Juni 2022

Jeg synes du skriver veldig fint❤️ Og det er så sant! Jeg klarer faktisk ikke å forestille meg hvordan denne prosessen ville vært uten dette forumet og alt jeg har lært av å lese andres historier og erfaringer, kunne stille spørsmål og ikke minst oppleve den utrolige fine støtten her inne. Det hjelper så mye å vite at man ikke er alene og å se at det er stadig er «slitere» - med lang og kort vei - som får drømmen oppfylt.
Det er ikke til å komme utenom at alt som følger med, er et hav av informasjon som skal tolkes og forstås. Synes selv at det har hjulpet å lese så mange andres erfaringer og og ikke minst kunne få et lite utblås av frustrasjon ❤️ Det hjalp å lese at det bare var to uker ved fersforsøk man trengte å holde seg unna badekar og bassenger, klør sånn i hele kroppen etter å få bade i sommer :hilarious: I mitt hode var det 6 uker, men der sperret sykepleieren på klinikken opp øynene og bare, neida, 2 uker holder i massevis:shy:

Takk! :Heartred

soloprøver2020 - 36 - B1 - Maigaard - FER1 etter IVF3 - Progynova, prednisolon, Albyl-E, Crinone, Cyclogest - oppstart medisiner var 19.06. Forhåpentligvis innsett i uke 27.

I dag begynte jeg å gråte på jobb etter å ha vært kjip mot en kollega (dessverre ikke en av de som vet om situasjonen min). Etter det som skjedde i helga i Oslo så kjenner jeg at jeg har følelsene utenpå kroppen. Og medisiner og stress med om dette forsøket vil gå bidrar ikke akkurat til å gjøre meg mer avbalansert. Tar heldigvis ferie på fredag, så må bare holde ut til det.
Stimuleringen kan også gjøre at vi har følelsene på utsiden av kroppen, føler det litt konstant. Selv er jeg veldig rasjonell av meg, mannen min derimot sier at jeg har aldri vært så irrasjonell og følelsesladd som under stimulering og etter positive tester. Lykke til med innsett forhåpentligvis i uke 27 ❤️

Må bare klage litt... Jeg er så trøtt og kvalm, av Crinone regner jeg med. Det kom etter innsett så hadde et lite håp om at det skyldes graviditet. Men med snøhvite tester er det håpet ute. Noen andre som har fått sterkere crinone/progesteron-symptomer etter en uke og utover? Er så frustrert over at jeg med negative tester må fortsette å proppe i meg hormoner inntill at blodprøve er analysert på Rikshospitalet. Skal ta den på torsdag men så må den sendes over fjellet og erfaringsmessig vil de ikke ha svaret innen tidligst tirsdag. Vil bare få planlagt neste forsøk... Jeg vet jo at de gjør dette for å være helt sikre på at man ikke slutter på medisiner for tidlig, men er bare lei av hele prosessen idag.
:depressed:

Vel overstått! 11 egg er jo et fantastisk utgangspunkt.:happy: Håper du får flere gode nyheter i morgen!
Ja, jeg er fornøyd med 11 selv! Basert på ul på fredag hadde jeg sett for meg 5-6. Så alt i alt var det en god fangst, og når legen virker fornøyd, så må jeg være fornøyd også :happy:

På St. Olavs ringer de ikke med mindre ingen egg befruktes eller alle går til grunne før innsett. Så jeg får ikke vite hvor mange som blir befruktet og overlever før innsettet på lørdag :nailbiting:

Ja, jeg er fornøyd med 11 selv! Basert på ul på fredag hadde jeg sett for meg 5-6. Så alt i alt var det en god fangst, og når legen virker fornøyd, så må jeg være fornøyd også :happy:

På St. Olavs ringer de ikke med mindre ingen egg befruktes eller alle går til grunne før innsett. Så jeg får ikke vite hvor mange som blir befruktet og overlever før innsettet på lørdag :nailbiting:
Krysser fingrene for at det blir mange befruktet egg og mange gode embryo på frys!!! :)

Jeg er helt målløs! :oops:

Jeg gikk å tippet fra kl 08 til kl 09 I dag. Ventet og ventet på at telefonen skulle ringe. Kl 09.06 valser jeg inn til samboer og sier "jeg tror jaggu med at egget har klart seg, vi må reise nå" :eek:

Så ja, jeg kan flyttes over på ruger! :love017Helt uvirkelig at med bare 1 egg og gå på, så skulle det klare seg helt til blasto og innsett. Vi er lykkerus og det skal vi nyte I dag, før neste 2 ukers etappe begynner i morgen.

