Juni 2022

Ville bare si at det tok hele 3 år og 1 mnd før jeg i det hele tatt ble gravid etter oppstart IVF. Før det hadde vi prøvd på egen hånd 1 år. På tirsdag fyller den spiren 3 år, så plutselig skjer det. Åsså sender jeg over masse gode klemmer til deg. Det er så tungt når det er tungt om du skjønner hva jeg mener. Men det blir bedre og jeg har trua for deg :Heartred
Det er godt å høre om andre som også har slitt lenge, men kommet i mål til slutt. Unner ingen den lange veien, men hjelper for meg å høre at det fortsatt er håp. Så takk for at du deler, gode du :Heartred Og det er så godt å ha den nydelige heia-gjengen her inne som har troa når man ikke har det selv❤️

Åh, litt sånn motløs lørdag her.
Reagerer tydeligvis endel på estradot. Har vært konstant kvalm siden tirsdag og har voldsomme kramper i området ved livmoren. Andre som har hatt det sånn?
Vi er i vår 34. prøveperiode nå, og klarer ikke la være å tenke hvorfor det skal gå nå, når det aldri har gått før. :banghead:
Er det noen her som har gode erfaringer med styrt syklus? :Heartred
Har ikke så mye erfaring å komme med, men vil gjerne sende deg en stor klem ❤️ Har sett mange her inne som blir gravide etter lang tids prøving. Det er håp ❤️

Jeg har tidligere gått på progynova og reagerte veldig på den, men med nedstemthet. Denne gangen skal jeg ev. gå på kombinasjon av progynova och estradot så det blir spennende... :wtf: Når skal du på kontroll?

Jeg fikk snakket med sykepleier igår om å bruke estradot i tillegg til progynova. Jeg er så redd for at høyere dose av progynova ikke skal være nok for å hindre follikelutvikling så at det blir avbrutt som forrige gang jeg hadde styrt syklus. Vil helst bare kjøre på med alt av medisiner.. (eller - vil egentlig ha naturlig syklus men det får jeg ikke). Hon sa at det nok ikke var noe problem så jeg ble veldig lettet. Men det må vurderes av lege først så får se hva de sier i neste uke.

Nå har de gått de første dagene med progynova.Tar 2mg*2 om dagen, og kjenner så å si iiingenting. Men det er kanskje ved høyere doser at man kjenner bivirkninger?

Har ikke så mye erfaring å komme med, men vil gjerne sende deg en stor klem ❤️ Har sett mange her inne som blir gravide etter lang tids prøving. Det er håp ❤️

Jeg har tidligere gått på progynova og reagerte veldig på den, men med nedstemthet. Denne gangen skal jeg ev. gå på kombinasjon av progynova och estradot så det blir spennende... :wtf: Når skal du på kontroll?
Takk. Setter pris på klemmer :Heartred

Jeg går kun på estradot, er det større sjanse for avbrutt forsøk med kun en av medisinene? :nailbiting: Jeg skal på ultralyd fredag neste uke. Fått så mye avbrutte forsøk i det siste så er skikkelig redd:oops:

Uff, jeg er helt fjern. Såå mange ting jeg skulle spurt klinikken om, men som jeg ikke har visst at jeg lurte på, haha. Også har jeg vært så fornøyd med meg selv som har kommet meg gjennom uka uten for mye stress og tankekjør, litt sånn «ta ting som de kommer»-holdning(som egentlig er ganske ulikt meg). Og selvfølgelig, lørdagskveld DA skrus hodet på:wideyed:

Skal på ultralyd på mandag og skal kun sette cetrotide. Problemet er at vi har langt å kjøre og må starte en times tid før sprøyta skal settes. Hvor mye slingsringsmonn er det på sprøytetida? Evt tåler den en time utenfor kjøleskap så jeg kan sette den langs veien?

Også ble jeg brått stressa over hva som skjer etter ultralyd. Hva om eggene er klare og dustemeg ikke har henta ut ovitrelle enda? Og hva om eggene ikke er klare og apoteket ikke rekker å få inn medisinene jeg trenger framover? Har medisiner tom tirsdag.. henta ut det jeg fikk beskjed om av klinikken, så burde vel bare stole på prosessen, men.. jeg bor på en liten plass så apotek har garantert ikke det jeg trenger. Kan kanskje undersøke med apotek når jeg er på ultralyd, men da må medisinene være utenfor kjøleskap fram til kvelden igjen, og det er kanskje ikke så bra det heller. Kanskje jeg må ta en ringerunde på mandags morgen for sjekke om noen har inne.. evt bare bestille. Sorry, ble mye vas her nå, men frika litt ut når jeg begynte å tenke. (skulle bare spørre om slingringsmonn på cetrotide)
Typisk om jeg kødder til hele forsøket fordi jeg ikke greier å planlegge:wtf:

