Juni 2024

Ultralyd i dag, flere store og jevne eggposer på den ene siden, litt mer ujevne på den andre. Fra rundt 10 mm til 16-22 mm i størrelse, flest store, tror jeg. Tar siste dose Pergoveris i dag, siste Ganirelix i morgen og så Otrivelle på kvelden.

Egguttak mandag morgen, så trolig innsett fredag 31/5 hvis det er noe å sette inn? Tror ikke de venter til mandag, de har stengt i helgene.

Blir spennende å se. Graviditetstestinga blir uansett i juni, så henger i denne gruppa og mai-gruppa.

Er det forresten noen som vet om det er ok å ta zyrtec/cetirizin (vanlig allergimedisin) midt oppe i denne behandlinga?
 
Glemte å fortelle at samboeren var kalt inn til videotime for å levere sperm :laughing021 (Henger sikkert igjen siden vi bor et stykke unna og hadde videokonsultasjon med UNN sammen i november.) Måtte flire litt av den. Han lurte på hvilke videoer de hadde på timen :knegg:
 
satt inn to flott embryo, det ene var blitt ett morula allerede så det hadde blitt blastocyt i morgen. Det andre var 12 -14 celler tror jeg hun sa. De følger også to til i morgen , men hadde ikke helt troa på de. Men så lenge de utvikla seg enda ville de se til i morgen.
Oi så gøy, da krysser vi fingrene både for dem du satt inn og dem som dyrkes videre :Heartpink
 
satt inn to flott embryo, det ene var blitt ett morula allerede så det hadde blitt blastocyt i morgen. Det andre var 12 -14 celler tror jeg hun sa. De følger også to til i morgen , men hadde ikke helt troa på de. Men så lenge de utvikla seg enda ville de se til i morgen.
Nettopp vært på kontroll, og det blir mest sannsynlig innsett neste fredag. Skal ta ovitrelle i helgen hvis jeg ikke får positiv el test. Hodet har vært opptatt med en hyggelig jobbreise de siste dagene, og nå føler jeg meg litt bedre enn tidligere i uken. Klar-ish for nytt forsøk, og det er godt nok.
Ultralyd i dag, flere store og jevne eggposer på den ene siden, litt mer ujevne på den andre. Fra rundt 10 mm til 16-22 mm i størrelse, flest store, tror jeg. Tar siste dose Pergoveris i dag, siste Ganirelix i morgen og så Otrivelle på kvelden.

Egguttak mandag morgen, så trolig innsett fredag 31/5 hvis det er noe å sette inn? Tror ikke de venter til mandag, de har stengt i helgene.

Blir spennende å se. Graviditetstestinga blir uansett i juni, så henger i denne gruppa og mai-gruppa.

Er det forresten noen som vet om det er ok å ta zyrtec/cetirizin (vanlig allergimedisin) midt oppe i denne behandlinga?
Jeg var også på UL i dag, setter ovitrelle i kveld og fått time til innsett fredag 31/5 kl 14. Gøy at vi kanskje er fire som har innsett samme dag!!

Jeg tror ikke det skal være noe problem med Zyrtec og vanlig allergimedisin.. men hør med dem på mandag for sikkerhets skyld!
 
Glemte å fortelle at samboeren var kalt inn til videotime for å levere sperm :laughing021 (Henger sikkert igjen siden vi bor et stykke unna og hadde videokonsultasjon med UNN sammen i november.) Måtte flire litt av den. Han lurte på hvilke videoer de hadde på timen :knegg:
Hahaha, ja og hvem som skulle se på :cool:
 
Ultralyd i morgen for å sjekke status. Negativ EL-test i dag, og jeg forventer ikke at den slår om før tidligst i midten av neste uke, men det er greit å måle folikkelstørrelse i morgen mtp at mensen ble 4-5 dager forskjøvet av cyclogesten. Har også sendt spørsmål om muligheten for å sette tilbake en dag tidligere, så det er satt av litt tid til å diskutere det. Så får vi se da, hva det blir til denne runden... Etter kontrollen skal jeg ned og hente startnummer til EcoTrail 21km. Angrer på at jeg ikke meldte på 30km, men den er fulltegna, så da blir det sånn denne gangen.
Jeg er også rastløs før UL i morgen. Sitter på flyplassen og skal ta fly, og er oppblåst og uvel og gruer meg. Har hatt nesten ingen bivirkninger så langt, og det er bare litt luftsmerter nå, men syns sånt alltid blir verre når man flyr.

