Juni 2024

Jeg tenker også det samme. Da vi hadde to egg igjen på frys (2 dagers) i Porsgrunn så ba jeg dem sette dem rett inn istedet for å dyrke videre til blastocyst som de hadde planer om, pga tenkte at jeg ikke ville ha mulighet for flere uttak likevel. Ble gravid på det ene (men mistet uke 9). Embryoet har det jo bedre i livmor enn utenfor, så hvis det ikke er så mange å ta av er det bedre å sette inn med en gang tror jeg også :Heartpink
Jeg skal høre med de <3 Foreløpig har planen vært frys og ikke innsett, fordi de ønsket å fortsette rett på ny stimuleringsrunde. Tanken var å gi meg flest mulig sjanser til å lykkes fordi, jeg har få egg, og mest sannsynlig ville hatt enda færre etter en eventuell graviditet, med tiden som går. Men, siden vi ikke har fått noen blastocyster til nå så er jeg usikker på om vi går for samme taktikken denne runden. Har ultralyd i morgen, dag 5. Spent på om de i det hele tatt kan se noe så tidlig?
 
Takk, føler meg jo litt paranoid som må sjekke alt men vi betaler jo så mye penger og hvert embryo må få sine best sjans. Helt enig i at det må være vår tur nå! ❤️ Når har du testdag?
I grunn 4 juni men stemmer ikke helt da jeg skal ta en halv ovitrelle på fredag, så den kan gi utslag da også. Så må nok teste noen dager..tok en halv ovitrelle i dag også.
 
Jeg skal høre med de <3 Foreløpig har planen vært frys og ikke innsett, fordi de ønsket å fortsette rett på ny stimuleringsrunde. Tanken var å gi meg flest mulig sjanser til å lykkes fordi, jeg har få egg, og mest sannsynlig ville hatt enda færre etter en eventuell graviditet, med tiden som går. Men, siden vi ikke har fått noen blastocyster til nå så er jeg usikker på om vi går for samme taktikken denne runden. Har ultralyd i morgen, dag 5. Spent på om de i det hele tatt kan se noe så tidlig?
De kan se eggposer allerede dag 5 .. masse lykke til
 
Jeg fikk en blasto på frys. Er helt i sjokk!! Tenk 2 egg inn og ett på frys! Aldri hat egg på frys noen gang.. hat 8 forsøk totalt, og aldri hat frys, mitt 5 søskenforsøk , fikk ut 13 egg og tenk at 2 ble satt inn og ett på frys.. helt utrolig .. for aldri hat egg som har holdt til frys.
 
Jeg fikk en blasto på frys. Er helt i sjokk!! Tenk 2 egg inn og ett på frys! Aldri hat egg på frys noen gang.. hat 8 forsøk totalt, og aldri hat frys, mitt 5 søskenforsøk , fikk ut 13 egg og tenk at 2 ble satt inn og ett på frys.. helt utrolig .. for aldri hat egg som har holdt til frys.
Jaaaa så gøy med en blasto på frys! Gratulerer!
 
De kan se eggposer allerede dag 5 .. masse lykke til
Takk!

Vet ikke helt hva jeg skal tro etter timen idag. De fant en eggpose som allerede var 12 mm og 4-5 små. Vi skal prøve duostimulering denne gangen, så håper vi kan få med de små også. Men dersom de er over 12mm til første uttak, så må de tømmes da. Så veldig mye beror jo på om de små blir «for store» men ikke store nok til første uttak. Vi får bare vente å se, ny ultralyd i slutten av uken
 
Ultralyd i dag, flere store og jevne eggposer på den ene siden, litt mer ujevne på den andre. Fra rundt 10 mm til 16-22 mm i størrelse, flest store, tror jeg. Tar siste dose Pergoveris i dag, siste Ganirelix i morgen og så Otrivelle på kvelden.

Egguttak mandag morgen, så trolig innsett fredag 31/5 hvis det er noe å sette inn? Tror ikke de venter til mandag, de har stengt i helgene.

Blir spennende å se. Graviditetstestinga blir uansett i juni, så henger i denne gruppa og mai-gruppa.

Er det forresten noen som vet om det er ok å ta zyrtec/cetirizin (vanlig allergimedisin) midt oppe i denne behandlinga?
Hvordan har det gått med deg i dag? :Heartpink
 
Hvordan har det gått med deg i dag? :Heartpink
Mange poser, fikk ut sju egg! Den ene eggstokken lå vanskelig til, så legen måtte stikke gjennom blæra mens en sykepleier trykka hendene mot magen min for å holde eggstokken i ro. Syns det gikk rimelig greit, var ikke alkurat godt, og har en den ubehag nå etterpå, men ingen blødning så langt. Er satt på antibiotika og blodfortynnende pga risiko for blodpropp og infeksjon.
 
Mange poser, fikk ut sju egg! Den ene eggstokken lå vanskelig til, så legen måtte stikke gjennom blæra mens en sykepleier trykka hendene mot magen min for å holde eggstokken i ro. Syns det gikk rimelig greit, var ikke alkurat godt, og har en den ubehag nå etterpå, men ingen blødning så langt. Er satt på antibiotika og blodfortynnende pga risiko for blodpropp og infeksjon.
Så bra, håper ett av de er gullegget får du daglig oppdatering av hvordan det går med de? Når er insett?
 
Mange poser, fikk ut sju egg! Den ene eggstokken lå vanskelig til, så legen måtte stikke gjennom blæra mens en sykepleier trykka hendene mot magen min for å holde eggstokken i ro. Syns det gikk rimelig greit, var ikke alkurat godt, og har en den ubehag nå etterpå, men ingen blødning så langt. Er satt på antibiotika og blodfortynnende pga risiko for blodpropp og infeksjon.
Vi får beskjed i dag og så trolig innsett torsdag :) Tviler på at vi får daglige oppdateringer fra det offentlige, hehe! Litt usikker. Er på UNN. De sa de aldri satte inn på dag 4, så blir dag 3 etter uttak da.
Oi gjennom blæra, hørtes ekkelt ut!
Blir spennende å høre hvordan de utvikler seg!
 
Oi gjennom blæra, hørtes ekkelt ut!
Blir spennende å høre hvordan de utvikler seg!
Takk! Var litt vondere på den eggstokken, og så er jeg litt redd for infeksjon, føler jeg må tisse hele tida, men nå får jeg antibiotika da.

Hvordan har det gått med deg? Hadde du innsett av fryst, eller har du også hatt egguttak?
 
Takk! Var litt vondere på den eggstokken, og så er jeg litt redd for infeksjon, føler jeg må tisse hele tida, men nå får jeg antibiotika da.

Hvordan har det gått med deg? Hadde du innsett av fryst, eller har du også hatt egguttak?
Ja det skjønner jeg! Med antibiotika unngår du forhåpentligvis infeksjon :Heartpink
Nei vi skal ha innsett av fryst blastocyst (donoregg). De skal ha blitt sendt fra Finland denne uken. Alt så bra ut på UL forrige fredag og innsett på fredag fk :love017
 
Ja det skjønner jeg! Med antibiotika unngår du forhåpentligvis infeksjon :Heartpink
Nei vi skal ha innsett av fryst blastocyst (donoregg). De skal ha blitt sendt fra Finland denne uken. Alt så bra ut på UL forrige fredag og innsett på fredag fk :love017
Masse lykke til! :Heartred
 
Oppdatering: Sju egg ut i går, fem befrukta og ett usikkert (kanskje befrukta, sa de). Innsett torsdag :)

Gjør innsett vondt? Sammenligna med uttak?
 
Back
Topp