Jeg gikk å tippet fra kl 08 til kl 09 I dag. Ventet og ventet på at telefonen skulle ringe. Kl 09.06 valser jeg inn til samboer og sier "jeg tror jaggu med at egget har klart seg, vi må reise nå" :eek:

Så ja, jeg kan flyttes over på ruger! :love017Helt uvirkelig at med bare 1 egg og gå på, så skulle det klare seg helt til blasto og innsett. Vi er lykkerus og det skal vi nyte I dag, før neste 2 ukers etappe begynner i morgen.
Så fantastisk!! :) Nyt det litt lengre enn i dag, det tar i hvert fall noen dager til at den fester seg og man begynner å stresse med symptomer osv. :P

Helt utrolig fantastisk :Heartred Måtte det klamre seg fast de neste 9 mnd :gen014

Hvor tidlig er det "vanlig" å få positive hjemmetester? Mitt første ivf forsøk var testen positiv på dpo15.

Hvor tidlig er det "vanlig" å få positive hjemmetester? Mitt første ivf forsøk var testen positiv på dpo15.
Ingen ekspert på feltet her, men tenker at dette varierer mye, på samme måte som ved naturlig graviditet. Man kan være sikker på eggløsningsdato osv. men ikke alle eggene fester seg like fort.
Derfor pleier klinikkene å sette testdato til alt fra 14 til 21 dager etter innsett. (Da er man gjerne minst 16 DPO).

Ingen ekspert på feltet her, men tenker at dette varierer mye, på samme måte som ved naturlig graviditet. Man kan være sikker på eggløsningsdato osv. men ikke alle eggene fester seg like fort.
Derfor pleier klinikkene å sette testdato til alt fra 14 til 21 dager etter innsett. (Da er man gjerne minst 16 DPO).
okey

Heia lille blasto ❤ Venter i spenning på hva resultatet blir :D Er nervepirrende før kl. 9. Bare venter på den telefonen. Kjøreturen på 2.5 timer virker som en hel evighet.

Har hatt menssmerter helt siden kvelden i går,innsett kl09:30 i går.
Er to år siden jeg hadde innsett sist, så husker ikke hvordan det var da. Det var jo i tillegg fersk tre dagers.
Er så utrolig trøtt, holdt på å sovne i hvertfall 10 ganger på sofaen i kveld. Men vil tro det kommer av en real koffeinslutt og nikotin stopp. Er redd for å få for store forhåpninger på at dette skal gå…

Så fantastisk!! Masse lykke til som ruger :love7

Godt jobba, lille embryo! :D og gratulerer som ruger :joyful: Heier på dere og embryoet, måtte det blir der i 8 mnd til. Helt rått å vite det er mulig å få innsett selv med kun ett egg ut!

Har hatt menssmerter helt siden kvelden i går,innsett kl09:30 i går.
Er to år siden jeg hadde innsett sist, så husker ikke hvordan det var da. Det var jo i tillegg fersk tre dagers.
Er så utrolig trøtt, holdt på å sovne i hvertfall 10 ganger på sofaen i kveld. Men vil tro det kommer av en real koffeinslutt og nikotin stopp. Er redd for å få for store forhåpninger på at dette skal gå…
Det er også veldig vanlig å bli trøtt av progesteron-medisiner, så det kan også være det. Veldig irriterende at symptomene på graviditet og som de medisinene gir er så like. Jeg synes det som hjelper mest er å holde seg litt opptatt med hyggelige ting i disse seige ventedagen. Jeg ble selv gravid med fersk tredagers med første barn, så kan underskrive på at det er veldig mulig.:joyful: Krysser alt for deg!

Back
Topp