Juni 2022

Jeg opplever litt problemer med den ene hormonsprøyta bemfola. Tok den nå, og fire store dråper rant ut av sprøyta. Det har skjedd to ganger tidligere også, men har tenkt at det ikke har så mye å si. Men nå når det har skjedd gjentatte ganger er jeg redd for at det skal være utslagsgivende. Det er 225 jeg tar i dose, og jeg vet ikke hvor mye 7-8 dråper tilsvarer til sammen, men er det såpass mye at jeg burde ta en sprøyte til nå, eller bør jeg ikke bare gjøre det? Har time hos gynekolog for å sjekke foliklene i morgen.
Tror det er normalt? Dvs, det kommer altid en dråpe eller to når jeg tar ut gonal f, uansett hvor lenge jeg holder den inne etter dosen er satt, samt at det kommer ut en dråpe når jeg setter på ny kanyle.. Men hvis du har en sjekk i morgen finner du hvertfall ut hvordan ståa er. Ser for meg at det i verstefall medfører en ekstra stimuleringsdag? Men altså, jeg vet ikke, er på første stimuleringsrunde, men det er noen dråper som går til spille hos meg også :shy:
Edit:ser jeg er veldig på etterskudd i tråden:wacky:

Nå skjønner jeg ingenting :( i går tidlig så var digital eggløsningstest negativ men i gårkveld kl 21.30 positiv, nå er den negativ igjen :(

Da har du en kort lh topp. Mange som har det. Bra at du testet i går kveld da :gen014
Måtte sende bilde av de stavene i dag som jeg hadde i den digitale til klinikken, her er bilde av de 2

Vedlegg

• IMG_20220601_080402.jpg
    IMG_20220601_080402.jpg
    3 MB · Visninger: 49
  • IMG_20220601_080352.jpg
    IMG_20220601_080352.jpg
    2,9 MB · Visninger: 44
Nå skjønner jeg ingenting :( i går tidlig så var digital eggløsningstest negativ men i gårkveld kl 21.30 positiv, nå er den negativ igjen :(
Jeg har også veldig kort LH-topp og kan gå glipp av EL om jeg ikke tester tre ganger om dagen.
Så du skulle ha innsett på tirsdag, heier så masse :Heartred

Da kom svarene fra Porsgrunn så det blir nytt forsøk etter sommeren.. kort protokoll med menopur, gonal f og dual triggere samt letrozol.. siste vi får.. har også snakket med medicus så vi er på banen der også.. da er det bare å knaske q10 å andre godsaker i et par mnd
Nyt sommeren som best du kan og så skal jeg heie etter sommeren :love7 Kanskje vi sees i august-gruppa:cool:

Jeg er ikke kjent med å ha avbrutte forsøk, men kan relatere meg til følelsene du går igjennom av andre grunner. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å prate med noen. Enten nær eller fjern. En person som har evnen til å bare lytte og støtte deg. Det er så mye i denne prosessen som vi ikke har kontroll på. Husk at første forsøk også er en slags prøverunde for legene. Det er vanskelig å vite hva som fungerer for ulike personer av medisiner.
Husk at du er bra nok og gjør det du kan for å bli gravid. Jeg kan aldri tenke meg at samboeren din er skuffet over deg på noen slags måte. Du er ei drit tøff dame som går igjennom dette kjøret! Det skal du aldri glemme
Jeg har jo venner jeg kan prate med, men føler ikke jeg blir møtt med en forståelse på lik linje med andre som går gjennom ivf. Jeg prøver å trøste meg med at første forsøk ble som en prøverunde, og det hjelper å tenke på det.. Men hvis det blir samme resultat nå så føler jeg at jeg ikke kan lene meg på den "forklaringen" noe mer. Hun er ikke skuffet i det hele tatt, det har hun fortalt meg :Heartred Men det er vel min egen følelse det går på. Jeg vil så gjerne få til at vi får barn. Tusen takk for gode ord, det betyr masse :Heartbigred:Heartbigred

Jeg har jo venner jeg kan prate med, men føler ikke jeg blir møtt med en forståelse på lik linje med andre som går gjennom ivf. Jeg prøver å trøste meg med at første forsøk ble som en prøverunde, og det hjelper å tenke på det.. Men hvis det blir samme resultat nå så føler jeg at jeg ikke kan lene meg på den "forklaringen" noe mer. Hun er ikke skuffet i det hele tatt, det har hun fortalt meg :Heartred Men det er vel min egen følelse det går på. Jeg vil så gjerne få til at vi får barn. Tusen takk for gode ord, det betyr masse :Heartbigred:Heartbigred
Jeg fikk avbrutt vår første runde med IVF. 3 egg ut og 0 egg befruktet. Det var helt utrolig tomt og trist og leit.
Runde to var jeg LIVREDD. Redd for ingen egg ut. Fikk så ut fem egg men HYSTERISK redd for t disse ikke ble befruktet. Telefon fra klinikken neste dag, 3 befruktet. Så bar det å holde ut de grusomme dagene for å se om noen av de overlevde til blastoer. Endte med en inn og en på frys. Så ubeskrivelig letta da :Heartred
Forsøk nr tre endte med 15 ut, 12 befrukta og 6 blasto :Heartred
Så at man får dårlige resultater første runde vil ikke si at løpet er kjørt. :Heartred

