Juni 2022

Nei håpet er ikke ute, men en justering av hvilken type medisiner må sikkert ses på. Hvem som får lang protokoll og når man får det er veldig individuelt. Altså ingen regel om når man eventuelt får det. Men om det ikke skulle gå denne gangen så be om en samtale med legen og diskuter eventuelle endringer og hvorfor. Da kan du også be om at de vurderer lang protokoll for deg, hvis de ikke allerede tilbyr denne løsningen
Takk for tips, skal be om samtale med legen om det ikke går denne gangen. Det er nesten 3 timer unna oss da, så håper han går med på skype :) Eventuelt så har jeg tenkt litt på eggdonasjon. Siden vi er to jenter. Hun er 6 år yngre enn meg, så kan fort hende at eggene hennes duger mer enn mine. Så kan jeg bære ungen frem. Vet du hvordan dette er offentlig? Er det noe de offentlige godkjenner som behandling?

Takk for tips, skal be om samtale med legen om det ikke går denne gangen. Det er nesten 3 timer unna oss da, så håper han går med på skype :) Eventuelt så har jeg tenkt litt på eggdonasjon. Siden vi er to jenter. Hun er 6 år yngre enn meg, så kan fort hende at eggene hennes duger mer enn mine. Så kan jeg bære ungen frem. Vet du hvordan dette er offentlig? Er det noe de offentlige godkjenner som behandling?
Har desverre ikke aning :rolleyes:Forhåpentligvis går det strålende denne gangen :Heartred

Forsøk avbrutt….

Jeg er så sur!! Og frustrert at de på klinikken ikke hører på meg og ikke tar stilling til mine bekymringer. For tynn slimhinne har vært et tydelig problem hos meg i mange år. En av grunnene vi er til ivf. Når vi skulle i gang med fryseforsøket og jeg fikk behandlingsplan, så kom jeg med bekymringer til de. De ville jeg skulle bruke letrozol, og bare det. Men jeg sa til de at jeg har tatt letrozol for slimhinnen uten effekt på slimhinne mange ganger, og at jeg tror jeg må ha noe østrogen isteden… Eggeløsning er ikke et problem for meg. Men nei. Jeg skulle ta letrozol, for det kunne nok helt sikkert fungere på slimhinnen nå. Men i dag fikk jeg svar på det jeg fryktet. Slimhinne på 3mm på syklusdag 12… Ledene follikkel på 23mm, og eggløsning er rett rundt hjørnet…
Jeg er så frustrert og lei meg over å ikke bli tatt på alvor… Jeg sitter ikke her å finner på ting..:sad010
Sender deg en stor klem :Heartred
Har vært i samme situasjon i Porsgrunn selv, flere ganger. Føler man noen ganger behandles som en gjenstand, og ikke et menneske. Lurer ofte på om de ser tilbake i journalen og tidligere forsøk i det hele tatt. De er eksperter på dette - men vi er tross alt eksperter på vår egen kropp. De burde virkelig høre etter til tidligere erfaringer og være åpne for å prøve andre ting.
Hva skader det å prøve styrt syklus på deg liksom??! Jeg fikk jo prøve det denne runden, og jeg har aldri slitt med tynn slimhinne engang.
Nei huff, kjenner så igjen følelsene dine.
Ville spurt om å få en samtale med Erling om veien videre. Synes absolutt han er den som lytter mest. Og HELT annerledes å prate med de IRL enn via Crypho.
Stor klem til deg :love7

Jeg må bare beklage for negativiteten min, men forsøket denne gangen, stimuleringen var ikke god :(, sendte melding til klinikken i dag om hva jeg følte og tenkte, føler meg liksom som en idiot :( samboeren sa i dag at jeg måtte love å vente til testdag med blodprøve da han vet hvor ofte jeg har vært i kjelleren etter innsett. Jeg føler meg liksom så tom innvendig, gråter mye alene, skal på jobb i dag og kjenner alt er tøft :(

