Juni 2022

Hos meg har det gått helt fint, men har plassert meg ett sted mellom ytterpunktene, så har jeg kun endret med en halvtime frem eller tilbake alt ettersom kunder, jobbslutt, andre avtaler. Tør ikke sjonglere for mye med tidsforandring egentlig.

Men 13 egg ut, 5 har blitt befruktet normalt, så nå er jeg kjempespent på hvor mange som overlever til tirsdag. Og de neste dagene etter eventuelt innsett. Har heldigvis lange behandlinger på jobb når jeg er tilbake, men så at listene mine var nær sagt fulle, men lange behandlinger og noen korte som jeg kommer til å dra ut så jeg kan få meg en liten pause om jeg trenger det.

Sist så var jeg kjempetrøtt og kroppen var bare helt daff og zombie. Så denne gangen skal ikke koffein være redningen for å overleve, men heller få nok søvn :hilarious: I mitt hode, så var det en faktor til MA. Selv om de sier at man ikke kan si noe for sikkert. Men koffein snevrer jo inn blodårene og tenker at det ga dårlig blodtilførsel til å etablere morkake og hjelpe til nok på veksten av fosteret.
Da lærte jeg noe nytt i dag, jeg drikker ikke mye greier med koffein men pepsimax drakk jeg litt etter innsett, ikke mye men snuste mye og var stressa :( har på følelsen at det var årsak pga kjemisk sist, men sluttet snuse for 2 mnd siden

Da lærte jeg noe nytt i dag, jeg drikker ikke mye greier med koffein men pepsimax drakk jeg litt etter innsett, ikke mye men snuste mye og var stressa :( har på følelsen at det var årsak pga kjemisk sist, men sluttet snuse for 2 mnd siden
Det er jo kjempebra da :D Ja, nikotin har samme virkning på blodkar som koffein. Men som sagt, i mitt hode så ga det mening. Jeg gomler innpå med masse sjokolade nå, før jeg må avstå fra det også under et eventuelt svangerskap. Så kan man jo argumentere med at ja, røykere og snusere og folk som drikker mye blir gravide i tide og utide, hva med de? Så vet jo vi som får assistert befruktning hvor mye som lander på tilfeldigheter. :joyful: Men tenker også at jeg har lyst til å gi babyen i magen de beste vilkårene. Godt polstret kommer den til å bli uansett uten at det skal gå utover dens egen vekt :hilarious:

Lurer på om jeg startet med estradot for tidlig.. Mensen hadde begynt med ferskt blod, men jeg blødde ikke mye. Siden jeg satte på plasteret sen formiddag så har det ikke tatt seg opp noe særlig. Burde jeg ta av plasteret tro? :bored: Den gamle slimhinnen må vel ut innen man bygger opp en ny... Ugh føler meg som et spørsmålstegn
Samme skjedde med meg. Begynte med plaster første dag, før jeg hadde fått den kraftige blødningen jeg pleier ha dag 2-4. Gikk tre dager med mindre blødning, før det plutselig kom en rød foss på kvelden dag 4:wideyed:

Tusen takk for svar! Huff, håper virkelig ikke lengden varer like lenge som nå. Husker du hvor lang tid det tok før den ble tilnærmet "normal"?
Jeg hadde to sykluser som var utrolig lange, og innen den tredje hadde jeg vært hos privat gynekolog og fått letrozol for tidligere EL og cyclogest for forlenget lutealfase :shy:

Så vet ikke hvor lenge syklusen ville vært forstyrra, men leste at det vanlige er mellom 3 og 6 sykluser før man er tilbake til normal.

Kan jeg stille et litt teit spørsmål? Når man har uttak på f.eks CD12, og innsett på f.eks CD15, regner man da CD13 som 1DPO eller CD16 som 1DPO?

Er det noen her som har søskenforsøk, som nylig har fått mensen tilbake? Jeg fikk mensen tilbake etter forrige fødsel for 3 månder siden - og har min andre mens nå, og den er ordentlig "rar" - kort, og lite. Og syklusen var lang.
Har noen samme erfaring?
Tror det er ganske vanlig at kroppen bruker noen måneder til å komme i balanse, som Kaffekoppen sier. :)