Jeg har kontroll først neste tirsdag, etter 11 dager med sprøyter. Har hatt lange stimuleringsrunder tidligere, så noe kontroll på cd10 (som de oftest bruker der jeg går) er det lite vits i. Åh, kontroll i morgen ja!! Så spennende, du får oppdatere oss etterpå hvis du orker :D

Ang. Bemfola så reagerer ikke jeg noe på de, blir ikke rød. Men vil tro det er mange som reagerer litt lokalt etter injeksjon av ulike medikamenter. Så ikke godt ut da, håper det gir seg raskt så du slipper å ha det sånn over hele magen etter hvert som sprøytene settes.

Jeg holder sprøyta inne i 10 sek etter dosen er satt, er litt paranoid! :p Men når en trykker på stempelet for å åpne sprøyta, kommer det ut noe som ser veldig masse ut (mye mer enn 8 dråper), men det står at mengden eeegentlig er liten og skal komme ut hvis ikke er sprøyta defekt. Så om noen dråper ikke blir satt, tror jeg ikke det er mye i forhold til totalvolumet altså. Og jeg hadde ikke satt en ekstra sprøyte, de ser raskt på kontrollen i morgen hvordan du ligger an:joyful: Og justerer ev. dosen hvis det trengs.
Det blir spennende for deg på tirsdag da! Krysser fingre og tær for deg! Skal oppdaterte så fort jeg har fått resultatet. Først ringe samboeren da :hilarious:

Jeg har sensitiv hud, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre. Men jeg reagerer ikke på de andre. Det begynner å klø grusomt mye så fort bemfola er satt.

Det er bare bra at du holder sprøyta lenge ikke etter den er satt. Snakket mer en venninne av meg som er sykepleier, og man skal holde den ikke en god stund. Ikke for å ikke miste væske da, men ett eller annet om at da blir stikksåret lukket mye fortere. Husker ikke :hilarious: Ja, det kommer jo i begynnelsen før jeg setter sprøyta også, men mens nåla er i og sprøyta settes så "lekker det" fra korken som er skrudd på sprøyta hvis du skjønner? Og det virker jo litt rart. Men får se hva de sier på kontroll i dag. Er bare så livredd for at det ikke blir uttak før helgen, for det er jo rød dag på mandag, så da blir det eventuelt ikke uttak før tirsdag, og kan man holde igien eggløsning så lenge med fyremadel? Er livredd for avrbrutt forsøk pga dette.. Forrige gang hadde jeg kontroll 9 dager etter sprøyta var satt og uttak 3 dager etter. Nå er jeg satt sprøyter i 7 dager, men går på sterkere dose. Så er veldig spent!

Tror det er normalt? Dvs, det kommer altid en dråpe eller to når jeg tar ut gonal f, uansett hvor lenge jeg holder den inne etter dosen er satt, samt at det kommer ut en dråpe når jeg setter på ny kanyle.. Men hvis du har en sjekk i morgen finner du hvertfall ut hvordan ståa er. Ser for meg at det i verstefall medfører en ekstra stimuleringsdag? Men altså, jeg vet ikke, er på første stimuleringsrunde, men det er noen dråper som går til spille hos meg også :shy:
Edit:ser jeg er veldig på etterskudd i tråden:wacky:
Det er sikkert helt normalt da. Man bekymrer seg bare for alt mulig rart :hilarious: livredd for at det ikke blir uttak innen fredag og at det er for sent på tirsdag (pga rød dag på mandag). Derfor jeg har vært livredd for at litt væske kan ha mye å si..

Du er da ikke på etterskudd i tråden synes jeg :Heartred I så fall er vi to. Jeg glemmer å følge med å kan ta flere dager før jeg går innom her. :hilarious:

Masse lykke til☺️
Tusen takk
Jeg fikk avbrutt vår første runde med IVF. 3 egg ut og 0 egg befruktet. Det var helt utrolig tomt og trist og leit.
Runde to var jeg LIVREDD. Redd for ingen egg ut. Fikk så ut fem egg men HYSTERISK redd for t disse ikke ble befruktet. Telefon fra klinikken neste dag, 3 befruktet. Så bar det å holde ut de grusomme dagene for å se om noen av de overlevde til blastoer. Endte med en inn og en på frys. Så ubeskrivelig letta da :Heartred
Forsøk nr tre endte med 15 ut, 12 befrukta og 6 blasto :Heartred
Så at man får dårlige resultater første runde vil ikke si at løpet er kjørt. :Heartred
Så utrolig fint å lese noen solskinnshistorier her, om at det finnes håp! :Heartred Jeg er selv livredd og har vondt i magen fordi jeg er så redd og nervøs. Orker ikke tanken på at det skal skje igjen at ingen overlever.. Så din historie gir meg et ørlite håp:Heartred Ser at forsøkene endte bare bedre og bedre for deg for hvert forsøk og det er så fin å se :Heartred

Back
Topp