Juni 2022

Da kom svarene fra Porsgrunn så det blir nytt forsøk etter sommeren.. kort protokoll med menopur, gonal f og dual triggere samt letrozol.. siste vi får.. har også snakket med medicus så vi er på banen der også.. da er det bare å knaske q10 å andre godsaker i et par mnd
Har så lyst til å være positivt heloptimistisk på dine vegne. Det er et tøft valg å ta, synes jeg. For en ting er jo at vi bruker mye penger på det offentlige, men når alt skal betales. Håper du får noe bra ut av neste runde i Porgrunn :Heartred

Ferdig hos gynekologen. De var langt i fra store nok. Kjenner jeg mister håpet med en gang :arghh: forrige gang var den største forlikkelen på 18, og nå har jeg seks egg under 10mm og tre egg som ligger mellom 10-11 mm. Tenk om hele forsøket går i vasken?? :sad010Jeg går jo til og med på fler hormoner nå enn sist. Jeg orker :sad010Jeg er livredd for avbrutt forsøk! Gått på sprøyter i en uke i dag! Noen som har noe positivt å komme med? Er det "vanlig" at foliklene er sååå små etter å ha gått på hormoner i en uke? Jeg kjenner at jeg veldig lett tenker negativt etter forrige forsøk nå og trenger noen gode ord..
Du stimulerer på bemfola? Første uttak stimulerte jeg på bemfola,og stimulerte i litt over en uke da selv. Fikk ut 4 egg, to befruktet, ett inn og ett på frys. Men denne gangen stimulerte jeg på menopur i en uke akkurat. Spent på hva klinikken sier idag. Var inne i går for uttak og icsi. 13 egg ut,

Skjønner at det er skuffende og måtte stimulere litt til og litt til, men håper på flere egg ut for deg :Heartred

Forsøk avbrutt….

Jeg er så sur!! Og frustrert at de på klinikken ikke hører på meg og ikke tar stilling til mine bekymringer. For tynn slimhinne har vært et tydelig problem hos meg i mange år. En av grunnene vi er til ivf. Når vi skulle i gang med fryseforsøket og jeg fikk behandlingsplan, så kom jeg med bekymringer til de. De ville jeg skulle bruke letrozol, og bare det. Men jeg sa til de at jeg har tatt letrozol for slimhinnen uten effekt på slimhinne mange ganger, og at jeg tror jeg må ha noe østrogen isteden… Eggeløsning er ikke et problem for meg. Men nei. Jeg skulle ta letrozol, for det kunne nok helt sikkert fungere på slimhinnen nå. Men i dag fikk jeg svar på det jeg fryktet. Slimhinne på 3mm på syklusdag 12… Ledene follikkel på 23mm, og eggløsning er rett rundt hjørnet…
Jeg er så frustrert og lei meg over å ikke bli tatt på alvor… Jeg sitter ikke her å finner på ting..:sad010

Forsøk avbrutt….

Jeg er så sur!! Og frustrert at de på klinikken ikke hører på meg og ikke tar stilling til mine bekymringer. For tynn slimhinne har vært et tydelig problem hos meg i mange år. En av grunnene vi er til ivf. Når vi skulle i gang med fryseforsøket og jeg fikk behandlingsplan, så kom jeg med bekymringer til de. De ville jeg skulle bruke letrozol, og bare det. Men jeg sa til de at jeg har tatt letrozol for slimhinnen uten effekt på slimhinne mange ganger, og at jeg tror jeg må ha noe østrogen isteden… Eggeløsning er ikke et problem for meg. Men nei. Jeg skulle ta letrozol, for det kunne nok helt sikkert fungere på slimhinnen nå. Men i dag fikk jeg svar på det jeg fryktet. Slimhinne på 3mm på syklusdag 12… Ledene follikkel på 23mm, og eggløsning er rett rundt hjørnet…
Jeg er så frustrert og lei meg over å ikke bli tatt på alvor… Jeg sitter ikke her å finner på ting..:sad010
Åh nei det var skikkelig kjedelig! Og utrolig dårlig at klinikken ikke lyttet til deg. Historikken din må jo være i journalen deres... Hva sa de om den tynne slimhinnen da? At du trenger østrogen neste gang? :shifty: Det er så tøfft med avbrutt forsøk, føler virkelig med dere ❤️❤️❤️

Jeg venter og venter på mensen. Den er ikke forsinket ennå, men jeg har spottet siden igår og vil bare at den skal komme igang NÅ. Må uansett ringe klinikken idag å spørre om medisineringen, så at det er avklart innen langhelgen.

