Juni 2024

Melder meg inn her etter negativ blodprøve svar i dag etter blasto innsett 16 mai. Så da er det bare å vente på mensen skal komme. Så blir det letrozol dag 4-8 og så ovitrelle når slimhinnen er klar. Har 1 egg igjen på frys. Så innsett ca midten av juni. Håper veldig dette skal feste seg. Ellers blir det evt nytt uttak i august.
Denne gangen skal jeg også ta akupunktur om 2 uker. Har hørt det kan hjelpe.

Har hatt 2 avbrutte uttak pga for tidlig eggløsning og for lite stimulererte egg, så ett uttak med 5 egg ut 1 befruktet men som ikke overlevde og siste uttak i april med 9 ut 7 befruktet og 2 på frys, da jeg ble overstimulert. Så eneste innsette siden vi startet i november var nå i mai. Så håper vårt siste egg på frys blir gullegget.

C82 - B1 - Fryseforsøk nr 2 - Letrozol og Ovitrelle
 
Bare om vi klare å flytte om på flybilletter og jeg får forlenget sykemelding. Kanskje verdt å undersøke.
Ja dere bør undersøke! :Heartpink Bør være mulig å forlenge sykmelding for et par dager i en sånn situasjon… er noe med at du ikke skal gå og stresse nå over det i tillegg!
 
Melder meg inn her etter negativ blodprøve svar i dag etter blasto innsett 16 mai. Så da er det bare å vente på mensen skal komme. Så blir det letrozol dag 4-8 og så ovitrelle når slimhinnen er klar. Har 1 egg igjen på frys. Så innsett ca midten av juni. Håper veldig dette skal feste seg. Ellers blir det evt nytt uttak i august.
Denne gangen skal jeg også ta akupunktur om 2 uker. Har hørt det kan hjelpe.

Har hatt 2 avbrutte uttak pga for tidlig eggløsning og for lite stimulererte egg, så ett uttak med 5 egg ut 1 befruktet men som ikke overlevde og siste uttak i april med 9 ut 7 befruktet og 2 på frys, da jeg ble overstimulert. Så eneste innsette siden vi startet i november var nå i mai. Så håper vårt siste egg på frys blir gullegget.

C82 - B1 - Fryseforsøk nr 2 - Letrozol og Ovitrelle
Velkommen :love017
Jeg har veldig god erfaring med akupunktur. Ikke sikkert det hsr vært sammenheng, men har ofte blitt gravid når jeg har tatt det. Og man blir også veldig avslappet og mindre stresset av det, sover godt gjør jeg også. Jeg tar aku en gang i uken nå frem mot innsett.
 
Velkommen :love017
Jeg har veldig god erfaring med akupunktur. Ikke sikkert det hsr vært sammenheng, men har ofte blitt gravid når jeg har tatt det. Og man blir også veldig avslappet og mindre stresset av det, sover godt gjør jeg også. Jeg tar aku en gang i uken nå frem mot innsett.
Så godt å høre ❤️ min svigerinne tok det før de fikk sin første datter. Da etter mange forsøk før det som enten var negative eller endte i SA.
Så nå vil jeg prøve alt jeg kan. Blir 42 i år og har ingen barn. Så vi gjør dette privat. Og om dette insettet ikke går så blir det maks et uttak til. Det er jo såpass dyrt å holde på med dette. Og kjenner det skikkelig på kroppen med alle disse medisinene.

Så nå håper vi veldig dette skal være en ting som vil hjelpe oss denne runden. ❤️
 
Så godt å høre ❤️ min svigerinne tok det før de fikk sin første datter. Da etter mange forsøk før det som enten var negative eller endte i SA.
Så nå vil jeg prøve alt jeg kan. Blir 42 i år og har ingen barn. Så vi gjør dette privat. Og om dette insettet ikke går så blir det maks et uttak til. Det er jo såpass dyrt å holde på med dette. Og kjenner det skikkelig på kroppen med alle disse medisinene.

Så nå håper vi veldig dette skal være en ting som vil hjelpe oss denne runden. ❤️
Ja. Om ikke annet tror jeg det er påvist å ha effekt på stress. Skader uansett ikke!
Ja er dyrt altså! Og påkjenning. Håper virkelig det går for dere denne runden!
 
Det er spennende å følge med på dere her inne, og godt å ha et sted å lufte tankene!

