Juni 2024

Har litt «strekninger», men føles som det er i hoftene og kanskje bare noe jeg kjenner fordi jeg kjenner etter. Full i luft og. Litt kramper i ryggen
 
Jeg spurte selv da vi hadde satt inn 4 veldig bra embryo uten antydning til kjemisk engang. Da begynte jeg på 5 mg prednisolon og 75 mg albyl e 5 dager før innsett sammen med cyclogest og crinone. Jeg brukte Maigaard I Danmark :) alltid styrt syklus siden det var så å si umulig med tiden å få det til å klaffe.. så gikk på estradot fra januar til august :p
Takk for at du deler, settes stor pris på <3 Jeg får forhøre meg om noe slikt kan være aktuelt for meg, og håpe på hell med et av de siste to blastocystene jeg har på frys.
 
Ja håper virkelig det. Kom en gang til på papir litt frisk men så var det helt stopp igjen .. blir veldig spennende i morgen .. hadde noen blødninger med første de var heldigvis helt uskyldige . Så hat i grunn venta på det men trodde så lenge jeg fortsatte på progestron så kanskje jeg unngikk det nå.
Hvor lenge skal du gå på progesteron? Er selv veldig spent på hva de sier om det og de andre støttemedisinene, føles veldig skummelt å slutte. Lykke til imorgen ❤️
 
Hvor lenge skal du gå på progesteron? Er selv veldig spent på hva de sier om det og de andre støttemedisinene, føles veldig skummelt å slutte. Lykke til imorgen ❤️
Var på ultralyd mandag og så ett bankende hjerte da avtalte vi til ut uke 12 med både klexane, abyl prednisolon og clycogest. Prolutex skulke jeg bruke opp det jeg hadde og så slutte..
skulle liksom prøve unngå blødninger denne gang med å ikke slutte for tidlig på progestron.men ser ikke ut som det har hat noe si.. håper det bare et såreslimhinner dette.
 
Last edited:
Var på ultralyd mandag og så ett bankende hjerte da avtalte vi til ut uke 12 med både klexane, abyl og clycogest. Prolutex skulke jeg bruke opp det jeg hadde og så slutte..
skulle liksom prøve unngå blødninger denne gang med å ikke slutte for tidlig på progestron.men ser ikke ut som det har hat noe si.. håper det bare et såreslimhinner dette.
Det håper jeg også! ❤️ Blodfortynnende kanskje også øker risiko for blødning fra slimhinnene? Høres uansett lurt ut å gå på medisinene litt lenger.
 
Var på ultralyd mandag og så ett bankende hjerte da avtalte vi til ut uke 12 med både klexane, abyl og clycogest. Prolutex skulke jeg bruke opp det jeg hadde og så slutte..
skulle liksom prøve unngå blødninger denne gang med å ikke slutte for tidlig på progestron.men ser ikke ut som det har hat noe si.. håper det bare et såreslimhinner dette.
Uff håper det bare er uskyldig spotting! :Heartred
 
Jeg fikk faktisk gradering på de tre blastocystene i første forsøk på Riksen. Ved første innsett sa legen det helt av seg selv og på de to andre spurte jeg og fikk svar. I tillegg har jeg fått oversendt journalen derfra, for å ha med til privat klinikk, og der står scoring og kvalitet på alle embryoene, også de som ikke var bra nok til å fryses. På forsøket nå i april så ble det bare 3 dagers, men fikk da vite hvor mange celler det var, grad av fragmentering osv. Tror rett og slett man bare må spørre dem selv.
Ok ja kan godt være at man må spørre, har ikke tenkt på å spørre før. Ville forresten tenkt at det fremgikk av journalen, siden det jo er relevant info for senere. Men har fått min journal fra Porsgrunn og kan ikke se at det står noe om embrygradering der. Vet du om det stod i journalen fra Riksen?
 
Var på ultralyd mandag og så ett bankende hjerte da avtalte vi til ut uke 12 med både klexane, abyl og clycogest. Prolutex skulke jeg bruke opp det jeg hadde og så slutte..
skulle liksom prøve unngå blødninger denne gang med å ikke slutte for tidlig på progestron.men ser ikke ut som det har hat noe si.. håper det bare et såreslimhinner dette.
Sniker inn her. Jeg har gått på prednisolon, klexane, cyclogest og prolutex. Fikk blødning 6+6 og har det til og fra fremdeles (er 11+0 i dag og alt er supert med den lille i magen). Har fått forklaring, da morkaka er lavtliggende og det blir blødning hver gang livmor vokser og strekker på ting. Uansett, står og på progesteron fremdeles, men ble tatt av klexane med en gang blødningene begynte. Du går jo på 2 typer blodfortynnende, så det kan vel spille inn på at man lettere begynner å blø kanskje!? Uansett, lykke til i morgen. Håper det er en uskyldig blødning.
 
Ok ja kan godt være at man må spørre, har ikke tenkt på å spørre før. Ville forresten tenkt at det fremgikk av journalen, siden det jo er relevant info for senere. Men har fått min journal fra Porsgrunn og kan ikke se at det står noe om embrygradering der. Vet du om det stod i journalen fra Riksen?
Ja, det var egne ark med embryogradering da jeg fikk tilsendt journalen fra Riksen. Virker som de sendte absolutt alt.
 
Sniker inn her. Jeg har gått på prednisolon, klexane, cyclogest og prolutex. Fikk blødning 6+6 og har det til og fra fremdeles (er 11+0 i dag og alt er supert med den lille i magen). Har fått forklaring, da morkaka er lavtliggende og det blir blødning hver gang livmor vokser og strekker på ting. Uansett, står og på progesteron fremdeles, men ble tatt av klexane med en gang blødningene begynte. Du går jo på 2 typer blodfortynnende, så det kan vel spille inn på at man lettere begynner å blø kanskje!? Uansett, lykke til i morgen. Håper det er en uskyldig blødning.
Ja mye mulig det. Jeg
Blødde under første graviditet min også. Tok samme medisiner da. Får høre hva hausken sier om medisiner og blødning i morgen . Så jo ett bakende hjerte på mandag .
Blir kanskje litt mye med klexane, abyl , prednisolon ,clycogest og prolutex ..
ikke godt si.
 
Er man 5 dpo den dagen man setter inn 5 dagers blasto? Så da er jeg 7 i dag? Satt inn onsdag
 
Alt iorden en sprell levende baby. Den rørte på seg og hjerte slo.. blødning kom fra klexane og abyl og en plass i livmoren så må slutte på de med en gang. Men alt så bra ut.
IMG_3853.jpeg
 
Back
Topp