Juni 2024

Nei, det var ganske røff beskjed fra henne idag. Det er mange leger på sykehuset, så vet aldri helt hvem jeg treffer og hvor direkte de er. Neida, vi fortsetter med dette forsøket. Jeg får to uttak på dette forsøket, altså duostimulering, så jeg har i teorien to uttak til. Ny UL på fredag. Men det jeg synes er rart er å få beskjed på fredag om at det er 5-6 fine eggposer av jevn størrelse og mange små, imens idag er det 2-3 av jevn størrelse og bare noen få små. Utrolig at det endres så fort.

Det er en totalgreie med meg, jeg har både veldig lite egg og tilsynelatende dårlig kvalitet. Vi er 30 og 31 år, mannens prøver er helt topp. Jeg får dermed ut veldig få egg, hhv 4 og 2 på de to forestående uttakene, men de faller fra før de blir blasto. Så en kombinasjon av svært få egg (hadde AMH på 15 for et år siden og 6 i januar), at jeg reagerer dårligere på stimulering for hvert forsøk og at det hittil ikke har blitt blasto av de få eggene vi får ut, gjør at legen idag ville forventningsstyre meg VELDIG. Hvis jeg husker å ha lest riktig så får vel du ganske mange flere egg, som gir en mye bedre sannsynlighet i følge legene her iallefall! :) Så ikke gi opp som en konsekvens av at de er "streng" med min situasjon :Heartred

Er enig i at det er fint med en tydelig lege, men ja, det var litt brutalt. Spesielt fordi jeg er midt i et forsøk med to potensielle uttak, og har -lenge- igjen på sprøytene. Gikk litt i kjelleren, har klart å holde meg positiv og klar til dyst hele veien, men når legen sier flere ganger under dagens time at det er som å leite etter nålen i høystakken så ble det litt mørkere ja.
Jeg skal holde håpet oppe for deg! Dårlig gjort av legen å være så negativ når man står midt i en sånn prosess... Håper eggstokkene dine overrasker og at du får ut et par fightere :Heartpink
 
Jeg skal holde håpet oppe for deg! Dårlig gjort av legen å være så negativ når man står midt i en sånn prosess... Håper eggstokkene dine overrasker og at du får ut et par fightere :Heartpink
Tusen takk :Heartred Det setter jeg pris på! Rett skal være rett - hun sa også "vi HAR sett graviditeter på det, men....." så jeg får prøve å fokusere på det. Selvom det er vanskelig idag.
 
Det ser dårlig ut for våre 2 resterende befrukta egg. Dag 5 var lørdag og hvis de ikke falt fra til da, skulle vi få brev i Helsenorge om nedfrysing. Ingenting ennå. Noen andre på UNN som kan si noe om hvor raskt de fikk beskjed? Veldig frista til å ringe og spørre, men de sa jo at vi får beskjed hvis noen overlevde…
 
Det ser dårlig ut for våre 2 resterende befrukta egg. Dag 5 var lørdag og hvis de ikke falt fra til da, skulle vi få brev i Helsenorge om nedfrysing. Ingenting ennå. Noen andre på UNN som kan si noe om hvor raskt de fikk beskjed? Veldig frista til å ringe og spørre, men de sa jo at vi får beskjed hvis noen overlevde…
Jeg hører til riksen, men fikk mld på helsenorge tidlig på morningen dagen etter innsett av 5 dagers. Dessverre fikk jeg 0 på frys her.
 
Det ser dårlig ut for våre 2 resterende befrukta egg. Dag 5 var lørdag og hvis de ikke falt fra til da, skulle vi få brev i Helsenorge om nedfrysing. Ingenting ennå. Noen andre på UNN som kan si noe om hvor raskt de fikk beskjed? Veldig frista til å ringe og spørre, men de sa jo at vi får beskjed hvis noen overlevde…
Jeg ville ringt! Jeg har venta selv og synes det er helt hull i hodet at vi ikke får beskjed hvis svaret er null. Man venter jo og aner ikke om det er slutt eller om de er treige å skrive brev eller hva. Virker som "alle andre" får beskjed uansett.

Jeg skal ringe til dem selv i dag. Nå er jeg så langt i den prosessen her at jeg ikke orker bry meg om jeg er masete eller noe.
 
Jeg kan tas av listen, da det dukket opp positive tester hos meg i helgen :Heartred Det føles surrealistisk etter 4 mislykkede ivf-forsøk at vi plutselig fikk det til på egenhånd. Aner jo ikke hvordan det kommer til å gå, men har snakket med sykehuset, og det blir uansett ikke noe forsøk før sommeren nå. Ønsker alle dere fine folk her inne lykke til videre, så følger jeg nok med i kulissene også:)
Så fantastisk, gratulerer! ❤️
 
Jeg ville ringt! Jeg har venta selv og synes det er helt hull i hodet at vi ikke får beskjed hvis svaret er null. Man venter jo og aner ikke om det er slutt eller om de er treige å skrive brev eller hva. Virker som "alle andre" får beskjed uansett.

Jeg skal ringe til dem selv i dag. Nå er jeg så langt i den prosessen her at jeg ikke orker bry meg om jeg er masete eller noe.
Jeg ringte – Embryoene hadde ikke overlevd til dag 5. Sykepleieren kunne ikke si noe om hvorfor.

