Juni 2024

Testene stiger og jeg fikk positiv digital idag. Men kan ikke tro at jeg har mer enn 30-40 i hcg med disse strekene, hadde helst sett at de var sterkere (alle er tørket på bildet). Skal spørre om blodprøver når jeg melder inn positiv test imorgen.
Testene stiger fint, men skjønner bekymringen :Heartred Håper du får blodprøver!
 
Testene stiger og jeg fikk positiv digital idag. Men kan ikke tro at jeg har mer enn 30-40 i hcg med disse strekene, hadde helst sett at de var sterkere (alle er tørket på bildet). Skal spørre om blodprøver når jeg melder inn positiv test imorgen.
Styrken trengee ikke å være styrende.. jeg fikk aldri særlige sterke farger på testene. Har et velskapt barn. Lykke til
 
Litt blandede følelser etter ultralyd igår (sprøytedag nr 7).. Fikk påvist to eggposer på venstre side og 1 i ok str på høyre side (og 6 små).. hadde jo forventet litt fler..? hva tenker dere?
Jeg fikk forespeilet 4-8 ved mitt andre uttak, og fikk 17 egg, så det er ikke hogget i stein det der!
 
Så spennende å følge med på dere som har begynt å teste, og masse gratulerer til dere som har fått positive tester til nå! ❤️

Her blir det uttak i morgen. Har 3 store eggposer, noen på 11-13 mm som må tømmes men mest sannsynlig ikke vil inneholde egg, og noen fler små som forhåpentligvis blir med på duostim! 3 er alt for få egentlig, med tanke på resultatene fra de to foregående uttakene. Men jeg hååååper virkelig at alle gode ting er tre, og at vi kan få noen fine nyheter fra laben denne gangen ❤️
 
Er eggløsning alltid = samme dag som uttak når man snakker om dpo og IVF? Vet jo at befruktninga skjer på ettermiddagen/kvelden etter uttak. Ser også noen steder at folk snakker om rugedag, og antall dager siden innsett. Og på noen nettsteder for klinikker står det at man tester 14 dager etter innsett.

Jeg hadde jo innsett av tredagers syvcellet embryo. Og skal ta blodprøve 19 dager etter innsett, 22 dager etter uttak.

Når hjemmetesten er negativ i dag, er alt håp ute?
 
Er eggløsning alltid = samme dag som uttak når man snakker om dpo og IVF? Vet jo at befruktninga skjer på ettermiddagen/kvelden etter uttak. Ser også noen steder at folk snakker om rugedag, og antall dager siden innsett. Og på noen nettsteder for klinikker står det at man tester 14 dager etter innsett.

Jeg hadde jo innsett av tredagers syvcellet embryo. Og skal ta blodprøve 19 dager etter innsett, 22 dager etter uttak.

Når hjemmetesten er negativ i dag, er alt håp ute?
Alt håp er ikke ute, men jeg har alltid hatt blodprøve 14dpo (eller første hverdag etter hvis helg), så jeg synes 22 er sent? De vanlige hjemmetestene er 99% sikre fra IKM, som er dagen etter at mensen skulle kommet, eller ca 15dpo.
 
Blodprøve i dag 15dpo - hcg på 97.
Klinikken gratulerte og mente det var et godt tall. Jeg kjenner at jeg har vondt i magen og ikke klarer å juble, er det ikke sånn at det bør være over 100 på 14dpo? Og dermed burde vært høyere i dag? Det er lavere enn jeg har hatt i tidligere svangerskap på samme tid, men de har vært fersk og ikke FER. Føler ikke at jeg fikk det beroliggende/endelige svaret jeg hadde ønsket meg i allefall. Ca samme styrke på dagens test, jeg klarer ikke se noen vesentlig forskjell fra i går, men både gårsdagens og dagens er sterkere enn den dagen før der som var så veldig svak. Uansett blir det ny prøve på onsdag for å vurdere dobling, selv om klinikken ikke krever det. Jeg må ha det for et forsøk på sjelefred.
 