Takk. Setter pris på klemmer :Heartred

Jeg går kun på estradot, er det større sjanse for avbrutt forsøk med kun en av medisinene? :nailbiting: Jeg skal på ultralyd fredag neste uke. Fått så mye avbrutte forsøk i det siste så er skikkelig redd:oops:
Skjønner redselen :Heartred jeg tror ikke det er så veldig vanlig at det blir avbrutt pga follikelutvikling. Det er mer fordi det har skjedd hos meg tidligere som jeg gjerne vil ta litt ekstra østrogen. Ellers er det vanlig at man bare tar en av medisinene, og det ser ut å variere mellom klinikker hvilken som er standard. Det går sikker fint for deg :) Er det første gangen du skal ha styrt syklus/frys?

Uff, jeg er helt fjern. Såå mange ting jeg skulle spurt klinikken om, men som jeg ikke har visst at jeg lurte på, haha. Også har jeg vært så fornøyd med meg selv som har kommet meg gjennom uka uten for mye stress og tankekjør, litt sånn «ta ting som de kommer»-holdning(som egentlig er ganske ulikt meg). Og selvfølgelig, lørdagskveld DA skrus hodet på:wideyed:

Skal på ultralyd på mandag og skal kun sette cetrotide. Problemet er at vi har langt å kjøre og må starte en times tid før sprøyta skal settes. Hvor mye slingsringsmonn er det på sprøytetida? Evt tåler den en time utenfor kjøleskap så jeg kan sette den langs veien?

Også ble jeg brått stressa over hva som skjer etter ultralyd. Hva om eggene er klare og dustemeg ikke har henta ut ovitrelle enda? Og hva om eggene ikke er klare og apoteket ikke rekker å få inn medisinene jeg trenger framover? Har medisiner tom tirsdag.. henta ut det jeg fikk beskjed om av klinikken, så burde vel bare stole på prosessen, men.. jeg bor på en liten plass så apotek har garantert ikke det jeg trenger. Kan kanskje undersøke med apotek når jeg er på ultralyd, men da må medisinene være utenfor kjøleskap fram til kvelden igjen, og det er kanskje ikke så bra det heller. Kanskje jeg må ta en ringerunde på mandags morgen for sjekke om noen har inne.. evt bare bestille. Sorry, ble mye vas her nå, men frika litt ut når jeg begynte å tenke. (skulle bare spørre om slingringsmonn på cetrotide)
Kort svar her nå men cetrotide.....
Oppbevares i kjøleskap (2-8ºC). Skal ikke fryses eller plasseres i nærheten av fryseboksen eller et kjøleelement/ispose.
Oppbevares i originalpakningen for å beskytte mot lys.
Det uåpnede legemidlet kan oppbevares i originalpakningen i romtemperatur (ved høyst 30ºC) i opptil 3 måneder.
Oppløsningen skal brukes umiddelbart etter tilberedning.

Reagerer tydeligvis endel på estradot. Har vært konstant kvalm siden tirsdag og har voldsomme kramper i området ved livmoren. Andre som har hatt det sånn?
Vi er i vår 34. prøveperiode nå, og klarer ikke la være å tenke hvorfor det skal gå nå, når det aldri har gått før. :banghead:

Sniker..

Hvilken dose tar du? Jeg reagerte som deg, menskrampefølelse, kvalme, vond og urolig mage. Ble skikkelig slått ut. Stod på 200, fikk nedjustert til 100 etter en uke.. det hjalp. Fikk det i kombinasjon med cyclogest, og det ble jammen suksess. Selv om lab sa at blastoen var en treging. 11+0 idag. Heier masse på deg!

Når jeg handla medisiner på apoteket på St Olav for tre år siden fikk jeg med en isoporboks med kjøleelement i. Så om du ender opp med å måtte kjøpe den der så har de kanskje sånt enda? Tror også ovitrelle er vanligere å ha på lager enn andre medisiner man tar i denne prosessen så kanskje du er heldig og de har den inne der du bor?

Når jeg handla medisiner på apoteket på St Olav for tre år siden fikk jeg med en isoporboks med kjøleelement i. Så om du ender opp med å måtte kjøpe den der så har de kanskje sånt enda? Tror også ovitrelle er vanligere å ha på lager enn andre medisiner man tar i denne prosessen så kanskje du er heldig og de har den inne der du bor?
Ble liggende oppe å google i natt, og jeg fant ut at lagerbeholdningen på ulike medisiner kan søkes opp på nettidene til apotekene. Ovitrelle finnes på apotek her jeg bor, og de andre medisinene fins der jeg tar ultralyden, på to forskjellige apotek riktignok. Så hvis det fins sånn isoporboks så løser det seg fint :smiley-angelic001