Jeg må bare beklage for negativiteten min, men forsøket denne gangen, stimuleringen var ikke god :(, sendte melding til klinikken i dag om hva jeg følte og tenkte, føler meg liksom som en idiot :( samboeren sa i dag at jeg måtte love å vente til testdag med blodprøve da han vet hvor ofte jeg har vært i kjelleren etter innsett. Jeg føler meg liksom så tom innvendig, gråter mye alene, skal på jobb i dag og kjenner alt er tøft :(
Det er skikkelig tøft å stå i dette. Prøv å gi deg selv lov til å ikke være på topp eller gjøre ting perfekt akkurat nå. Det er helt ok å spørre om en sykmelding hvis du trenger det. Snart er det innsett og det virker jo som alt ligger godt tilrette for det? Ikke gi opp! ❤️

@Litjmora du kan sette meg over på stimulerer. Mensen kom like etter forrige innlegg ;) Jeg fikk også snakket med sykepleier som mente at jeg bare skulle bruke estradot, men hun skulle ringe tilbake hvis jeg skulle ta progynova i tillegg. Har ikke hørt noe ennå, så har foreløpig bare startet opp med plaster. Er litt lettet over det. Nesten direkte etter at jeg satte på 3 plaster ble jeg litt svimmel og kvalm, men det kan godt være psykisk. (Gru)gleder med til å være igang!

Det er skikkelig tøft å stå i dette. Prøv å gi deg selv lov til å ikke være på topp eller gjøre ting perfekt akkurat nå. Det er helt ok å spørre om en sykmelding hvis du trenger det. Snart er det innsett og det virker jo som alt ligger godt tilrette for det? Ikke gi opp! ❤️
Tusen takk :) er heldigvis bare i kvekd jeg skal jobbe, har ferie fra i morgen og frem til 16 juni, skal dra hjem til Trøndelag mandag og blir der frem til 16, det var visst en perfekt 4AA blasto, bedre enn det jeg satte inn i januar som var 4BB men klarer liksom ikke snu tankene :(

Da har jeg vært på ny kontroll, og ja.. det er enda lenge igjen.. Ledende follikkel har vokst 1-2mm siden mandag og er nå 12-13mm.
Har økt dosen gonal f, samt fått menopur, så blir det ny kontroll i neste uke. I tillegg ble det bestemt at det blir totalfrys, for jeg har maaaaaange follikler som potensielt kommer til å vokse opp nå som jeg øker medisinene. Legen trodde dessuten ikke livmora kom til å være så mottakelig pga langvarig stimulering om jeg skulle ende med å ikke bli overstimulert.
Litt kjedelig beskjed å få, men like greit å ha det avklart.. Litt blanda følelser her nå, og stresser litt med økonomien/det praktiske i det hele. Er vel 12-13k inn med medisiner, og har 7 timer reisevei, så håååper ikke noe ødelegger for uttak:nailbiting:

Da har jeg vært på ny kontroll, og ja.. det er enda lenge igjen.. Ledende follikkel har vokst 1-2mm siden mandag og er nå 12-13mm.
Har økt dosen gonal f, samt fått menopur, så blir det ny kontroll i neste uke. I tillegg ble det bestemt at det blir totalfrys, for jeg har maaaaaange follikler som potensielt kommer til å vokse opp nå som jeg øker medisinene. Legen trodde dessuten ikke livmora kom til å være så mottakelig pga langvarig stimulering om jeg skulle ende med å ikke bli overstimulert.
Litt kjedelig beskjed å få, men like greit å ha det avklart.. Litt blanda følelser her nå, og stresser litt med økonomien/det praktiske i det hele. Er vel 12-13k inn med medisiner, og har 7 timer reisevei, så håååper ikke noe ødelegger for uttak:nailbiting:
Så kjedelig med rotalfrys, men så klart best om kroppen får hentet seg inn og man kan legge alle forhold til rette for at det skal gå bra når du får satt inn :Heartred

Vært på ultralyd i dag. Slimhinne på 9,ettellerannet og ingen ledende follikel. Gyn var veldig fornøyd :wav
Skal det endelig bli er innsett på oss igjen da? :nailbiting: Venter og venter og venter på at de skal ringe :banghead:
Så spennede Sofia. Nå må det bli din tur :Heartred

Da jeg fikk tilbake mensen etter mitt første barn, var syklusen helt på en snurr. Hadde sykluslengde på 45-46 dager, og lutealfase på 6-7 dager. Det er hormonene som skal komme i balanse igjen, er visst ikke helt uvanlig. Utrolig frustrerende, da!