I morgen vet vi mer om alt, og neste uke blir litt mer forutsigbart. Håper jeg.

Jeg har gått turer og syklet litt, men ellers fått samme beskjed som @Kinelill - unngå CrossFit og sprangridning, sa de. Og jeg bare ÅNEIII. Det blir vanskelig, det. Haha!

Men har blitt mye raskere andpusten av små lette turer den siste uka, så tar det litt ekstra med ro, selv om en del av meg drømmer om ambisiøse joggeplaner og ny start på snøfrie gater og tørr asfalt. Som deg har jeg falt litt av treninga siste året, pga prøving og fordi jeg var gravid og dårlig i første trimester og etterpå dårlig fordi jeg mista. Vil jo gjerne komme meg i bedre form, men tenker jeg ikke kan ha dårlig samvittighet eller stresse for mye med det nå.
Spurte legen på Medicus om trening, hun mente så lenge man ikke skulle ha uttak så var det bare bra å trene og bevege seg.
Mener at jeg har lest en studie på at dersom man har veldig høy puls så kan det øke risiko for SA, så tror fortsatt jeg skal prioritere styrketrening etter innsett. Men tenker denne gangen at jeg ikke skal la forsøkene gå på bekostning av helse og velvære ellers. Jeg sover så mye bedre hvis jeg trener og er i et bra sig både med trening og mat nå, så fint å vite at det er greit å fortsette det sporet!
 
Jeg var også på UL i dag, setter ovitrelle i kveld og fått time til innsett fredag 31/5 kl 14. Gøy at vi kanskje er fire som har innsett samme dag!!

Jeg tror ikke det skal være noe problem med Zyrtec og vanlig allergimedisin.. men hør med dem på mandag for sikkerhets skyld!
Er invitert bort til noen med hund og katt i morgen, så får heller nyse meg gjennom kvelden, tror jeg. Tar ingen sjanser :cat:
 
Jeg tror UNN (der jeg holder til) som hovedregel setter inn femdagers, men etter så mange nederlag tenkte de det var verdt å prøve noe annet. Første runden var det ingen befruktning (ivf) og andre runden (icsi)mista vi alle på natt til dag 5 og jeg måtte avbestille flyet til innsett...

Så denne gangen tenkte de at vi må prøve noe annet. Jeg aner jo ikke om det holder til i morgen engang og er veldig forsiktig med å håpe noe som helst. Men den har tydelig klart seg lengre på innsiden enn utsiden :Heartpink
Jeg skjønner - det kan ikke ha vært enkelt å stå i. Så bra at de ville prøve noe annerledes! Krysser fingrene for at det holder hele veien :Heartpink
 
Bare et lite innspill fra meg; på Riksen dyrker de kun til dag 5/blastocyst om man har minimum 5 befruktede egg. Ved færre er det dag 3 (evt dag 2 for noen) som gjelder. Jeg var innmari skuffet ved forsøk i april da jeg bare fikk ut 4 og det ble innsett på dag 3 (det er så mye snakk om at blastocyst er så mye bedre osv). Men jeg ble gravid, og nå krysser jeg alt for at spiren blir værende. Hadde absolutt hørt om muligheten for å få satt inn tidligere. Håper du har bedre hell med medisinen og antall egg ut denne runden!
Tusen takk for innspill - det blir jeg veldig glad for! 5 befruktede egg har jeg ikke hatt noen av gangene, så jeg skal spørre neste gang jeg har time. Har ultralydtime på mandag, allerede på dag 5 denne gangen. Det har vært noe mistanke om jeg har fått eggløsning til tross for Ganirelix, så de skal følge med allerede fra dag 5 nå. Og ja - det har vært mye snakk om at det er blastocyst.. Jeg skal spørre, takk igjen! Og gratulerer så mye med graviditeten til deg, fantastisk :Heartpink Krysser fingrene sammen med deg!
 
Da er Ovitrellen satt, ble litt hui og hast pga var midt i legging av lillesøster og måtte bare pumpe den inn :oops: Har jo gjort det noen ganger nå satser på at det ble riktig. Var nå hvertfall ikke noe mer væske igjen i sprøyta.

Har fått resept på Cyclogest, men har ganske mye Lutinus igjen etter tidligere forsøk som ikke har gått ut på dato. Noen som erfaring med begge? Er jo progesteron begge deler så bør gå greit å bruke det opp…?
 
