Juni 2024

Oi 13 egg, da håper jeg virkelig det blir et par på frys! Hvor mange egg har du fått ut ved andre uttak?
Aldri fått på frys så tror nok dessverre ikke det. Mitt totalt 8 forsøk dette.

Noe sånt:

Hadde anonym donor dk.
Forsøk 1 -11, null frys 2 insett
Forsøk 2-17,null frys 2 insett
Forsøk 3-16 -null frys, 2 insett ble 1 barn


Ny sæddonor ved søsken pga forsøk i Norge og ikke lov bruke anonym
Søskenforsøk 1-11 egg, null frys , 1innsett
Søskenforsøk 2-4 egg -1 innsett null frys
Søskenforsøk 3-4 egg -null frys 2 innsett

Skifter sæddonor
Søskenforsøk 4-14 egg null frys -2 innsett
Søskenforsøk 5 -13 egg ut i går
 
Last edited:
Aldri fått på frys så tror nok dessverre ikke det. Mitt totalt 8 forsøk dette.

Noe sånt:

Hadde anonym donor dk.
Forsøk 1 -11, null frys 2 insett
Forsøk 2-17,null frys 2 insett
Forsøk 3-16 -null frys, 2 insett ble 1 barn


Ny sæddonor ved søsken pga forsøk i Norge og ikke lov bruke anonym
Søskenforsøk 1-11 egg, null frys , 1innsett
Søskenforsøk 2-4 egg -1 innsett null frys
Søskenforsøk 3-4 egg -null frys 2 innsett

Skifter sæddonor
Søskenforsøk 4-14 egg null frys -2 innsett
Søskenforsøk 5 -13 egg ut i går
Skjønner! Håper uansett at det går veien med dette forsøket da, forhåpentligvis blir det termin i slutten av februar for oss alle <3
 
Må bare klage litt... Idag er jeg kjempesliten og klarer ikke å se at det er mye håp for neste innsett. Vi har hatt så mange negative forsøk det siste året. Tre embryo på frys kan jo i teorien være gode sjanser, men er ikke så sikker på det med vår historikk. Jeg trenger nok en pause, men hverken barneønsket eller alderen har lyst til det.
 
Må bare klage litt... Idag er jeg kjempesliten og klarer ikke å se at det er mye håp for neste innsett. Vi har hatt så mange negative forsøk det siste året. Tre embryo på frys kan jo i teorien være gode sjanser, men er ikke så sikker på det med vår historikk. Jeg trenger nok en pause, men hverken barneønsket eller alderen har lyst til det.
Huff, sender deg en klem❤️
 
Mensen idag, og er offisielt i riktig syklus for nytt forsøk. Forrige syklus var det usikkert om jeg hadde eggløsning eller ikke, men mensen kom ihvertfall 14 dager etter det jeg trodde var eggløsning... håper sånn at alt går fint denne gangen slik at jeg får innsett :smiley-angelic001
 
Må bare klage litt... Idag er jeg kjempesliten og klarer ikke å se at det er mye håp for neste innsett. Vi har hatt så mange negative forsøk det siste året. Tre embryo på frys kan jo i teorien være gode sjanser, men er ikke så sikker på det med vår historikk. Jeg trenger nok en pause, men hverken barneønsket eller alderen har lyst til det.
Skjønner deg godt, jeg har også alltid kjørt hardt rett mot mål uten pauser. Vet ikke om det nødvendigvis blir noe særlig «pause» heller dersom man går og stresser og tenker på det. Man står jo i det uansett om det er et pågående forsøk eller man vet at man skal igang igjen etterhvert. Er tøft å stå i dette over tid, det er ingen tvil om!
 
Er det vanlig med eggløsningsslim mens man går på Pergoveris og Ganirelix? Er på dag 7 med Pergoveris, dag 3 med Ganirelix og ble litt redd eggene har løsna :confused004 UL på fredag
 
Er det vanlig med eggløsningsslim mens man går på Pergoveris og Ganirelix? Er på dag 7 med Pergoveris, dag 3 med Ganirelix og ble litt redd eggene har løsna :confused004 UL på fredag
Helt vanlig! :happy119 Eggløsningsslim betyr bare at de vokser. Hadde masse slim i 2-3 dager her mener jeg mens de vokste. Er sjeldent at de slipper før uttak.
 
Er det vanlig med eggløsningsslim mens man går på Pergoveris og Ganirelix? Er på dag 7 med Pergoveris, dag 3 med Ganirelix og ble litt redd eggene har løsna :confused004 UL på fredag
Jeg vet ikke, men har selv tenkt over at jeg ofte har eggløsningsslim veldig tidlig i syklusen, ofte syklusdag 7 og 8. Når jeg har målt eggløsning så er den som regel syklusdag 14. Har vært litt forvirret for det står noen steder på nett at når eggløsningsslimet er ferdig så har eggløsningen vært, men det tror jeg ikke gjelder for meg. :Heartpink
 
Jeg vet ikke, men har selv tenkt over at jeg ofte har eggløsningsslim veldig tidlig i syklusen, ofte syklusdag 7 og 8. Når jeg har målt eggløsning så er den som regel syklusdag 14. Har vært litt forvirret for det står noen steder på nett at når eggløsningsslimet er ferdig så har eggløsningen vært, men det tror jeg ikke gjelder for meg. :Heartpink
Ja, samme her, syns jeg får slim tidligere i syklus. Men da tar jeg det som tegn på at ting skjer og at eggene modnes :chicken: Takk!