Ferdig hos gynekologen. De var langt i fra store nok. Kjenner jeg mister håpet med en gang :arghh: forrige gang var den største forlikkelen på 18, og nå har jeg seks egg under 10mm og tre egg som ligger mellom 10-11 mm. Tenk om hele forsøket går i vasken?? :sad010Jeg går jo til og med på fler hormoner nå enn sist. Jeg orker :sad010Jeg er livredd for avbrutt forsøk! Gått på sprøyter i en uke i dag! Noen som har noe positivt å komme med? Er det "vanlig" at foliklene er sååå små etter å ha gått på hormoner i en uke? Jeg kjenner at jeg veldig lett tenker negativt etter forrige forsøk nå og trenger noen gode ord..
Hei!
Jeg var selv til kontroll i går. Gått på hormoner i ca 1 uke og mine egg var heller ikke blitt så store enda. Legen sa det var helt normalt at de ikke var der de skulle være ettersom jeg kun hadde gått på hormoner i en uke. Skal fortsette noen dager til så blir det ovitrelle på mandag.
Forstår frustrasjonen din godt, men gi det noen dager til :) Lykke til!!

Så kjedelig med rotalfrys, men så klart best om kroppen får hentet seg inn og man kan legge alle forhold til rette for at det skal gå bra når du får satt inn :Heartred
Ja, og jeg har egentlig vært forberedt på muligheten for totalfrys fordi det er fare for overstimulering, så det er egentlig greit med en avklaring, så slipper jeg å lure. Fant ut i dag at jeg har en amh på 53, har forstått det sånn av det er relativt høyt. Det ble også nevt at det ikke sikkert lar seg gjøre å stimulere skikkelig og da ønsker de å gjøre en ovarian drilling. Meen får bare ta det som det kommer og hååpe at medisinene gjør susen :smiley-angelic002 :smiley-angelic001

Ja, og jeg har egentlig vært forberedt på muligheten for totalfrys fordi det er fare for overstimulering, så det er egentlig greit med en avklaring, så slipper jeg å lure. Fant ut i dag at jeg har en amh på 53, har forstått det sånn av det er relativt høyt. Det ble også nevt at det ikke sikkert lar seg gjøre å stimulere skikkelig og da ønsker de å gjøre en ovarian drilling. Meen får bare ta det som det kommer og hååpe at medisinene gjør susen :smiley-angelic002 :smiley-angelic001
Oi hva er ovarian drilling? Har jeg aldri hørt om før....
Amh på 53 er ganske høyt ja. Til sammenligning er min på 7.9 og jeg har fått ut mellom 12 og 16 egg.

Oi hva er ovarian drilling? Har jeg aldri hørt om før....
Amh på 53 er ganske høyt ja. Til sammenligning er min på 7.9 og jeg har fått ut mellom 12 og 16 egg.
Altså, jeg er ikke heelt sikker hva det innebærer, men forstår det slik at: Det er visst å gå inn med kikkhull og brenne av litt av eggstokkene for å få færre follikler. Antar det også vil ta ned amh og generelt gjøre hormonbalansen bedre ettersom det i stor grad er antall follikler/cyster som sørger for ubalanse av blant annet androgene hormoner ved pcos. For noen vil det kunne gjøre at eggløsning kommer av seg selv igjen, for andre vil det gjøre det enklere å stimulere ifbm ivf. Tror effekten er midlertidig, slik at det over tid vil kunne gå tilbake til mange follikler. De gadd ikke telle, men det har alltid vært 30+ antrale follikler i hver eggstokk ved ultralyd. Legen sa at når vi likevel kjører totalfrys håpen han på nærmere 30 egg ut, hvis vi treffer en dose som funker. Det høøres jo ganske skummelt ut syns jeg, men litt spenning i hverdagen får man tåle :dance008

Altså, jeg er ikke heelt sikker hva det innebærer, men forstår det slik at: Det er visst å gå inn med kikkhull og brenne av litt av eggstokkene for å få færre follikler. Antar det også vil ta ned amh og generelt gjøre hormonbalansen bedre ettersom det i stor grad er antall follikler/cyster som sørger for ubalanse av blant annet androgene hormoner ved pcos. For noen vil det kunne gjøre at eggløsning kommer av seg selv igjen, for andre vil det gjøre det enklere å stimulere ifbm ivf. Tror effekten er midlertidig, slik at det over tid vil kunne gå tilbake til mange follikler. De gadd ikke telle, men det har alltid vært 30+ antrale follikler i hver eggstokk ved ultralyd. Legen sa at når vi likevel kjører totalfrys håpen han på nærmere 30 egg ut, hvis vi treffer en dose som funker. Det høøres jo ganske skummelt ut syns jeg, men litt spenning i hverdagen får man tåle :dance008
Oi ja spennende var det rette ordet. Krysser fingrene for deg uansett :Heartred

Det gjorde jeg ved lapraskopi, og de fjernet mange cyster men dessverre fikk jeg beskjed om at siden en har pcos så vil cystene komme tilbake inntil man er i overgangsalder

Back
Topp