Juni 2022

Jeg kjente ingenting de 7-8 første dagene, kun på slutten at jeg kjente litt "stikking" nederst i magen.. Fikk ut 11 egg, trenger med andre ord ikke være negativ at du ikke merker noe :)
Jeg begynte å kjenne symptoner dagen etter jeg posten denne :hilarious: Stikkinger, veldig oppblåst, litt kvalm, og følelsen av at jeg er veldig stinn i egglederne. Er så spent på morgendagen når jeg skal sjekke foliklene mine..

Hehe, husker jeg tenkte litt på det under sist forsøk:hilarious:

Kjente mye første gang, fikk ut 10 egg. Kjente så å si ingenting sist gang (ikke en gang etter 16 dager med sprøyter), fikk ut 16 egg. Så DENNE gangen skal ikke ev. fravær av symptomer bekymre meg :p

Lykke til :D
Oi, det var vanvittig mange egg du fikk ut :cheers Jeg begynte å kjenne symptoner dagen etter jeg posten innlegg om mangel på syntoner. Det er så typisk :hilarious: Stikkinger, veldig oppblåst, litt kvalm, og følelsen av at jeg er veldig stinn i egglederne. Så nå håper jeg at symptomer kan være ett godt tegn i stedet:hilarious:

Oi, det var vanvittig mange egg du fikk ut :cheers Jeg begynte å kjenne symptoner dagen etter jeg posten innlegg om mangel på syntoner. Det er så typisk :hilarious: Stikkinger, veldig oppblåst, litt kvalm, og følelsen av at jeg er veldig stinn i egglederne. Så nå håper jeg at symptomer kan være ett godt tegn i stedet:hilarious:
Ja er det ikke typisk! :D Da kjenner du i alle fall at det skjer noe:hilarious: Når har du kontroll?:)

Jeg har tatt sprøyter i fire dager nå, og merker at det "romsterer" og strekker litt nede i eggestokkområdene, så denne gangen kjenner jeg foreløbig litt mer enn sist. Virker som det kan variere veldig fra gang til gang :P

Fler her som reagerer på bemfola? Det klør noe så inni granskauen etter å ha satt den, og jeg blir rød og hoven hver eneste gang. Ser ut som et gedigent myggstikk
Ja er det ikke typisk! :D Da kjenner du i alle fall at det skjer noe:hilarious: Når har du kontroll?:)

Jeg har tatt sprøyter i fire dager nå, og merker at det "romsterer" og strekker litt nede i eggestokkområdene, så denne gangen kjenner jeg foreløbig litt mer enn sist. Virker som det kan variere veldig fra gang til gang :p
Ja, det er litt deilig å kjenne at det skjer noe :hilarious: :p Ja, det varierer kanskje veldig fra forsøk til forsøk da. Kanskje det ikke har en dritt å si :hilarious:

Jeg har første kontroll i morgen. Forrige forsøk var jeg kun på en kontroll da også før det ble bestemt at jeg skulle ha uttak.. Så veldig spent på i morgen! Når har du kontroll?

Jeg er litt stresset for den ene sprøyta jeg setter da. Det har skjedd tre ganger nå at store dråper renner ut fra sprøyta. Til sammen 7-8 dråper i løpet av hele perioden. Tenkte først at det ikke hadde noe å si, men nå begynner det å bli en liten mengde da, og livredd for at det skal være nok til at ting ikke går riktig veien. Frister så å bare sette en hel sprøyte ekstra, men vet ikke om det er så lurt heller..

Jeg opplever litt problemer med den ene hormonsprøyta bemfola. Tok den nå, og fire store dråper rant ut av sprøyta. Det har skjedd to ganger tidligere også, men har tenkt at det ikke har så mye å si. Men nå når det har skjedd gjentatte ganger er jeg redd for at det skal være utslagsgivende. Det er 225 jeg tar i dose, og jeg vet ikke hvor mye 7-8 dråper tilsvarer til sammen, men er det såpass mye at jeg burde ta en sprøyte til nå, eller bør jeg ikke bare gjøre det? Har time hos gynekolog for å sjekke foliklene i morgen.
Ikke unormalt i det hele tatt. Trenger ikke å ta mer. Jeg synes det hjelper å la nålen være igjen i noen sekunder etter at jeg har sprøytet inn åsså slipper jeg huden før jeg drar ut sprøyta.