Sender deg en god klem, skjønner godt du blir stressa med tanke på hva som skjedde sist <3

Mine er rundt samme størrelsen etter over 1 uke med sprøyter, i alle fall de to forrige forsøkene! Har hatt lange stimuleringsrunder, foliklene bruker lang tid på å vokse hos meg, tydeligvis. Kan ikke øke dosen heller, da blir jeg overstimulert. Så basert på det lille jeg veit, så er det flere som må gå en stund på sprøyter før foliklene er klare. At du har en del på rundt 1 cm tyder i alle fall på at de reagerer på noe. MASSE lykke til! :) Håper så for deg at det blir uttak og alt denne gangen.
Da er det kanskje normalt å ha den størrelsen etter å ha gått på hormoner i en uke da. Ble bare så skuffa, for de var større forrige forsøk ca samme dag i stimuleringsprosessen.. Tusen takk, det håper virkelig jeg også :Heartred

Jeg hadde også bare små follikler på mandag, en uke etter sprøytestart. Har ny ultralyd på fredag, håååper det begynner å ta seg opp. Masse mensmurringer nå hvertfall, så det bøøør jo ha blitt litt bedre :shy:
Krysser alt jeg kan for deg :Heartred Har kontroll igjen i dag jeg også faktisk, men kun to dager siden forrige kontroll. Lykke til i dag Reiret:)

Jeg husker ikke akkurat tallene, men på første forøket vårt ble eggposene ganske fort store så dagen etter første kontroll satte jeg ovitrelle. Det ble ingen baby av det forsøket. På neste forsøk fikk jeg en litt annerledes kombo av medisiner og målet deres var å få til saktere vekst av eggposene sånn at de rakk å bli skikkelig modne. Da ble det en del flere dager med stimulering, men det endte med både baby og et embryo på frys. Krysser fingrene for at dine egg også blir bedre nå som de stimuleres litt saktere enn sist!

Jeg husker ikke akkurat tallene, men på første forøket vårt ble eggposene ganske fort store så dagen etter første kontroll satte jeg ovitrelle. Det ble ingen baby av det forsøket. På neste forsøk fikk jeg en litt annerledes kombo av medisiner og målet deres var å få til saktere vekst av eggposene sånn at de rakk å bli skikkelig modne. Da ble det en del flere dager med stimulering, men det endte med både baby og et embryo på frys. Krysser fingrene for at dine egg også blir bedre nå som de stimuleres litt saktere enn sist!
Dette ga meg veldig stort håp :Heartred Det er akkurat som å høre min pp forrige forsøk! Og jeg går på en annen kombo denne gangen jeg også, slik som det var i ditt tilfelle. Takk for en solskinnshistorie, håper jeg kan gå i dine "fotspor" :Heartbigred :cheers På vei til ny kontroll nå, har hatt to stimuleringsdager ekstra, så håper det har utgjort noen forskjell i alle fall..

Husk at forrige gang ble det avbrutt. Så ingen vits i å håpe på samme resultat på størrelsene som da. Eller? Selv om foliklene bruker lenger tid nå så trenger ikke det å være negativt. Alle sykluser er forskjellig og vi respondere ulikt på forskjellige medisiner. Vi kan til og med ha samme medisin 2 runder, men ha ulikt resultat. Så denne runden trenger du vel litt lenger tid på å modne eggene. Ikke unormalt i det hele tatt :Heartred
Neida, det har du rett i, jeg bare er så redd for at de skal slutte å vokse eller noe.. Det går sikkert an det også? Jeg aner ikke, men du har jo et godt poeng :p Bra det ikke er unormalt. Jeg er ekstremt tydig på å tenke negativt og det verste så fort ting ikke går helt slik jeg så for meg. En forferdelig slitsom egenskap for meg :wacky:

Du stimulerer på bemfola? Første uttak stimulerte jeg på bemfola,og stimulerte i litt over en uke da selv. Fikk ut 4 egg, to befruktet, ett inn og ett på frys. Men denne gangen stimulerte jeg på menopur i en uke akkurat. Spent på hva klinikken sier idag. Var inne i går for uttak og icsi. 13 egg ut,

Skjønner at det er skuffende og måtte stimulere litt til og litt til, men håper på flere egg ut for deg :Heartred
Ja nå stimulerer jeg på bemfola 225, og menopur 150. Forrige forsøk brukte jeg kun menopur (300?) og det var det. Så bra du fikk noen egg befruktet :Heartred 13 egg ut? Wow, det er imponerende mange synes jeg!

