Juni 2022

Hei.

Et spørsmål til dere damer som kanskje er litt mer erfarne enn meg. Jeg skal inn til fastlege for å ta blodprøve på mandag. Skal sjekke hcg og progesteron, så kommer det "dumme" spørsmålet mitt. Skal jeg ikke ta progesteron før etter blodprøven? Har fått beskjed fra klinikken om å fortsette i 7 dager etter positiv blodprøve. Men er som flere av dere redd for å stoppe med tilskuddet...
Jeg har valgt å fortsette. Spurte klinikken om jeg "fikk lov", og de sa at jeg fikk ta de så lenge jeg ønsket, og skrev ut en haug på resept :joyful: Så jeg personlig hadde tatt, selv om det nok går helt fint å stoppe også :)

Hei.

Et spørsmål til dere damer som kanskje er litt mer erfarne enn meg. Jeg skal inn til fastlege for å ta blodprøve på mandag. Skal sjekke hcg og progesteron, så kommer det "dumme" spørsmålet mitt. Skal jeg ikke ta progesteron før etter blodprøven? Har fått beskjed fra klinikken om å fortsette i 7 dager etter positiv blodprøve. Men er som flere av dere redd for å stoppe med tilskuddet...
Du kan ta progrestron før prøven. Man vil gjerne vite verdiene som de er når du går på støtte. Spør om du kan få fornyet resepten om du er bekymret :Heartred

10dpo, og ingen strek. Så jeg er nok ute runden her

Fikk 4 blastoer på frys, tror dere legene vil prøve fryseforsøk neste gang da, eller ny syklus med stimulering?
Ikke nødvendigvis over, håpet for deg enda :HeartredBlir nok helt sikkert frysforsøk om det ikke skulle klaffe nå

IMG_20220707_145322.jpg

Ååå nå er det ingen tvil lengre :Heartred :Heartred forventet 1-2, så ble ganske så positivt overrasket :love017

Du kan ta progrestron før prøven. Man vil gjerne vite verdiene som de er når du går på støtte. Spør om du kan få fornyet resepten om du er bekymret :Heartred

Takk for svar! Er så spent! Fikk 1-2 på digital i dag, og IKM var i går. Klarer nok ikke helt å roe meg ned før svar på blodprøven også. Håper spiren holder seg, og sender masse babystøv til dere andre her inne.

For noen sterke damer dere er :Heartred

Offisiell testdag! :oops:

Og jeg kan med stigning på hCG fra 972 på onsdag til 2287 i dag, flyttes til gravid.
Kan ikke fatte og begripe dette helt enda..! Helt uvirkelig. :love7

I samsvar med klinikken fortsetter jeg på støttemedisin (Utrogestan, prednisilon, albyl-e) framover, foreløpig ingen sluttdato.

Vedlegg

• DFDDFD50-CEB5-4C99-8085-632FE71FA1DC.jpeg
    DFDDFD50-CEB5-4C99-8085-632FE71FA1DC.jpeg
    2,4 MB · Visninger: 77

Og jeg kan med stigning på hCG fra 972 på onsdag til 2287 i dag, flyttes til gravid.

I samsvar med klinikken fortsetter jeg på støttemedisin (Utrogestan, prednisilon, albyl-e) framover, foreløpig ingen sluttdato.
Hurra gratulerer så mye :Heartred

Gratulerer så mye! :love7

@Kaffekoppen hvordan går det med deg? Holder du motet oppe? Når har du offisiell testdag?
Takk som spør, begynte faktisk å gråte av omtanken ❤️

Motet er så langt nede at jeg ikke finner det igjen. Dagene går egentlig mest med til å hulkegråte, fælt å si det. Men jeg syns dette er ufattelig tøft. Får bare skygger på makesure, og i og med at jeg er 11dpo i dag, så vet jeg jo at dette ikke har gått veien :( Får ikke nytt forsøk før i september, og da har vi flyttet, så er veldig usikker på hvordan ting blir. Følte dette var vår ene sjanse. Vet jo at det er stor sannsynlighet for at det ikke går, men hadde nok større forhåpninger enn jeg har turt å innrømme.