Jeg er dritnervøs denne runden jeg. Det så jo ikke så veldig bra ut på ULen min tidligere i uken, ganske få eggposer og veldig variert i størrelse. Det var riktignok bare dag 4 med stimulering, men likevel. Forrige uttak fikk vi bare ut to, og ett ble befruktet men sluttet å utvikle seg. Har taklet de to forrige rundene ganske bra, selv med de dårlige nyhetene om at ingen av eggene overlevde, men runde tre nå er litt heftigere for psyken kjenner jeg! Jeg får lyst til å prøve -alt- jeg kan for å bedre sjansene for at de få eggene vi forhåpentligvis får ut kan klare seg, men det er jo ikke bra å bli helt tussete heller. Prøver å finne en balanse :Heartpink
 
Takk :Heartpink Ja kjipt å ha pumpet kroppen full av hormoner for ingenting, og siden det kun er 1 år og 4 måneder til loven sier at jeg er for gammel til å sette inn egg så kjenner jeg at det er litt stressende å måtte vente enda en måned. Ganske sikker på at jeg rekker et forsøk før sommeren, men det forutsetter at jeg får mensen senest 15.6. Uansett ikke noe å gjøre med, og har nå innstilt meg på at det er slutten av juni det skjer, har bestemt meg for å bruke de ekstra fire ukene på å trene masse, spise sunt og gjøre kroppen så klar som mulig!
Så utrolig kjedelig at de ikke var blitt sendt likevel! Håper du rekker det før sommeren - og det høres ut som en veldig fin innstilling!
 
Hei! Jeg melder meg inn her☺️ Læringskurven den siste uka har vært BRATT!! Vi har prøvd å bli gravide i 1,5 år uten hell. Begge er friske og uten åpenbar grunn til infertilitet - så vi skal begynne på første (og forhåpentligvis siste) runde med IVF imorgen. Veldig kjekt å følge med andre som er i samme situasjon
 
Det er spennende å følge med på dere her inne, og godt å ha et sted å lufte tankene!

Jeg er dritnervøs denne runden jeg. Det så jo ikke så veldig bra ut på ULen min tidligere i uken, ganske få eggposer og veldig variert i størrelse. Det var riktignok bare dag 4 med stimulering, men likevel. Forrige uttak fikk vi bare ut to, og ett ble befruktet men sluttet å utvikle seg. Har taklet de to forrige rundene ganske bra, selv med de dårlige nyhetene om at ingen av eggene overlevde, men runde tre nå er litt heftigere for psyken kjenner jeg! Jeg får lyst til å prøve -alt- jeg kan for å bedre sjansene for at de få eggene vi forhåpentligvis får ut kan klare seg, men det er jo ikke bra å bli helt tussete heller. Prøver å finne en balanse :Heartpink
Uff det skjønner jeg! Det tærer på dette her! Og det er jo gjerne litt opp og ned hvor mentalt rustet man er til å tåle det også. Kjenner meg veldig igjen i tanken om at man gjerne skal prøve -alt- føles jo litt som man kunne gått gjennom ild og vann for å få dette til! Men det er som du sier, beste er å finne en balanse så man ikke blir helt tussete. Jeg har ikke vært så flink til det egentlig, denne runden forsøker jeg så godt jeg kan å opprettholde vanlige rutiner men merker likevel jeg blir innadvent og mye i mitt eget hode, lett å sitte og scrolle/lese her i stedet for å sosialisere med andre etc. man må kanskje være litt raus med seg selv også - dette å ville ha barn er et «basic instinct» i oss, og når det ikke går så blir man faktisk litt tussete. Tenker det er helt normalt. :Heartpink
 
Venter på oppstart
- BabyAlma - B3 - 7 fryseforsøk på nr. 3 (6 neg og 1 SA) - nå FER#1 med donoregg - Medicus Oslo/Ovumia Finland.

- 30ish - b2 - Haugesund sykehus - ivf #5 (forrige ble avbrutt etter uttak) - satt opp til uttak/innsett i uke 25 - Synarella, Rekovelle og Ovitrelle.

- Skogsjente - 29 - B1 - Fryseforsøk 1 fra ICSI#1.