Ble liggende oppe å google i natt, og jeg fant ut at lagerbeholdningen på ulike medisiner kan søkes opp på nettidene til apotekene. Ovitrelle finnes på apotek her jeg bor, og de andre medisinene fins der jeg tar ultralyden, på to forskjellige apotek riktignok. Så hvis det fins sånn isoporboks så løser det seg fint :smiley-angelic001
St. Olavs skal alltid ha inne alle medisiner som brukes ved forsøk, så de har det nok garantert og du får isoporboks med kjølelement som nevnt over her :)

Jeg tror veldig mange føler på disse følelsene! Husker selv at jeg som gravid lenge slet veldig med å tro på at det plutselig kunne gå, det er komplett uvirkelig etter lang tid som prøver. Men vi ser jo stadig eksempler her inne på at det er virkelige mennesker som gjemmer seg bak statistikken over ivf-ere som blir gravide, og at mange lykkes selv om motet faller etter å ha prøvd lenge. Jeg har fortsatt troa på at dere kan komme dit❤️

Last edited:
Sniker..

Hvilken dose tar du? Jeg reagerte som deg, menskrampefølelse, kvalme, vond og urolig mage. Ble skikkelig slått ut. Stod på 200, fikk nedjustert til 100 etter en uke.. det hjalp. Fikk det i kombinasjon med cyclogest, og det ble jammen suksess. Selv om lab sa at blastoen var en treging. 11+0 idag. Heier masse på deg!
Er så godt å høre at det klaffet for deg, det gir håp:Heartred
Tar 2x100 mg hver tredje dag.
Skal starte på cyclogest etter ultralyd om alt ser fint ut.
Takk for heiing, det hjelper :Heartred

Skjønner redselen :Heartred jeg tror ikke det er så veldig vanlig at det blir avbrutt pga follikelutvikling. Det er mer fordi det har skjedd hos meg tidligere som jeg gjerne vil ta litt ekstra østrogen. Ellers er det vanlig at man bare tar en av medisinene, og det ser ut å variere mellom klinikker hvilken som er standard. Det går sikker fint for deg :) Er det første gangen du skal ha styrt syklus/frys?
Det er første gangen med styrt syklus. Har tre fryseforsøk og to ferskforsøk bak meg fra før. Men da med Letrozol og Menopur.
Satser på at Estradot gjør den jobben den skal :nailbiting:

Jeg tror veldig mange føler på disse følelsene! Husker selv jeg at jeg som gravid lenge slet veldig med å tro på at det plutselig kunne gå, det er komplett uvirkelig etter lang tid som prøver. Men vi ser jo stadig eksempler her inne på at det er virkelige mennesker som gjemmer seg bak statistikken over ivf-ere som blir gravide, og at mange lykkes selv om motet faller etter å ha prøvd lenge. Jeg har fortsatt troa på at dere kan komme dit❤️
Det er sant. Vi er nok veldig mange i samme båt. Kommer ALDRI til å tro det den dagen jeg en gang blir gravid :oops: Godt å høre andre har troa når man ikke helt har det selv:love7

Håper ikke det! Vil bare si at det varierer endel hvor stort egget er før du får positiv test, alt fra 18 til 25 mm. Den vokser ca 1.5 mm i døgnet. Dvs 11 i går, 14 mm søndag, 17 mm tirsdag, 20 mm torsdag. Jeg vet personlig at jeg ikke ville fått positiv test før på torsdag absolutt tidligst, ofte ikke før fredag/lørdag heller. Bare sånn for å si at det er håp :)

Sist syklus var jeg på UL syklusdag 15, follikel på 25 mm og positiv test samme dag.
Sist tok det 18 dager mellom mens og eggløsning, i dag er jeg på syklusdag 13,mej Liv Bente mente den kom raskere nå men håper den kan drøye litt :)

Batterybarn - 26 - B1 - Porsgrunn - 2icsi/ Første fryseforsøk - Styrt syklus - Innsett i uke 23

Blir med videre her siden mensen ble veldig forsinket. Siste dag med Letrozol i dag. Ultralyd til fredag. Veldig spent på slimhinnen, noe som er en av mine hoved problemer siden den alltid er så tynn. Brukt letrozol før, og ikke fått noe tykkere slimhinne da….
Håper eggløsning kommer på riktig dag også:arghh:
Men veldig spent uansett:Heartred

Batterybarn - 26 - B1 - Porsgrunn - 2icsi/ Første fryseforsøk - Styrt syklus - Innsett i uke 23

Blir med videre her siden mensen ble veldig forsinket. Siste dag med Letrozol i dag. Ultralyd til fredag. Veldig spent på slimhinnen, noe som er en av mine hoved problemer siden den alltid er så tynn. Brukt letrozol før, og ikke fått noe tykkere slimhinne da….
Håper eggløsning kommer på riktig dag også:arghh:
Men veldig spent uansett:Heartred
Velkommen :Heartred Håper alt ser fint ut på ul.

Back
Topp