Signerer denne! Min andre mens kom etter 61 dager, den tredje etter 38 og så var jeg tilbake i vanlig rute. Første blødning var også kort og lett. Helt normalt, altså, men håper det går seg til om ikke så lenge:)

Lurer på om jeg startet med estradot for tidlig.. Mensen hadde begynt med ferskt blod, men jeg blødde ikke mye. Siden jeg satte på plasteret sen formiddag så har det ikke tatt seg opp noe særlig. Burde jeg ta av plasteret tro? :bored: Den gamle slimhinnen må vel ut innen man bygger opp en ny... Ugh føler meg som et spørsmålstegn

Lurer på om jeg startet med estradot for tidlig.. Mensen hadde begynt med ferskt blod, men jeg blødde ikke mye. Siden jeg satte på plasteret sen formiddag så har det ikke tatt seg opp noe særlig. Burde jeg ta av plasteret tro? :bored: Den gamle slimhinnen må vel ut innen man bygger opp en ny... Ugh føler meg som et spørsmålstegn
Jeg har hatt plaster to ganger nå og progynova to ganger før det, har opplevd at mensen blir mye lettere og mindre etter oppstart av begge deler. Jeg har da startet på dag to, vet ikke om det er det som er vanlig :happy:

Svarte visst uten å høre til her :wacky:

Et raskt spørsmål. Jeg skal ta hormonene kl 18 hver dag. Eller klokken 16-18 da, men jeg har valgt fast tidspunkt kl 18. Bør jeg forholde meg til det tidspunktet hver dag eller kan jeg ta den en halvtime/time før hvis det passer best i blant? Har det noe å si?

Da jeg fikk tilbake mensen etter mitt første barn, var syklusen helt på en snurr. Hadde sykluslengde på 45-46 dager, og lutealfase på 6-7 dager. Det er hormonene som skal komme i balanse igjen, er visst ikke helt uvanlig. Utrolig frustrerende, da!
Tusen takk for svar! Huff, håper virkelig ikke lengden varer like lenge som nå. Husker du hvor lang tid det tok før den ble tilnærmet "normal"?

Et raskt spørsmål. Jeg skal ta hormonene kl 18 hver dag. Eller klokken 16-18 da, men jeg har valgt fast tidspunkt kl 18. Bør jeg forholde meg til det tidspunktet hver dag eller kan jeg ta den en halvtime/time før hvis det passer best i blant? Har det noe å si?
Hos meg har det gått helt fint, men har plassert meg ett sted mellom ytterpunktene, så har jeg kun endret med en halvtime frem eller tilbake alt ettersom kunder, jobbslutt, andre avtaler. Tør ikke sjonglere for mye med tidsforandring egentlig.

Men 13 egg ut, 5 har blitt befruktet normalt, så nå er jeg kjempespent på hvor mange som overlever til tirsdag. Og de neste dagene etter eventuelt innsett. Har heldigvis lange behandlinger på jobb når jeg er tilbake, men så at listene mine var nær sagt fulle, men lange behandlinger og noen korte som jeg kommer til å dra ut så jeg kan få meg en liten pause om jeg trenger det.

Sist så var jeg kjempetrøtt og kroppen var bare helt daff og zombie. Så denne gangen skal ikke koffein være redningen for å overleve, men heller få nok søvn :hilarious: I mitt hode, så var det en faktor til MA. Selv om de sier at man ikke kan si noe for sikkert. Men koffein snevrer jo inn blodårene og tenker at det ga dårlig blodtilførsel til å etablere morkake og hjelpe til nok på veksten av fosteret.

Back
Topp