Junijentenes skravletråd :)

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Er vel bare å sette i gang skravlinga for å få opp antall innlegg (med tanke på skjult forum). Også er det jo litt hyggelig å bli litt bedre kjent med hverandre. Skravle i vei jenter (og eventuelle gutter ;) )!
 
Dette blir spennende! :D jeg er 28 år og venter nå førstemann :) har prøvd i nærmere to år, begynte utredning en uke før sist eggløsning. Og i går viste testen postivt! Juhuu! Mannen forstår det ikke helt, men ser det går opp for han litt etter litt. Han er klar for å bli pappa, men han var nok mest vane med at jeg ikke fikk positiv test over så lang tid. Blir kjekt å se det gå opp for han :D
 
hva er egentlig skjult forum? :p
Det er et forum som opprettes som kun de som har tilgang kan se :) også må man oppfylle kriterier (husker ikke hvilke akkurat nå) for å få tilgang. Litt enklere å dele personlige ting på en plass ikke alle kan se det, kun de med tilgang :)
 
Dette blir spennende! :D jeg er 28 år og venter nå førstemann :) har prøvd i nærmere to år, begynte utredning en uke før sist eggløsning. Og i går viste testen postivt! Juhuu! Mannen forstår det ikke helt, men ser det går opp for han litt etter litt. Han er klar for å bli pappa, men han var nok mest vane med at jeg ikke fikk positiv test over så lang tid. Blir kjekt å se det gå opp for han :D
Så bra at det endelig klaffet :) gratulerer!
 
Skjult gruppe er for å slippe at alle rundt på internett kan google og finne våre tråder... her vi er nå er det jo mulig for "alle" å se.. medlemmer og ikke medlemmer..!

Man kan selv ikke med skjult gruppe unngå disse "trollene" som lusker omkring..da de allerede kan være blant oss.. og søke medlemskap... MEN man har iallefall lukket diskusjonen fra mer "vanlig" nysgjerrige mennesker ;)

Regler vedr. skjulte grupper:


- Terminforumet må ha minimum 5000 innlegg totalt før dere kan få en skjult gruppe. Hvis dere ønsker en skjult gruppe så må dere i fellesskap finne et navn og en av dere som skal være tilgangsansvarlig. Deretter sender en av brukerne en melding til Forumansvarlig Tamara

I sammarbeid med mange av dere som tilhører termingruppene har vi nå utarbeidet disse kriteriene:
Før du får tilgang må du oppfylle disse kriteriene:


- Du må ha laget deg et nick
- Du må stå oppført på terminlisten
- Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen (svar på tråder teller også som innlegg.)
- Du må ha vært medlem på BV i minimum 1 måned.
- Ved inaktivitet/lite aktivitet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre.)

Det er de som er en del av den Skjulte gruppen som til enhver tid er ansvarlig for å gi beskjed til Forumansvarlig Tamarahvis noen brukere ikke skal ha tilgang.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Dette blir spennende! :D jeg er 28 år og venter nå førstemann :) har prøvd i nærmere to år, begynte utredning en uke før sist eggløsning. Og i går viste testen postivt! Juhuu! Mannen forstår det ikke helt, men ser det går opp for han litt etter litt. Han er klar for å bli pappa, men han var nok mest vane med at jeg ikke fikk positiv test over så lang tid. Blir kjekt å se det gå opp for han :D

så kjekt at det klaffet nå da :) Her har det også sakte, men sikkert begynt å gå opp for mannen min! han planlegger bilkjøp og diverse diverse.. morsomt :)
 
så kjekt at det klaffet nå da :) Her har det også sakte, men sikkert begynt å gå opp for mannen min! han planlegger bilkjøp og diverse diverse.. morsomt :)

Bilkjøp, det er så typisk, hehe. Mannen her er lik - samtidig som han ikke kan skjønne at jeg tenker på hvilken vogn vi skal ha :p
 
Så gøy! :D gleder meg til uke 12 nå kjenner jeg, blir godt å få de ukene unnagjort :)

ja, håper dagene går superfort!! 55 dager igjen for min del.. og 29 til jeg har bestilt tidlig ul.. var så lang ventetid, så tenkte jeg måtte bestille nå før det ikke var ledig tid før sent..
 