Fler her som reagerer på bemfola? Det klør noe så inni granskauen etter å ha satt den, og jeg blir rød og hoven hver eneste gang. Ser ut som et gedigent myggstikk
:wideyed:
Og blåmerker har jeg over hele magen etter stikkinga :hilarious:

Vedlegg

• 20220531_181433.jpg
    20220531_181433.jpg
    460,8 KB · Visninger: 46
Ikke unormalt i det hele tatt. Trenger ikke å ta mer. Jeg synes det hjelper å la nålen være igjen i noen sekunder etter at jeg har sprøytet inn åsså slipper jeg huden før jeg drar ut sprøyta.
Godt å høre at det er normalt. Vi lar nåla være i i fem sekunder før vi tar den ut. Jeg skriver vi, for jeg tør ikke sette sprøytene selv, det er det samboeren som gjør :hilarious:

:wideyed:
Og blåmerker har jeg over hele magen etter stikkinga :hilarious:
Uff det så ikke godt ut. Har ikke gått på bemfola selv, men har fått slike reaksjoner av andre medisiner. Masse fine blåmerker bruker jeg også å ha :rolleyes:

I dag er det tid for sjekk av slimhinne og eggposer. Spent på om alt fungerer som det skal fortsatt. Og om livmora ser fin ut etter keisersnitt.. Rart å tenke på at jeg kanskje blir ruger om et par uker.
Hvordan gikk det?

Vi hadde vårt første "forsøk" i februar. Fikk kun ut fire egg, men prøvde tenke positivt. "man trenger bare ett gullegg" gjentok jeg i hodet mitt. Den nedslående telefonen dagen etter om at ingen av eggene overlevde var så vanvittig vond å få :sad010 Vi fikk ikke engang muligheten til å prøve før det var avbrutt. Der var så uendelig vondt, og jeg er livredd for at det skal skje igjen. Jeg tenker omtrent ikke på noe annet enn den frykten for at det skal gjenta seg... Vi er to jenter, og det er jeg som skal gå gravid først, så når det ikke gikk og vi lå i senga og gråt etter telefonen så fikk jeg en enorm skyldfølelse over at det ikke gikk. Jeg er klar over at det ikke er min feil, men jeg følte likevel er så stort ansvar for at samboeren min lå helt knust og gråt.. Jeg følte jeg skuffet henne. En følelse jeg aldri vil glemme og ikke orker tanken på å kjenne igjen :sad010Er det fler som kan relatere seg til dette? Har kontroll hos gynekolog i morgen og er så spent på hvordan det går.. Jeg er livredd,men har et lite snev av håp, men det håpet prøver jeg fint å skyve vekk fra meg, for er så redd for å bli skuffet...jeg orker ikke :arghh:

Vi hadde vårt første "forsøk" i februar. Fikk kun ut fire egg, men prøvde tenke positivt. "man trenger bare ett gullegg" gjentok jeg i hodet mitt. Den nedslående telefonen dagen etter om at ingen av eggene overlevde var så vanvittig vond å få :sad010 Vi fikk ikke engang muligheten til å prøve før det var avbrutt. Der var så uendelig vondt, og jeg er livredd for at det skal skje igjen. Jeg tenker omtrent ikke på noe annet enn den frykten for at det skal gjenta seg... Vi er to jenter, og det er jeg som skal gå gravid først, så når det ikke gikk og vi lå i senga og gråt etter telefonen så fikk jeg en enorm skyldfølelse over at det ikke gikk. Jeg er klar over at det ikke er min feil, men jeg følte likevel er så stort ansvar for at samboeren min lå helt knust og gråt.. Jeg følte jeg skuffet henne. En følelse jeg aldri vil glemme og ikke orker tanken på å kjenne igjen :sad010Er det fler som kan relatere seg til dette? Har kontroll hos gynekolog i morgen og er så spent på hvordan det går.. Jeg er livredd,men har et lite snev av håp, men det håpet prøver jeg fint å skyve vekk fra meg, for er så redd for å bli skuffet...jeg orker ikke :arghh:
Jeg er ikke kjent med å ha avbrutte forsøk, men kan relatere meg til følelsene du går igjennom av andre grunner. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å prate med noen. Enten nær eller fjern. En person som har evnen til å bare lytte og støtte deg. Det er så mye i denne prosessen som vi ikke har kontroll på. Husk at første forsøk også er en slags prøverunde for legene. Det er vanskelig å vite hva som fungerer for ulike personer av medisiner.
Husk at du er bra nok og gjør det du kan for å bli gravid. Jeg kan aldri tenke meg at samboeren din er skuffet over deg på noen slags måte. Du er ei drit tøff dame som går igjennom dette kjøret! Det skal du aldri glemme

Ja, det er litt deilig å kjenne at det skjer noe :hilarious: :p Ja, det varierer kanskje veldig fra forsøk til forsøk da. Kanskje det ikke har en dritt å si :hilarious:

Jeg har første kontroll i morgen. Forrige forsøk var jeg kun på en kontroll da også før det ble bestemt at jeg skulle ha uttak.. Så veldig spent på i morgen! Når har du kontroll?

