke står. Som et mulig å vaske i en balje og hengt til tørk og spraye hele greia.

Heng over flere snorer så det henger luftig står det. Vel. Hallo, jeg tror stativet ville knekke sammen jeg..... Det er ikke bittelite dette teltet her.... Det veier en del. (dog. Av de 20 kg så er stengene en god del altså. Men om det dynkes i såpevann? Da blir det et enormt makkverk å henge opp og tømme (fast gulv, sveiset fast og det er dønn vanntett plast)

Satser på det.

Ikke meldt mer regn, det stoppet etter den bygen, men jeg leste om impregnering av teltet og det virket ikke helt overkommelig.....?

Det står vaskes først, nixwax tech wash, logisk det, men altså.... Jeg kan jo ikke putte det der i maskina. Kan forsøke å ha det på og spyle av med med hageslangen, men, er det noe poeng? Og spraye? Teltet er høyere enn meg, det er 3,5 m bredt og 6 langt og 2 meter høyt. Det lar deg ikke akkurat gjøre å impregnere? Spraye så langt som en når, eller bare droppe det?

Aner ikke jeg, bare leste et sted at det er lurt, men tror det vsr helsport eller noe sånn. De lager sånne telt som man ligger i, ikke står. Som et mulig å vaske i en balje og hengt til tørk og spraye hele greia.

Heng over flere snorer så det henger luftig står det. Vel. Hallo, jeg tror stativet ville knekke sammen jeg..... Det er ikke bittelite dette teltet her.... Det veier en del. (dog. Av de 20 kg så er stengene en god del altså. Men om det dynkes i såpevann? Da blir det et enormt makkverk å henge opp og tømme (fast gulv, sveiset fast og det er dønn vanntett plast)

Høres ut som du har ein stor jobb foran deg ja:)

Har du hatt plager med prolaps? Evt isjias? Det kan vere ein årsak men gjerne eit legebesøk er på sin plass?
Prolaps har jeg hatt 1 gang før sikkert 15 år siden :(. Skall in på nevrofysiologisk lab nest uke men angånde hand som dovner. Så må jeg sikkert bestille en time til lege

Høres ut som du har ein stor jobb foran deg ja:)

Vurderer sterkt å droppe det.

Jeg har lokalisert et sted det kom inn vann i går, heller fokusere på det. Et sted hvor der er mye som er festet på et sted, så helt hvordan må jeg tenke på. Det er selvsagt i et punkt på ene stang - tunellen på veggen hvor det er et vindu, der det er sydd fast en hempe til å henge opp "gardinen", hvor det også er sydd fast to små biter av borrelås så man kan henge opp noe. Litt sånn alt på et sted. Der var fuktig, plassen ble funne ved å lete over der det var dråper på gulvet.

Det er nok et par punkter til, for ved skikkelig regnvær pleier det være 2-3 steder der er vått.

Men finne noe å ha på utsiden, evt spraye på innsiden også, DER, heller enn hele teltet virker lurt. For det meste av det er helt fint vanntett

Dog, jeg vil gjerne vedlikeholde det så der varer mange år altså.

Prolaps har jeg hatt 1 gang før sikkert 15 år siden :(. Skall in på nevrofysiologisk lab nest uke men angånde hand som dovner. Så må jeg sikkert bestille en time til lege

Eg ville sjekket det, for det er jo ikkje vanlig at for dovner vekk ofte. Iblant skjer det, når man har sittet i enkelte stillinger for lenge. Lykke til:)

Back
Topp