Dette blir spennende! :D jeg er 28 år og venter nå førstemann :) har prøvd i nærmere to år, begynte utredning en uke før sist eggløsning. Og i går viste testen postivt! Juhuu! Mannen forstår det ikke helt, men ser det går opp for han litt etter litt. Han er klar for å bli pappa, men han var nok mest vane med at jeg ikke fikk positiv test over så lang tid. Blir kjekt å se det gå opp for han :D

Så bra at det klaffet for dere :)
Jeg er også 28 og vi venter nå nr 2, men førstemann er straks 7 år, så jeg husker langt fra alt med baby/graviditet osv. Denne gangen er det jo planlagt også, det var det ikke sist :)

Jeg gleder meg til November og de 12 første ukene er bak meg!!!
 
ja, håper dagene går superfort!! 55 dager igjen for min del.. og 29 til jeg har bestilt tidlig ul.. var så lang ventetid, så tenkte jeg måtte bestille nå før det ikke var ledig tid før sent..

Kan jeg spørre hvorfor tidlig ul? (Er det noe man bør gjøre?) jeg har uke bestilt legetime engang enda, usikker på om jeg burde ta en tur til legen, har byttet fastlege og ikke vært hos den nye enda, så hadde kanskje vært greit å ta seg en tur? Det er vel fremdeles gratis å besøke legen når det gjelder graviditet er det ikke? :)
 
Kan jeg spørre hvorfor tidlig ul? (Er det noe man bør gjøre?) jeg har uke bestilt legetime engang enda, usikker på om jeg burde ta en tur til legen, har byttet fastlege og ikke vært hos den nye enda, så hadde kanskje vært greit å ta seg en tur? Det er vel fremdeles gratis å besøke legen når det gjelder graviditet er det ikke? :)
Det er gratis ja :) mange velger tidlig ul for å få en bekreftelse på et bankende hjerte, men det er ikke noe man må. Jeg venter med legetime til rundt uke 11-12. Usikker på om noen tilbyr tidlig ul her. Var ikke det sist jeg var gravid i alle fall.
 
Kan jeg spørre hvorfor tidlig ul? (Er det noe man bør gjøre?) jeg har uke bestilt legetime engang enda, usikker på om jeg burde ta en tur til legen, har byttet fastlege og ikke vært hos den nye enda, så hadde kanskje vært greit å ta seg en tur? Det er vel fremdeles gratis å besøke legen når det gjelder graviditet er det ikke? :)

bare fordi jeg vil se at det er noe der :) få en slags bekreftelse kan man si :) man trenger jo ikke, det er ingen medisinsk grunn for det (med mindre man mistenker at noe er galt) jeg vil bare se om vi kan høre hjertelyd og se den. er min aller første gang, så vil gjerne få en ekstra bekreftelse på at alt er ok. Trenger ikke bestille legetime før i uke 10? tror jeg.. men jeg har lavt stoffskifte, så jeg må inn hver 4. uke nå som jeg er gravid og sjekke stoffskiftet mitt, så derfor jeg skal allerede på onsdag. tror det er gratis ja, kollegaen min sa i alle fall det, hun fikk sin for noen måneder siden.
 
bare fordi jeg vil se at det er noe der :) få en slags bekreftelse kan man si :) man trenger jo ikke, det er ingen medisinsk grunn for det (med mindre man mistenker at noe er galt) jeg vil bare se om vi kan høre hjertelyd og se den. er min aller første gang, så vil gjerne få en ekstra bekreftelse på at alt er ok. Trenger ikke bestille legetime før i uke 10? tror jeg.. men jeg har lavt stoffskifte, så jeg må inn hver 4. uke nå som jeg er gravid og sjekke stoffskiftet mitt, så derfor jeg skal allerede på onsdag. tror det er gratis ja, kollegaen min sa i alle fall det, hun fikk sin for noen måneder siden.

Ok, da venter jeg til uke 10 tenker jeg :) Selvom det er nr to er alt nytt, er så lenge siden sist!
Må man gå privat om man ønsker tidlig ul? Man får vel ikke det "uten videre" av legen eller?
 
Jeg har å sååå lyst til å bestille time etter uke 6 bare for å bekrefte at hjertet slår og sånt.. men prøver liksom å holde meg i nakkeskinnet... Sist gang hadde vi time uke 6... og så anbefalte hun time uke 12 også... da de kunne se mye da de ikke så senere... MEN så hadde jeg en blødning i mellom der.. og tok meg en tur da å .. ;) Så var det OUL .. og jeg var fornøyd... MEN pga en jordmord med sitt fokus.. og en lege med sitt.. så fikk legen plutselig for seg at siden jeg hadde høy BMI burde det skjekket at ikke babyen ble alt for stor.. til trods for at alle mål var som de skulle.. og glukosetesten var bra... så da var jeg inne for å se at han ikke var alt for stor... OG SÅ bestemte jordmor seg for at siden jeg ikke hadde gått opp mer enn 1 kg i vekt.. ( forklarte det med manglende søtbehov.. og en mage som sa stopp langt tidligere enn vanlig) så ville hun sjekke at babyen ikke var for liten... BEGGE disse undersøkelsene viste et barn som lå rett på "normal-kurven"... MEN vi endte opp med å ha sett på han hele 6 ganger før han tittet ut ;)
 
