Juni 2022

Du skal nok starte med sprøyter cd 2 uansett hvilken dato den kommer på. Derfor vi må ringe inn mens også, så de har kontroll på hvor vi er i løpet og når vi skal ha første ul kontroll
Nå var dette spesielt: jeg fikk beskjed om at jeg skal følge planen uavhengig av når menstruasjonen kommer. Dvs sprøytestart på onsdag uansett.
Skjønner ingenting jeg. :hungover:

Den andre dagen var jeg rask med å skrive at jeg ikke kjente noe av progynova. Har fått sånne voldsomme hetetokter siden lørdag, blir glødende varm i ansiktet – men er dette en bivirkning i det hele tatt? Noen som har erfaring med progynova???

Nå var dette spesielt: jeg fikk beskjed om at jeg skal følge planen uavhengig av når menstruasjonen kommer. Dvs sprøytestart på onsdag uansett.
Skjønner ingenting jeg. :hungover:
Ja for du nedregulerer først ikke sant? Tenkte ikke på det når jeg svarte deg. Jeg nedregulerer og starter med sprøyter uavhengig av mensen.

Den andre dagen var jeg rask med å skrive at jeg ikke kjente noe av progynova. Har fått sånne voldsomme hetetokter siden lørdag, blir glødende varm i ansiktet – men er dette en bivirkning i det hele tatt? Noen som har erfaring med progynova???
Aldri brukt det, men ser det står i felleskatalogen at bivirkninger er blant annet hetetokter

Ja for du nedregulerer først ikke sant? Tenkte ikke på det når jeg svarte deg. Jeg nedregulerer og starter med sprøyter uavhengig av mensen.
Ja, jeg nedregulerer nå. En dag igjen!
Jeg forstår ikke helt hvordan dette fungerer. At man kan begynne med sprøytene uansett mensen. Men stoler på at legene vet hva de gjør.

Beklager teit spørsmål, jeg satte jo inn fryst 4BB blasto i januar, var ikke fragmentert, det slet jeg ofte med at de 2 og 3 dagers jeg satte inn der var fragmentert. Nå om ca en uke skal jeg sette inn 4AA fryst blasto, er det stor forskjell på BB og AA? Er det nå kanskje 50-50 sjanse for at det fester seg og at det kanskje ikke fester seg?

Da er jeg i gang med cetrotide.. ikke riktig så ille som frykta, men det svir og klør endel på stikkstedet og huden er litt sånn blemmete. Forstått det slik at det er ganske vanlig, men glemte å desinfisere hetteglasset før nåla gikk inn, så håper ikke det er derfor:hilarious::wacky:
Desinfisere hetteglasset før nåla gikk inn? :O Deeeet har ikke jeg klart å gjøre ^^, Har hatt med menopur og fyremadel på tur atpåtil. Men klødd litt etter stikk, kanskje det er derfor ? ^^,

Desinfisere hetteglasset før nåla gikk inn? :O Deeeet har ikke jeg klart å gjøre ^^, Har hatt med menopur og fyremadel på tur atpåtil. Men klødd litt etter stikk, kanskje det er derfor ? ^^,
Ja, de gjør det på alle videoene på nett:shy: Første gangen glemte jeg det, men har gjort det siden. Meen det har klødd hver gang, så vet ikke om det har så mye å si for den delen :wacky:

Beklager teit spørsmål, jeg satte jo inn fryst 4BB blasto i januar, var ikke fragmentert, det slet jeg ofte med at de 2 og 3 dagers jeg satte inn der var fragmentert. Nå om ca en uke skal jeg sette inn 4AA fryst blasto, er det stor forskjell på BB og AA? Er det nå kanskje 50-50 sjanse for at det fester seg og at det kanskje ikke fester seg?
Finnes ikke teite spørsmål. Jeg har ikke svar på det du spør om fordi dette er noe jeg har valgt å ikke fokusere på. Uansett hvilken grad embryoet har så kan man aldri vite om det er akuratt det som fester seg. Det blir jo barn av de med lavest grad også. Og det er jo ikke bare opp til embryoet om det fester seg eller ikke. Det skal jo være tilrettelagt i livmoren for at et embryo skal klare å feste seg. Det er så mange ulike faktorer som vi ikke rår over, så akuratt dette tenker jeg at det ikke burde fokuseres for mye på. Husk et steg av gangen, ikke fokuser på det man ikke kan gjøre noe med, men tenk på noe positivt.

Finnes ikke teite spørsmål. Jeg har ikke svar på det du spør om fordi dette er noe jeg har valgt å ikke fokusere på. Uansett hvilken grad embryoet har så kan man aldri vite om det er akuratt det som fester seg. Det blir jo barn av de med lavest grad også. Og det er jo ikke bare opp til embryoet om det fester seg eller ikke. Det skal jo være tilrettelagt i livmoren for at et embryo skal klare å feste seg. Det er så mange ulike faktorer som vi ikke rår over, så akuratt dette tenker jeg at det ikke burde fokuseres for mye på. Husk et steg av gangen, ikke fokuser på det man ikke kan gjøre noe med, men tenk på noe positivt.
Skjønner den :) slimhinna var visst veldig bra og jeg har tatt vannscannning før så alt sku være bra med livmora i følge legen ihvertfall :)

Skjønner den :) slimhinna var visst veldig bra og jeg har tatt vannscannning før så alt sku være bra med livmora i følge legen ihvertfall :)
Ja men da er det jo bare lykken. Alt ser bra ut og blasto med full score :Heartred
Fokus på det frem til neste mål som er eggløsning og innsett :gen014

@Litjmora du kan gjerne oppdaterte mine medisiner til progynova/estradot og lutinus. Har ikke hørt mye godt om lutinus så dette blir interessant :p Er visst vanskelig å få tak i crinone for tiden. Jeg er veldig fornøyd at jeg får kombinasjonen progynova/estradot. Mulig at den største effekten av det er psykisk, men det er jo nokså viktig. Skal ha på tre plaster om gangen og skifte to ganger i uken. Noen som vet om det er vanlig dose i kombinasjon med progynova? Hvilke dager skifter dere andre som går på estradot? Spent på oppstart nå, venter mensen på fredag.

Jeg opplever litt problemer med den ene hormonsprøyta bemfola. Tok den nå, og fire store dråper rant ut av sprøyta. Det har skjedd to ganger tidligere også, men har tenkt at det ikke har så mye å si. Men nå når det har skjedd gjentatte ganger er jeg redd for at det skal være utslagsgivende. Det er 225 jeg tar i dose, og jeg vet ikke hvor mye 7-8 dråper tilsvarer til sammen, men er det såpass mye at jeg burde ta en sprøyte til nå, eller bør jeg ikke bare gjøre det? Har time hos gynekolog for å sjekke foliklene i morgen.

Back
Topp