- J2854795 -

- Statistikern - 36 - B1 - FER #1 fra IVF#4 - Hausken - plaquenil, cyclogest, prolutex, klexane (evt. ovitrelle) - innsett ca uke 22

- TKW - 36 - B3 - FER#2 etter IVF#2 - innsett i naturlig syklus

- lillespøn - 34 år - B2 - innsett nr 7 på søskenforsøk (FER) - naturlig syklus - UNN Tromsø - innsett uke 22

- Lillegull<33 -26 -B1 -Hausken - IVF#1- FER#1 Forhåpentligvis innsett i naturlig syklus

- C82 - B1 - Fryseforsøk nr 2 - Letrozol og Ovitrelle

Stimulerer
- 1984håp - 40 - UNN Tromsø - IVF#1 - B1 - Pergoveris og Ganirelix

- Zyxl - B1 - 30 - IVF#3 - Akkumulering

Ruger
- Søskenprøveren 38, 1 barn, 4 negativ søskenforsøk, er i gang med 5 forsøk mai. Hausken Haugesund.

Gravid

Ikke-gravid
Da kan jeg settes på Ruger!
Fikk satt inn et fint syvcellet embryo i dag, og har testdag 18. juni :)
 
Bkh - 33 - B2 - Hausken Lysaker - søskenforsøk #1 fryseforsøk i naturlig syklus - prolutex, prednisolon og klexane - innsett ca uke 24
 
Bkh - 33 - B2 - Hausken Lysaker - søskenforsøk #1 fryseforsøk i naturlig syklus - prolutex, prednisolon og klexane - innsett ca uke 24
Må bare spørre.. hva betyr styrt/naturlig syklus?? Ser mange skriver det.. Kan kanskje tenke meg fram til at styrt vil si at sprøyter bestemmer når du har eggløsning (?) - men hva betyr IVF og naturlig syklus?
 
Kontroll i dag, dag 11. Slimhinne på 8 og eggpose på 22 mm, så det ser mye bedre ut denne runden enn det avbrutte forsøket i mai. Håper og tror at jeg får innsett denne gangen :gen014
Porsgrunn tar kontakt i løpet av dagen, spent på hva de sier.
Så bra, håper det blir innsett!
 
Uff det skjønner jeg! Det tærer på dette her! Og det er jo gjerne litt opp og ned hvor mentalt rustet man er til å tåle det også. Kjenner meg veldig igjen i tanken om at man gjerne skal prøve -alt- føles jo litt som man kunne gått gjennom ild og vann for å få dette til! Men det er som du sier, beste er å finne en balanse så man ikke blir helt tussete. Jeg har ikke vært så flink til det egentlig, denne runden forsøker jeg så godt jeg kan å opprettholde vanlige rutiner men merker likevel jeg blir innadvent og mye i mitt eget hode, lett å sitte og scrolle/lese her i stedet for å sosialisere med andre etc. man må kanskje være litt raus med seg selv også - dette å ville ha barn er et «basic instinct» i oss, og når det ikke går så blir man faktisk litt tussete. Tenker det er helt normalt. :Heartpink
Ja, du har helt rett. Det er veldig godt jobbet å prøve å opprettholde vanlige rutiner! Jeg kjenner meg veldig igjen i det, prøver å fylle dagene med kjekke og koselige aktiviteter så de går litt fortere. Og ja - det er nok lurt å være litt raus med seg selv :Heartred

Ultralyd i går gikk heldigvis litt bedre. På første UL (dag 4) så de bare èn stor eggpose og flere minier, men nå hadde tre-fire av de små tatt igjen den store. Hadde dermed 4-5 med relativt jevn vekst, og flere små. Likevel er legen tydelig på at vi trenger rett og slett en god dose flaks for å få det til. Jeg visste jo egentlig det, men det er litt vrient å stole på flaks! Eggene vokser også veldig sakte, så jeg ble satt på 75ie Gonal i tillegg til 300ie Menopur som jeg allerede står på. Det blir spennende, og litt gode nyheter var det jo!
 
Må bare spørre.. hva betyr styrt/naturlig syklus?? Ser mange skriver det.. Kan kanskje tenke meg fram til at styrt vil si at sprøyter bestemmer når du har eggløsning (?) - men hva betyr IVF og naturlig syklus?
Styrt syklus (i mine tilfeller i hvert fall) har vært med progynova, så sykehuset styrte syklusen til når det passet dem typ med tanke på innsett. Tror og de pillene stopper eggløsning kanskje? Haha, har hatt 11 innsett i styrt syklus på førstemann men egentlig ikke hengt meg opp i hva pillene gjør, gjør som man får beskjed om si….
Naturlig er som vanlig befruktning, sjekker etter eggløsning og har innsett x antall dager etter positiv test (alt etter hvor gammelt embryoet var når det ble nedfryst)
 
Back
Topp