Kan jeg spørre hvorfor tidlig ul? (Er det noe man bør gjøre?) jeg har uke bestilt legetime engang enda, usikker på om jeg burde ta en tur til legen, har byttet fastlege og ikke vært hos den nye enda, så hadde kanskje vært greit å ta seg en tur? Det er vel fremdeles gratis å besøke legen når det gjelder graviditet er det ikke? :)
Man trenger ikke dra til legen før uke 12 med mindre det er noe spesielt.( Slik jeg har forstått vært fall) Jeg skal til legen i dag fordi jeg skal få henvisning til tidlig ul pga jeg hadde MA i april. Ellers ville jeg ikke dratt til ul før den den man blir innkalt til i uke 18:) Men mange vil jo ha bekreftelse på at det er et bankende hjerte der og det skjønner jeg godt, man kan sikkert bli mer roligere av den tanken:)
 
Jeg har å sååå lyst til å bestille time etter uke 6 bare for å bekrefte at hjertet slår og sånt.. men prøver liksom å holde meg i nakkeskinnet... Sist gang hadde vi time uke 6... og så anbefalte hun time uke 12 også... da de kunne se mye da de ikke så senere... MEN så hadde jeg en blødning i mellom der.. og tok meg en tur da å .. ;) Så var det OUL .. og jeg var fornøyd... MEN pga en jordmord med sitt fokus.. og en lege med sitt.. så fikk legen plutselig for seg at siden jeg hadde høy BMI burde det skjekket at ikke babyen ble alt for stor.. til trods for at alle mål var som de skulle.. og glukosetesten var bra... så da var jeg inne for å se at han ikke var alt for stor... OG SÅ bestemte jordmor seg for at siden jeg ikke hadde gått opp mer enn 1 kg i vekt.. ( forklarte det med manglende søtbehov.. og en mage som sa stopp langt tidligere enn vanlig) så ville hun sjekke at babyen ikke var for liten... BEGGE disse undersøkelsene viste et barn som lå rett på "normal-kurven"... MEN vi endte opp med å ha sett på han hele 6 ganger før han tittet ut ;)
Hadde ikke tidlig ul jeg, men endte opp med en del ekstra ul på sykehuset pga at hun først ikke så alt på OUL, så fikk en ny OUL en uke etterpå, så hadde jeg morkaka foran åpninga så måtte inne og sjekke det senere. Det var jo innvendig ul men fikk en titt da også. Og da mente han gynekologen at jeg burde ha en ekstra sjekk senere, så da ble det enda en ul hvor de også estimerte vekt. Også var jeg inne på en ul for å sjekke leie. Så det ble totalt 5 :)
 
Jeg har å sååå lyst til å bestille time etter uke 6 bare for å bekrefte at hjertet slår og sånt.. men prøver liksom å holde meg i nakkeskinnet... Sist gang hadde vi time uke 6... og så anbefalte hun time uke 12 også... da de kunne se mye da de ikke så senere... MEN så hadde jeg en blødning i mellom der.. og tok meg en tur da å .. ;) Så var det OUL .. og jeg var fornøyd... MEN pga en jordmord med sitt fokus.. og en lege med sitt.. så fikk legen plutselig for seg at siden jeg hadde høy BMI burde det skjekket at ikke babyen ble alt for stor.. til trods for at alle mål var som de skulle.. og glukosetesten var bra... så da var jeg inne for å se at han ikke var alt for stor... OG SÅ bestemte jordmor seg for at siden jeg ikke hadde gått opp mer enn 1 kg i vekt.. ( forklarte det med manglende søtbehov.. og en mage som sa stopp langt tidligere enn vanlig) så ville hun sjekke at babyen ikke var for liten... BEGGE disse undersøkelsene viste et barn som lå rett på "normal-kurven"... MEN vi endte opp med å ha sett på han hele 6 ganger før han tittet ut ;)

Snakk om forskjellige syn på tingene da! Men kjekt med ekstra ul :)
 
Back
Topp