Jeg er litt stresset for den ene sprøyta jeg setter da. Det har skjedd tre ganger nå at store dråper renner ut fra sprøyta. Til sammen 7-8 dråper i løpet av hele perioden. Tenkte først at det ikke hadde noe å si, men nå begynner det å bli en liten mengde da, og livredd for at det skal være nok til at ting ikke går riktig veien. Frister så å bare sette en hel sprøyte ekstra, men vet ikke om det er så lurt heller..
Jeg har kontroll først neste tirsdag, etter 11 dager med sprøyter. Har hatt lange stimuleringsrunder tidligere, så noe kontroll på cd10 (som de oftest bruker der jeg går) er det lite vits i. Åh, kontroll i morgen ja!! Så spennende, du får oppdatere oss etterpå hvis du orker :D

Ang. Bemfola så reagerer ikke jeg noe på de, blir ikke rød. Men vil tro det er mange som reagerer litt lokalt etter injeksjon av ulike medikamenter. Så ikke godt ut da, håper det gir seg raskt så du slipper å ha det sånn over hele magen etter hvert som sprøytene settes.

Jeg holder sprøyta inne i 10 sek etter dosen er satt, er litt paranoid! :P Men når en trykker på stempelet for å åpne sprøyta, kommer det ut noe som ser veldig masse ut (mye mer enn 8 dråper), men det står at mengden eeegentlig er liten og skal komme ut hvis ikke er sprøyta defekt. Så om noen dråper ikke blir satt, tror jeg ikke det er mye i forhold til totalvolumet altså. Og jeg hadde ikke satt en ekstra sprøyte, de ser raskt på kontrollen i morgen hvordan du ligger an:joyful: Og justerer ev. dosen hvis det trengs.

Jeg opplever litt problemer med den ene hormonsprøyta bemfola. Tok den nå, og fire store dråper rant ut av sprøyta. Det har skjedd to ganger tidligere også, men har tenkt at det ikke har så mye å si. Men nå når det har skjedd gjentatte ganger er jeg redd for at det skal være utslagsgivende. Det er 225 jeg tar i dose, og jeg vet ikke hvor mye 7-8 dråper tilsvarer til sammen, men er det såpass mye at jeg burde ta en sprøyte til nå, eller bør jeg ikke bare gjøre det? Har time hos gynekolog for å sjekke foliklene i morgen.
Det er beregnet at det skal komme noen dråper.. ikke bekymre deg ❤️

Da kom svarene fra Porsgrunn så det blir nytt forsøk etter sommeren.. kort protokoll med menopur, gonal f og dual triggere samt letrozol.. siste vi får.. har også snakket med medicus så vi er på banen der også.. da er det bare å knaske q10 å andre godsaker i et par mnd

Da kom svarene fra Porsgrunn så det blir nytt forsøk etter sommeren.. kort protokoll med menopur, gonal f og dual triggere samt letrozol.. siste vi får.. har også snakket med medicus så vi er på banen der også.. da er det bare å knaske q10 å andre godsaker i et par mnd
Så flott Dina :Heartred Nyt sommeren så godt du kan, så skal jeg heie på deg igjen etter sommeren :gen014

Hun var fornøyd med både slimhinne og eggposen (15mm var den). Så fikk beskjed om at jeg ikke trengte å trappe mer ned på amming når systemet ser ut til å fungere som det skal :) Nå er det bare å vente i spenning på positiv eggløsningstest!!
Fantastisk! 15 mm da er vel eggløsning rett rundt svingen skulle man tro :Heartred

Fantastisk! 15 mm da er vel eggløsning rett rundt svingen skulle man tro :Heartred
Tror jeg pleier å få litt senere eggløsning enn man skulle tro ut fra størrelsen, kanskje jeg trenger litt større eggposer før LHtoppen kommer? Aner ikke helt hvor standardisert sånt er. Men blir nok i løpet sv uka ja. Første gang vi prøver fryseforsøk så veldig uvant å bare gå å vente uten noen sprøyter.

Back
Topp