Blodprøve i dag 15dpo - hcg på 97.
Klinikken gratulerte og mente det var et godt tall. Jeg kjenner at jeg har vondt i magen og ikke klarer å juble, er det ikke sånn at det bør være over 100 på 14dpo? Og dermed burde vært høyere i dag? Det er lavere enn jeg har hatt i tidligere svangerskap på samme tid, men de har vært fersk og ikke FER. Føler ikke at jeg fikk det beroliggende/endelige svaret jeg hadde ønsket meg i allefall. Ca samme styrke på dagens test, jeg klarer ikke se noen vesentlig forskjell fra i går, men både gårsdagens og dagens er sterkere enn den dagen før der som var så veldig svak. Uansett blir det ny prøve på onsdag for å vurdere dobling, selv om klinikken ikke krever det. Jeg må ha det for et forsøk på sjelefred.
Jeg har aldri målt hcg så jeg har null forhold til det. Ser testene bra ut? Bra du kan ta ny prøve om 2 dager for å sjekke stigning. Heier veldig! :Heartred
 
Er eggløsning alltid = samme dag som uttak når man snakker om dpo og IVF? Vet jo at befruktninga skjer på ettermiddagen/kvelden etter uttak. Ser også noen steder at folk snakker om rugedag, og antall dager siden innsett. Og på noen nettsteder for klinikker står det at man tester 14 dager etter innsett.

Jeg hadde jo innsett av tredagers syvcellet embryo. Og skal ta blodprøve 19 dager etter innsett, 22 dager etter uttak.

Når hjemmetesten er negativ i dag, er alt håp ute
Dersom du er 14 dpo idag og det ikke er antydning til strek så er nok håpet ute for dette innsettet. Da ikke kroppen har begynt å produsere HCG enda så begynner den ikke med det plutselig idag. <3 årsaken til at man får sen testdato er for å utelukke kjemisk graviditet gjerne. 14/15 dpo burde HCG nivået vært på rundt 100.. <3
 
10 dpo og jeg har fått en bitteliten skygge på streken. Har nistirret altfor mye på denne testen idag :nailbiting: Skygge eller er det noe der?
Har ikke tatt ovitrelle.
1000005820.jpg
 
Blodprøve i dag 15dpo - hcg på 97.
Klinikken gratulerte og mente det var et godt tall. Jeg kjenner at jeg har vondt i magen og ikke klarer å juble, er det ikke sånn at det bør være over 100 på 14dpo? Og dermed burde vært høyere i dag? Det er lavere enn jeg har hatt i tidligere svangerskap på samme tid, men de har vært fersk og ikke FER. Føler ikke at jeg fikk det beroliggende/endelige svaret jeg hadde ønsket meg i allefall. Ca samme styrke på dagens test, jeg klarer ikke se noen vesentlig forskjell fra i går, men både gårsdagens og dagens er sterkere enn den dagen før der som var så veldig svak. Uansett blir det ny prøve på onsdag for å vurdere dobling, selv om klinikken ikke krever det. Jeg må ha det for et forsøk på sjelefred.
Hadde du tatt blodprøven en time senere kunne den vært 100 så det er med litt margin man ser 100 tallet <3
 
Blodprøve i dag 15dpo - hcg på 97.
Klinikken gratulerte og mente det var et godt tall. Jeg kjenner at jeg har vondt i magen og ikke klarer å juble, er det ikke sånn at det bør være over 100 på 14dpo? Og dermed burde vært høyere i dag? Det er lavere enn jeg har hatt i tidligere svangerskap på samme tid, men de har vært fersk og ikke FER. Føler ikke at jeg fikk det beroliggende/endelige svaret jeg hadde ønsket meg i allefall. Ca samme styrke på dagens test, jeg klarer ikke se noen vesentlig forskjell fra i går, men både gårsdagens og dagens er sterkere enn den dagen før der som var så veldig svak. Uansett blir det ny prøve på onsdag for å vurdere dobling, selv om klinikken ikke krever det. Jeg må ha det for et forsøk på sjelefred.
Gratulerer så masse!
 
Beklager at jeg forsvant litt her, har lest gjennom og forsøkt å oppdatere så godt jeg kan, si fra hvis det er noe jeg har oversett!

Gratulerer så masse masse til dere som har blitt gravide allerede. Så gøy. Og krysser fingrene for dere andre som fortsatt venter på innsett eller ruger.:Heartred

Her fikk jeg mensen på lørdag og har startet opp igjen med Femar i dag, blir UL neste mandag 17/6 og da tipper jeg det blir innsett ca. 25/6.
 
Back
Topp