Tusen takk for innspill - det blir jeg veldig glad for! 5 befruktede egg har jeg ikke hatt noen av gangene, så jeg skal spørre neste gang jeg har time. Har ultralydtime på mandag, allerede på dag 5 denne gangen. Det har vært noe mistanke om jeg har fått eggløsning til tross for Ganirelix, så de skal følge med allerede fra dag 5 nå. Og ja - det har vært mye snakk om at det er blastocyst.. Jeg skal spørre, takk igjen! Og gratulerer så mye med graviditeten til deg, fantastisk :Heartpink Krysser fingrene sammen med deg!
Jeg tenker også det samme. Da vi hadde to egg igjen på frys (2 dagers) i Porsgrunn så ba jeg dem sette dem rett inn istedet for å dyrke videre til blastocyst som de hadde planer om, pga tenkte at jeg ikke ville ha mulighet for flere uttak likevel. Ble gravid på det ene (men mistet uke 9). Embryoet har det jo bedre i livmor enn utenfor, så hvis det ikke er så mange å ta av er det bedre å sette inn med en gang tror jeg også :Heartpink
 
Jeg har nå satt ovitrelle, og innsett blir på fredag. Men er forvirret over at det bare er 5 dager etter ovitrelle, ser flere setter en uke før. Det hørtes ut som at klinikken likestiller positiv eggløsningstest og ovitrelle, men er ikke det litt rart? Trodde det skulle være minst en dag forskjell. Har sendt en melding med spørsmål... De vet sikkert hva de gjør, men jeg må tydeligvis ha en detaljert forklaring med referanser :meh: :hilarious:
 
Jeg har nå satt ovitrelle, og innsett blir på fredag. Men er forvirret over at det bare er 5 dager etter ovitrelle, ser flere setter en uke før. Det hørtes ut som at klinikken likestiller positiv eggløsningstest og ovitrelle, men er ikke det litt rart? Trodde det skulle være minst en dag forskjell. Har sendt en melding med spørsmål... De vet sikkert hva de gjør, men jeg må tydeligvis ha en detaljert forklaring med referanser :meh: :hilarious:
håper du får svar , aldri hørt om det men de har nok sine grunner men alltid lurt sjekke, krysser fingrene for at insett går fint …nå må det være din og min tur❤️❤️
 
håper du får svar , aldri hørt om det men de har nok sine grunner men alltid lurt sjekke, krysser fingrene for at insett går fint …nå må det være din og min tur❤️❤️
Takk, føler meg jo litt paranoid som må sjekke alt men vi betaler jo så mye penger og hvert embryo må få sine best sjans. Helt enig i at det må være vår tur nå! ❤️ Når har du testdag?
 
Jeg har nå satt ovitrelle, og innsett blir på fredag. Men er forvirret over at det bare er 5 dager etter ovitrelle, ser flere setter en uke før. Det hørtes ut som at klinikken likestiller positiv eggløsningstest og ovitrelle, men er ikke det litt rart? Trodde det skulle være minst en dag forskjell. Har sendt en melding med spørsmål... De vet sikkert hva de gjør, men jeg må tydeligvis ha en detaljert forklaring med referanser :meh: :hilarious:
Skal du sette inn tre dagers egg? Eggløsning kommer ca 36 timer etter ovitrelle er satt. Antall dager etter som egget settes inn avhenger av hvor hvor langt det har kommet i utviklingen. For å kopiere at egget hadde blitt befruktet etter eggløsningen. Så dersom du setter inn tre dagers egg settes det inn 5 dager etter ovitrelle er satt. Mens hvis du setter inn blastocyst settes det inn 7 dager etter ovitrelle.
 
Skal du sette inn tre dagers egg? Eggløsning kommer ca 36 timer etter ovitrelle er satt. Antall dager etter som egget settes inn avhenger av hvor hvor langt det har kommet i utviklingen. For å kopiere at egget hadde blitt befruktet etter eggløsningen. Så dersom du setter inn tre dagers egg settes det inn 5 dager etter ovitrelle er satt. Mens hvis du setter inn blastocyst settes det inn 7 dager etter ovitrelle.
Akkurat, det er blastocyst, derfor jeg stusser. Blir spennede å høre hva klinikken sier.
 
Kaster meg med her. Skal ha innsett i Juni hvis jeg får mens i tide til at jeg kan ha stimulering styrt syklus med innsett før de stenger for sommeren.

33, søskenforsøk nr 1. IVF. Skal starte på mens i Juni forventet rundt 7-9 (ustabil). Ble gravid første forsøk sist i 2021. Cyclogest, progynova og estradot
 
Back
Topp