TKW
Gift med forumet
Assistert-jentene
Septembergull'17
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Februarhjertene 2025
Jeg trener som normalt nå mens jeg driver med forsøk - jeg kan ikke vite hvor lang tid det tar å lykkes, og jeg orker ikke å sette livet på vent i månedsvis. Jeg jogger 4-5 ganger i uka, og varierer intensiteten med dagsform og syklus. Er man utrent fra før er det sikkert ikke et sjakktrekk å begynne å styrtløpe som nygravid, men hvis du trener jevnlig fra før skal du fint kunne fortsette med det så lenge du lytter til kroppen.Litt rastløs i påvente av UL i morgen kjenner jeg! Glemte å ta den siste Femar-pillen på syklusdag 7, så tok den om morgenen på syklusdag 8, krysser fingrene for at det går bra..
Har dere andre snakket med klinikken om trening/generell livsstil under forsøk?
Den «gjengse» oppfatning blant leger (hvertfall de som ikke driver spesielt med IVF og infertilitet) virker som er at det bare er å trene som vanlig. Men da vi holdt på i Porsgrunn sa de at man burde unngå å bli anpusten + tung styrke. Men ut fra det jeg har googlet meg til så virker det som at dette rådet om å unngå styrketrening mest gjelder senere i graviditeten.
Pga rådene fra Porsgrunn falt jeg helt ut av trening under forsøkene i fjor, og har som resultat lagt på meg 7-8 kg. Skikkelig irriterende, og aner jo ikke om og når vi kommer til å lykkes. Har forsøkt å komme i gang igjen nå, og i den grad jeg kan trene som vanlig så vil jeg jo fryktelig gjerne det. Men vil samtidig ikke gjøre noe som kan ødelegge for forsøket Noen som har tanker rundt det?