Det første bildet er tatt i går, det i midten i morges, og det siste nå nettopp.

Vedlegg

• 4FE57A92-28A7-4C3E-A51B-DAEC6ECC3CC2.jpeg
    4FE57A92-28A7-4C3E-A51B-DAEC6ECC3CC2.jpeg
    82,2 KB · Visninger: 99
  • 1604A3BF-5EC0-4D66-8614-EF1E30D5868B.jpeg
    1604A3BF-5EC0-4D66-8614-EF1E30D5868B.jpeg
    208,8 KB · Visninger: 96
  • F8A21DB1-B009-4861-BAE0-7A5A27E84CEA.jpeg
    F8A21DB1-B009-4861-BAE0-7A5A27E84CEA.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 92
Takk som spør, begynte faktisk å gråte av omtanken ❤️

Motet er så langt nede at jeg ikke finner det igjen. Dagene går egentlig mest med til å hulkegråte, fælt å si det. Men jeg syns dette er ufattelig tøft. Får bare skygger på makesure, og i og med at jeg er 11dpo i dag, så vet jeg jo at dette ikke har gått veien :( Får ikke nytt forsøk før i september, og da har vi flyttet, så er veldig usikker på hvordan ting blir. Følte dette var vår ene sjanse. Vet jo at det er stor sannsynlighet for at det ikke går, men hadde nok større forhåpninger enn jeg har turt å innrømme.

Det første bildet er tatt i går, det i midten i morges, og det siste nå nettopp.
Uff skjønner godt at du er skuffet og lei deg :Heartred Og ja dette er en kjempetøff prosess og det er klart du gråter dine modige tårer. Dette IVF styret går inn på oss alle, og alle får vi forskjellige reaksjoner. Tro meg, jeg har grått mange ganger over alle årene vi har holdt på. Jeg har til og med vært innom en lett depresjon. Husk å få utløp for følelsene dine om det være seg gråt og/eller prat. Det er så viktig å ta vare på hverandre i en sånn prosess.
Jeg håper så inderlig at det skal klaffe for deg om det være seg nå eller i september. Flytting trenger ikke å være noe hinder. Man må bare planlegge litt mer enn andre. Ta det fra ei som alltid må reise for å ha uttak og insett. Det ordner seg :Heartred

Uff skjønner godt at du er skuffet og lei deg :Heartred Og ja dette er en kjempetøff prosess og det er klart du gråter dine modige tårer. Dette IVF styret går inn på oss alle, og alle får vi forskjellige reaksjoner. Tro meg, jeg har grått mange ganger over alle årene vi har holdt på. Jeg har til og med vært innom en lett depresjon. Husk å få utløp for følelsene dine om det være seg gråt og/eller prat. Det er så viktig å ta vare på hverandre i en sånn prosess.
Jeg håper så inderlig at det skal klaffe for deg om det være seg nå eller i september. Flytting trenger ikke å være noe hinder. Man må bare planlegge litt mer enn andre. Ta det fra ei som alltid må reise for å ha uttak og insett. Det ordner seg :Heartred
Tusen takk for omsorgen du viser her i tråden ❤️ Jeg har ikke så mange rundt meg som forstår hele prosessen, så det er godt at noen forstår ❤️

Jeg skal aldri bruke makesure igjen da, for får et stikk av håp hver gang jeg ser skyggen.

Vedlegg

• EA105940-C707-4A92-9334-8E1335C0C058.jpeg
    EA105940-C707-4A92-9334-8E1335C0C058.jpeg
    259,2 KB · Visninger: 101
Jeg har tatt 2 til, og de viser strek de og. De ser til og med rosa ut. Herregud, hvis det er en baby allikevel :smiley-angry017 ❤️❤️❤️
Jaaaaaaa tenk om det er det :Heartred Kanskje du skal spandere på deg en cb ultra early digital test? Eller skal du ta blodprøve over helga?

Back
Topp