JaSå fint! Vi snakkes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JaSå fint! Vi snakkes
Tusen takkOg masse lykke til
Lykke til :-DJeg har første legetime i morgen. Spent.
TakkLykke til :-D
Bare meg som syns det er litt vell tidlig å bli andpusten? Blir andpusten av ingenting. Sist gang ble jeg jo ikke slik før på slutten...
Nei, glemte å si det gitt. Tenkte det var normalt. Var bare inne i ca 10 min. Ellers var alt bra av blodtrykk og blodprosentSnakket du ikke med legen din om det i dag?
Nei, glemte å si det gitt. Tenkte det var normalt. Var bare inne i ca 10 min. Ellers var alt bra av blodtrykk og blodprosent
Vært andpusten leeeengeeee jegBare meg som syns det er litt vell tidlig å bli andpusten? Blir andpusten av ingenting. Sist gang ble jeg jo ikke slik før på slutten...
Det var godt å høre... Ikke bare megAndpusten ja..
Bare å reise seg fra stolen er jo en treningsøkt om dagen.
Ikke for å skryte, men anser meg selv som godt trent med stor utholdenhet, det er jo bare minimert til 10% av hva det var.
På jobb må jeg opp en tapp noen ganger i løpet av dagen, før graviditet løp jeg opp, nå tar jeg pauser
Såpass, ja greit å spørre så finner man ut at det gjelder flerJeg blir også fort anpusten. Har vært sånn leeeenge. Siden uke åtte eller noe.
TakkDette fant jeg på nett: Økt blodvolum
I svangerskapet stiger oksygenbehovet, noe som resulterer i økt tidevolum (luften som pustes inn eller ut i løpet av en normal respirasjonssyklus) og respirasjonsfrekvens.
Blodvolumet øker med opptil 40 prosent, noe som gir høyere hjertefrekvens og høyere slagvolum. Hvilepulsen øker med ca. 10-15 slag per minutt (store individuelle variasjoner). Dette er grunnen til at du relativt tidlig i graviditeten blir andpusten bare etter noen få trappetrinn eller en liten oppoverbakke.