Juni 2024

Jeg kan også flyttes til ruger. En fin blasto er på plass. Blodprøve 10/6. Så får vi se da, om det er denne som skal bryte the curse of the frozen-thawed. Dette er mitt 7. fryseforsøk, og jeg sliter med å ha trua på at det kan gå.
 
Jeg kan også flyttes til ruger. En fin blasto er på plass. Blodprøve 10/6. Så får vi se da, om det er denne som skal bryte the curse of the frozen-thawed. Dette er mitt 7. fryseforsøk, og jeg sliter med å ha trua på at det kan gå.
Krysser fingrene for deg!
 
Jeg er så redd og bekymra for overstimulering, men tror ikke jeg egentlig har grunn til det.

Egguttak i går med 5 befrukta egg (av totalt 7). Har innsett torsdag. Hadde mange store eggposer så har fått beskjed om å drikke mye og er satt på blodfortynnende (Fragmin). Fikk tømt blæra med kateter under uttak, og legen måtte stikke gjennom blæra (mens sykepleier trykket mye på magen) fordi den ene eggstokken lå vanskelig til. Har ubehag når jeg tisser, men ikke direkte vondt, og tisser litt oftere enn vanlig, men tenker det sikkert er normalt.

Øm i magen, men ikke verre enn at jeg har gått 50 minutters bytur i sola i dag.

Leser om folk som plutselig blir dårlige etter innsett og må ligge ukevis på sykehus med dren og greier. Bor langt unna sykehuset selv og reiser hjem to dager etter innsett. Og nå er hodet fullt av uro og skrekkhistorier og katastrofetenking
Jeg er i mye bedre form i dag, så krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Litt mer optimisme. Memo til meg selv: Det hjelper jo ikke å lese skrekkhistorier :nailbiting::confused3
 
En 5-dagers. Tok ovitrelle så blir ikke tidlig testing denne gangen. Ved ferskforsøket hadde jeg svak svak strek 14 dager etter ovitrelle. Har aldri hengt i så lenge før! Hvordan går det med deg?
Jeg har også tatt ovitrelle 2 ganger etter insett og siste halve dose i forgårs, så ingen vits teste enda. De andre gangene har jeg testa tidlig men vet jo den er positiv nå.. pleier henge igjen en stund den ovitrellen.. har mye vondt/murring i magen/eggstokkene det har jeg ikke hat de forje forsøkene samt veldig trøtt.. så håper det er gode tegn og ikke bare medisinene som gjør det.. er veldig spent. Satt jo inn to firedagers og den ene var blitt en morula.. spørsmålet er om de fester seg nå som hausken har fikset opp i livmoren . Er veldig spent..
masse lykke til❤️❤️ håper virkelig det er vår tur nå..
 
Jeg har også tatt ovitrelle 2 ganger etter insett og siste halve dose i forgårs, så ingen vits teste enda. De andre gangene har jeg testa tidlig men vet jo den er positiv nå.. pleier henge igjen en stund den ovitrellen.. har mye vondt/murring i magen/eggstokkene det har jeg ikke hat de forje forsøkene samt veldig trøtt.. så håper det er gode tegn og ikke bare medisinene som gjør det.. er veldig spent. Satt jo inn to firedagers og den ene var blitt en morula.. spørsmålet er om de fester seg nå som hausken har fikset opp i livmoren . Er veldig spent..
masse lykke til❤️❤️ håper virkelig det er vår tur nå..
Så spennende! Det høres jo forsiktig lovende ut ❤️ Det må være gode forutsetninger etter oppussingen av livmor :woot: Lykke til til deg også!
 
Jeg er i mye bedre form i dag, så krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Litt mer optimisme. Memo til meg selv: Det hjelper jo ikke å lese skrekkhistorier :nailbiting::confused3
Jeg skjønner godt at du vil lese deg opp, men det er kanskje ikke så lurt for de av oss som er naturlig bekymra :bag: håper formen fortsetter å stige! Har du hørt noe om eggene på laben?
 
Så spennende! Det høres jo forsiktig lovende ut ❤️ Det må være gode forutsetninger etter oppussingen av livmor :woot: Lykke til til deg også!
Takk ja nå skal livmoren vertfal være helt iorden . Pluss den antibiotika kuren jeg tok .. eneste er at når jeg fikk første barnet mitt ble det utført assisted hacking på eggene som ble satt inn , det er jo ikke lov i Norge og ikke sikkert det utgjor noe forskjell for meg men må jo si jeg lurer litt vist ikke det går nå.. en tenker jo hele tiden på alt..