Helt vanlig! :happy119 Eggløsningsslim betyr bare at de vokser. Hadde masse slim i 2-3 dager her mener jeg mens de vokste. Er sjeldent at de slipper før uttak.
Takk! :Heartred
 
Litt rastløs i påvente av UL i morgen kjenner jeg! Glemte å ta den siste Femar-pillen på syklusdag 7, så tok den om morgenen på syklusdag 8, krysser fingrene for at det går bra..

Har dere andre snakket med klinikken om trening/generell livsstil under forsøk?
Den «gjengse» oppfatning blant leger (hvertfall de som ikke driver spesielt med IVF og infertilitet) virker som er at det bare er å trene som vanlig. Men da vi holdt på i Porsgrunn sa de at man burde unngå å bli anpusten + tung styrke. Men ut fra det jeg har googlet meg til så virker det som at dette rådet om å unngå styrketrening mest gjelder senere i graviditeten.

Pga rådene fra Porsgrunn falt jeg helt ut av trening under forsøkene i fjor, og har som resultat lagt på meg 7-8 kg. Skikkelig irriterende, og aner jo ikke om og når vi kommer til å lykkes. Har forsøkt å komme i gang igjen nå, og i den grad jeg kan trene som vanlig så vil jeg jo fryktelig gjerne det. Men vil samtidig ikke gjøre noe som kan ødelegge for forsøket :confused: Noen som har tanker rundt det?
 
Litt rastløs i påvente av UL i morgen kjenner jeg! Glemte å ta den siste Femar-pillen på syklusdag 7, så tok den om morgenen på syklusdag 8, krysser fingrene for at det går bra..

Har dere andre snakket med klinikken om trening/generell livsstil under forsøk?
Den «gjengse» oppfatning blant leger (hvertfall de som ikke driver spesielt med IVF og infertilitet) virker som er at det bare er å trene som vanlig. Men da vi holdt på i Porsgrunn sa de at man burde unngå å bli anpusten + tung styrke. Men ut fra det jeg har googlet meg til så virker det som at dette rådet om å unngå styrketrening mest gjelder senere i graviditeten.

Pga rådene fra Porsgrunn falt jeg helt ut av trening under forsøkene i fjor, og har som resultat lagt på meg 7-8 kg. Skikkelig irriterende, og aner jo ikke om og når vi kommer til å lykkes. Har forsøkt å komme i gang igjen nå, og i den grad jeg kan trene som vanlig så vil jeg jo fryktelig gjerne det. Men vil samtidig ikke gjøre noe som kan ødelegge for forsøket :confused: Noen som har tanker rundt det?
Sniker fra mai: Jeg har fått ganske klar beskjed om å ikke trene for hardt rundt uttak og innsett, spesielt type aerobic og sånn type trening som er mye "hopp og sprett". Ut fra hva jeg har forstått så var dette på grunn av fare for att eggstokkene skulle vri seg. Jeg ville hørt med legen og presisert at du ønsker å trene underveis - de har garantert tips og triks til når ila et forsøk det er ok! :)
 
Litt rastløs i påvente av UL i morgen kjenner jeg! Glemte å ta den siste Femar-pillen på syklusdag 7, så tok den om morgenen på syklusdag 8, krysser fingrene for at det går bra..

Har dere andre snakket med klinikken om trening/generell livsstil under forsøk?
Den «gjengse» oppfatning blant leger (hvertfall de som ikke driver spesielt med IVF og infertilitet) virker som er at det bare er å trene som vanlig. Men da vi holdt på i Porsgrunn sa de at man burde unngå å bli anpusten + tung styrke. Men ut fra det jeg har googlet meg til så virker det som at dette rådet om å unngå styrketrening mest gjelder senere i graviditeten.

Pga rådene fra Porsgrunn falt jeg helt ut av trening under forsøkene i fjor, og har som resultat lagt på meg 7-8 kg. Skikkelig irriterende, og aner jo ikke om og når vi kommer til å lykkes. Har forsøkt å komme i gang igjen nå, og i den grad jeg kan trene som vanlig så vil jeg jo fryktelig gjerne det. Men vil samtidig ikke gjøre noe som kan ødelegge for forsøket :confused: Noen som har tanker rundt det?
Å bli anpusten gjør ingenting, men som Kinelill skriver, så skal man unngå trening som kan føre til at eggstokkene vrir seg. Dette gjelder under stimulering og til en stund etter innsett. På klinikkene jeg har vært har de sagt at det inkluderer løping, hopping og tung styrketrening (særlig øvelser der man har armene over hodet). Under siste forsøket nå gikk jeg raske turer (der jeg la inn en del bakker) og gjorde yoga. Fra innsett roet jeg ned litt de første dagene og unngikk for høy puls/å bli for anpusten. Ble gravid og er nå 6+0.
Det er bare bra med bevegelse!
 
Back
Topp