Håper det vi fikk satt inn på dag 3 likevel klarer seg.

Var det hcg-prøve som ga deg endelig svar nå? Vondt at det ikke gikk veien. Rekker du et nytt forsøk før de tar sommerstengt? Fikk beskjed om at siste frist var 17/6.
 
Jeg ringte – Embryoene hadde ikke overlevd til dag 5. Sykepleieren kunne ikke si noe om hvorfor.

Håper det vi fikk satt inn på dag 3 likevel klarer seg.

Var det hcg-prøve som ga deg endelig svar nå? Vondt at det ikke gikk veien. Rekker du et nytt forsøk før de tar sommerstengt? Fikk beskjed om at siste frist var 17/6.
Mitt fra dag 3 klarte seg mye bedre på innsiden enn utsiden :Heartpink absolutt håp for frøet i magen din enda! Så må du huske at de setter inn det aller beste, så kanskje det du fikk satt inn var gullegget.

Jeg tok hcgen UNN hadde bestilt i dag ja, men jeg ringte dem og sa at jeg hadde mista. Hcg lå lavt mot hva den burde ha vært. Sykehuset må ha det bekrefta selv om jeg er sikker, så det blir ny hcg onsdag :)

Jeg rekker nok ikke en runde til, jeg har også stimulert to runder på rappen allerede. Kroppen skal få komme seg til hektene nå, så tar vi opp tråden til høsten heller.
 
Nå er det åtte dager siden egguttak, og fem dager siden innsett. Begynner å kjenne at jeg går på progesteronstøtte med svak kvalme og hovne pupper. Føler meg i grei form nå, ikke så mye smerte og ubehag lenger. Hvordan er det med dere andre?
 
Mitt fra dag 3 klarte seg mye bedre på innsiden enn utsiden :Heartpink absolutt håp for frøet i magen din enda! Så må du huske at de setter inn det aller beste, så kanskje det du fikk satt inn var gullegget.

Jeg tok hcgen UNN hadde bestilt i dag ja, men jeg ringte dem og sa at jeg hadde mista. Hcg lå lavt mot hva den burde ha vært. Sykehuset må ha det bekrefta selv om jeg er sikker, så det blir ny hcg onsdag :)

Jeg rekker nok ikke en runde til, jeg har også stimulert to runder på rappen allerede. Kroppen skal få komme seg til hektene nå, så tar vi opp tråden til høsten heller.

Så vondt at det ikke gikk denne gangen :Heartred Du har hatt noen uttak du også, ikke sant? Håper det hjelper kropp og sinn med en god pause i sommer!
 
Fikk et akutt innfall på slutten av formiddagens joggetur og løp innom apoteket for å plukke med meg en test (RFSU tidlig). 9dpo, 11 dager etter ovitrelle. Skal jeg virkelig være så heldig? Tror ikke på det før etter blodprøven på mandag, men akkurat nå ser det jo unektelig veldig lovende ut!

IMG_2744.jpeg
 
Last edited:
Så vondt at det ikke gikk denne gangen :Heartred Du har hatt noen uttak du også, ikke sant? Håper det hjelper kropp og sinn med en god pause i sommer!
Ja, tre uttak og bare ett innsett. Jeg skal se det positive i at spiren hang i til 5+1 etterhvert, men akkurat nå skal jeg tillate meg å bare være trist og lei :Heartred

Så håper jeg vi får noen blastocyster til høsten, kanskje til og med noe på frys! Det hadde jo vært helt fantastisk i så fall.
 
Nå er det åtte dager siden egguttak, og fem dager siden innsett. Begynner å kjenne at jeg går på progesteronstøtte med svak kvalme og hovne pupper. Føler meg i grei form nå, ikke så mye smerte og ubehag lenger. Hvordan er det med dere andre?
Masse symptomer , oppblåst, litt små kvalm og murring i magen noe enormt .
 
Fikk et akutt innfall på slutten av formiddagens joggetur og løp innom apoteket for å plukke med meg en test (RFSU tidlig). 9dpo, 11 dager etter ovitrelle. Skal jeg virkelig være så heldig? Tror ikke på det før etter blodprøven på mandag, men akkurat nå ser det jo unektelig veldig lovende ut!

Vis vedlegget 436813
Den er positiv den ❤️ gratulerer
 
Litt nysgjerrig jeg, dere med ivf barn fra før, når begynte dere med søskenforsøk etter fødsel?:)
 
Litt nysgjerrig jeg, dere med ivf barn fra før, når begynte dere med søskenforsøk etter fødsel?:)
Jeg startet første gang da eldste var nesten 2. Lyktes ikke før nesten ett år senere, så det er 3,5 år mellom dem. Nå ventet jeg til yngste var drøyt 3, hvis det lykkes nå så er han nesten 4 når babyen kommer.
 
Jeg startet første gang da eldste var nesten 2. Lyktes ikke før nesten ett år senere, så det er 3,5 år mellom dem. Nå ventet jeg til yngste var drøyt 3, hvis det lykkes nå så er han nesten 4 når babyen kommer.
Ventet du pga amming? Eller fordi du helst ville ha 2-3 år i mellom? Vi brukte 4 år og 16 innsett på nummer 1, jeg ammer ikke så begynner veldig tidlig på nr 2, lille gull blir 4 mnd noen dager etter innsett :eek:
 
Back
Topp