Må jo være vår tur nå
 
Takk ja nå skal livmoren vertfal være helt iorden . Pluss den antibiotika kuren jeg tok .. eneste er at når jeg fikk første barnet mitt ble det utført assisted hacking på eggene som ble satt inn , det er jo ikke lov i Norge og ikke sikkert det utgjor noe forskjell for meg men må jo si jeg lurer litt vist ikke det går nå.. en tenker jo hele tiden på alt..

Må jo være vår tur nå
Vet hvordan det er, det er mange tanker om at *denne* tingen er det som vil gjøre forskjell. Men det er vel mange ting som skal spille på lag. Denne gangen valgte jeg å ikke ta akupunktur og tenker jo på om det var dumt. Men har både blitt gravid (og mistet) og hatt negative forsøk med det så tror egentlig ikke at det er en mirakelkur. Prøver å stresse mindre med disse tingene, går sånn passe :wacky:
 
Jeg skjønner godt at du vil lese deg opp, men det er kanskje ikke så lurt for de av oss som er naturlig bekymra :bag: håper formen fortsetter å stige! Har du hørt noe om eggene på laben?
Ikke hørt noe ennå, de skulle sende brev i posten og i Helsenorge hvis noen overlevde, så usikker på hvor lang tid det tar før vi evt hører noe.
 
Ikke hørt noe ennå, de skulle sende brev i posten og i Helsenorge hvis noen overlevde, så usikker på hvor lang tid det tar før vi evt hører noe.
Vil tro man hører noe et par dager etter 5-6. Dyrkedag, kanskje? Brev i Helsenorge får man vel sms om så snart det er klart :happy:
 
Vet hvordan det er, det er mange tanker om at *denne* tingen er det som vil gjøre forskjell. Men det er vel mange ting som skal spille på lag. Denne gangen valgte jeg å ikke ta akupunktur og tenker jo på om det var dumt. Men har både blitt gravid (og mistet) og hatt negative forsøk med det så tror egentlig ikke at det er en mirakelkur. Prøver å stresse mindre med disse tingene, går sånn passe :wacky:
Hehe samme hær .. akurat som med testing prøver ikke gjør det enda heller..
 
Ja, du har helt rett. Det er veldig godt jobbet å prøve å opprettholde vanlige rutiner! Jeg kjenner meg veldig igjen i det, prøver å fylle dagene med kjekke og koselige aktiviteter så de går litt fortere. Og ja - det er nok lurt å være litt raus med seg selv :Heartred

Ultralyd i går gikk heldigvis litt bedre. På første UL (dag 4) så de bare èn stor eggpose og flere minier, men nå hadde tre-fire av de små tatt igjen den store. Hadde dermed 4-5 med relativt jevn vekst, og flere små. Likevel er legen tydelig på at vi trenger rett og slett en god dose flaks for å få det til. Jeg visste jo egentlig det, men det er litt vrient å stole på flaks! Eggene vokser også veldig sakte, så jeg ble satt på 75ie Gonal i tillegg til 300ie Menopur som jeg allerede står på. Det blir spennende, og litt gode nyheter var det jo!
Og der var det dårligere nyheter igjen. Flere av de som gav jevn vekst på torsdag hadde tydeligvis falt fra igjen. Legen idag så bare 3 som var av jevn vekst, og de har vokst saaaakte. Hun var veldig tydelig med meg idag og sa vel rett ut at jeg måtte forberede meg på at dette også gikk dårlig, og at da velger de som offentlig sykehus og avslutte. Hun sa også at sjansene mine er veldig, veldig dårlige, fordi vi ikke har fått noe embryo på to uttak. Legen forrige uke virket mer positiv og sa at de ikke har gitt opp, og at hun hadde troen på duostim for meg.

Heldigvis har jeg duostim denne gangen som gir meg to uttak, men nå er jeg ordentlig redd for at dette faktisk ikke blir å gå, etter den harde realiteten jeg fikk fra legen...
 
Og der var det dårligere nyheter igjen. Flere av de som gav jevn vekst på torsdag hadde tydeligvis falt fra igjen. Legen idag så bare 3 som var av jevn vekst, og de har vokst saaaakte. Hun var veldig tydelig med meg idag og sa vel rett ut at jeg måtte forberede meg på at dette også gikk dårlig, og at da velger de som offentlig sykehus og avslutte. Hun sa også at sjansene mine er veldig, veldig dårlige, fordi vi ikke har fått noe embryo på to uttak. Legen forrige uke virket mer positiv og sa at de ikke har gitt opp, og at hun hadde troen på duostim for meg.

