Junijentenes skravletråd :)

Bare meg som syns det er litt vell tidlig å bli andpusten? Blir andpusten av ingenting. Sist gang ble jeg jo ikke slik før på slutten...

Nei, glemte å si det gitt. Tenkte det var normalt. Var bare inne i ca 10 min. Ellers var alt bra av blodtrykk og blodprosent:)

Dette fant jeg på nett: Økt blodvolum

I svangerskapet stiger oksygenbehovet, noe som resulterer i økt tidevolum (luften som pustes inn eller ut i løpet av en normal respirasjonssyklus) og respirasjonsfrekvens.

Blodvolumet øker med opptil 40 prosent, noe som gir høyere hjertefrekvens og høyere slagvolum. Hvilepulsen øker med ca. 10-15 slag per minutt (store individuelle variasjoner). Dette er grunnen til at du relativt tidlig i graviditeten blir andpusten bare etter noen få trappetrinn eller en liten oppoverbakke.

Bare meg som syns det er litt vell tidlig å bli andpusten? Blir andpusten av ingenting. Sist gang ble jeg jo ikke slik før på slutten...
Vært andpusten leeeengeeee jeg :p

Andpusten ja..
Bare å reise seg fra stolen er jo en treningsøkt om dagen.
Ikke for å skryte, men anser meg selv som godt trent med stor utholdenhet, det er jo bare minimert til 10% av hva det var.
På jobb må jeg opp en tapp noen ganger i løpet av dagen, før graviditet løp jeg opp, nå tar jeg pauser :-P

Hjalp å snakke med mann om vogn igjen for nå får jeg søskenvogn :D

Andpusten ja..
Bare å reise seg fra stolen er jo en treningsøkt om dagen.
Ikke for å skryte, men anser meg selv som godt trent med stor utholdenhet, det er jo bare minimert til 10% av hva det var.
På jobb må jeg opp en tapp noen ganger i løpet av dagen, før graviditet løp jeg opp, nå tar jeg pauser :p
Det var godt å høre... Ikke bare meg ;);)

Dette fant jeg på nett: Økt blodvolum

I svangerskapet stiger oksygenbehovet, noe som resulterer i økt tidevolum (luften som pustes inn eller ut i løpet av en normal respirasjonssyklus) og respirasjonsfrekvens.

Blodvolumet øker med opptil 40 prosent, noe som gir høyere hjertefrekvens og høyere slagvolum. Hvilepulsen øker med ca. 10-15 slag per minutt (store individuelle variasjoner). Dette er grunnen til at du relativt tidlig i graviditeten blir andpusten bare etter noen få trappetrinn eller en liten oppoverbakke.
Takk :-):-)

Back
Topp