Takk :Heartred

Etter kontrollen på onsdag og Porsgrunn ringte meg, så var jeg så sliten og hormonell at jeg gråt da jeg pratet med de. Hormonene har tatt skikkelig overhånd denne gangen. Hun forstod frustrasjonen min, og hun ville jeg skulle vite at jeg ikke var alene. Hun sa også at jeg nesten gikk på maks dose (det skjønner jeg ikke med menopur på 150 og mebfola 225)), og at tiden gikk i mot meg, og at amh var på 17 for noen år siden og at den stadig g går ned. Jeg er klar over det selv, men ble desto mer knust av å høre det.. Jeg fyller 36 i august, og jeg er så redd for at sjansen har gått fra meg..

Forsøk avbrutt….

Så utrolig trist :Heartred Der er så ufattelig ondt og vanskelig når man ikke blir hørt. Jeg håper virkelig at de korrigerer medisin neste gang. Masse gode klemmer sendes din vei

Etter kontrollen på onsdag og Porsgrunn ringte meg, så var jeg så sliten og hormonell at jeg gråt da jeg pratet med de. Hormonene har tatt skikkelig overhånd denne gangen. Hun forstod frustrasjonen min, og hun ville jeg skulle vite at jeg ikke var alene. Hun sa også at jeg nesten gikk på maks dose (det skjønner jeg ikke med menopur på 150 og mebfola 225)), og at tiden gikk i mot meg, og at amh var på 17 for noen år siden og at den stadig g går ned. Jeg er klar over det selv, men ble desto mer knust av å høre det.. Jeg fyller 36 i august, og jeg er så redd for at sjansen har gått fra meg..
Med en dose på 375 vil jeg absolutt si at du er nesten på max. Jeg har på 300 og har en amh på 7,9.
Jeg håper virkelig det blir et bedre resultat denne gangen :Heartred
Jeg fyller 42 i år og mener så absolutt at sjansen ikke har gått i fra meg. Så lenge eggene er der så er det en sjanse!

Ikke gi opp håpet enda :) vet hvor lett det er å tenke negativt, jeg blir 39 dagen etter testdag

Med en dose på 375 vil jeg absolutt si at du er nesten på max. Jeg har på 300 og har en amh på 7,9.
Jeg håper virkelig det blir et bedre resultat denne gangen :Heartred
Jeg hadde jo 300 i menopur sist(?) og nå går jeg jo bare på 150. Hvorfor kan jeg ikke gå på 300 menopur og 225 på bemfola? Trodde maks dose var på en og en medisin og ikke til sammen jeg. Takk det håper jeg også :Heartbigred

Jeg hadde jo 300 i menopur sist(?) og nå går jeg jo bare på 150. Hvorfor kan jeg ikke gå på 300 menopur og 225 på bemfola? Trodde maks dose var på en og en medisin og ikke til sammen jeg. Takk det håper jeg også :Heartbigred
Nei du må slå sammen summen av begge. De er jo begge medisiner som skal stimulere folikler. Forskjellen og det som kan være utslagsgivende denne gangen er jo både total dose og at du har 2 ulike medisiner. Dette er ikke uvanlig å bruke, da man respondere forskjellig på ulike medisiner.

Nei du må slå sammen summen av begge. De er jo begge medisiner som skal stimulere folikler. Forskjellen og det som kan være utslagsgivende denne gangen er jo både total dose og at du har 2 ulike medisiner. Dette er ikke uvanlig å bruke, da man respondere forskjellig på ulike medisiner.
Okey, takk for svar. Har ikke peiling jeg :wacky: men hvis dette nesten er maks, og hvis det ikke går nå, så er det lite håp da eller?.... Eller, da håper jeg at jeg kan forsøke lang protokoll eller noe. Skal man ha prøvd lenge før de forsøker lang protokoll?

Okey, takk for svar. Har ikke peiling jeg :wacky: men hvis dette nesten er maks, og hvis det ikke går nå, så er det lite håp da eller?.... Eller, da håper jeg at jeg kan forsøke lang protokoll eller noe. Skal man ha prøvd lenge før de forsøker lang protokoll?
Nei håpet er ikke ute, men en justering av hvilken type medisiner må sikkert ses på. Hvem som får lang protokoll og når man får det er veldig individuelt. Altså ingen regel om når man eventuelt får det. Men om det ikke skulle gå denne gangen så be om en samtale med legen og diskuter eventuelle endringer og hvorfor. Da kan du også be om at de vurderer lang protokoll for deg, hvis de ikke allerede tilbyr denne løsningen

Back
Topp