Heldigvis har jeg duostim denne gangen som gir meg to uttak, men nå er jeg ordentlig redd for at dette faktisk ikke blir å gå, etter den harde realiteten jeg fikk fra legen...
Uff, aldri hyggelig å få så negative nyheter. Skulle de følge med videre eller har de bestemt seg for å avbryte?

Sa legen rett ut at du har dårlige sjansen fordi det ikke har blitt noen embryo? Det synes jeg var hardt av legen å si.. Hvis det stemmer så kan nå jeg også bare gi opp med en gang.

Greit å ha en lege som prøver å holde beina på jorda og ikke lover mer enn de kan holde, men det synes jeg nå var litt for direkte.
 
Jeg kan tas av listen, da det dukket opp positive tester hos meg i helgen :Heartred Det føles surrealistisk etter 4 mislykkede ivf-forsøk at vi plutselig fikk det til på egenhånd. Aner jo ikke hvordan det kommer til å gå, men har snakket med sykehuset, og det blir uansett ikke noe forsøk før sommeren nå. Ønsker alle dere fine folk her inne lykke til videre, så følger jeg nok med i kulissene også:)
 
Jeg kan tas av listen, da det dukket opp positive tester hos meg i helgen :Heartred Det føles surrealistisk etter 4 mislykkede ivf-forsøk at vi plutselig fikk det til på egenhånd. Aner jo ikke hvordan det kommer til å gå, men har snakket med sykehuset, og det blir uansett ikke noe forsøk før sommeren nå. Ønsker alle dere fine folk her inne lykke til videre, så følger jeg nok med i kulissene også:)
Fantastisk! Gratulerer! :Heartred Håper spira sitter hele veien.
 
Uff, aldri hyggelig å få så negative nyheter. Skulle de følge med videre eller har de bestemt seg for å avbryte?

Sa legen rett ut at du har dårlige sjansen fordi det ikke har blitt noen embryo? Det synes jeg var hardt av legen å si.. Hvis det stemmer så kan nå jeg også bare gi opp med en gang.

Greit å ha en lege som prøver å holde beina på jorda og ikke lover mer enn de kan holde, men det synes jeg nå var litt for direkte.
Nei, det var ganske røff beskjed fra henne idag. Det er mange leger på sykehuset, så vet aldri helt hvem jeg treffer og hvor direkte de er. Neida, vi fortsetter med dette forsøket. Jeg får to uttak på dette forsøket, altså duostimulering, så jeg har i teorien to uttak til. Ny UL på fredag. Men det jeg synes er rart er å få beskjed på fredag om at det er 5-6 fine eggposer av jevn størrelse og mange små, imens idag er det 2-3 av jevn størrelse og bare noen få små. Utrolig at det endres så fort.

Det er en totalgreie med meg, jeg har både veldig lite egg og tilsynelatende dårlig kvalitet. Vi er 30 og 31 år, mannens prøver er helt topp. Jeg får dermed ut veldig få egg, hhv 4 og 2 på de to forestående uttakene, men de faller fra før de blir blasto. Så en kombinasjon av svært få egg (hadde AMH på 15 for et år siden og 6 i januar), at jeg reagerer dårligere på stimulering for hvert forsøk og at det hittil ikke har blitt blasto av de få eggene vi får ut, gjør at legen idag ville forventningsstyre meg VELDIG. Hvis jeg husker å ha lest riktig så får vel du ganske mange flere egg, som gir en mye bedre sannsynlighet i følge legene her iallefall! :) Så ikke gi opp som en konsekvens av at de er "streng" med min situasjon :Heartred

Er enig i at det er fint med en tydelig lege, men ja, det var litt brutalt. Spesielt fordi jeg er midt i et forsøk med to potensielle uttak, og har -lenge- igjen på sprøytene. Gikk litt i kjelleren, har klart å holde meg positiv og klar til dyst hele veien, men når legen sier flere ganger under dagens time at det er som å leite etter nålen i høystakken så ble det litt mørkere ja.
 
Jeg kan tas av listen, da det dukket opp positive tester hos meg i helgen :Heartred Det føles surrealistisk etter 4 mislykkede ivf-forsøk at vi plutselig fikk det til på egenhånd. Aner jo ikke hvordan det kommer til å gå, men har snakket med sykehuset, og det blir uansett ikke noe forsøk før sommeren nå. Ønsker alle dere fine folk her inne lykke til videre, så følger jeg nok med i kulissene også:)
Wow, gratulerer! <3
 
Back
Topp